Разное

На белорусском языке тексты: Перевод 17 текстов с русского на белорусский язык (Причины изучения истории. Отличие мудрости от ума), страница 3

Перевод 17 текстов с русского на белорусский язык (Причины изучения истории. Отличие мудрости от ума), страница 3

     Магчыма  многае  са  свайго  мiнулага  забыць,  
чалавечая    памяць

рацыянальна, але ёсць асабiстая памяць, перадаючаяся ад
бацькi  да  сына,

ад дзеда да ўнука  напрацягу  бясконцага  рада  пакаленняў, 
яна  жыве  ў

чалавеку з моманту яго з’яўлуння да апшняга дыхання,  я  бы 
сказаў,  што

гэта i ёсць памяць роднай зямлi, складваючуюся вякамi i
тысячагоддзямi.

     Зямля без могiлкаў продкаў  — чужая i незразумелая
зямля, i нездарма

ўсялякае чужаземная навала iмкнецца напярод усяго знiшчыць
святынi памяцi

народа, сцерцi з лiка зямлi  магiльнiкi,  перайменаваць 
усё  звязанае  з

глубокай айчыннай гiсторыяй…

//———————————————————————//

     Чтение —  это не такое простое дело, как может
показаться  на первый

взгляд.  Не  случайно   работа  над   книгой   стала 
предметом  изучения

психологов.   Они  выработали методику работы  с книгой, 
которая помогает

лучше осмыслить и усвоить текст прочитанного.

     Необходимо  помнить,   что  научной,  научно 
популярной  литературы

требует настойчивости, упорства, усидчивости. Готовя уроки,
вы, вероятно,

обращали внимание на  то, что нередко, чтобы усвоить тот или
иной текст в

учебнике,  приходится  читать   его  несколько   раз,   а  
иногда   даже

конспектировать,  делать выписки. Трудно понять текст
какого-то параграфа

или раздела в учебнике, не зная содержания предыдущего
материала.

     Работать  с  книгой  надо  систематично  и 
последовательно,   а  не

урывками, от случая к случаю. Вдумайтесь в слова 
выдающегося  физиолога,

академика К.М.Быкова: «Умственный и физический труд
подчинены одним и тем

же  законам.  Его продуктивность  зависит  прежде  всего  от
постепенного

втягивания в  работу.  Работа  рывками или частые  смены 
одной работы на

другую вредно вредно отзываются на продуктивности как
умственного,  так и

физического труда.

     …  Бессистемность  и беспорядочное  распределение 
времени ведёт к

гибели всякого дела».

//———————————————————————//

     Чытанне  —  гэта не такая простая справа, як можа
паказацца на першы

погляд. Не здарма праца над кнiгай стала аб’ектам 
вывучання  псiхолагаў.

Яны  распрацавалi  методыку  працы  над  кнiгай,  якая 
дапамагае   лепей

асэнсаваць i засвоiць текст прачытанага.

     Неабходна памятаваць, што навуковая,
навукова-папулярная  лiтаратура

патрабуе  настойлiвасцi,  упартасцi,  уседлiвасцi. 
Рыхтуючы  урокi,  вы,

верагодна, звярталi ўвагу на тое, што нярэдка, каб засвоiць
той  цi  iншы

тэкст у падручнiку, прыходзiцца чытаць яго некалькi  разоў, 
а  iншы  раз

нават канспектаваць,  рабiць  выпiскi.  Цяжка  зразумець 
тэкст  якогасцi

параграфа цi раздзела у падручнiку, не ведая сэнсу
папярэдняга матэрыяла.

     Працаваць з кнiгай трэба сiстэматычна i паслядоўна, а 
не  ўрыўкамi,

ад выпадка да выпадка. Удумайцеся ў словы выдатнага
фiзiёлага,  акадэмiка

К.М.Быкава: «Разумовы i  фiзiчны  труд  падпарадкаваны 
адным  i  тым  жа

законам. Яго прадуктыўнасць залежыць перш за ўсё ад
паступовага ўцягвання

ў працу. Праца рыўкамi цi  частые  змены  адной  працы  на 
iншую  дрэнна

адгукаюцца на прадуктыўнасцi як разумовай, так i фiзiчнай
працы.

     …  Бессiстэмнасць i  беспарадачнае  размеркаванне 
часу  вядзе  да

гiбелi ўсялякй справы».


//———————————————————————//

     Письмо — великое  достояние человечества, великое
достояние  каждого

народа, овладевающего  письменностью, и  каждого грамотного
человека. Оно

используется   во   всех  областях   деятельности  людей: 
в  организации

производства,  в  науке и  литературе, в  массовой
информации и  связи, в

международных и политических  отношениях,  в  просвещении  и
образовании.

Письмо — непреходящая  память  человечества, так как он
хранит известия о

событиях и  делах  прошлых веков  и  тысячелетий.   Письмо 
—  это  «врата

учёности», так как всё начинается с обучения письму и
чтению.

     Возникновение  письма было показателем того,  что
общество  достигло

определённого  уровня  хозяйственного  и  политического
развития:  письмо

Якуб Колас — Даль (на белорусском языке) читать онлайн

Колас Якуб

Даль (на белорусском языке)

Якуб Колас

Даль

Зацвiла прыгожая лiпа.

Колькi шуму было тут на гэты час, колькi рознагалосага спеву! Працавiтыя пчолкi, усялякiя мушкi гулi так, што здавалася, нiбы лiпа — гэта нейкi дзiўны музыкальны iнструмент i тут адбываецца iгрышча. Але адцвiла лiпа, пачало спець насенне. Расло адно зернетка на самай высокай галiнцы. Можа, гэтая высачыня i была прычынаю таго, што маладому насенню захацелася кiнуць тутэйшы грунт i перабрацца туды. I якое павiнна быць шчасце жыць там, калi ад аднаго толькi погляду на прыволле гэтай далi рабiлася светла i радасна на душы.

Бывала, ледзь толькi ўзыдзе сонца, ледзь рассцелюцца на версе лясоў i ўзгоркаў яго залатыя абрусы, як гэтае зерне ўжо не зводзiць вачэй з сiняй далi. Што было ў ёй такога, чым прывабiла яна, гэтая даль, маладое лiпавае дзiця?.. У той бок, адкуль найлепш выглядала гэтая даль, беглi разлогi шырокiх палёў, а на iх межах то там то сям параскiдалiся, як маладзiцы ў жнiво, дзiкiя грушы. Цiхiя ўзгоркi, бы хвалi рачныя, таксама, вiдаць, цягнулiся да няяснай i прыгожай далi. А там, дзе поле ўпiралася ў цёмную сцяну баравога лесу, на самай гранiцы, ззяла, як люстэрка, пакручастая стужка вады. Яшчэ далей, там, куды беглi срэбныя загiбы блiскучай рэчкi i памыкалiся ўзгоркi, баравы лес i шырокае поле, ужо нельга было разглядзець нiчога паасобку, — была проста даль, якая так моцна парывае да сябе душу, — даль, над якою драмалi ў залатых марах, здавалася, нерухомыя клубочкi кучаравых хмарак.

Ёсць нейкае хараство ў гэтай няяснасцi, у гэтай безгранiчнай далячынi, дзе неба нiзка-нiзка нахiляецца над зямлёю. Якая ўлада, якая сiла цягне ў бязмежнасць сiняй далi?

— Эх, — уздыхала маладое зерне, — паляцець бы ў гэтую даль.

Пачуў вецер тыя ўздыханнi, устаў з-за ўзгорка, пазяхнуў пасля салодкага супачынку i падляцеў да маладога насення.

— А я i ведаў, — сказаў ён, — што не сягоння-заўтра папросiшся ты ў дарогу. Трэба, трэба пазнаваць свет!

I стала прасiць маладое насенне, каб вецер узяў яго з сабою i панёс у аблюбаваную даль.

Старой лiпе шкада было пускаць дзiця ў чужы свет, невядома куды, але што парадзiць? Можа, там будзе i лепей яму? Дык што, станавiцца ўпоперак дарогi? Мо гэты шлях — шлях яго шчасця? Благаславiла мацi сваё дзiця.

— Ляцi, мiлае!

Падхапiў вецер маладое насенне i панёс. Лятуць яны, i здаецца, самi бягуць на спатканне прыгожыя ўзгоркi, зялёныя лагчынкi. Пазiрае на ўсё маладое насенне i вачам сваiм не верыць: няўжо гэта тыя самыя малюнкi, на якiя глядзела яно так нядаўна? А дзе ж iх хараство? Дзе тыя гладкiя абрысы, дзе грабянi, што так павабна выглядалi адтуль — з лiпы? А палоскi лясоў? Нават сама рэчка не такая, якою здавалася здалёк.

Нейкi неспакой пачынаў агортваць маладое насенне. Ой, цi не жартуе з iм вецер: цi туды нясе ён, куды прасiлася душа?

— А цi скора будзе тая даль, мiлы вецер?

— Мы даўно мiнулi яе, — адказаў вецер, — а цяпер новая даль перад намi.

Чтение по-белорусски

Если вы пытаетесь попрактиковаться в Чтение по-белорусски , страница ниже должна вам помочь. Вы сможете улучшить свое понимание приведенного ниже образца текста, который является частью статей 26 и 27 Всеобщей декларации прав человека . Первый раздел на белорусском языке, а второй на английском. Также не забудьте проверить остальные наши уроки, перечисленные на Учить белорусский. Наслаждайтесь оставшейся частью урока!

Белорусский Чтение

Очень внимательно прочитайте следующий текст и посмотрите, что вы можете понять, не глядя на английский перевод, и посмотрите, что вы поняли из него, вы можете использовать наш Белорусский словарь , если хотите.

Белорусское чтение

Артыкул 26.
1. Кожны чалавек мае права на адукацыю. Адукацыя павинна быць бясплатнай па меншай мер ў тем, стоомерно пачаткови павіннай адукацыи. Пачатковая адукацыя павинна быць абавязковай. Тэхническая и профессиональная адукацыя павинна быць гульнадаступная и вышэйшая адукацыя павинна быць аднолькава даступнай для ўсих на падставе здольнасцей кожнага.
2. Адукацыя павинна быць накиравана да поўнага развицця чалавечай асобы и да павеличэння паваги да правоў чалавека и асноўных свабод. Адукацыя павинна садзейничаць узаема разуменню, цярпимасци и дружбе памiж усiмi народмi, расавыми або рэлiгийными групами, и павинна садзейничаць дзейнасцi Арганизацыи Абъяднаных Нацый па трыманню мiру.
3. Бацькi маюць права прыярытэту ў выбары вида адукацыи для сваих малалетнiх дзяцей.
Артыкул 27.
1. Кожны чалавек мая права свободна ўдзельнiчаць у культурных жыцци грамадства, цешыцца мастацтвам, удзельнiчаць у навуковым прагрэсе и карыстацца яго даротами.
2. Кожны чалавек мае права на ахову яго маральных и матэрыяльных интарэсаў, што з’яўляюцца выникам навуковых, литаратурных или мастацких прац, аўтарам яких ён з’яўляецца.

Ниже приведен перевод вышеприведенного текста, проверьте, что вы поняли без помощи словаря, прочитав перевод один раз, вернитесь и прочитайте белорусский текст и посмотрите, сможете ли вы распознать больше слов в этом время.

Английский перевод

Статья 26
1. Каждый имеет право на образование. Образование должно быть бесплатным, по крайней мере, на начальной и основной ступенях. Начальное образование является обязательным. Техническое и профессиональное образование должно быть общедоступным, а высшее образование должно быть в равной степени доступно для всех на основе заслуг.
2. Образование должно быть направлено на всестороннее развитие человеческой личности и на укрепление уважения к правам человека и основным свободам. Он будет способствовать взаимопониманию, терпимости и дружбе между всеми нациями, расовыми или религиозными группами и будет способствовать деятельности Организации Объединенных Наций по поддержанию мира.
3. Родители имеют преимущественное право выбора вида образования для своих детей.
Артикул 27
1. Каждый имеет право свободно участвовать в культурной жизни общества, пользоваться искусством и участвовать в научном прогрессе и его благах.
2. Каждый имеет право на защиту моральных и материальных интересов, вытекающих из любого научного, литературного или художественного произведения, автором которого он является.

Чтение и понимание очень важны в белорусском языке. Когда вы закончите чтение по белорусскому языку, вы можете просмотреть остальные наши уроки по белорусскому языку здесь: Учить белорусский. Не забудьте добавить в закладки эту страницу.

Приведенные выше ссылки являются лишь небольшой частью наших уроков. Пожалуйста, откройте меню слева, чтобы увидеть все ссылки.

Текст на белорусском языке — да здравствует беларусь Royalty Free Vector

Текст на белорусском языке — да здравствует беларусь Royalty Free Vector

    org/BreadcrumbList»>

  1. лицензионные векторы

  2. Векторы репрессий

ЛицензияПодробнее

Стандарт
Вы можете использовать вектор в личных и коммерческих целях.

Расширенный
Вы можете использовать вектор на предметах для перепродажи и печати по требованию.

Тип лицензии определяет, как вы можете использовать этот образ.

Станд. Расшир.
Печатный/редакционный
Графический дизайн
Веб-дизайн
Социальные сети
Редактировать и изменить
Многопользовательский
Предметы перепродажи
Печать по запросу
Способы покупкиСравнить

Плата за изображение
$ 14,99

Кредиты
$ 1,00

Подписка
$ 0,69

Оплатить стандартные лицензии можно тремя способами. Цены составляют долларов США долларов США.

Оплата с помощью Цена изображения

Плата за изображение

$ 14,99

Одноразовый платеж

Предоплаченные кредиты

$ 1

Загружайте изображения по запросу (1 кредит = 1 доллар США). Минимальная покупка 30р.

План подписки

От 69 центов

Выберите месячный план. Неиспользованные загрузки автоматически переносятся на следующий месяц.

Способы покупкиСравнить

Плата за изображение
$ 39,99

Кредиты
$ 30,00

Существует два способа оплаты расширенных лицензий. Цены составляют долларов США долларов США.

Оплата с помощью Стоимость изображения

Плата за изображение

$ 39,99

Оплата разовая, регистрация не требуется.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *