Контрольные работы к учебнику Rainbow English 3 класс
Unit 1 Test A
Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение
Это ___________ is a stone.
Тот ___________ is a kite.
Эти ___________ are pens.
Те ___________ are books.
Задание 2: Заполни пропуски местоимениями
my, his, her, its
I can see a girl. _________ name is Ann.
I am a pupil. ________ name is Sam.
This is Tom. And this is _______ dog.
Polly is a doll. It is ________ house.
Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:
her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket
Ben Polly Rex
_______________ ________________ _______________
_______________ ________________ _______________
_______________ ________________ _______________
Задание 4: Выбери have или has
I __________ a dog.
She ________ a cat.
You ________ two birds.
He _________ a bike.
Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки
in the morning, in the afternoon, in the evening
I go to school at 8 o’clock ______________________________
I play football at 4 o’clock ______________________________
I am in bed at 10 o’clock _______________________________
Задание 6: напиши по-английски
король _______________ крыло ________________
каток _______________ утро _________________
кольцо _______________ чулок _________________
Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.
Доброе утро! _______________________________
Добрый день! _______________________________
Unit 1 Test B
Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение
Та ___________ girl is happy.
Этот ___________ boy is sad.
Те ___________chicks are yellow.
Эти ___________ frogs are green.
Задание 2: Заполни пропуски местоимениями
my, his, her, its
I am happy. _________ sister is happy too.
I can see a boy. He rides _________ bike.
This is a house. ________ roof is brown.
She has a cat. ________ cat is black.
Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:
her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket
Rex Sam Polly
_______________ ________________ _______________
_______________ ________________ _______________
_______________ ________________ _______________
Задание 4: Выбери have или has
He _________ a bike.
We __________ books.
It ___________ a big nose.
They _________ three cows.
Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки
in the morning, in the afternoon, in the evening
We are at school at 9 o’clock ___________________________
We like to play ping-pong at 5 o’clock ______________________
I kiss my mum goodnight at 11 o’clock ______________________
Задание 6: напиши по-английски
песня ______________ вечер _________________
английский ______________ кенгуру _________________
розовый ______________ банк __________________
Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.
Добрый вечер! _______________________________
Доброй ночи! ________________________________
Unit 2 Test A
Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова
t__wer ch__ir flo__er __ead
p__rents s__ower te__ch bea__
Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения
my, his, her, its, our, your, their
I have a pet. It is ….. pet.
We have chairs. …….. chairs are brown.
Don has a car. It is ……… car.
Polly has a flower. It is ……… flower.
It is a dog. What is ……… name?
Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола
I (speak/speaks) English well.
My sister (like/likes) to read books.
My parents (eat/eats) ice cream in the evening.
We (cook/cooks) in the afternoon.
Sam (ride/rides) his bike in the morning.
Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо
Образец: I can run well.
I can jump very well.
I can swim but not very well.
ride a bike, read books, speak English, sing songs, teach my cat
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
Задание 5: закончи предложения, вставляя to там, где нужно.
I like ……. eat cakes. I can ……. eat five cakes.
Rose likes …….. feed her dog.
Fred and Steve like …… read English books. They can ….. read well.
We like ……. sing. We can …… sing very well.
He likes ….. speak French. He can ….. speak French but not very well.
Задание 6: Напиши который час по-русски.
It’s 7 o’clock p.m. _________________________________________
It’s 3 o’clock p.m. _________________________________________
It’s 8 o’clock a.m. _________________________________________
Unit 2 Test B
Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова
r__ad __ear t__ach p__rents
flo__er spea__ c__air sh__wer
Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения
my, his, her, its, our, your, their
Mark has a kite. ….. kite is good.
They have toys. …….. toys are cute.
I have a bike. …… bike is red.
Dolly has a doll. It is ……… doll.
It is a cat. What is ……… name?
Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола
We (read/reads) books in the evening.
Tom (speak/speaks) English very well.
His sisters (sleep/sleeps) at night.
I (play/plays) tennis in the afternoon.
Jane (eat/eats) apples in the morning.
Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо
Образец: I can run well.
I can jump very well.
I can swim but not very well.
help mummy, teach my dog, speak Russian, jump, swim in the lake
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
Задание 5: закончи предложения, вставляя to там, где нужно.
Mary likes ……. jump. She can ……. Jump very well.
I like …….. kiss my mum goodnight.
Polly and Dolly like …… speak French. They can ….. speak French well.
We like ……. run. We can …… run very well.
He likes ….. read books. He can ….. read English books but not very well.
Задание 6: Напиши который час по-русски.
It’s 7 o’clock a.m. _________________________________________
It’s 2 o’clock p.m. _________________________________________
It’s 8 o’clock p.m. _________________________________________
Unit 3 Test A
Задание 1: переведите на русский язык
rainbow sparrow
slow low
dark blue light purple
thin thick
bright grey strong
Задание 2: Вставьте is или are
What colour …… the sparrow?
What colour …… the pigs?
What colour ……. the chick?
What colour ……. lemons?
What colour …….. the flower?
Задание 3: Выберите can или can’t:
Birds ………….. fly.
Dogs ………….. run.
Frogs ………….. read.
Horses ………… speak English.
Pigs ………….. eat apples.
Sparrows ………… swim.
Задание 4: Напишите ответы на вопросы:
What colour is the pig? _______________________________________
What colour are the flowers? _______________________________________
What colour are the turtles? _______________________________________
What colour is the frog? _______________________________________
Задание 5: Опишите свою маму и дедушку.
My mother is ______________ My grandpa is ______________
She is ____________________ He is ______________________
She is ____________________ He is ______________________
Задание 6: переведите на английский:
радуга темно-красный
молодой светло-зеленый
слабый ярко-желтый
новый узкий
тонкий толстый
Задание 7: напиши, что ты умеешь делать очень хорошо, что умеешь, но не очень хорошо, и чего не умеешь делать.
____________________________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
Unit 3 Test В
Задание 1: переведите на русский язык
yellow window
narrow bright brown
dark purple light orange
new young
thin strong
Задание 2: Вставьте is или are
What colour …… the rainbow?
What colour …… the ants?
What colour ……. the frog?
What colour ……. apples?
What colour …….. the cow?
Задание 3: Выберите can или can’t:
Cows ………….. fly.
Cats ………….. run.
Chicks ………….. eat chocolate.
Birds ………… sing.
Chimps ………….. jump.
Kangaroos ………… swim.
Задание 4: Напишите ответы на вопросы:
What colour is the chick? _______________________________________
What colour are the pigs? _______________________________________
What colour are the trees? _______________________________________
What colour is the lemon? _______________________________________
Задание 5: Опишите своего папу и бабушку.
My father is ______________ My grandma is ______________
He is ____________________ She is ______________________
He is ____________________ She is ______________________
Задание 6: переведите на английский:
воробей светло-красный
медленный темно-зеленый
сильный ярко-синий
старый слабый
толстый радуга
Задание 7: напиши, что ты умеешь делать очень хорошо, что умеешь, но не очень хорошо, и чего не умеешь делать.
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
Unit 4 Test A
Задание 1: переведите на русский язык
long drive
tall wall
clean count
with skate
Задание 2: Напишите числительные словами
12 __________________clocks 15 __________________chicks
18 __________________buses 13 __________________ships
20 __________________cows 17 __________________songs
Задание 3: Допишите ответы на вопросы:
Can you read English books? – Yes, _____________
Can Tom and Mel play ping-pong? – No, _____________
Can you and your sister skate? – Yes, ______________
Can Mary ski well? – No, _______________
Задание 4: Составьте из данных слов вопросительное предложение
Mary/ can/ well/ cook? _______________________________________
you/ play/ can/ football? _______________________________________
write/ a song/ he/ can? _______________________________________
Sam/ drive/ can/ a car/ well? _______________________________________
Задание 5: Найди в рамках противоположные по смыслу слова
thin, old, long, clean, happy,
new, fat, weak, small
sad, young, dirty, thick, short, old,
thin, big, strong
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
Задание 6: прочитай текст и ответь на вопросы
I’m William White. I teach English in a school in Blackton. Blackton is a small English town. It is very green and clean. We have eleven streets in out town. They are short and narrow. We have a tall old tower in our town.
Is Blackton an English town? _______________________________
Is it clean or dirty? ________________________________________
How many streets do we have in our town? ____________________
What do we have in our town? ______________________________
Unit 4 Test В
Задание 1: переведите на русский язык
short write
with dance
high hall
dirty ski
Задание 2: Напишите числительные словами
11 ___________________ sparrows 14 __________________ pens
15 ___________________birds 19 __________________ desks
13 ___________________cats 20 __________________ lamps
Задание 3: Допишите ответы на вопросы:
Can John drive a car? – No, _____________
Can you count well? – Yes, _____________
Can Jim and Sam skate? – No, _______________
Can you and your mum read? – Yes, ___________
Задание 4: Составьте из данных слов вопросительное предложение
Ted/ can/ read/ books/ English? _______________________________________
you/ play/ can/ very/ well? _______________________________________
Jack/ skate/ on the lake/ can? _______________________________________
this/ can/ he/ see/ ball? _______________________________________
Задание 5: Найди в рамках противоположные по смыслу слова
thin, old, long, clean, happy,
new, fat, strong, small
sad, young, dirty, thick, short, old,
thin, big, weak
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
Задание 6: прочитай текст и ответь на вопросы после него
Our school is not very small. We have thirteen rooms and a hall in it. The windows and doors are white, the floors are brown and the walls are green. Our pupils can read, write and count very well. They are good pupils.
Is our school big or small? __________________________________
How many rooms do we have? ______________________________
What colour are the walls? _________________________________
Can the pupils write, read and count well? ______________________
Unit 5 Test A
Задание 1: переведите на русский язык или на английский
birthday song поезд
family свеча
husband подарок
pointer монета
Задание 2: Напишите членами каких семей являются эти люди
Образец: Ted Cook – the Cooks
Tom Green — __________________ Molly Brown — __________________
Jane Barker — __________________ Sam Smith — __________________
Задание 3: Mr, Mrs, Miss or Ms?
Госпожа Green (замужем) ________________________
Госпожа Brown (не замужем) ________________________
Господин Smith ________________________
Госпожа Finn (неизвестно) ________________________
Задание 4: Допишите предложения, используя слова say или says
Mary___________ she can cook.
They ___________ they like to play football.
My friend __________ he can drive a car very well.
His parents _________ they read books.
Задание 5: Выберите it’s или its
This is a dog and that is ________ bone.
This is a town. _______ a green town.
This is a flag. ________ colour is red, blue and white.
This is my pet. _______ a little red horse.
Задание 6: Напишите, чего нет у этих людей
1. Dan has a cat. 2. Pete and Roy have new bikes.
___________________________ _____________________________
3. Her sisters have toys. 4. Jane has a rose.
___________________________ _____________________________
Задание 7: Расшифруйте названия дней недели и напишите их по порядку
Sun. Tue. Thurs. Sat. Mon. Wed. Fri.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Задание 8: Выберите правильные формы глаголов, чтобы закончить текст
My birthday.
I (am, is, are) _______ 10 today. I (have, has) __________ a nice birthday cake. My presents (am, is, are) ______ in my room. My mum (say, says) _______ «Happy birthday, son!» My friends (sing, sings) _______ a birthday song.
Unit 5 Test B
Задание 1: переведите на русский язык или на английский
birthday cake улитка
friend жена
pointer хвост
candle игрушка
Задание 2: Напишите членами каких семей являются эти люди
Образец: Ted Cook – the Cooks
Bob Finn — __________________ Kelly Deen — __________________
David Sledge — __________________ John Scott — __________________
Задание 3: Mr, Mrs, Miss or Ms?
Госпожа Green (замужем) ________________________
Госпожа Brown (не замужем) ________________________
Господин Smith ________________________
Госпожа Finn (неизвестно) ________________________
Задание 4: Допишите предложения, используя слова say или says
We___________ we can play football.
May ___________ she likes to read books.
Her sisters __________ they can skate very well.
My friend _________ he can count and write in English.
Задание 5: Выберите it’s или its
This is a book. _______ little.
This is my pet. _______ name is Fluffy.
This is a cat. ________ tail is long.
This is a toy. _______ a little blue car.
Задание 6: Напишите, чего нет у этих людей
1. Molly has a dog. 2. Kate and Jane have coins.
___________________________ _____________________________
3. Her friends have cars. 4. Mark has a horse.
___________________________ _____________________________
Задание 7: Расшифруйте названия дней недели и напишите их по порядку
Fri. Wed. Mon. Sat. Thurs. Tues. Sun.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Задание 8: Выберите правильные формы глаголов, чтобы закончить текст
Mary’s birthday.
Mary (am, is, are) _______ 10 today. She (have, has) __________ a nice birthday cake. Her presents (am, is, are) ______ a doll, a ball and a teddy bear. Her mum (say, says) _______ «Happy birthday!» Mary’s friends (sing, sings) _______ a birthday song.
Unit 6 Test A
Задание 1: переведите на русский язык или на английский
sledge страница
diary генерал
stage спортзал
giant клетка
Задание 2: Напишите ответы на вопросы
What’s your job? – I’m a _________________ (I teach English.)
What’s his job? – He’s a __________________ (Tom runs very well.)
What’s her job? – She’s a _________________ (Mary helps her mum.)
What are our jobs? – We are _______________ (We dance on the stage.)
What are their jobs? – They are ______________ (They sing songs.)
Задание 3: Напишите ответы на вопрос (переведите на английский)
What’s the matter? – I’m _____________ (голодный)
What’s the matter? – She’s _____________ (уставшая)
What’s the matter? – We’re _____________ (хотим пить)
What’s the matter? – They’re _____________ (больны)
Задание 4: Выберите правильный вариант
Mike say/says he can dance very well.
I count/counts at school.
My friend play/plays football well.
We speak/speaks English well.
Jane skate/skates on the skating rink.
Задание 5: Выберите правильного помощника и ответьте на вопрос
Do/Does you run in the park? – Yes, _____________
Do/Does Polly read books? – No, _______________
Do/Does your friends speak French? – Yes, __________
Do/Does Mike ski on Sunday? – No, ______________
Задание 6: Превратите предложения в вопрос
We write in English well. _______ ___________________________________
They play ping-pong in the evening. ____________________________________
Molly eats apples at school. __________________________________________
The birds sing good songs. __________________________________________
Задание 7: Составьте предложения из данных слов
Dolly/ ride/ does/ on Saturday/ her bike?
____________________________________________
in the lake/ swim/ her parents.
______________________________________________
pupils/ write/ read/ do/ at school/ and?
______________________________________________
Unit 6 Test B
Задание 1: переведите на русский язык или на английский
giant страница
stage генерал
diary спортзал
sledge клетка
Задание 2: Напишите ответы на вопросы
What’s your job? – I’m a _________________ (I speak French.)
What’s his job? – He’s a __________________ (Tom skis well.)
What’s her job? – She’s a _________________ (Mary reads books.)
What are our jobs? – We are _______________ (We swim in the lake.)
What are their jobs? – They are ______________ (They play tennis.)
Задание 3: Напишите ответы на вопрос (переведите на английский)
What’s the matter? – I’m _____________ (болен)
What’s the matter? – She’s _____________ (хочет пить)
What’s the matter? – We’re _____________ (голодные)
What’s the matter? – They’re _____________ (устали)
Задание 4: Выберите правильный вариант
I write/writes books.
May eat/eats bananas in the afternoon.
We ski/skis on Friday.
Sam ride/rides a horse on Monday.
His parents like/likes to sing and dance.
Задание 5: Выберите правильного помощника и ответьте на вопрос
Do/Does Pam and Sam jump in the park? – Yes, _____________
Do/Does you ride their bikes on Tuesday? – No, _______________
Do/Does Molly swim in the lake? – No, __________
Do/Does cats like milk? – Yes, ______________
Задание 6: Превратите предложения в вопрос
Ann plays basketball on Wednesday.
__________________________________________
Tom and Tim feed their pets in the morning.
__________________________________________
Molly kisses her mum good night.
__________________________________________
Our friends like to sleep.
__________________________________________
Задание 7: Составьте предложения из данных слов
does/ teach/ Mel/ French/ at school?
____________________________________________
has/ a/ General Green/ house/ small.
______________________________________________
the children/ run/ jump/ do/ in the park/ and?
______________________________________________
Unit 7 Test A
Задание 1: Напишите на каком континенте живут эти животные:
Crocodiles live in ____________________
Elephants live in _____________________
Kangaroos live in _____________________
Bears live in ________________________
Tigers live in _______________________
Задание 2: Закончи вопросы поставив do или does и допиши ответы
………….. Tom go to the cinema? – Yes, ________________
………….. the pupils play football? – No, ________________
………….. we go to the shop on Sunday? – Yes, _____________
………….. the dog eat bones? – Yes, ________________
………….. their parents skate? – No, _______________
Задание 3: Выбери don’t или doesn’t и напиши перевод предложений
We ……………… play with our friends.
_________________________________________________
She ……………… ride her bike on Monday.
_________________________________________________
My friends …………… go to the skating rink in the evening.
_________________________________________________
Sam …………….. play tennis well.
_________________________________________________
The cat ……………. like sweets.
_________________________________________________
Задание 4: Напиши множественное число этих существительных
sheep — __________________ man — ______________
mouse — __________________ rabbit — ______________
lion — __________________ woman — ______________
goose — __________________ elephant — ______________
pencil — __________________ fish — ______________
deer — __________________ child — ______________
Задание 5: Закончи предложения, выбрав одни из глаголов love, like,
doesn’t like, hate
I ___________________ my parents.
I ___________________ sweets.
I ___________________ mice.
I ___________________ snails.
Задание 6: Заверши текст, выбрав нужную форму глагола.
Mr and Mrs Green (have/has) 2 daughters. Their names (is/are) Polly and Dolly. Polly (is/are) 4. She (like/likes) to play with her dolls. Dolly (is/are) 8. She (is/are) a pupil. Dolly (go/goes) to school. The girls (don’t/doesn’t) read books in the evening.
Unit 7 Test B
Задание 1: Напишите на каком континенте живут эти животные:
Tigers live in ____________________
Hares live in _____________________
Crocodiles live in _____________________
Elephants live in ________________________
Kangaroos live in _______________________
Задание 2: Закончи вопросы поставив do или does и допиши ответы
………….. Sally count from 1 to 10? – Yes, ________________
………….. you like your job? – No, ________________
………….. Mary sing well? – Yes, _____________
………….. the birds fly in the sky? – Yes, ________________
………….. his granny speak English? – No, _______________
Задание 3: Выбери don’t или doesn’t и напиши перевод предложений
They ……………… run by the lake.
_________________________________________________
He ……………… like ice cream.
_________________________________________________
His parents …………… go to the cinema in the evening.
_________________________________________________
Molly …………….. speak French well.
_________________________________________________
The dogs ……………. Read books.
_________________________________________________
Задание 4: Напиши множественное число этих существительных
pig — __________________ child — ______________
mouse — __________________ cow — ______________
woman — __________________ sheep — ______________
goose — __________________ apple — ______________
lake — __________________ fish — ______________
deer — __________________ man — ______________
Задание 5: Закончи предложения, выбрав одни из глаголов love, like,
doesn’t like, hate
I ___________________ my sister.
I ___________________ my new boots.
I ___________________ lemons.
I ___________________ crocodiles.
Задание 6: Заверши текст, выбрав нужную форму глагола.
I (have/has) a good friend. My friend (go/goes) to school with me. She (is/are) a pupil. My friend (like/likes) books. We (meet/ meets) and (play/plays) together.
My friend (don’t/doesn’t) have a pet. She (have/has) a sister.
Unit 8 Test A
Задание 1: Напишите времена года
_________________________
_________________________
_________________________
_________________________
Задание 2: Напишите названия месяцев
Winter months: _______________________________________________
Summer months: ______________________________________________
Задание 3: Напишите названия стран по-английски
Россия ______________________ США _____________________
Франция ______________________ Индия ______________________
Британия ______________________ Канада ______________________
Италия ______________________ Испания _____________________
Задание 4: Напиши когда родились ребята по образцу
Образец: Ben/October
This is Ben. His birthday is in autumn. It is in October.
Steve/ April
______________________________________________________________
Kate/ September
______________________________________________________________
Bob/ May
______________________________________________________________
Emma/ November
______________________________________________________________
Задание 5: Напишите, в какое время года, и в каком месяце родились вы
My name is ______________________
My birthday is in _________________
It is in __________________________
Задание 6: Заверши предложения, используя слова в рамочке
pleasant, apples, autumn, grey, school, brown, teachers, late, October, beautiful
_____________ has 3 months: September, ___________ and November. September is a __________________ month. It is yellow, red and ___________ .
The days are not hot, they are _________________ . Children go to ___________ .
They meet their friends and _____________ .You can see a lot of _____________ in the trees. But ___________ autumn is not pleasant. It is cold and ___________.
Задание 7: Напиши о своем любимом времени года.
My favourite season is ______________ . It has 3 months: ______________ ,
______________ and ________________ . The days are __________ and the nights are _________ . Children ________________ to school. They can play _______________ . You can see __________________________ in __________.
Unit 8 Test B
Задание 1: Напишите времена года
_________________________
_________________________
_________________________
_________________________
Задание 2: Напишите названия месяцев
Spring months: _______________________________________________
Autumn months: ______________________________________________
Задание 3: Напишите названия стран по-английски
Россия ______________________ США _____________________
Франция ______________________ Индия ______________________
Британия ______________________ Канада ______________________
Италия ______________________ Испания _____________________
Задание 4: Напиши когда родились ребята по образцу
Образец: Ben/June
This is Ben. His birthday is in summer. It is in June.
Sam/ December
______________________________________________________________
Jane/ August
______________________________________________________________
Billy/ February
______________________________________________________________
Emily/ July
______________________________________________________________
Задание 5: Напишите, в какое время года, и в каком месяце родились вы
My name is ______________________
My birthday is in _________________
It is in __________________________
Задание 6: Заверши предложения, используя слова в рамочке
hot, flowers, summer, bikes, gardens, school, clear, swim, July, beautiful
_____________ has 3 months: June, ___________ and August. It is a __________________ season. You can see the sun in the ___________ blue sky.
The days are long and __________ . You can see a lot of ______________ in the parks and in the ___________. Children don’t go to ___________ . They _______ in the lakes, play football and tennis, and ride their __________.
Задание 7: Напиши о своем любимом времени года.
My favourite season is ______________ . It has 3 months: ______________ ,
______________ and ________________ . The days are __________ and the nights are _________ . Children ________________ to school. They can _______________ . You can see __________________________ in __________.
infourok.ru
Поурочные планы к уч. Rainbow 3 класс (1 часть)
Просмотр содержимого документа
«3 1»
Просмотр содержимого документа
«3 10»
Употребление структуры «Ваши/наши сестры»
Класс: 3. Урок №10. Тип урока: урок открытия нового знания.
Планируемые результаты:
Предметные: познакомиться с притяжательными местоимениями our, your, their; научиться читать сочетания ower, air, are, ear, eer, изучить новые слова flower, tower, shower, chair, bear, teddy bear.
Личностные: развивать мотивы учебной деятельности и формировать личностный смысл учения.
Метапредметные: коммуникативные: слушать, читать, понимать тексты, содержащие изученный языковой материал и новые слова; регулятивные: принимать и сохранять цели учебной деятельности, находить средства ее осуществления; познавательные: осуществлять логические действия сравнения и анализа.
Оборудование: ноутбук, диск.
Ход урока
Этапы урока | УУД | Форма работы | ||
познавательн. | коммуникат. | регулятивн. | ||
| обобщение | оценка прогресса в усвоен. знаний | ||
| извлечение информации из прослушанного | выражение своих мыслей в соотв. с речев. задачей | внесение коррективов | фронтальная |
| формулирование учебной проблемы | планирование учебного сотрудничества | целеполагание | |
| сравнение, анализ | формирование коммуникативных умений, навыков сотрудничества | прогнозирование | фронтальн. парная |
| ||||
| выполнение упражнений по образцу | чтение текстов, содержащие изуч. языковой материал | саморегуляция | групповая |
| оценка своей деятельности | |||
|
Фонетическая разминка
I see a monkey, I see a dog, I see a rabbit, I see a frog.
I like this monkey, I like this dog, I like this rabbit, I like this frog.
Two little birds Sitting on a wall, One called Peter, One called Paul.
Fly away Peter, Fly away Paul, Come back Peter, Come back Paul.
Аудирование
Hello! I’m Emily. These are my books. And this is his bike. Those are my cups. This is his hat. That is my bell.
Hi! I’m Harry. That is my bike. These are my mugs. Those are her books and these are her cups. That is my clock and my hat. This is her bell.
Просмотр содержимого документа
«3 11»
Употребление структуры «Она/Он любит»
Класс: 3. Урок №11. Тип урока: урок открытия нового знания.
Планируемые результаты:
Предметные: познакомиться с правилом прибавления окончания -s к глаголам в 3л. ед. числа н. вр. (Present Simple).
Личностные: формировать первоначальные навыки сотрудничества в процессе учебной и игровой деятельности со сверстниками.
Метапредметные: коммуникативные: сотрудничать со сверстниками, работать в паре/группе, а также работать самостоятельно; регулятивные: принимать и сохранять цели учебной деятельности, находить средства ее осуществления; познавательные: осуществлять логические действия сравнения и анализа; действовать по образцу при выполнении упражнений.
Оборудование: ноутбук, диск.
Ход урока
Этапы урока | УУД | Форма работы | ||
познавательн. | коммуникат. | регулятивн. | ||
| обобщение | оценка прогресса в усвоен. знаний | ||
Аудирование: ex.1, p.32 (Swim, meet, feed, sleep, kiss) | извлечение информации из прослушанного | выражение своих мыслей в соотв. с речев. задачей | внесение коррективов | фронтальная |
| формулирование учебной проблемы | планирование учебного сотрудничества | целеполагание | |
| сравнение, анализ; использование наглядных средств предъ-явления язык. материала | формирование коммуникативных умений, навыков сотрудничества | прогнозирование | фронтальн. самостоят. фронтальн. |
| ||||
| выполнение упражнений по образцу | построение монологич. высказывания | саморегуляция | групповая |
| оценка своей деятельности | |||
|
Фонетическая разминка
I see a monkey, I see a dog, I see a rabbit, I see a frog.
I like this monkey, I like this dog, I like this rabbit, I like this frog.
Two little birds Sitting on a wall, One called Peter, One called Paul.
Fly away Peter, Fly away Paul, Come back Peter, Come back Paul.
Аудирование
Stan and Nick are brothers. They are nine. They are from Leeds. They are good boys and good pupils. In the morning Stan and Nick run and jump in the park. They like sport, so in the afternoon they ride their bikes or play ping-pong. In the evening they help their parents in the shop. They can cook too. I like Stan and Nick. They are good little boys.
Просмотр содержимого документа
«3 12»
Употребление структуры «8 часов утра/вечера»
Класс: 3. Урок №12. Тип урока: урок открытия нового знания.
Планируемые результаты:
Предметные: познакомиться с особенностями обозначения времени в англоязычных странах, со словами eat, read, speak, teach, well; научиться читать сочетания ea, ee.
Личностные: формировать элементарное представление об иностранном языке как средстве познания мира и других культур; расширять кругозор.
Метапредметные: коммуникативные: слушать, читать, понимать тексты, содержащие изученный языковой материал и новые слова; регулятивные: принимать и сохранять цели учебной деятельности, находить средства ее осуществления; познавательные: строить речевые высказывания в соответствии с задачами коммуникации; пользоваться наглядными средствами предъявления языкового материала.
Оборудование: ноутбук, диск.
Ход урока
Этапы урока | УУД | Форма работы | ||
познавательн. | коммуникат. | регулятивн. | ||
| обобщение | оценка прогресса в усвоен. знаний | ||
Аудирование: ex.1, p.35 (P 1—D 4,P 2—D 6,Р 3—D 2,P 4—D 1,P 5—D 3,P 6—D 5) | извлечение информации из прослушанного | выражение своих мыслей | внесение коррективов | фронтальн. |
| формулирование учебной проблемы | планирование учебного сотрудничества | целеполагание | |
| сравнение, анализ; | чтение текстов, содерж. изучен. язык. материал | прогнозирование | фронтальн. фронтальн. групповая |
| ||||
| использование наглядных средств предъ-явления язык. материала | формирование коммуникативных умений | саморегуляция | фронтальн. |
| оценка своей деятельности | |||
| ||||
|
Фонетическая разминка
I see a monkey, I see a dog, I see a rabbit, I see a frog.
I like this monkey, I like this dog, I like this rabbit, I like this frog.
Two little birds Sitting on a wall, One called Peter, One called Paul.
Fly away Peter, Fly away Paul, Come back Peter, Come back Paul.
Аудирование
1) — It’s 11 o’clock, Danny! Good night!
— Good night, mum. Sleep well.
2) — Good afternoon, Mr Ross.
— Good afternoon, Emma. How are you?
— Fine, thank you. Oh, is it four o’clock?
— Yes, it is. See in the evening, Emma!
3) — Hi, granny! Where is mum?
— It’s 7 o’clock. She is in the shop.
— Thank you, granny.
4) — What time is it, Kate?
— It’s 9 o’clock.
— Is it? Goodbye then. See you in the morning.
5) — Rob is in London now.
— Yes, he is. It’s five o’clock in the afternoon.
6) — Don!
— Yes, mum?
— It’s ten o’clock. Feed the dog.
— OK.
Просмотр содержимого документа
«3 13»
Употребление структуры «Очень хороший повар»
Класс: 3. Урок №13. Тип урока: урок открытия нового знания.
Планируемые результаты:
Предметные: познакомиться со словом very, повторить употребление модального глагола can, учиться употреблять их в речи..
Личностные: формировать доброжелательное отношение к другим участникам учебной и игровой деятельности на основе этических норм.
Метапредметные: коммуникативные: слушать, читать, понимать тексты, содержащие изученный языковой материал; использовать в речи ЛЕ, обслуживающие ситуацию общения; регулятивные: принимать и сохранять цели учебной деятельности, находить средства ее осуществления; познавательные: строить речевые высказывания в соответствии с задачами коммуникации; пользоваться наглядными средствами предъявления языкового материала.
Оборудование: ноутбук, диск.
Ход урока
Этапы урока | УУД | Форма работы | ||
познавательн. | коммуникат. | регулятивн. | ||
| обобщение | оценка прогресса в усвоен. знаний | ||
| извлечение информации из прослушанного прочитанного | выражение своих мыслей | внесение коррективов | фронтальн. |
| формулирование учебной проблемы | планирование учебного сотрудничества | целеполагание | |
| построение речевого высказывания в соответствии с задачами коммуникации | чтение текстов, содерж. изучен. язык. материал; использование в речи ЛЕ, обслуж. ситуац общения | прогнозирование | фронтальн. групповая |
| ||||
| использование наглядных средств предъ-явления язык. материала | формирование коммуникативных умений | саморегуляция | групповая парная |
| оценка своей деятельности | |||
| ||||
|
Фонетическая разминка
I see a monkey, I see a dog, I see a rabbit, I see a frog.
I like this monkey, I like this dog, I like this rabbit, I like this frog.
Two little birds Sitting on a wall, One called Peter, One called Paul.
Fly away Peter, Fly away Paul, Come back Peter, Come back Paul.
Аудирование
1) Meet Fred. He is from Leeds. His parents are from Leeds too. Fred is a pupil. He likes his school. It’s two o’clock and Fred is at school.
2) This is James. James likes to help his parents on the farm. They have cows and horses. James feeds the cows and in the evening he rides a horse by the lake.
3) Robin is twelve. He has mum and dad and a little sister Sue. In the evening Robin and Sue play together. Sue likes it. Robin reads books and sings songs. Robin is a good brother.
Просмотр содержимого документа
«3 14»
Употребление структуры «Очень/не очень хорошо рисует»
Класс: 3. Урок №14. Тип урока: урок комплексного применения знаний и умений.
Планируемые результаты:
Предметные: употреблять слова very well, but not very well, глаголы «can», «to like» в речи.
Личностные: формировать ценностное отношение к труду, учёбе и творчеству, трудолюбие.
Метапредметные: коммуникативные: слушать, читать, понимать тексты, содержащие изученный языковой материал; использовать в речи ЛЕ, обслуживающие ситуацию общения; сотрудничать со сверстниками, работать паре/группе, а также самостоятельно; регулятивные: принимать и сохранять цели учебной деятельности, находить средства ее осуществления; познавательные: строить речевые высказывания в соответствии с задачами коммуникации; действовать по образцу при выполнении упражнений.
Оборудование: ноутбук, диск.
Ход урока
Этапы урока | УУД | Форма работы | ||
познавательн. | коммуникат. | регулятивн. | ||
| обобщение | оценка прогресса в усвоен. знаний | ||
Аудирование: ex.1, p.42 | извлечение информации из прослушанного | выражение своих мыслей | внесение коррективов | фронтальн. |
| формулирование учебной проблемы | планирование учебного сотрудничества | целеполагание | |
| выполнение упр.по образцу; построение реч высказывания в соответствии с задачами коммуникации | чтение текстов, содерж. изучен. язык. материал; использование в речи ЛЕ, обслуж. ситуац общения | прогнозирование | фронтальн. групповая фронтальн. |
| ||||
ех.8, р.44 | структурирование знаний | формирование коммуникативных умений | саморегуляция | парная самостоят. |
| оценка своей деятельности | |||
| ||||
|
Фонетическая разминка
I see a monkey, I see a dog, I see a rabbit, I see a frog.
I like this monkey, I like this dog, I like this rabbit, I like this frog.
Two little birds Sitting on a wall, One called Peter, One called Paul.
Fly away Peter, Fly away Paul, Come back Peter, Come back Paul.
Аудирование
Dick is a little boy. He is five. Dick and his parents are from London. Dick is not a pupil but he can read. He can speak English. He speaks English well. In the morning Dick and his father swim. They ride their bikes too. Dick can ride well. In the afternoon Dick plays with his dog and sings English songs. He can sing well.
Просмотр содержимого документа
«3 15»
multiurok.ru
Учебно-методическое пособие по английскому языку на тему: Лексико-грамматический практикум Rainbow English 3 класс
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Лексико-грамматическая викторина «We love English»
Внеклассное мероприятие по английскому язяыку….
Лексико-грамматический тест по английскому языку . 5 класс «Enjoy English»
Задания на контроль усвоения лексико-грамматического материала по разделу 1 (Unit 1)….
Рабочая программа по английскому языку к учебнику «Rainbow English»3 класс ФГОС
Рабочая программа учителя. по английскому языку для 3х классов составлена на основе: авторской программы к УМК «Rainbow English» авторов О. В. Афанасьевой, И. В. Михее…
Тесты для 3 класса по УМК «Rainbow English — 3″Афанасьева О.В.
Тесты для з класса по УМК «Rainbow English — 3"…
Рабочая программа к учебнику «Rainbow English» 3 класс
Рабочая программа к учебнику «Rainbow English» 3 класс с КТП…
Методическая разработка урока по английскому языку в 3 классе по теме «Happy English!» к УМК О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой «Английский язык. Rainbow English» 3 класс
Методическая разработка урока по английскому языку «Happy English!» разработана к УМК О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой «Английский язык. Rainbow English» 3 класс. Целью урока являет…
Рабочяя программа для 3 класса к учебнику Rainbow English- 3 О.В.Афанасьевой, И.В. Михеевой
Данная рабочая программа разработана к учебно-методическому комплексу по английскому языку для учащихся 3 классов общеобразовательных учрежд…
nsportal.ru
Тест по английскому языку на тему: Тесты для 3 класса по УМК «Rainbow English — 3″Афанасьева О.В.
Test №1 (3 class)
V — I
- Впиши правильную форму глагола have /has.
- My brother _________ three English books.
- That girl ________ pink stockings.
- Those birds _______ big wings.
- We __________ a dog.
- She ________ a nice horse.
- Выберите местоимения.
- Ben is in the park. (He/His) dog is in the park too.
- This is Jane. And this is (her/she) pet Pussy.
- I am in Rome. (I/My) parents in Rome too.
- Вставьте that /those.
- Where are _________ buses?
- Where is ____________ bike?
- Where is __________ horse?
4. Составьте из слов предложения.
1) at 8 o’clock/ Helen/ I meet/ in the morning.
__________________________________________________________
2) I am/ at 2 o’clock/ in the afternoon/ in my house.
V – II
1. Впиши правильную форму глагола have /has.
- Pigs ________ funny pink rings.
- We _______English in the morning.
- Jerry ________ seven kangaroos on his farm.
- These cats ______ toys.
- He ______ a big zebra.
2. Выберите местоимения.
- Bob is in Madrid. (He/His) granny is in Madrid too.
- – I’m a boy. (I/My) name is Nick.
- Where are Mary and (she/her) parents?
3. Вставьте this /these.
- Where are _______ ships?
- Where is ______ rose?
- Where are _______ cows?
4. Составьте из слов предложения.
1) at 7 o’clock/ Ben/ I meet/ in the evening.
_____________________________________________________
2) she is/ at 12 o’clock/in the park/ in the afternoon.
______________________________________________________
Test 3 class
I -v
1. Выберите правильную форму глагола.
1. We (like/likes) music lesson.
2. I (have/has) a cat.
3. My dog (play/plays) with a ball.
4. My sister and brother (eat/ eats) cakes.
5. She (teach/teaches) English.
2. Вставьте to, где необходимо.
1. I like ____ swim in the lake.
2. Little dog can ____ jump and run.
3. Mark can ___ speak Russian very well.
4. Paul likes ___ play ping – pong.
5. He can ___ play ping – pong.
3. Переведите слова
Стул, родители, читать, говорить, башня.
_____________________________________________________________________________________
Test 3 class
II — v
1. Выберите правильную форму глагола.
1. They (like/likes) tennis.
2. I (have/has) a dog.
3. My cat (jump/jumps) very well.
4. My parents (eat/eats) apples.
5. She (teach/teaches) French.
2. Вставьте to, где необходимо.
1. I like ___ run in the park.
2. Little cat can ____ play and run.
3. Betty can ___speak English well.
4. Tim likes ___play badminton.
5. He can ___play badminton very well.
3. Переведите слова
Цветок, есть, душ, учить, башня.
__________________________________________________________________________________
Test 3 class
I -v
1. Выберите правильную форму глагола.
1. We (like/likes) music lesson.
2. I (have/has) a cat.
3. My dog (play/plays) with a ball.
4. My sister and brother (eat/ eats) cakes.
5. She (teach/teaches) English.
2. Вставьте to, где необходимо.
1. I like ____ swim in the lake.
2. Little dog can ____ jump and run.
3. Mark can ___ speak Russian very well.
4. Paul likes ___ play ping – pong.
5. He can ___ play ping – pong.
3. Переведите слова
Стул, родители, читать, говорить, башня.
Test 3 (3 class)
V — I
1. Bставьте в предложения am, is, are.
1) How old _____ Pete?
2) How old _____ they?
3) How old _____ Olga?
4) It ____ a red rose.
5) I _____ a good pupil.
6) Your sister and brother ______ twelve.
7) Rex _____ a funny dog.
2. Вставьте have/ has
1) I _____ a small family.
2) My grandparents _______ no car.
3) My friends ______ pets.
4) We ______ two tables in our room.
5) Roy ______ five cakes.
3. Переведите на английский язык
Яркий _________________________________
Толстый ____________________________________
Окно ______________________________________
Воробей _____________________________________
Слабый _______________________________________
Какого цвета кошка? Она черная._________________________________________________________________
Какого цвета книги? Они синие и красные. _________________________________________________________
4 . Напишите, что ты умеешь и не умеешь делать.
_____________________________________________________________________________________________
V – II
1. Bставьте в предложения am, is, are.
1) How old _____ my granny?
2) How old _____ you?
3) How old _____ Spot?
4) We ____ in Paris.
5) I _____ a good pupil.
6) Meg can see a box. It _____ old.
7) I_____ from Vladivostok.
2. Вставьте have/ has
1) The apple tree _____ no apples.
2) I ______ a little sparrow.
3) My young sister ______ a book.
4) My parents ______ a son.
5) They _______ a lot of toys.
3. Переведите на английский язык
Светлый ___________________________________________
Сильный ________________________________________
Радуга _____________________________________________
Медленный ______________________________________________
Узкий ________________________________________________________
Какого цвета собаки? Они рыжие._______________________________________________________________
Какого цвета воробей? Он серый и черный. ________________________________________________________
4 . Напишите, что ты умеешь и не умеешь делать.
Test 5 (class 3)
I – V
1. Выбери правильные формы глаголов в тексте “My Birthday”.
Today ( am/ is/ are) my birthday and I (am / is / are) very happy. I ( have / has) very good presents: a new football and three new video games. My presents ( am/ is/ are) in my bedroom now. My parents, friends and I ( am/ is/are) at table. I (see / sees) 9 candles on the table. My mum (say/ says), “Happy birthday, son! Be happy!” I (say/ says), “Thank you, mum.” My parents and friends (sing/ sings) a Happy birthday song. I (like/ likes) my birthdays.
2. Вставьте have/ has
1) I _____ _____a pen.
2) We _____ _____red roses.
3) Miss Black ___________ a lot of presents.
4) Polly and Molly _______ _____no new video games.
5) The Whites ______ ______two bikes.
3. Назови семьи этих людей.
Mark Finn _______________________
Will Black _______________________
Jane Green _______________________
4. .Найди в этом квадрате и обведи названия всех дней недели. Выпишите их.
a | z | d | b | c | z | d | m | j | b |
n | s | u | n | d | a | y | o | s | f |
t | t | j | f | a | i | s | n | a | c |
h | g | u | r | s | o | a | d | t | t |
u | a | h | i | e | g | t | a | u | u |
r | r | k | d | f | o | u | y | r | e |
s | m | m | a | i | a | g | d | d | s |
d | l | c | y | k | n | q | q | a | d |
a | o | h | p | e | m | b | l | y | a |
y | w | e | d | n | e | s | d | a | y |
_________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
____________________________________
____________________________________
_____________________________________
II – V
1. Выбери правильные формы глаголов. в тексте “My Birthday”.
Today ( am/ is/ are) my birthday and I (am / is / are) very happy. I ( have / has) very good presents: a new football and three new video games. My presents ( am/ is/ are) in my bedroom now. My parents, friends and I ( am/ is/are) at table. I (see / sees) 9 candles on the table. My mum (say/ says), “Happy birthday, son! Be happy!” I (say/ says), “Thank you, mum.” My parents and friends (sing/ sings) a Happy birthday song. I (like/ likes) my birthdays.
2. Вставьте have/ has
1) They _____ _________ pencils.
2) She _____ __________black tulips.
3) Mr Green _______ ___________a nice car.
4) We _______ _________no friends.
5) The Greens_______________a red house.
3. Назови семьи этих людей.
Tom Brown _______________________
Jim White _______________________
Lucy Smith _______________________
4. .Найди в этом квадрате и обведи названия всех дней недели. Выпишите их.
a | z | d | b | c | z | d | m | j | b |
n | s | u | n | d | a | y | o | s | f |
t | t | j | f | a | i | s | n | a | c |
h | g | u | r | s | o | a | d | t | t |
u | a | h | i | e | g | t | a | u | u |
r | r | k | d | f | o | u | y | r | e |
s | m | m | a | i | a | g | d | d | s |
d | l | c | y | k | n | q | q | a | d |
a | o | h | p | e | m | b | l | y | a |
y | w | e | d | n | e | s | d | a | y |
_________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
____________________________________
____________________________________
_____________________________________
Test № 6 (3 класс)
I — V
1. Вставьте Do/Does
1) _____ you swim?
2) _____ Mark go to school?
3) _____ the girls play ping pong?
4) _____she run in the park?
5) _____ your mother like sweets?
6) ______ they play football?
2. Поставьте вопросы к предложениям.
1) The rabbits like carrots. _________________________________________________________________
2) My grandfather works at school. _________________________________________________________
3) We play and jump on Sunday. ____________________________________________________________
3. Ответьте на вопросы.
1) Do you like to play? _____________________________________
2) Do you like cakes? ______________________________________
3) Does your mother like flowers? _____________________________
4) Are you a student? ________________________________________
5) Is your mother a teacher? _______________________________________
____________________________________________________________________________
II – V
1. Вставьте Do/Does
1) _____ you like to play football ?
2) _____ Sam run in the park?
3) _____ the boy go to school?
4) _____the pupils play basketball?
5) _____ your father like cakes?
6) ______ they swim in the lake?
2. Поставьте вопросы к предложениям.
1) The pupils go to school. ____________________________________________________________________________
2) Pete reads a book. _____________________________________________________________________________
3) They like red apples. _____________________________________________________________________________
3. Ответьте на вопросы.
1) Do you like to swim? _____________________________________
2) Do you like apples? ______________________________________
3) Does your sister write? __________________________________________________
4) Are you a pupil? ________________________________________________
5) Is your father a driver? ______________________________________________
Test №7 (3 class )
V – I
1. Выбери нужный глагол и обведи его.
1) My mother cooks/cook in the evening.
2) My grandfather have/has a big house.
3) My parents help/helps my grandparents.
4) Betty teach/teaches pupils in a school.
5) My sisters sleep/sleeps in this room.
2. Переведи слова на английский язык.
Жираф – ___________________ заяц — ________________________
Тигр — ____________________ животные – ______________________
Лед — _______________________ кинотеатр — _______________________
3*. Построй вопрос и отрицание к предложению.
Fred and Mary like to read books. _________________________________________________
____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
V – II
1. Выбери нужный глагол и обведи его.
1) My father cooks/cook in the evening.
2) My grandma have/has a big house.
3) My parents help/helps my grandparents.
4) Sally teach/teaches pupils in a school.
5) My brothers sleep/sleeps in this room.
2. Переведи слова на английский язык.
крокодил – ______________________ слон — _______________________
лев — ______________________ животные – ______________________
мороженое — _______________ ходить — _________________
3*. Построй вопрос и отрицание к предложению.
Mary likes to play video games. _________________________________________________
____________________________________________________________________________
Test №7 (3 class )
V – I
1. Выбери нужный глагол и обведи его.
1) My mother cooks/cook in the evening.
2) My grandfather have/has a big house.
3) My parents help/helps my grandparents.
4) Betty teach/teaches pupils in a school.
5) My sisters sleep/sleeps in this room.
2. Поставь существительные во множественное число.
A rose – ______________________ a bus — _____________________________
A cook – _____________________ a bed — ______________________________
A child — _____________________ a lemon — _____________________________
3. Построй вопрос и отрицание к предложению.
Fred and Mary like to read books. _________________________________________________
____________________________________________________________________________
4. Переведи слова на английский язык.
Жираф – ___________________ заяц — ________________________
Тигр — ____________________ животные – ______________________
_____________________________________________________________________________
V – II
1. Выбери нужный глагол и обведи его.
1) My father cooks/cook in the evening.
2) My grandma have/has a big house.
3) My parents help/helps my grandparents.
4) Sally teach/teaches pupils in a school.
5) My brothers sleep/sleeps in this room.
2. Поставь существительные во множественное число.
A box – _________________ a tomato- _____________________
A sheep – _______________ a pen — _______________________
A mouse — __________________ a n orange — _____________________
3. Построй вопрос и отрицание к предложению.
Mary likes to play video games. _________________________________________________
____________________________________________________________________________
4. Переведи слова на английский язык.
крокодил – ______________________ слон — _______________________
лев — ______________________ животные – ______________________
Test №8 3 class
I – V
1. Вставьте глагол Do/Does
1) ……your brother have a car?
2) …… Rick have a sister?
3) …… the cats drink milk?
4) …… you like sweets?
5) …… Tom and Mary play tennis?
2. Впишите глагол don’t /doesn’t
1) I …… like milk and coffee.
2) We …… play tennis.
3) Nick and Mike …… like apples and bananas.
4) My father …… drive a car.
5) The dog …… like cheese.
3. Сделай предложение отрицательным и вопросительным.
We live in London. _________________________________________________
__________________________________________________________________
V – II
1. Вставьте глагол Do/Does
1) ……your sister have a car?
2) …… Richard have a granny?
3) …… the dogs drink milk?
4) …… you like cakes?
5) …… Tom and Bob play tennis?
2. Впишите глагол don’t /doesn’t
1) I …… like tea and coffee.
2) We …… play ping — pong.
3) Nick and Dick …… like ice cream and bananas.
4) My mother …… drive a car.
5) The cat …… like cheese.
3. Сделай предложение отрицательным и вопросительным.
She lives in London. _________________________________________________
_________________________________________________________________
nsportal.ru
Контрольные работы к учебнику Rainbow English 3 класс
Unit 1 Test A
Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение
Это ___________ is a stone.
Тот ___________ is a kite.
Эти ___________ are pens.
Те ___________ are books.
Задание 2: Заполни пропуски местоимениями
my, his, her, its
I can see a girl. _________ name is Ann.
I am a pupil. ________ name is Sam.
This is Tom. And this is _______ dog.
Polly is a doll. It is ________ house.
Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:
her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket
Ben Polly Rex
_______________ ________________ _______________
_______________ ________________ _______________
_______________ ________________ _______________
Задание 4: Выбери have или has
I __________ a dog.
She ________ a cat.
You ________ two birds.
He _________ a bike.
Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки
in the morning, in the afternoon, in the evening
I go to school at 8 o’clock ______________________________
I play football at 4 o’clock ______________________________
I am in bed at 10 o’clock _______________________________
Задание 6: напиши по-английски
король _______________ крыло ________________
каток _______________ утро _________________
кольцо _______________ чулок _________________
Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.
Доброе утро! _______________________________
Добрый день! _______________________________
Unit 1 Test B
Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение
Та ___________ girl is happy.
Этот ___________ boy is sad.
Те ___________chicks are yellow.
Эти ___________ frogs are green.
Задание 2: Заполни пропуски местоимениями
my, his, her, its
I am happy. _________ sister is happy too.
I can see a boy. He rides _________ bike.
This is a house. ________ roof is brown.
She has a cat. ________ cat is black.
Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:
her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket
Rex Sam Polly
_______________ ________________ _______________
_______________ ________________ _______________
_______________ ________________ _______________
Задание 4: Выбери have или has
He _________ a bike.
We __________ books.
It ___________ a big nose.
They _________ three cows.
Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки
in the morning, in the afternoon, in the evening
We are at school at 9 o’clock ___________________________
We like to play ping-pong at 5 o’clock ______________________
I kiss my mum goodnight at 11 o’clock ______________________
Задание 6: напиши по-английски
песня ______________ вечер _________________
английский ______________ кенгуру _________________
розовый ______________ банк __________________
Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.
Добрый вечер! _______________________________
Доброй ночи! ________________________________
Unit 2 Test A
Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова
t__wer ch__ir flo__er __ead
p__rents s__ower te__ch bea__
Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения
my, his, her, its, our, your, their
I have a pet. It is ….. pet.
We have chairs. …….. chairs are brown.
Don has a car. It is ……… car.
Polly has a flower. It is ……… flower.
It is a dog. What is ……… name?
Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола
I (speak/speaks) English well.
My sister (like/likes) to read books.
My parents (eat/eats) ice cream in the evening.
We (cook/cooks) in the afternoon.
Sam (ride/rides) his bike in the morning.
Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо
Образец: I can run well.
I can jump very well.
I can swim but not very well.
ride a bike, read books, speak English, sing songs, teach my cat
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
Задание 5: закончи предложения, вставляя to там, где нужно.
I like ……. eat cakes. I can ……. eat five cakes.
Rose likes …….. feed her dog.
Fred and Steve like …… read English books. They can ….. read well.
We like ……. sing. We can …… sing very well.
He likes ….. speak French. He can ….. speak French but not very well.
Задание 6: Напиши который час по-русски.
It’s 7 o’clock p.m. _________________________________________
It’s 3 o’clock p.m. _________________________________________
It’s 8 o’clock a.m. _________________________________________
Unit 2 Test B
Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова
r__ad __ear t__ach p__rents
flo__er spea__ c__air sh__wer
Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения
my, his, her, its, our, your, their
Mark has a kite. ….. kite is good.
They have toys. …….. toys are cute.
I have a bike. …… bike is red.
Dolly has a doll. It is ……… doll.
It is a cat. What is ……… name?
Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола
We (read/reads) books in the evening.
Tom (speak/speaks) English very well.
His sisters (sleep/sleeps) at night.
I (play/plays) tennis in the afternoon.
Jane (eat/eats) apples in the morning.
Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо
Образец: I can run well.
I can jump very well.
I can swim but not very well.
help mummy, teach my dog, speak Russian, jump, swim in the lake
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
Задание 5: закончи предложения, вставляя to там, где нужно.
Mary likes ……. jump. She can ……. Jump very well.
I like …….. kiss my mum goodnight.
Polly and Dolly like …… speak French. They can ….. speak French well.
We like ……. run. We can …… run very well.
He likes ….. read books. He can ….. read English books but not very well.
Задание 6: Напиши который час по-русски.
It’s 7 o’clock a.m. _________________________________________
It’s 2 o’clock p.m. _________________________________________
It’s 8 o’clock p.m. _________________________________________
Unit 3 Test A
Задание 1: переведите на русский язык
rainbow sparrow
slow low
dark blue light purple
thin thick
bright grey strong
Задание 2: Вставьте is или are
What colour …… the sparrow?
What colour …… the pigs?
What colour ……. the chick?
What colour ……. lemons?
What colour …….. the flower?
Задание 3: Выберите can или can’t:
Birds ………….. fly.
Dogs ………….. run.
Frogs ………….. read.
Horses ………… speak English.
Pigs ………….. eat apples.
Sparrows ………… swim.
Задание 4: Напишите ответы на вопросы:
What colour is the pig? _______________________________________
What colour are the flowers? _______________________________________
What colour are the turtles? _______________________________________
What colour is the frog? _______________________________________
Задание 5: Опишите свою маму и дедушку.
My mother is ______________ My grandpa is ______________
She is ____________________ He is ______________________
She is ____________________ He is ______________________
Задание 6: переведите на английский:
радуга темно-красный
молодой светло-зеленый
слабый ярко-желтый
новый узкий
тонкий толстый
Задание 7: напиши, что ты умеешь делать очень хорошо, что умеешь, но не очень хорошо, и чего не умеешь делать.
____________________________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
Unit 3 Test В
Задание 1: переведите на русский язык
yellow window
narrow bright brown
dark purple light orange
new young
thin strong
Задание 2: Вставьте is или are
What colour …… the rainbow?
What colour …… the ants?
What colour ……. the frog?
What colour ……. apples?
What colour …….. the cow?
Задание 3: Выберите can или can’t:
Cows ………….. fly.
Cats ………….. run.
Chicks ………….. eat chocolate.
Birds ………… sing.
Chimps ………….. jump.
Kangaroos ………… swim.
Задание 4: Напишите ответы на вопросы:
What colour is the chick? _______________________________________
What colour are the pigs? _______________________________________
What colour are the trees? _______________________________________
What colour is the lemon? _______________________________________
Задание 5: Опишите своего папу и бабушку.
My father is ______________ My grandma is ______________
He is ____________________ She is ______________________
He is ____________________ She is ______________________
Задание 6: переведите на английский:
воробей светло-красный
медленный темно-зеленый
сильный ярко-синий
старый слабый
толстый радуга
Задание 7: напиши, что ты умеешь делать очень хорошо, что умеешь, но не очень хорошо, и чего не умеешь делать.
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
Unit 4 Test A
Задание 1: переведите на русский язык
long drive
tall wall
clean count
with skate
Задание 2: Напишите числительные словами
12 __________________clocks 15 __________________chicks
18 __________________buses 13 __________________ships
20 __________________cows 17 __________________songs
Задание 3: Допишите ответы на вопросы:
Can you read English books? – Yes, _____________
Can Tom and Mel play ping-pong? – No, _____________
Can you and your sister skate? – Yes, ______________
Can Mary ski well? – No, _______________
Задание 4: Составьте из данных слов вопросительное предложение
Mary/ can/ well/ cook? _______________________________________
you/ play/ can/ football? _______________________________________
write/ a song/ he/ can? _______________________________________
Sam/ drive/ can/ a car/ well? _______________________________________
Задание 5: Найди в рамках противоположные по смыслу слова
thin, old, long, clean, happy, new, fat, weak, small | sad, young, dirty, thick, short, old, thin, big, strong |
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
Задание 6: прочитай текст и ответь на вопросы
I’m William White. I teach English in a school in Blackton. Blackton is a small English town. It is very green and clean. We have eleven streets in out town. They are short and narrow. We have a tall old tower in our town.
Is Blackton an English town? _______________________________
Is it clean or dirty? ________________________________________
How many streets do we have in our town? ____________________
What do we have in our town? ______________________________
Unit 4 Test В
Задание 1: переведите на русский язык
short write
with dance
high hall
dirty ski
Задание 2: Напишите числительные словами
11 ___________________ sparrows 14 __________________ pens
15 ___________________birds 19 __________________ desks
13 ___________________cats 20 __________________ lamps
Задание 3: Допишите ответы на вопросы:
Can John drive a car? – No, _____________
Can you count well? – Yes, _____________
Can Jim and Sam skate? – No, _______________
Can you and your mum read? – Yes, ___________
Задание 4: Составьте из данных слов вопросительное предложение
Ted/ can/ read/ books/ English? _______________________________________
you/ play/ can/ very/ well? _______________________________________
Jack/ skate/ on the lake/ can? _______________________________________
this/ can/ he/ see/ ball? _______________________________________
Задание 5: Найди в рамках противоположные по смыслу слова
thin, old, long, clean, happy, new, fat, strong, small | sad, young, dirty, thick, short, old, thin, big, weak |
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
Задание 6: прочитай текст и ответь на вопросы после него
Our school is not very small. We have thirteen rooms and a hall in it. The windows and doors are white, the floors are brown and the walls are green. Our pupils can read, write and count very well. They are good pupils.
Is our school big or small? __________________________________
How many rooms do we have? ______________________________
What colour are the walls? _________________________________
Can the pupils write, read and count well? ______________________
Unit 5 Test A
Задание 1: переведите на русский язык или на английский
birthday song поезд
family свеча
husband подарок
pointer монета
Задание 2: Напишите членами каких семей являются эти люди
Образец: Ted Cook – the Cooks
Tom Green — __________________ Molly Brown — __________________
Jane Barker — __________________ Sam Smith — __________________
Задание 3: Mr, Mrs, Miss or Ms?
Госпожа Green (замужем) ________________________
Госпожа Brown (не замужем) ________________________
Господин Smith ________________________
Госпожа Finn (неизвестно) ________________________
Задание 4: Допишите предложения, используя слова say или says
Mary___________ she can cook.
They ___________ they like to play football.
My friend __________ he can drive a car very well.
His parents _________ they read books.
Задание 5: Выберите it’s или its
This is a dog and that is ________ bone.
This is a town. _______ a green town.
This is a flag. ________ colour is red, blue and white.
This is my pet. _______ a little red horse.
Задание 6: Напишите, чего нет у этих людей
1. Dan has a cat. 2. Pete and Roy have new bikes.
___________________________ _____________________________
3. Her sisters have toys. 4. Jane has a rose.
___________________________ _____________________________
Задание 7: Расшифруйте названия дней недели и напишите их по порядку
Sun. Tue. Thurs. Sat. Mon. Wed. Fri.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Задание 8: Выберите правильные формы глаголов, чтобы закончить текст
My birthday.
I (am, is, are) _______ 10 today. I (have, has) __________ a nice birthday cake. My presents (am, is, are) ______ in my room. My mum (say, says) _______ «Happy birthday, son!» My friends (sing, sings) _______ a birthday song.
Unit 5 Test B
Задание 1: переведите на русский язык или на английский
birthday cake улитка
friend жена
pointer хвост
candle игрушка
Задание 2: Напишите членами каких семей являются эти люди
Образец: Ted Cook – the Cooks
Bob Finn — __________________ Kelly Deen — __________________
David Sledge — __________________ John Scott — __________________
Задание 3: Mr, Mrs, Miss or Ms?
Госпожа Green (замужем) ________________________
Госпожа Brown (не замужем) ________________________
Господин Smith ________________________
Госпожа Finn (неизвестно) ________________________
Задание 4: Допишите предложения, используя слова say или says
We___________ we can play football.
May ___________ she likes to read books.
Her sisters __________ they can skate very well.
My friend _________ he can count and write in English.
Задание 5: Выберите it’s или its
This is a book. _______ little.
This is my pet. _______ name is Fluffy.
This is a cat. ________ tail is long.
This is a toy. _______ a little blue car.
Задание 6: Напишите, чего нет у этих людей
1. Molly has a dog. 2. Kate and Jane have coins.
___________________________ _____________________________
3. Her friends have cars. 4. Mark has a horse.
___________________________ _____________________________
Задание 7: Расшифруйте названия дней недели и напишите их по порядку
Fri. Wed. Mon. Sat. Thurs. Tues. Sun.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Задание 8: Выберите правильные формы глаголов, чтобы закончить текст
Mary’s birthday.
Mary (am, is, are) _______ 10 today. She (have, has) __________ a nice birthday cake. Her presents (am, is, are) ______ a doll, a ball and a teddy bear. Her mum (say, says) _______ «Happy birthday!» Mary’s friends (sing, sings) _______ a birthday song.
Unit 6 Test A
Задание 1: переведите на русский язык или на английский
sledge страница
diary генерал
stage спортзал
giant клетка
Задание 2: Напишите ответы на вопросы
What’s your job? – I’m a _________________ (I teach English.)
What’s his job? – He’s a __________________ (Tom runs very well.)
What’s her job? – She’s a _________________ (Mary helps her mum.)
What are our jobs? – We are _______________ (We dance on the stage.)
What are their jobs? – They are ______________ (They sing songs.)
Задание 3: Напишите ответы на вопрос (переведите на английский)
What’s the matter? – I’m _____________ (голодный)
What’s the matter? – She’s _____________ (уставшая)
What’s the matter? – We’re _____________ (хотим пить)
What’s the matter? – They’re _____________ (больны)
Задание 4: Выберите правильный вариант
Mike say/says he can dance very well.
I count/counts at school.
My friend play/plays football well.
We speak/speaks English well.
Jane skate/skates on the skating rink.
Задание 5: Выберите правильного помощника и ответьте на вопрос
Do/Does you run in the park? – Yes, _____________
Do/Does Polly read books? – No, _______________
Do/Does your friends speak French? – Yes, __________
Do/Does Mike ski on Sunday? – No, ______________
Задание 6: Превратите предложения в вопрос
We write in English well. _______ ___________________________________
They play ping-pong in the evening. ____________________________________
Molly eats apples at school. __________________________________________
The birds sing good songs. __________________________________________
Задание 7: Составьте предложения из данных слов
Dolly/ ride/ does/ on Saturday/ her bike?
____________________________________________
in the lake/ swim/ her parents.
______________________________________________
pupils/ write/ read/ do/ at school/ and?
______________________________________________
Unit 6 Test B
Задание 1: переведите на русский язык или на английский
giant страница
stage генерал
diary спортзал
sledge клетка
Задание 2: Напишите ответы на вопросы
What’s your job? – I’m a _________________ (I speak French.)
What’s his job? – He’s a __________________ (Tom skis well.)
What’s her job? – She’s a _________________ (Mary reads books.)
What are our jobs? – We are _______________ (We swim in the lake.)
What are their jobs? – They are ______________ (They play tennis.)
Задание 3: Напишите ответы на вопрос (переведите на английский)
What’s the matter? – I’m _____________ (болен)
What’s the matter? – She’s _____________ (хочет пить)
What’s the matter? – We’re _____________ (голодные)
What’s the matter? – They’re _____________ (устали)
Задание 4: Выберите правильный вариант
I write/writes books.
May eat/eats bananas in the afternoon.
We ski/skis on Friday.
Sam ride/rides a horse on Monday.
His parents like/likes to sing and dance.
Задание 5: Выберите правильного помощника и ответьте на вопрос
Do/Does Pam and Sam jump in the park? – Yes, _____________
Do/Does you ride their bikes on Tuesday? – No, _______________
Do/Does Molly swim in the lake? – No, __________
Do/Does cats like milk? – Yes, ______________
Задание 6: Превратите предложения в вопрос
Ann plays basketball on Wednesday.
__________________________________________
Tom and Tim feed their pets in the morning.
__________________________________________
Molly kisses her mum good night.
__________________________________________
Our friends like to sleep.
__________________________________________
Задание 7: Составьте предложения из данных слов
does/ teach/ Mel/ French/ at school?
____________________________________________
has/ a/ General Green/ house/ small.
______________________________________________
the children/ run/ jump/ do/ in the park/ and?
______________________________________________
Unit 7 Test A
Задание 1: Напишите на каком континенте живут эти животные:
Crocodiles live in ____________________
Elephants live in _____________________
Kangaroos live in _____________________
Bears live in ________________________
Tigers live in _______________________
Задание 2: Закончи вопросы поставив do или does и допиши ответы
………….. Tom go to the cinema? – Yes, ________________
………….. the pupils play football? – No, ________________
………….. we go to the shop on Sunday? – Yes, _____________
………….. the dog eat bones? – Yes, ________________
………….. their parents skate? – No, _______________
Задание 3: Выбери don’t или doesn’t и напиши перевод предложений
We ……………… play with our friends.
_________________________________________________
She ……………… ride her bike on Monday.
_________________________________________________
My friends …………… go to the skating rink in the evening.
_________________________________________________
Sam …………….. play tennis well.
_________________________________________________
The cat ……………. like sweets.
_________________________________________________
Задание 4: Напиши множественное число этих существительных
sheep — __________________ man — ______________
mouse — __________________ rabbit — ______________
lion — __________________ woman — ______________
goose — __________________ elephant — ______________
pencil — __________________ fish — ______________
deer — __________________ child — ______________
Задание 5: Закончи предложения, выбрав одни из глаголов love, like,
doesn’t like, hate
I ___________________ my parents.
I ___________________ sweets.
I ___________________ mice.
I ___________________ snails.
Задание 6: Заверши текст, выбрав нужную форму глагола.
Mr and Mrs Green (have/has) 2 daughters. Their names (is/are) Polly and Dolly. Polly (is/are) 4. She (like/likes) to play with her dolls. Dolly (is/are) 8. She (is/are) a pupil. Dolly (go/goes) to school. The girls (don’t/doesn’t) read books in the evening.
Unit 7 Test B
Задание 1: Напишите на каком континенте живут эти животные:
Tigers live in ____________________
Hares live in _____________________
Crocodiles live in _____________________
Elephants live in ________________________
Kangaroos live in _______________________
Задание 2: Закончи вопросы поставив do или does и допиши ответы
………….. Sally count from 1 to 10? – Yes, ________________
………….. you like your job? – No, ________________
………….. Mary sing well? – Yes, _____________
………….. the birds fly in the sky? – Yes, ________________
………….. his granny speak English? – No, _______________
Задание 3: Выбери don’t или doesn’t и напиши перевод предложений
They ……………… run by the lake.
_________________________________________________
He ……………… like ice cream.
_________________________________________________
His parents …………… go to the cinema in the evening.
_________________________________________________
Molly …………….. speak French well.
_________________________________________________
The dogs ……………. Read books.
_________________________________________________
Задание 4: Напиши множественное число этих существительных
pig — __________________ child — ______________
mouse — __________________ cow — ______________
woman — __________________ sheep — ______________
goose — __________________ apple — ______________
lake — __________________ fish — ______________
deer — __________________ man — ______________
Задание 5: Закончи предложения, выбрав одни из глаголов love, like,
doesn’t like, hate
I ___________________ my sister.
I ___________________ my new boots.
I ___________________ lemons.
I ___________________ crocodiles.
Задание 6: Заверши текст, выбрав нужную форму глагола.
I (have/has) a good friend. My friend (go/goes) to school with me. She (is/are) a pupil. My friend (like/likes) books. We (meet/ meets) and (play/plays) together.
My friend (don’t/doesn’t) have a pet. She (have/has) a sister.
Unit 8 Test A
Задание 1: Напишите времена года
_________________________
_________________________
_________________________
_________________________
Задание 2: Напишите названия месяцев
Winter months: _______________________________________________
Summer months: ______________________________________________
Задание 3: Напишите названия стран по-английски
Россия ______________________ США _____________________
Франция ______________________ Индия ______________________
Британия ______________________ Канада ______________________
Италия ______________________ Испания _____________________
Задание 4: Напиши когда родились ребята по образцу
Образец: Ben/October
This is Ben. His birthday is in autumn. It is in October.
Steve/ April
______________________________________________________________
Kate/ September
______________________________________________________________
Bob/ May
______________________________________________________________
Emma/ November
______________________________________________________________
Задание 5: Напишите, в какое время года, и в каком месяце родились вы
My name is ______________________
My birthday is in _________________
It is in __________________________
Задание 6: Заверши предложения, используя слова в рамочке
pleasant, apples, autumn, grey, school, brown, teachers, late, October, beautiful
_____________ has 3 months: September, ___________ and November. September is a __________________ month. It is yellow, red and ___________ .
The days are not hot, they are _________________ . Children go to ___________ .
They meet their friends and _____________ .You can see a lot of _____________ in the trees. But ___________ autumn is not pleasant. It is cold and ___________.
Задание 7: Напиши о своем любимом времени года.
My favourite season is ______________ . It has 3 months: ______________ ,
______________ and ________________ . The days are __________ and the nights are _________ . Children ________________ to school. They can play _______________ . You can see __________________________ in __________.
Unit 8 Test B
Задание 1: Напишите времена года
_________________________
_________________________
_________________________
_________________________
Задание 2: Напишите названия месяцев
Spring months: _______________________________________________
Autumn months: ______________________________________________
Задание 3: Напишите названия стран по-английски
Россия ______________________ США _____________________
Франция ______________________ Индия ______________________
Британия ______________________ Канада ______________________
Италия ______________________ Испания _____________________
Задание 4: Напиши когда родились ребята по образцу
Образец: Ben/June
This is Ben. His birthday is in summer. It is in June.
Sam/ December
______________________________________________________________
Jane/ August
______________________________________________________________
Billy/ February
______________________________________________________________
Emily/ July
______________________________________________________________
Задание 5: Напишите, в какое время года, и в каком месяце родились вы
My name is ______________________
My birthday is in _________________
It is in __________________________
Задание 6: Заверши предложения, используя слова в рамочке
hot, flowers, summer, bikes, gardens, school, clear, swim, July, beautiful
_____________ has 3 months: June, ___________ and August. It is a __________________ season. You can see the sun in the ___________ blue sky.
The days are long and __________ . You can see a lot of ______________ in the parks and in the ___________. Children don’t go to ___________ . They _______ in the lakes, play football and tennis, and ride their __________.
Задание 7: Напиши о своем любимом времени года.
My favourite season is ______________ . It has 3 months: ______________ ,
______________ and ________________ . The days are __________ and the nights are _________ . Children ________________ to school. They can _______________ . You can see __________________________ in __________.
multiurok.ru
Лексика по учебнику Rainbow English 3 класс
This, that, these, those, her, his, its, have, has, king, ring, wing, stocking, kangaroo, English, pink, bank, French, Russian, ping — pong, skating ring, song, morning, evening, thank, good morning, good afternoon, good evening, good day, good night, your, our, their, like, feed, ride, play, help, eat, read, speak, teach, flower, tower, shower, chair, bear, teddy bear, parents, my, Moscow, sparrow, yellow, window, rainbow, low, slow, narrow, black, red, brown, green, pink, blue, purple, grey, white, dark blue, dark green, dark brown, dark grey, eight, night, light, bright, can’t – can not, weak, old, fat, young, thin, strong, new, ball, wall, hall, small, tall, high, long, clean, short, dirty, thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty, snail, tail, train, coins, pointer, toys, family, candle, table, present, wife, husband, friend, say, Sunday, Monday, Saturday, Tuesday, Friday, Thursday, Wednesday, doctor, teacher, farmer, reader, eater, player, driver, speaker, singer, dancer, skater, skier, jumper, helper, rider, counter, fire, diary, giant, tired, hungry, thirsty, sick, gym, cage, stage, page, general, sledge, girl, do, does, Florida, Scotland, cat, clock, cock, mice, ice cream, cinema, ice, pencil, go – goes, don’t, doesn’t, please, thank you, thanks, giraffe, crocodile, elephant, tiger, lion, hare, animals, like, love, hate, a lot of – lots of, fish, goose – geese, sheep – sheep, man – men, mouse – mice, child – children, deer – deer, woman – women, year, near, clear, here, spring, autumn, winter, summer, month, September, April, December, August, May, October, June, January, November, July, February, March, season, week, late, early, beautiful, pleasant, Canada, Spain, India, Britain, Russia, Italy, France, the USA. What colour is? What’s the matter? Where are you from? What’s your name? How old are you?
This, that, these, those, her, his, its, have, has, king, ring, wing, stocking, kangaroo, English, pink, bank, French, Russian, ping — pong, skating ring, song, morning, evening, thank, good morning, good afternoon, good evening, good day, good night, your, our, their, like, feed, ride, play, help, eat, read, speak, teach, flower, tower, shower, chair, bear, teddy bear, parents, my, Moscow, sparrow, yellow, window, rainbow, low, slow, narrow, black, red, brown, green, pink, blue, purple, grey, white, dark blue, dark green, dark brown, dark grey, eight, night, light, bright, can’t – can not, weak, old, fat, young, thin, strong, new, ball, wall, hall, small, tall, high, long, clean, short, dirty, thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty, snail, tail, train, coins, pointer, toys, family, candle, table, present, wife, husband, friend, say, Sunday, Monday, Saturday, Tuesday, Friday, Thursday, Wednesday, doctor, teacher, farmer, reader, eater, player, driver, speaker, singer, dancer, skater, skier, jumper, helper, rider, counter, fire, diary, giant, tired, hungry, thirsty, sick, gym, cage, stage, page, general, sledge, girl, do, does, Florida, Scotland, cat, clock, cock, mice, ice cream, cinema, ice, pencil, go – goes, don’t, doesn’t, please, thank you, thanks, giraffe, crocodile, elephant, tiger, lion, hare, animals, like, love, hate, a lot of – lots of, fish, goose – geese, sheep – sheep, man – men, mouse – mice, child – children, deer – deer, woman – women, year, near, clear, here, spring, autumn, winter, summer, month, September, April, December, August, May, October, June, January, November, July, February, March, season, week, late, early, beautiful, pleasant, Canada, Spain, India, Britain, Russia, Italy, France, the USA. What colour is? What’s the matter? Where are you from? What’s your name? How old are you?
infourok.ru
Тесты к блокам учебника Rainbow English 3 класс
Unit 1 Test A
Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение
Это ___________ is a stone.
Тот ___________ is a kite.
Эти ___________ are pens.
Те ___________ are books.
Задание 2: Заполни пропуски местоимениями
my, his, her, its
I can see a girl. _________ name is Ann.
I am a pupil. ________ name is Sam.
This is Tom. And this is _______ dog.
Polly is a doll. It is ________ house.
Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:
her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket
Ben Polly Rex
_______________ ________________ _______________
_______________ ________________ _______________
_______________ ________________ _______________
Задание 4: Выбери have или has
I __________ a dog.
She ________ a cat.
You ________ two birds.
He _________ a bike.
Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки
in the morning, in the afternoon, in the evening
I go to school at 8 o’clock ______________________________
I play football at 4 o’clock ______________________________
I am in bed at 10 o’clock _______________________________
Задание 6: напиши по-английски
король _______________ крыло ________________
каток _______________ утро _________________
кольцо _______________ чулок _________________
Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.
Доброе утро! _______________________________
Добрый день! _______________________________
Unit 1 Test B
Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение
Та ___________ girl is happy.
Этот ___________ boy is sad.
Те ___________chicks are yellow.
Эти ___________ frogs are green.
Задание 2: Заполни пропуски местоимениями
my, his, her, its
I am happy. _________ sister is happy too.
I can see a boy. He rides _________ bike.
This is a house. ________ roof is brown.
She has a cat. ________ cat is black.
Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:
her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket
Rex Sam Polly
_______________ ________________ _______________
_______________ ________________ _______________
_______________ ________________ _______________
Задание 4: Выбери have или has
He _________ a bike.
We __________ books.
It ___________ a big nose.
They _________ three cows.
Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки
in the morning, in the afternoon, in the evening
We are at school at 9 o’clock ___________________________
We like to play ping-pong at 5 o’clock ______________________
I kiss my mum goodnight at 11 o’clock ______________________
Задание 6: напиши по-английски
песня ______________ вечер _________________
английский ______________ кенгуру _________________
розовый ______________ банк __________________
Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.
Добрый вечер! _______________________________
Доброй ночи! ________________________________
multiurok.ru