3 класс

Rainbow 3 класс – Учебник по английскому языку 3 класс Афанасьева Михеева часть 1 2 читать онлайн

Контрольные работы к учебнику Rainbow English 3 класс

Unit 1 Test A

Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение

  1. Это ___________ is a stone.

  2. Тот ___________ is a kite.

  3. Эти ___________ are pens.

  4. Те ___________ are books.

Задание 2: Заполни пропуски местоимениями

my, his, her, its

  1. I can see a girl. _________ name is Ann.

  2. I am a pupil. ________ name is Sam.

  3. This is Tom. And this is _______ dog.

  4. Polly is a doll. It is ________ house.

Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:

her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket

Ben Polly Rex

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

Задание 4: Выбери have или has

  1. I __________ a dog.

  2. She ________ a cat.

  3. You ________ two birds.

  4. He _________ a bike.

Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки

in the morning, in the afternoon, in the evening

  1. I go to school at 8 o’clock ______________________________

  2. I play football at 4 o’clock ______________________________

  3. I am in bed at 10 o’clock _______________________________

Задание 6: напиши по-английски

король _______________ крыло ________________

каток _______________ утро _________________

кольцо _______________ чулок _________________

Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.

Доброе утро! _______________________________

Добрый день! _______________________________

Unit 1 Test B

Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение

  1. Та ___________ girl is happy.

  2. Этот ___________ boy is sad.

  3. Те ___________chicks are yellow.

  4. Эти ___________ frogs are green.

Задание 2: Заполни пропуски местоимениями

my, his, her, its

  1. I am happy. _________ sister is happy too.

  2. I can see a boy. He rides _________ bike.

  3. This is a house. ________ roof is brown.

  4. She has a cat. ________ cat is black.

Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:

her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket

Rex Sam Polly

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

Задание 4: Выбери have или has

  1. He _________ a bike.

  2. We __________ books.

  3. It ___________ a big nose.

  4. They _________ three cows.

Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки

in the morning, in the afternoon, in the evening

  1. We are at school at 9 o’clock ___________________________

  2. We like to play ping-pong at 5 o’clock ______________________

  3. I kiss my mum goodnight at 11 o’clock ______________________

Задание 6: напиши по-английски

песня ______________ вечер _________________

английский ______________ кенгуру _________________

розовый ______________ банк __________________

Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.

Добрый вечер! _______________________________

Доброй ночи! ________________________________

Unit 2 Test A

Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова

t__wer ch__ir flo__er __ead

p__rents s__ower te__ch bea__

Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения

my, his, her, its, our, your, their

  1. I have a pet. It is ….. pet.

  2. We have chairs. …….. chairs are brown.

  3. Don has a car. It is ……… car.

  4. Polly has a flower. It is ……… flower.

  5. It is a dog. What is ……… name?

Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола

  1. I (speak/speaks) English well.

  2. My sister (like/likes) to read books.

  3. My parents (eat/eats) ice cream in the evening.

  4. We (cook/cooks) in the afternoon.

  5. Sam (ride/rides) his bike in the morning.

Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо

Образец: I can run well.

I can jump very well.

I can swim but not very well.

ride a bike, read books, speak English, sing songs, teach my cat

  1. ______________________________________________________

  2. ______________________________________________________

  3. ______________________________________________________

  4. ______________________________________________________

  5. ______________________________________________________

Задание 5: закончи предложения, вставляя to там, где нужно.

  1. I like ……. eat cakes. I can ……. eat five cakes.

  2. Rose likes …….. feed her dog.

  3. Fred and Steve like …… read English books. They can ….. read well.

  4. We like ……. sing. We can …… sing very well.

  5. He likes ….. speak French. He can ….. speak French but not very well.

Задание 6: Напиши который час по-русски.

  1. It’s 7 o’clock p.m. _________________________________________

  2. It’s 3 o’clock p.m. _________________________________________

  3. It’s 8 o’clock a.m. _________________________________________

Unit 2 Test B

Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова

r__ad __ear t__ach p__rents

flo__er spea__ c__air sh__wer

Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения

my, his, her, its, our, your, their

  1. Mark has a kite. ….. kite is good.

  2. They have toys. …….. toys are cute.

  3. I have a bike. …… bike is red.

  4. Dolly has a doll. It is ……… doll.

  5. It is a cat. What is ……… name?

Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола

  1. We (read/reads) books in the evening.

  2. Tom (speak/speaks) English very well.

  3. His sisters (sleep/sleeps) at night.

  4. I (play/plays) tennis in the afternoon.

  5. Jane (eat/eats) apples in the morning.

Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо

Образец: I can run well.

I can jump very well.

I can swim but not very well.

help mummy, teach my dog, speak Russian, jump, swim in the lake

  1. ______________________________________________________

  2. ______________________________________________________

  3. ______________________________________________________

  4. ______________________________________________________

  5. ______________________________________________________

Задание 5: закончи предложения, вставляя to там, где нужно.

  1. Mary likes ……. jump. She can ……. Jump very well.

  2. I like …….. kiss my mum goodnight.

  3. Polly and Dolly like …… speak French. They can ….. speak French well.

  4. We like ……. run. We can …… run very well.

  5. He likes ….. read books. He can ….. read English books but not very well.

Задание 6: Напиши который час по-русски.

  1. It’s 7 o’clock a.m. _________________________________________

  2. It’s 2 o’clock p.m. _________________________________________

  3. It’s 8 o’clock p.m. _________________________________________

Unit 3 Test A

Задание 1: переведите на русский язык

rainbow sparrow

slow low

dark blue light purple

thin thick

bright grey strong

Задание 2: Вставьте is или are

  1. What colour …… the sparrow?

  2. What colour …… the pigs?

  3. What colour ……. the chick?

  4. What colour ……. lemons?

  5. What colour …….. the flower?

Задание 3: Выберите can или can’t:

  1. Birds ………….. fly.

  2. Dogs ………….. run.

  3. Frogs ………….. read.

  4. Horses ………… speak English.

  5. Pigs ………….. eat apples.

  6. Sparrows ………… swim.

Задание 4: Напишите ответы на вопросы:

  1. What colour is the pig? _______________________________________

  2. What colour are the flowers? _______________________________________

  3. What colour are the turtles? _______________________________________

  4. What colour is the frog? _______________________________________

Задание 5: Опишите свою маму и дедушку.

My mother is ______________ My grandpa is ______________

She is ____________________ He is ______________________

She is ____________________ He is ______________________

Задание 6: переведите на английский:

радуга темно-красный

молодой светло-зеленый

слабый ярко-желтый

новый узкий

тонкий толстый

Задание 7: напиши, что ты умеешь делать очень хорошо, что умеешь, но не очень хорошо, и чего не умеешь делать.

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

Unit 3 Test В

Задание 1: переведите на русский язык

yellow window

narrow bright brown

dark purple light orange

new young

thin strong

Задание 2: Вставьте is или are

  1. What colour …… the rainbow?

  2. What colour …… the ants?

  3. What colour ……. the frog?

  4. What colour ……. apples?

  5. What colour …….. the cow?

Задание 3: Выберите can или can’t:

  1. Cows ………….. fly.

  2. Cats ………….. run.

  3. Chicks ………….. eat chocolate.

  4. Birds ………… sing.

  5. Chimps ………….. jump.

  6. Kangaroos ………… swim.

Задание 4: Напишите ответы на вопросы:

  1. What colour is the chick? _______________________________________

  2. What colour are the pigs? _______________________________________

  3. What colour are the trees? _______________________________________

  4. What colour is the lemon? _______________________________________

Задание 5: Опишите своего папу и бабушку.

My father is ______________ My grandma is ______________

He is ____________________ She is ______________________

He is ____________________ She is ______________________

Задание 6: переведите на английский:

воробей светло-красный

медленный темно-зеленый

сильный ярко-синий

старый слабый

толстый радуга

Задание 7: напиши, что ты умеешь делать очень хорошо, что умеешь, но не очень хорошо, и чего не умеешь делать.

__________________________________________________________

__________________________________________________________

__________________________________________________________

Unit 4 Test A

Задание 1: переведите на русский язык

long drive

tall wall

clean count

with skate

Задание 2: Напишите числительные словами

12 __________________clocks 15 __________________chicks

18 __________________buses 13 __________________ships

20 __________________cows 17 __________________songs

Задание 3: Допишите ответы на вопросы:

  1. Can you read English books? – Yes, _____________

  2. Can Tom and Mel play ping-pong? – No, _____________

  3. Can you and your sister skate? – Yes, ______________

  4. Can Mary ski well? – No, _______________

Задание 4: Составьте из данных слов вопросительное предложение

  1. Mary/ can/ well/ cook? _______________________________________

  2. you/ play/ can/ football? _______________________________________

  3. write/ a song/ he/ can? _______________________________________

  4. Sam/ drive/ can/ a car/ well? _______________________________________

Задание 5: Найди в рамках противоположные по смыслу слова

thin, old, long, clean, happy,

new, fat, weak, small

sad, young, dirty, thick, short, old,

thin, big, strong

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

Задание 6: прочитай текст и ответь на вопросы

I’m William White. I teach English in a school in Blackton. Blackton is a small English town. It is very green and clean. We have eleven streets in out town. They are short and narrow. We have a tall old tower in our town.

    1. Is Blackton an English town? _______________________________

    2. Is it clean or dirty? ________________________________________

    3. How many streets do we have in our town? ____________________

    4. What do we have in our town? ______________________________

Unit 4 Test В

Задание 1: переведите на русский язык

short write

with dance

high hall

dirty ski

Задание 2: Напишите числительные словами

11 ___________________ sparrows 14 __________________ pens

15 ___________________birds 19 __________________ desks

13 ___________________cats 20 __________________ lamps

Задание 3: Допишите ответы на вопросы:

  1. Can John drive a car? – No, _____________

  2. Can you count well? – Yes, _____________

  3. Can Jim and Sam skate? – No, _______________

  4. Can you and your mum read? – Yes, ___________

Задание 4: Составьте из данных слов вопросительное предложение

  1. Ted/ can/ read/ books/ English? _______________________________________

  2. you/ play/ can/ very/ well? _______________________________________

  3. Jack/ skate/ on the lake/ can? _______________________________________

  4. this/ can/ he/ see/ ball? _______________________________________

Задание 5: Найди в рамках противоположные по смыслу слова

thin, old, long, clean, happy,

new, fat, strong, small

sad, young, dirty, thick, short, old,

thin, big, weak

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

Задание 6: прочитай текст и ответь на вопросы после него

Our school is not very small. We have thirteen rooms and a hall in it. The windows and doors are white, the floors are brown and the walls are green. Our pupils can read, write and count very well. They are good pupils.

  1. Is our school big or small? __________________________________

  2. How many rooms do we have? ______________________________

  3. What colour are the walls? _________________________________

  4. Can the pupils write, read and count well? ______________________

Unit 5 Test A

Задание 1: переведите на русский язык или на английский

birthday song поезд

family свеча

husband подарок

pointer монета

Задание 2: Напишите членами каких семей являются эти люди

Образец: Ted Cook – the Cooks

Tom Green — __________________ Molly Brown — __________________

Jane Barker — __________________ Sam Smith — __________________

Задание 3: Mr, Mrs, Miss or Ms?

  1. Госпожа Green (замужем) ________________________

  2. Госпожа Brown (не замужем) ________________________

  3. Господин Smith ________________________

  4. Госпожа Finn (неизвестно) ________________________

Задание 4: Допишите предложения, используя слова say или says

  1. Mary___________ she can cook.

  2. They ___________ they like to play football.

  3. My friend __________ he can drive a car very well.

  4. His parents _________ they read books.

Задание 5: Выберите it’s или its

  1. This is a dog and that is ________ bone.

  2. This is a town. _______ a green town.

  3. This is a flag. ________ colour is red, blue and white.

  4. This is my pet. _______ a little red horse.

Задание 6: Напишите, чего нет у этих людей

1. Dan has a cat. 2. Pete and Roy have new bikes.

___________________________ _____________________________

3. Her sisters have toys. 4. Jane has a rose.

___________________________ _____________________________

Задание 7: Расшифруйте названия дней недели и напишите их по порядку

Sun. Tue. Thurs. Sat. Mon. Wed. Fri.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Задание 8: Выберите правильные формы глаголов, чтобы закончить текст

My birthday.

I (am, is, are) _______ 10 today. I (have, has) __________ a nice birthday cake. My presents (am, is, are) ______ in my room. My mum (say, says) _______ «Happy birthday, son!» My friends (sing, sings) _______ a birthday song.

Unit 5 Test B

Задание 1: переведите на русский язык или на английский

birthday cake улитка

friend жена

pointer хвост

candle игрушка

Задание 2: Напишите членами каких семей являются эти люди

Образец: Ted Cook – the Cooks

Bob Finn — __________________ Kelly Deen — __________________

David Sledge — __________________ John Scott — __________________

Задание 3: Mr, Mrs, Miss or Ms?

  1. Госпожа Green (замужем) ________________________

  2. Госпожа Brown (не замужем) ________________________

  3. Господин Smith ________________________

  4. Госпожа Finn (неизвестно) ________________________

Задание 4: Допишите предложения, используя слова say или says

  1. We___________ we can play football.

  2. May ___________ she likes to read books.

  3. Her sisters __________ they can skate very well.

  4. My friend _________ he can count and write in English.

Задание 5: Выберите it’s или its

  1. This is a book. _______ little.

  2. This is my pet. _______ name is Fluffy.

  3. This is a cat. ________ tail is long.

  4. This is a toy. _______ a little blue car.

Задание 6: Напишите, чего нет у этих людей

1. Molly has a dog. 2. Kate and Jane have coins.

___________________________ _____________________________

3. Her friends have cars. 4. Mark has a horse.

___________________________ _____________________________

Задание 7: Расшифруйте названия дней недели и напишите их по порядку

Fri. Wed. Mon. Sat. Thurs. Tues. Sun.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Задание 8: Выберите правильные формы глаголов, чтобы закончить текст

Mary’s birthday.

Mary (am, is, are) _______ 10 today. She (have, has) __________ a nice birthday cake. Her presents (am, is, are) ______ a doll, a ball and a teddy bear. Her mum (say, says) _______ «Happy birthday!» Mary’s friends (sing, sings) _______ a birthday song.

Unit 6 Test A

Задание 1: переведите на русский язык или на английский

sledge страница

diary генерал

stage спортзал

giant клетка

Задание 2: Напишите ответы на вопросы

  1. What’s your job? – I’m a _________________ (I teach English.)

  2. What’s his job? – He’s a __________________ (Tom runs very well.)

  3. What’s her job? – She’s a _________________ (Mary helps her mum.)

  4. What are our jobs? – We are _______________ (We dance on the stage.)

  5. What are their jobs? – They are ______________ (They sing songs.)

Задание 3: Напишите ответы на вопрос (переведите на английский)

  1. What’s the matter? – I’m _____________ (голодный)

  2. What’s the matter? – She’s _____________ (уставшая)

  3. What’s the matter? – We’re _____________ (хотим пить)

  4. What’s the matter? – They’re _____________ (больны)

Задание 4: Выберите правильный вариант

  1. Mike say/says he can dance very well.

  2. I count/counts at school.

  3. My friend play/plays football well.

  4. We speak/speaks English well.

  5. Jane skate/skates on the skating rink.

Задание 5: Выберите правильного помощника и ответьте на вопрос

  1. Do/Does you run in the park? – Yes, _____________

  2. Do/Does Polly read books? – No, _______________

  3. Do/Does your friends speak French? – Yes, __________

  4. Do/Does Mike ski on Sunday? – No, ______________

Задание 6: Превратите предложения в вопрос

  1. We write in English well. _______ ___________________________________

  2. They play ping-pong in the evening. ____________________________________

  3. Molly eats apples at school. __________________________________________

  4. The birds sing good songs. __________________________________________

Задание 7: Составьте предложения из данных слов

  1. Dolly/ ride/ does/ on Saturday/ her bike?

____________________________________________

  1. in the lake/ swim/ her parents.

______________________________________________

  1. pupils/ write/ read/ do/ at school/ and?

______________________________________________

Unit 6 Test B

Задание 1: переведите на русский язык или на английский

giant страница

stage генерал

diary спортзал

sledge клетка

Задание 2: Напишите ответы на вопросы

  1. What’s your job? – I’m a _________________ (I speak French.)

  2. What’s his job? – He’s a __________________ (Tom skis well.)

  3. What’s her job? – She’s a _________________ (Mary reads books.)

  4. What are our jobs? – We are _______________ (We swim in the lake.)

  5. What are their jobs? – They are ______________ (They play tennis.)

Задание 3: Напишите ответы на вопрос (переведите на английский)

  1. What’s the matter? – I’m _____________ (болен)

  2. What’s the matter? – She’s _____________ (хочет пить)

  3. What’s the matter? – We’re _____________ (голодные)

  4. What’s the matter? – They’re _____________ (устали)

Задание 4: Выберите правильный вариант

  1. I write/writes books.

  2. May eat/eats bananas in the afternoon.

  3. We ski/skis on Friday.

  4. Sam ride/rides a horse on Monday.

  5. His parents like/likes to sing and dance.

Задание 5: Выберите правильного помощника и ответьте на вопрос

  1. Do/Does Pam and Sam jump in the park? – Yes, _____________

  2. Do/Does you ride their bikes on Tuesday? – No, _______________

  3. Do/Does Molly swim in the lake? – No, __________

  4. Do/Does cats like milk? – Yes, ______________

Задание 6: Превратите предложения в вопрос

  1. Ann plays basketball on Wednesday.

__________________________________________

  1. Tom and Tim feed their pets in the morning.

__________________________________________

  1. Molly kisses her mum good night.

__________________________________________

  1. Our friends like to sleep.

__________________________________________

Задание 7: Составьте предложения из данных слов

  1. does/ teach/ Mel/ French/ at school?

____________________________________________

  1. has/ a/ General Green/ house/ small.

______________________________________________

  1. the children/ run/ jump/ do/ in the park/ and?

______________________________________________

Unit 7 Test A

Задание 1: Напишите на каком континенте живут эти животные:

  1. Crocodiles live in ____________________

  2. Elephants live in _____________________

  3. Kangaroos live in _____________________

  4. Bears live in ________________________

  5. Tigers live in _______________________

Задание 2: Закончи вопросы поставив do или does и допиши ответы

  1. ………….. Tom go to the cinema? – Yes, ________________

  2. ………….. the pupils play football? – No, ________________

  3. ………….. we go to the shop on Sunday? – Yes, _____________

  4. ………….. the dog eat bones? – Yes, ________________

  5. ………….. their parents skate? – No, _______________

Задание 3: Выбери dont или doesnt и напиши перевод предложений

  1. We ……………… play with our friends.

_________________________________________________

  1. She ……………… ride her bike on Monday.

_________________________________________________

  1. My friends …………… go to the skating rink in the evening.

_________________________________________________

  1. Sam …………….. play tennis well.

_________________________________________________

  1. The cat ……………. like sweets.

_________________________________________________

Задание 4: Напиши множественное число этих существительных

sheep — __________________ man — ______________

mouse — __________________ rabbit — ______________

lion — __________________ woman — ______________

goose — __________________ elephant — ______________

pencil — __________________ fish — ______________

deer — __________________ child — ______________

Задание 5: Закончи предложения, выбрав одни из глаголов love, like,

doesn’t like, hate

  1. I ___________________ my parents.

  2. I ___________________ sweets.

  3. I ___________________ mice.

  4. I ___________________ snails.

Задание 6: Заверши текст, выбрав нужную форму глагола.

Mr and Mrs Green (have/has) 2 daughters. Their names (is/are) Polly and Dolly. Polly (is/are) 4. She (like/likes) to play with her dolls. Dolly (is/are) 8. She (is/are) a pupil. Dolly (go/goes) to school. The girls (don’t/doesn’t) read books in the evening.

Unit 7 Test B

Задание 1: Напишите на каком континенте живут эти животные:

  1. Tigers live in ____________________

  2. Hares live in _____________________

  3. Crocodiles live in _____________________

  4. Elephants live in ________________________

  5. Kangaroos live in _______________________

Задание 2: Закончи вопросы поставив do или does и допиши ответы

  1. ………….. Sally count from 1 to 10? – Yes, ________________

  2. ………….. you like your job? – No, ________________

  3. ………….. Mary sing well? – Yes, _____________

  4. ………….. the birds fly in the sky? – Yes, ________________

  5. ………….. his granny speak English? – No, _______________

Задание 3: Выбери dont или doesnt и напиши перевод предложений

  1. They ……………… run by the lake.

_________________________________________________

  1. He ……………… like ice cream.

_________________________________________________

  1. His parents …………… go to the cinema in the evening.

_________________________________________________

  1. Molly …………….. speak French well.

_________________________________________________

  1. The dogs ……………. Read books.

_________________________________________________

Задание 4: Напиши множественное число этих существительных

pig — __________________ child — ______________

mouse — __________________ cow — ______________

woman — __________________ sheep — ______________

goose — __________________ apple — ______________

lake — __________________ fish — ______________

deer — __________________ man — ______________

Задание 5: Закончи предложения, выбрав одни из глаголов love, like,

doesn’t like, hate

  1. I ___________________ my sister.

  2. I ___________________ my new boots.

  3. I ___________________ lemons.

  4. I ___________________ crocodiles.

Задание 6: Заверши текст, выбрав нужную форму глагола.

I (have/has) a good friend. My friend (go/goes) to school with me. She (is/are) a pupil. My friend (like/likes) books. We (meet/ meets) and (play/plays) together.

My friend (don’t/doesn’t) have a pet. She (have/has) a sister.

Unit 8 Test A

Задание 1: Напишите времена года

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

Задание 2: Напишите названия месяцев

Winter months: _______________________________________________

Summer months: ______________________________________________

Задание 3: Напишите названия стран по-английски

Россия ______________________ США _____________________

Франция ______________________ Индия ______________________

Британия ______________________ Канада ______________________

Италия ______________________ Испания _____________________

Задание 4: Напиши когда родились ребята по образцу

Образец: Ben/October

This is Ben. His birthday is in autumn. It is in October.

  1. Steve/ April

______________________________________________________________

  1. Kate/ September

______________________________________________________________

  1. Bob/ May

______________________________________________________________

  1. Emma/ November

______________________________________________________________

Задание 5: Напишите, в какое время года, и в каком месяце родились вы

My name is ______________________

My birthday is in _________________

It is in __________________________

Задание 6: Заверши предложения, используя слова в рамочке

pleasant, apples, autumn, grey, school, brown, teachers, late, October, beautiful

_____________ has 3 months: September, ___________ and November. September is a __________________ month. It is yellow, red and ___________ .

The days are not hot, they are _________________ . Children go to ___________ .

They meet their friends and _____________ .You can see a lot of _____________ in the trees. But ___________ autumn is not pleasant. It is cold and ___________.

Задание 7: Напиши о своем любимом времени года.

My favourite season is ______________ . It has 3 months: ______________ ,

______________ and ________________ . The days are __________ and the nights are _________ . Children ________________ to school. They can play _______________ . You can see __________________________ in __________.

Unit 8 Test B

Задание 1: Напишите времена года

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

Задание 2: Напишите названия месяцев

Spring months: _______________________________________________

Autumn months: ______________________________________________

Задание 3: Напишите названия стран по-английски

Россия ______________________ США _____________________

Франция ______________________ Индия ______________________

Британия ______________________ Канада ______________________

Италия ______________________ Испания _____________________

Задание 4: Напиши когда родились ребята по образцу

Образец: Ben/June

This is Ben. His birthday is in summer. It is in June.

  1. Sam/ December

______________________________________________________________

  1. Jane/ August

______________________________________________________________

  1. Billy/ February

______________________________________________________________

  1. Emily/ July

______________________________________________________________

Задание 5: Напишите, в какое время года, и в каком месяце родились вы

My name is ______________________

My birthday is in _________________

It is in __________________________

Задание 6: Заверши предложения, используя слова в рамочке

hot, flowers, summer, bikes, gardens, school, clear, swim, July, beautiful

_____________ has 3 months: June, ___________ and August. It is a __________________ season. You can see the sun in the ___________ blue sky.

The days are long and __________ . You can see a lot of ______________ in the parks and in the ___________. Children don’t go to ___________ . They _______ in the lakes, play football and tennis, and ride their __________.

Задание 7: Напиши о своем любимом времени года.

My favourite season is ______________ . It has 3 months: ______________ ,

______________ and ________________ . The days are __________ and the nights are _________ . Children ________________ to school. They can _______________ . You can see __________________________ in __________.

infourok.ru

Поурочные планы к уч. Rainbow 3 класс (1 часть)


Просмотр содержимого документа

«3 1»


Просмотр содержимого документа

«3 10»

Употребление структуры «Ваши/наши сестры»

Класс: 3. Урок №10. Тип урока: урок открытия нового знания.

Планируемые результаты:

Предметные: познакомиться с притяжательными местоимениями our, your, their; научиться читать сочетания ower, air, are, ear, eer, изучить новые слова flower, tower, shower, chair, bear, teddy bear.

Личностные: развивать мотивы учебной деятельности и формировать личностный смысл учения.

Метапредметные: коммуникативные: слушать, читать, понимать тексты, содержащие изученный языковой материал и новые слова; регулятивные: принимать и сохранять цели учебной деятельности, находить средства ее осуществления; познавательные: осуществлять логические действия сравнения и анализа.

Оборудование: ноутбук, диск.

Ход урока

Этапы урока

УУД

Форма работы

познавательн.

коммуникат.

регулятивн.

  1. Мотивация УД

  1. Фонетическая разминка.

  2. Проверка д/з: р.т. ех.2,3, р.15-16

обобщение

оценка прогресса в усвоен. знаний

  1. Актуализация знаний:

  1. Анализ контрольной работы

  2. Аудирование: ex.1, p.29

извлечение информации из прослушанного

выражение своих мыслей в соотв. с речев. задачей

внесение коррективов

фронтальная

  1. Определение темы и цели урока: p.29-31

формулирование учебной проблемы

планирование учебного сотрудничества

целеполагание

  1. Работа по теме урока:

  1. Знакомство с чтением соч. ower, air, are, ear, eer, в словах flower, tower, shower, chair, bear, teddy bear.: ех.2, р.29-30

  2. Знакомство с мест. our, your, their: ех.3,4, р.31

сравнение, анализ

формирование коммуникативных умений, навыков сотрудничества

прогнозирование

фронтальн.

парная

  1. Физкульминутка

  1. Включение в систему знаний и повторение: ех.5, р.31

выполнение упражнений по образцу

чтение текстов, содержащие изуч. языковой материал

саморегуляция

групповая

  1. Рефлексия

оценка своей деятельности

  1. Домашнее задание: ех.6, р.31, р.т. ех. 2,3, р.20-21. Итог урока

Фонетическая разминка

I see a monkey, I see a dog, I see a rabbit, I see a frog.

I like this monkey, I like this dog, I like this rabbit, I like this frog.

Two little birds Sitting on a wall, One called Peter, One called Paul.

Fly away Peter, Fly away Paul, Come back Peter, Come back Paul.

Аудирование

Hello! I’m Emily. These are my books. And this is his bike. Those are my cups. This is his hat. That is my bell.

Hi! I’m Harry. That is my bike. These are my mugs. Those are her books and these are her cups. That is my clock and my hat. This is her bell.


Просмотр содержимого документа

«3 11»

Употребление структуры «Она/Он любит»

Класс: 3. Урок №11. Тип урока: урок открытия нового знания.

Планируемые результаты:

Предметные: познакомиться с правилом прибавления окончания -s к глаголам в 3л. ед. числа н. вр. (Present Simple).

Личностные: формировать первоначальные навыки сотрудничества в процессе учебной и игровой деятельности со сверстниками.

Метапредметные: коммуникативные: сотрудничать со сверстниками, работать в паре/группе, а также работать самостоятельно; регулятивные: принимать и сохранять цели учебной деятельности, находить средства ее осуществления; познавательные: осуществлять логические действия сравнения и анализа; действовать по образцу при выполнении упражнений.

Оборудование: ноутбук, диск.

Ход урока

Этапы урока

УУД

Форма работы

познавательн.

коммуникат.

регулятивн.

  1. Мотивация УД

  1. Фонетическая разминка.

  2. Проверка д/з: ех.6, р.31, р.т. ех. 2,3, р.20-21

обобщение

оценка прогресса в усвоен. знаний

  1. Актуализация знаний:

Аудирование: ex.1, p.32 (Swim, meet, feed, sleep, kiss)

извлечение информации из прослушанного

выражение своих мыслей в соотв. с речев. задачей

внесение коррективов

фронтальная

  1. Определение темы и цели урока: p.32-35

формулирование учебной проблемы

планирование учебного сотрудничества

целеполагание

  1. Работа по теме урока:

  1. Знакомство с 3л. ед. ч. н. вр.: ех.2,3, р.32-33

  2. Закрепление: ех.4,5, р.33-34

сравнение, анализ; использование наглядных средств предъ-явления язык. материала

формирование коммуникативных умений, навыков сотрудничества

прогнозирование

фронтальн.

самостоят.

фронтальн.

  1. Физкульминутка

  1. Включение в систему знаний и повторение: ех.7, р.35

выполнение упражнений по образцу

построение монологич. высказывания

саморегуляция

групповая

  1. Рефлексия

оценка своей деятельности

  1. Домашнее задание: ех.6, р.34, р.т. ех.2-4, р.22-23. Итог урока

Фонетическая разминка

I see a monkey, I see a dog, I see a rabbit, I see a frog.

I like this monkey, I like this dog, I like this rabbit, I like this frog.

Two little birds Sitting on a wall, One called Peter, One called Paul.

Fly away Peter, Fly away Paul, Come back Peter, Come back Paul.

Аудирование

Stan and Nick are brothers. They are nine. They are from Leeds. They are good boys and good pupils. In the morning Stan and Nick run and jump in the park. They like sport, so in the afternoon they ride their bikes or play ping-pong. In the evening they help their parents in the shop. They can cook too. I like Stan and Nick. They are good little boys.


Просмотр содержимого документа

«3 12»

Употребление структуры «8 часов утра/вечера»

Класс: 3. Урок №12. Тип урока: урок открытия нового знания.

Планируемые результаты:

Предметные: познакомиться с особенностями обозначения времени в англоязычных странах, со словами eat, read, speak, teach, well; научиться читать сочетания ea, ee.

Личностные: формировать элементарное представление об иностранном языке как средстве познания мира и других культур; расширять кругозор.

Метапредметные: коммуникативные: слушать, читать, понимать тексты, содержащие изученный языковой материал и новые слова; регулятивные: принимать и сохранять цели учебной деятельности, находить средства ее осуществления; познавательные: строить речевые высказывания в соответствии с задачами коммуникации; пользоваться наглядными средствами предъявления языкового материала.

Оборудование: ноутбук, диск.

Ход урока

Этапы урока

УУД

Форма работы

познавательн.

коммуникат.

регулятивн.

  1. Мотивация УД

  1. Фонетическая разминка.

  2. Проверка д/з: ех.6, р.34, р.т. ех.2-4, р.22-23

обобщение

оценка прогресса в усвоен. знаний

  1. Актуализация знаний:

Аудирование: ex.1, p.35 (P 1—D 4,P 2—D 6,Р 3—D 2,P 4—D 1,P 5—D 3,P 6—D 5)

извлечение информации из прослушанного

выражение своих мыслей

внесение коррективов

фронтальн.

  1. Определение темы и цели урока: p.35-39

формулирование учебной проблемы

планирование учебного сотрудничества

целеполагание

  1. Работа по теме урока:

  1. Знакомство с обозначением времени: ех.2, р.36

  2. Закрепление: ех.3, р.37

  3. Знакомство с чтением сочетания ea, ee и со словами eat, read, speak, teach, well: ех.4, 5, р.37-38

сравнение, анализ;

чтение текстов, содерж. изучен. язык. материал

прогнозирование

фронтальн.

фронтальн.

групповая

  1. Физкульминутка

  1. Включение в систему знаний и повторение: ех.6, р.38-39

использование наглядных средств предъ-явления язык. материала

формирование коммуникативных умений

саморегуляция

фронтальн.

  1. Рефлексия

оценка своей деятельности

  1. Домашнее задание: ех.7, р.39, р.т. ех.2-4, р. 24-25

  1. Итог урока

Фонетическая разминка

I see a monkey, I see a dog, I see a rabbit, I see a frog.

I like this monkey, I like this dog, I like this rabbit, I like this frog.

Two little birds Sitting on a wall, One called Peter, One called Paul.

Fly away Peter, Fly away Paul, Come back Peter, Come back Paul.

Аудирование

1) — It’s 11 o’clock, Danny! Good night!

— Good night, mum. Sleep well.

2) — Good afternoon, Mr Ross.

— Good afternoon, Emma. How are you?

— Fine, thank you. Oh, is it four o’clock?

— Yes, it is. See in the evening, Emma!

3) — Hi, granny! Where is mum?

— It’s 7 o’clock. She is in the shop.

— Thank you, granny.

4) — What time is it, Kate?

— It’s 9 o’clock.

— Is it? Goodbye then. See you in the morning.

5) — Rob is in London now.

— Yes, he is. It’s five o’clock in the afternoon.

6) — Don!

— Yes, mum?

— It’s ten o’clock. Feed the dog.

— OK.


Просмотр содержимого документа

«3 13»

Употребление структуры «Очень хороший повар»

Класс: 3. Урок №13. Тип урока: урок открытия нового знания.

Планируемые результаты:

Предметные: познакомиться со словом very, повторить употребление модального глагола can, учиться употреблять их в речи..

Личностные: формировать доброжелательное отношение к другим участникам учебной и игровой деятельности на основе этических норм.

Метапредметные: коммуникативные: слушать, читать, понимать тексты, содержащие изученный языковой материал; использовать в речи ЛЕ, обслуживающие ситуацию общения; регулятивные: принимать и сохранять цели учебной деятельности, находить средства ее осуществления; познавательные: строить речевые высказывания в соответствии с задачами коммуникации; пользоваться наглядными средствами предъявления языкового материала.

Оборудование: ноутбук, диск.

Ход урока

Этапы урока

УУД

Форма работы

познавательн.

коммуникат.

регулятивн.

  1. Мотивация УД

  1. Фонетическая разминка.

  2. Проверка д/з: ех.7, р.39, р.т. ех.2-4, р. 24-25

обобщение

оценка прогресса в усвоен. знаний

  1. Актуализация знаний:

  1. Аудирование: ex.1, p.39 (1 — Robin; 2 — Fred; 3 — James)

  2. Употребление 3 л. ед.ч.: ех.2, р.40

извлечение информации из прослушанного прочитанного

выражение своих мыслей

внесение коррективов

фронтальн.

  1. Определение темы и цели урока: p.39-41

формулирование учебной проблемы

планирование учебного сотрудничества

целеполагание

  1. Работа по теме урока:

  1. Знакомство со словом very: ех.3, р.40

  2. Закрепление: ех.4, р.40

построение речевого высказывания в соответствии с задачами коммуникации

чтение текстов, содерж. изучен. язык. материал; использование в речи ЛЕ, обслуж. ситуац общения

прогнозирование

фронтальн.

групповая

  1. Физкульминутка

  1. Включение в систему знаний и повторение: употребление гл. can: ех.5,7, р.41

использование наглядных средств предъ-явления язык. материала

формирование коммуникативных умений

саморегуляция

групповая

парная

  1. Рефлексия

оценка своей деятельности

  1. Домашнее задание: р.т. ех.2-4, р.26-28

  1. Итог урока

Фонетическая разминка

I see a monkey, I see a dog, I see a rabbit, I see a frog.

I like this monkey, I like this dog, I like this rabbit, I like this frog.

Two little birds Sitting on a wall, One called Peter, One called Paul.

Fly away Peter, Fly away Paul, Come back Peter, Come back Paul.

Аудирование

1) Meet Fred. He is from Leeds. His parents are from Leeds too. Fred is a pupil. He likes his school. It’s two o’clock and Fred is at school.

2) This is James. James likes to help his parents on the farm. They have cows and horses. James feeds the cows and in the evening he rides a horse by the lake.

3) Robin is twelve. He has mum and dad and a little sister Sue. In the evening Robin and Sue play together. Sue likes it. Robin reads books and sings songs. Robin is a good brother.


Просмотр содержимого документа

«3 14»

Употребление структуры «Очень/не очень хорошо рисует»

Класс: 3. Урок №14. Тип урока: урок комплексного применения знаний и умений.

Планируемые результаты:

Предметные: употреблять слова very well, but not very well, глаголы «can», «to like» в речи.

Личностные: формировать ценностное отношение к труду, учёбе и творчеству, трудолюбие.

Метапредметные: коммуникативные: слушать, читать, понимать тексты, содержащие изученный языковой материал; использовать в речи ЛЕ, обслуживающие ситуацию общения; сотрудничать со сверстниками, работать паре/группе, а также самостоятельно; регулятивные: принимать и сохранять цели учебной деятельности, находить средства ее осуществления; познавательные: строить речевые высказывания в соответствии с задачами коммуникации; действовать по образцу при выполнении упражнений.

Оборудование: ноутбук, диск.

Ход урока

Этапы урока

УУД

Форма работы

познавательн.

коммуникат.

регулятивн.

  1. Мотивация УД

  1. Фонетическая разминка.

  2. Проверка д/з: р.т. ех.2-4, р.26-28

обобщение

оценка прогресса в усвоен. знаний

  1. Актуализация знаний:

Аудирование: ex.1, p.42

извлечение информации из прослушанного

выражение своих мыслей

внесение коррективов

фронтальн.

  1. Определение темы и цели урока: p.42-44

формулирование учебной проблемы

планирование учебного сотрудничества

целеполагание

  1. Применение знаний и умений:

  1. Употребление слов very well, but not very well: ех.2, р.42

  2. Употребление гл. can: ех.4,5, р.43

  3. Употребление гл. «to like»: ех.6, р.43

выполнение упр.по образцу; построение реч высказывания в соответствии с задачами коммуникации

чтение текстов, содерж. изучен. язык. материал; использование в речи ЛЕ, обслуж. ситуац общения

прогнозирование

фронтальн.

групповая

фронтальн.

  1. Физкульминутка

  1. Включение в систему знаний и повторение: ех.7, р.44

ех.8, р.44

структурирование знаний

формирование коммуникативных умений

саморегуляция

парная

самостоят.

  1. Рефлексия

оценка своей деятельности

  1. Домашнее задание: ех.3, р.42, р.т. ех.2-4, р.29-30

  1. Итог урока

Фонетическая разминка

I see a monkey, I see a dog, I see a rabbit, I see a frog.

I like this monkey, I like this dog, I like this rabbit, I like this frog.

Two little birds Sitting on a wall, One called Peter, One called Paul.

Fly away Peter, Fly away Paul, Come back Peter, Come back Paul.

Аудирование

Dick is a little boy. He is five. Dick and his parents are from London. Dick is not a pupil but he can read. He can speak English. He speaks English well. In the morning Dick and his father swim. They ride their bikes too. Dick can ride well. In the afternoon Dick plays with his dog and sings English songs. He can sing well.


Просмотр содержимого документа

«3 15»

multiurok.ru

Учебно-методическое пособие по английскому языку на тему: Лексико-грамматический практикум Rainbow English 3 класс

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Лексико-грамматическая викторина «We love English»

Внеклассное мероприятие по английскому язяыку….

Лексико-грамматический тест по английскому языку . 5 класс «Enjoy English»

Задания на контроль усвоения лексико-грамматического материала по разделу 1 (Unit 1)….

Рабочая программа по английскому языку к учебнику «Rainbow English»3 класс ФГОС

    Рабочая программа учителя. по английскому языку для 3х классов составлена на основе: авторской программы к УМК «Rainbow English» авторов О. В. Афанасьевой, И. В. Михее…

Тесты для 3 класса по УМК «Rainbow English — 3″Афанасьева О.В.

Тесты для з класса по УМК «Rainbow English — 3&quot…

Рабочая программа к учебнику «Rainbow English» 3 класс

Рабочая программа  к учебнику «Rainbow English» 3 класс с КТП…

Методическая разработка урока по английскому языку в 3 классе по теме «Happy English!» к УМК О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой «Английский язык. Rainbow English» 3 класс

Методическая разработка урока по английскому языку «Happy English!» разработана к УМК О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой «Английский язык. Rainbow English» 3 класс. Целью урока являет…

Рабочяя программа для 3 класса к учебнику Rainbow English- 3 О.В.Афанасьевой, И.В. Михеевой

          Данная рабочая программа разработана  к учебно-методическому  комплексу по английскому языку для учащихся  3 классов общеобразовательных учрежд…

nsportal.ru

Тест по английскому языку на тему: Тесты для 3 класса по УМК «Rainbow English — 3″Афанасьева О.В.

                                                Test  №1 (3 class)

                                                 V — I            

  1. Впиши правильную форму глагола have /has.
  1. My brother _________ three English books.
  2. That girl ________ pink stockings.
  3. Those birds _______ big wings.
  4. We __________ a dog.
  5. She ________ a nice horse.
  1.  Выберите местоимения.
  1. Ben is in the park. (He/His) dog is in the park too.
  2. This is Jane. And this is (her/she) pet  Pussy.
  3. I am in Rome. (I/My) parents in Rome too.
  1. Вставьте that /those.
  1. Where are _________ buses?
  2. Where is ____________ bike?
  3. Where is __________ horse?

4. Составьте из слов предложения.

1) at 8 o’clock/ Helen/ I meet/ in the morning.

__________________________________________________________

2) I am/ at 2 o’clock/ in the afternoon/ in my house.

                                        V – II

1. Впиши правильную форму глагола have /has.

  1. Pigs ________ funny pink rings.
  2. We _______English in the morning.
  3. Jerry ________ seven kangaroos on his farm.
  4. These cats ______ toys.
  5. He ______ a big zebra.

2. Выберите местоимения.

  1. Bob is in Madrid. (He/His) granny is in Madrid too.
  2. – I’m a boy. (I/My) name is Nick.
  3. Where are Mary and (she/her) parents?

3. Вставьте this /these.

  1. Where are _______ ships?
  2. Where is ______ rose?
  3. Where are _______ cows?

4. Составьте из слов предложения.

1) at 7 o’clock/ Ben/ I meet/ in the evening.

_____________________________________________________

2) she is/ at 12 o’clock/in the park/ in the afternoon.

______________________________________________________

                                                                     Test 3 class

                                                                                                  I -v

1. Выберите правильную форму глагола.

1. We (like/likes) music lesson.

2. I (have/has) a cat.

3. My dog (play/plays) with a ball.

4. My sister and brother (eat/ eats) cakes.

5. She  (teach/teaches)  English.

2. Вставьте to, где необходимо.

1. I like ____ swim in the lake.

2. Little dog can ____ jump and run.

3. Mark can ___ speak Russian very well.

4. Paul likes ___ play ping – pong.

5. He can ___ play ping – pong.

3. Переведите слова

Стул, родители, читать, говорить, башня.

_____________________________________________________________________________________

                                                                                     Test 3 class

                                                                                                           II  — v

1. Выберите правильную форму глагола.

1. They (like/likes) tennis.

2. I (have/has) a dog.

3. My cat (jump/jumps) very well.

4. My parents (eat/eats) apples.

5. She (teach/teaches) French.

2. Вставьте to, где необходимо.

1. I like ___ run in the park.

2. Little cat can ____ play and run.

3. Betty can ___speak English well.

4. Tim likes ___play badminton.

5. He can ___play badminton very well.

3. Переведите слова

Цветок, есть, душ, учить, башня.

__________________________________________________________________________________

                                                                                     Test 3 class

                                                                                                       I -v

1. Выберите правильную форму глагола.

1. We (like/likes) music lesson.

2. I (have/has) a cat.

3. My dog (play/plays) with a ball.

4. My sister and brother (eat/ eats) cakes.

5. She  (teach/teaches) English.

2. Вставьте to, где необходимо.

1. I like ____ swim in the lake.

2. Little dog can ____ jump and run.

3. Mark can ___ speak Russian very well.

4. Paul likes ___ play ping – pong.

5. He can ___ play ping – pong.

3. Переведите слова

Стул, родители, читать, говорить, башня.

                                                                                                             Test 3 (3 class)

                                                                                V — I

1.  Bставьте  в предложения am, is, are.

1) How old _____ Pete?

2) How old _____ they?

3) How old _____ Olga?

4) It ____ a red rose.

5) I _____ a good pupil.

6) Your sister and brother ______ twelve.

7) Rex _____ a funny dog.

2. Вставьте have/ has

1) I _____ a small family.

2) My grandparents _______ no car.

3) My friends ______ pets.

4) We  ______ two tables in our room.

5) Roy ______ five cakes.

3. Переведите на английский язык

Яркий _________________________________

Толстый ____________________________________

Окно  ______________________________________

Воробей _____________________________________                                                            

Слабый _______________________________________

Какого цвета кошка? Она черная._________________________________________________________________

Какого цвета книги? Они синие и красные. _________________________________________________________

4 .  Напишите, что ты умеешь и не умеешь делать.

_____________________________________________________________________________________________

                                                                                                  V – II

1.  Bставьте  в предложения am, is, are.

1) How old _____  my granny?

2) How old _____  you?

3) How old _____  Spot?

4) We ____ in Paris.

5) I _____ a good pupil.

6) Meg can see a box. It _____ old.

7) I_____ from Vladivostok.

2. Вставьте have/ has

1) The apple tree _____ no apples.

2) I ______ a little sparrow.

3) My young sister ______ a book.

4) My parents ______ a son.

5) They _______ a lot of toys.

3. Переведите на английский язык

Светлый ___________________________________________

Сильный ________________________________________

Радуга _____________________________________________

Медленный  ______________________________________________

Узкий ________________________________________________________

Какого цвета собаки? Они рыжие._______________________________________________________________

Какого цвета воробей? Он серый и черный. ________________________________________________________

4 .  Напишите, что ты умеешь и не умеешь делать.

                                                                              Test  5 (class  3)

                                                                                                              I – V

1. Выбери правильные формы глаголов в тексте “My Birthday”.

Today ( am/ is/ are) my  birthday and I (am / is / are) very happy. I ( have / has) very good presents: a new football and three new video games. My presents ( am/ is/ are) in my bedroom now. My parents, friends and I ( am/ is/are) at table. I (see / sees)  9  candles on the table. My mum (say/ says), “Happy birthday, son! Be happy!” I  (say/ says), “Thank you, mum.” My parents and friends (sing/ sings) a Happy birthday song. I (like/ likes) my birthdays.

2. Вставьте have/ has

1) I  _____ _____a pen.

2) We _____ _____red roses.

3) Miss Black ___________ a lot of presents.

4) Polly and Molly _______ _____no new video games.

5) The Whites ______ ______two  bikes.

3. Назови семьи этих людей.

Mark Finn _______________________

Will Black _______________________

Jane Green _______________________

4. .Найди в этом  квадрате  и обведи названия всех дней недели. Выпишите их.

a

z

d

b

c

z

d

m

j

b

  n

s

u

n

d

a

y

o

s

f

t

t

j

f

a

i

s

n

a

c

h

g

u

r

s

o

a

d

t

t

u

a

h

i

e

g

t

a

u

u

r

r

k

d

f

o

u

y

r

e

s

m

m

a

i

a

g

d

d

s

d

l

c

y

k

n

q

q

a

d

a

o

h

p

e

m

b

l

y

a

y

w

e

d

n

e

s

d

a

y

_________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

____________________________________

____________________________________

_____________________________________

                             

                                                                                                          II – V

1.  Выбери правильные формы глаголов. в тексте  “My Birthday”.

Today ( am/ is/ are) my  birthday and I (am / is / are) very happy. I ( have / has) very good presents: a new football and three new video games. My presents ( am/ is/ are) in my bedroom now. My parents, friends and I ( am/ is/are) at table. I (see / sees)  9  candles on the table. My mum (say/ says), “Happy birthday, son! Be happy!” I  (say/ says), “Thank you, mum.” My parents and friends (sing/ sings) a Happy birthday song. I (like/ likes) my birthdays.

2. Вставьте have/ has

1) They  _____ _________ pencils.

2) She _____ __________black tulips.

3) Mr Green  _______ ___________a  nice car.

4) We  _______ _________no friends.

5) The Greens_______________a  red  house.

3. Назови семьи этих людей.

Tom Brown _______________________

Jim  White _______________________

Lucy Smith _______________________

4. .Найди в этом  квадрате  и обведи  названия всех дней недели. Выпишите их.

a

z

d

b

c

z

d

m

j

b

n

s

u

n

d

a

y

o

s

f

t

t

j

f

a

i

s

n

a

c

h

g

u

r

s

o

a

d

t

t

u

a

h

i

e

g

t

a

u

u

r

r

k

d

f

o

u

y

r

e

s

m

m

a

i

a

g

d

d

s

d

l

c

y

k

n

q

q

a

d

a

o

h

p

e

m

b

l

y

a

y

w

e

d

n

e

s

d

a

y

_________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

____________________________________

____________________________________

_____________________________________

                                                                   Test  № 6 (3 класс)

                                                                            I — V

1. Вставьте Do/Does

1) _____ you  swim?

2) _____ Mark go to school?

3) _____ the girls play ping pong?

4) _____she run in the park?

5) _____ your mother like sweets?

6) ______ they play  football?

2. Поставьте вопросы к предложениям.

1) The rabbits like carrots. _________________________________________________________________

 2) My grandfather works at school. _________________________________________________________

3) We play and jump on Sunday. ____________________________________________________________

3. Ответьте на вопросы.  

1) Do you like to play? _____________________________________

2) Do you like cakes? ______________________________________

3) Does your mother like flowers? _____________________________

4) Are you a student? ________________________________________

5) Is your mother a teacher? _______________________________________

____________________________________________________________________________

                                                                           

                                                                                  II – V

1. Вставьте Do/Does

1) _____ you  like to play football ?

2) _____ Sam run in the park?

3) _____ the boy go to school?

4) _____the pupils play basketball?

5) _____ your father like cakes?

6) ______ they swim in the lake?

2. Поставьте вопросы к предложениям.

1) The pupils go to school. ____________________________________________________________________________

2) Pete reads a book. _____________________________________________________________________________

3) They like red apples. _____________________________________________________________________________
3. Ответьте на вопросы.  

1) Do you like to swim? _____________________________________

2) Do you like apples? ______________________________________

3) Does your sister write? __________________________________________________

4) Are you a pupil? ________________________________________________

5) Is your father a driver? ______________________________________________

                                                        Test №7 (3 class )

                                                                      V – I

1. Выбери нужный глагол и обведи его.

1) My mother cooks/cook in the evening.

2) My grandfather have/has a big house.

3) My parents help/helps my grandparents.

4) Betty teach/teaches pupils in a school.

5) My sisters sleep/sleeps in this room.

2. Переведи слова на английский язык.

Жираф – ___________________           заяц — ________________________

Тигр —      ____________________ животные – ______________________

Лед — _______________________ кинотеатр — _______________________

3*. Построй вопрос и отрицание к предложению.

Fred and Mary like to read books. _________________________________________________

____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

                                                         

                                                           

                                                                V – II

1. Выбери нужный глагол и обведи его.

1) My father cooks/cook in the evening.

2) My grandma have/has a big house.

3) My parents help/helps my grandparents.

4) Sally teach/teaches pupils in a school.

5) My brothers sleep/sleeps in this room.

2. Переведи слова на английский язык.

крокодил – ______________________        слон — _______________________

лев —   ______________________            животные – ______________________

мороженое — _______________             ходить — _________________

3*. Построй вопрос и отрицание к предложению.

Mary likes to play video games. _________________________________________________

____________________________________________________________________________

                                                        Test №7 (3 class )

                                                                      V – I

1. Выбери нужный глагол и обведи его.

1) My mother cooks/cook in the evening.

2) My grandfather have/has a big house.

3) My parents help/helps my grandparents.

4) Betty teach/teaches pupils in a school.

5) My sisters sleep/sleeps in this room.

2. Поставь существительные во множественное число.

A rose – ______________________        a bus — _____________________________

A cook – _____________________        a bed — ______________________________

A child — _____________________        a lemon — _____________________________

3. Построй вопрос и отрицание к предложению.

Fred and Mary like to read books. _________________________________________________

____________________________________________________________________________

4. Переведи слова на английский язык.

Жираф – ___________________           заяц — ________________________

Тигр —      ____________________ животные – ______________________

_____________________________________________________________________________

                                                         

                                                            V – II

1. Выбери нужный глагол и обведи его.

1) My father cooks/cook in the evening.

2) My grandma have/has a big house.

3) My parents help/helps my grandparents.

4) Sally teach/teaches pupils in a school.

5) My brothers sleep/sleeps in this room.

2. Поставь существительные во множественное число.

A box – _________________        a tomato- _____________________

A sheep – _______________        a pen — _______________________

A mouse — __________________        a n orange — _____________________

3. Построй вопрос и отрицание к предложению.

Mary likes to play video games. _________________________________________________

____________________________________________________________________________

4. Переведи слова на английский язык.

крокодил – ______________________        слон — _______________________

лев —   ______________________            животные – ______________________

                                                          Test №8 3 class

                                                                            I – V

1. Вставьте глагол Do/Does

1) ……your brother have a car?

2) …… Rick have a sister?

3) …… the cats drink milk?

4) …… you like sweets?

5) …… Tom and Mary play tennis?

2. Впишите глагол don’t /doesn’t

1) I …… like milk and coffee.

2) We …… play tennis.

3) Nick and Mike …… like apples and bananas.

4) My father …… drive a car.

 5) The dog …… like cheese.

3. Сделай предложение отрицательным и вопросительным.

We live in London. _________________________________________________

__________________________________________________________________

                                                 

                                                    V – II

1. Вставьте глагол Do/Does

1) ……your sister have a car?

2) …… Richard have a granny?

3) …… the dogs drink milk?

4) …… you like cakes?

5) …… Tom and Bob play tennis?

2. Впишите глагол don’t /doesn’t

1) I …… like tea and coffee.

2) We …… play ping — pong.

3) Nick and Dick …… like ice cream and bananas.

4) My mother …… drive a car.

 5) The cat …… like cheese.

3. Сделай предложение отрицательным и вопросительным.

She lives in London. _________________________________________________

_________________________________________________________________        

nsportal.ru

Контрольные работы к учебнику Rainbow English 3 класс

Unit 1 Test A

Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение

  1. Это ___________ is a stone.

  2. Тот ___________ is a kite.

  3. Эти ___________ are pens.

  4. Те ___________ are books.

Задание 2: Заполни пропуски местоимениями

my, his, her, its

  1. I can see a girl. _________ name is Ann.

  2. I am a pupil. ________ name is Sam.

  3. This is Tom. And this is _______ dog.

  4. Polly is a doll. It is ________ house.

Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:

her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket

Ben Polly Rex

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

Задание 4: Выбери have или has

  1. I __________ a dog.

  2. She ________ a cat.

  3. You ________ two birds.

  4. He _________ a bike.

Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки

in the morning, in the afternoon, in the evening

  1. I go to school at 8 o’clock ______________________________

  2. I play football at 4 o’clock ______________________________

  3. I am in bed at 10 o’clock _______________________________

Задание 6: напиши по-английски

король _______________ крыло ________________

каток _______________ утро _________________

кольцо _______________ чулок _________________

Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.

Доброе утро! _______________________________

Добрый день! _______________________________

Unit 1 Test B

Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение

  1. Та ___________ girl is happy.

  2. Этот ___________ boy is sad.

  3. Те ___________chicks are yellow.

  4. Эти ___________ frogs are green.

Задание 2: Заполни пропуски местоимениями

my, his, her, its

  1. I am happy. _________ sister is happy too.

  2. I can see a boy. He rides _________ bike.

  3. This is a house. ________ roof is brown.

  4. She has a cat. ________ cat is black.

Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:

her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket

Rex Sam Polly

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

Задание 4: Выбери have или has

  1. He _________ a bike.

  2. We __________ books.

  3. It ___________ a big nose.

  4. They _________ three cows.

Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки

in the morning, in the afternoon, in the evening

  1. We are at school at 9 o’clock ___________________________

  2. We like to play ping-pong at 5 o’clock ______________________

  3. I kiss my mum goodnight at 11 o’clock ______________________

Задание 6: напиши по-английски

песня ______________ вечер _________________

английский ______________ кенгуру _________________

розовый ______________ банк __________________

Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.

Добрый вечер! _______________________________

Доброй ночи! ________________________________

Unit 2 Test A

Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова

t__wer ch__ir flo__er __ead

p__rents s__ower te__ch bea__

Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения

my, his, her, its, our, your, their

  1. I have a pet. It is ….. pet.

  2. We have chairs. …….. chairs are brown.

  3. Don has a car. It is ……… car.

  4. Polly has a flower. It is ……… flower.

  5. It is a dog. What is ……… name?

Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола

  1. I (speak/speaks) English well.

  2. My sister (like/likes) to read books.

  3. My parents (eat/eats) ice cream in the evening.

  4. We (cook/cooks) in the afternoon.

  5. Sam (ride/rides) his bike in the morning.

Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо

Образец: I can run well.

I can jump very well.

I can swim but not very well.

ride a bike, read books, speak English, sing songs, teach my cat

  1. ______________________________________________________

  2. ______________________________________________________

  3. ______________________________________________________

  4. ______________________________________________________

  5. ______________________________________________________

Задание 5: закончи предложения, вставляя to там, где нужно.

  1. I like ……. eat cakes. I can ……. eat five cakes.

  2. Rose likes …….. feed her dog.

  3. Fred and Steve like …… read English books. They can ….. read well.

  4. We like ……. sing. We can …… sing very well.

  5. He likes ….. speak French. He can ….. speak French but not very well.

Задание 6: Напиши который час по-русски.

  1. It’s 7 o’clock p.m. _________________________________________

  2. It’s 3 o’clock p.m. _________________________________________

  3. It’s 8 o’clock a.m. _________________________________________

Unit 2 Test B

Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова

r__ad __ear t__ach p__rents

flo__er spea__ c__air sh__wer

Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения

my, his, her, its, our, your, their

  1. Mark has a kite. ….. kite is good.

  2. They have toys. …….. toys are cute.

  3. I have a bike. …… bike is red.

  4. Dolly has a doll. It is ……… doll.

  5. It is a cat. What is ……… name?

Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола

  1. We (read/reads) books in the evening.

  2. Tom (speak/speaks) English very well.

  3. His sisters (sleep/sleeps) at night.

  4. I (play/plays) tennis in the afternoon.

  5. Jane (eat/eats) apples in the morning.

Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо

Образец: I can run well.

I can jump very well.

I can swim but not very well.

help mummy, teach my dog, speak Russian, jump, swim in the lake

  1. ______________________________________________________

  2. ______________________________________________________

  3. ______________________________________________________

  4. ______________________________________________________

  5. ______________________________________________________

Задание 5: закончи предложения, вставляя to там, где нужно.

  1. Mary likes ……. jump. She can ……. Jump very well.

  2. I like …….. kiss my mum goodnight.

  3. Polly and Dolly like …… speak French. They can ….. speak French well.

  4. We like ……. run. We can …… run very well.

  5. He likes ….. read books. He can ….. read English books but not very well.

Задание 6: Напиши который час по-русски.

  1. It’s 7 o’clock a.m. _________________________________________

  2. It’s 2 o’clock p.m. _________________________________________

  3. It’s 8 o’clock p.m. _________________________________________

Unit 3 Test A

Задание 1: переведите на русский язык

rainbow sparrow

slow low

dark blue light purple

thin thick

bright grey strong

Задание 2: Вставьте is или are

  1. What colour …… the sparrow?

  2. What colour …… the pigs?

  3. What colour ……. the chick?

  4. What colour ……. lemons?

  5. What colour …….. the flower?

Задание 3: Выберите can или can’t:

  1. Birds ………….. fly.

  2. Dogs ………….. run.

  3. Frogs ………….. read.

  4. Horses ………… speak English.

  5. Pigs ………….. eat apples.

  6. Sparrows ………… swim.

Задание 4: Напишите ответы на вопросы:

  1. What colour is the pig? _______________________________________

  2. What colour are the flowers? _______________________________________

  3. What colour are the turtles? _______________________________________

  4. What colour is the frog? _______________________________________

Задание 5: Опишите свою маму и дедушку.

My mother is ______________ My grandpa is ______________

She is ____________________ He is ______________________

She is ____________________ He is ______________________

Задание 6: переведите на английский:

радуга темно-красный

молодой светло-зеленый

слабый ярко-желтый

новый узкий

тонкий толстый

Задание 7: напиши, что ты умеешь делать очень хорошо, что умеешь, но не очень хорошо, и чего не умеешь делать.

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

Unit 3 Test В

Задание 1: переведите на русский язык

yellow window

narrow bright brown

dark purple light orange

new young

thin strong

Задание 2: Вставьте is или are

  1. What colour …… the rainbow?

  2. What colour …… the ants?

  3. What colour ……. the frog?

  4. What colour ……. apples?

  5. What colour …….. the cow?

Задание 3: Выберите can или can’t:

  1. Cows ………….. fly.

  2. Cats ………….. run.

  3. Chicks ………….. eat chocolate.

  4. Birds ………… sing.

  5. Chimps ………….. jump.

  6. Kangaroos ………… swim.

Задание 4: Напишите ответы на вопросы:

  1. What colour is the chick? _______________________________________

  2. What colour are the pigs? _______________________________________

  3. What colour are the trees? _______________________________________

  4. What colour is the lemon? _______________________________________

Задание 5: Опишите своего папу и бабушку.

My father is ______________ My grandma is ______________

He is ____________________ She is ______________________

He is ____________________ She is ______________________

Задание 6: переведите на английский:

воробей светло-красный

медленный темно-зеленый

сильный ярко-синий

старый слабый

толстый радуга

Задание 7: напиши, что ты умеешь делать очень хорошо, что умеешь, но не очень хорошо, и чего не умеешь делать.

__________________________________________________________

__________________________________________________________

__________________________________________________________

Unit 4 Test A

Задание 1: переведите на русский язык

long drive

tall wall

clean count

with skate

Задание 2: Напишите числительные словами

12 __________________clocks 15 __________________chicks

18 __________________buses 13 __________________ships

20 __________________cows 17 __________________songs

Задание 3: Допишите ответы на вопросы:

  1. Can you read English books? – Yes, _____________

  2. Can Tom and Mel play ping-pong? – No, _____________

  3. Can you and your sister skate? – Yes, ______________

  4. Can Mary ski well? – No, _______________

Задание 4: Составьте из данных слов вопросительное предложение

  1. Mary/ can/ well/ cook? _______________________________________

  2. you/ play/ can/ football? _______________________________________

  3. write/ a song/ he/ can? _______________________________________

  4. Sam/ drive/ can/ a car/ well? _______________________________________

Задание 5: Найди в рамках противоположные по смыслу слова

thin, old, long, clean, happy,

new, fat, weak, small

sad, young, dirty, thick, short, old,

thin, big, strong

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

Задание 6: прочитай текст и ответь на вопросы

I’m William White. I teach English in a school in Blackton. Blackton is a small English town. It is very green and clean. We have eleven streets in out town. They are short and narrow. We have a tall old tower in our town.

    1. Is Blackton an English town? _______________________________

    2. Is it clean or dirty? ________________________________________

    3. How many streets do we have in our town? ____________________

    4. What do we have in our town? ______________________________

Unit 4 Test В

Задание 1: переведите на русский язык

short write

with dance

high hall

dirty ski

Задание 2: Напишите числительные словами

11 ___________________ sparrows 14 __________________ pens

15 ___________________birds 19 __________________ desks

13 ___________________cats 20 __________________ lamps

Задание 3: Допишите ответы на вопросы:

  1. Can John drive a car? – No, _____________

  2. Can you count well? – Yes, _____________

  3. Can Jim and Sam skate? – No, _______________

  4. Can you and your mum read? – Yes, ___________

Задание 4: Составьте из данных слов вопросительное предложение

  1. Ted/ can/ read/ books/ English? _______________________________________

  2. you/ play/ can/ very/ well? _______________________________________

  3. Jack/ skate/ on the lake/ can? _______________________________________

  4. this/ can/ he/ see/ ball? _______________________________________

Задание 5: Найди в рамках противоположные по смыслу слова

thin, old, long, clean, happy,

new, fat, strong, small

sad, young, dirty, thick, short, old,

thin, big, weak

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

Задание 6: прочитай текст и ответь на вопросы после него

Our school is not very small. We have thirteen rooms and a hall in it. The windows and doors are white, the floors are brown and the walls are green. Our pupils can read, write and count very well. They are good pupils.

  1. Is our school big or small? __________________________________

  2. How many rooms do we have? ______________________________

  3. What colour are the walls? _________________________________

  4. Can the pupils write, read and count well? ______________________

Unit 5 Test A

Задание 1: переведите на русский язык или на английский

birthday song поезд

family свеча

husband подарок

pointer монета

Задание 2: Напишите членами каких семей являются эти люди

Образец: Ted Cook – the Cooks

Tom Green — __________________ Molly Brown — __________________

Jane Barker — __________________ Sam Smith — __________________

Задание 3: Mr, Mrs, Miss or Ms?

  1. Госпожа Green (замужем) ________________________

  2. Госпожа Brown (не замужем) ________________________

  3. Господин Smith ________________________

  4. Госпожа Finn (неизвестно) ________________________

Задание 4: Допишите предложения, используя слова say или says

  1. Mary___________ she can cook.

  2. They ___________ they like to play football.

  3. My friend __________ he can drive a car very well.

  4. His parents _________ they read books.

Задание 5: Выберите it’s или its

  1. This is a dog and that is ________ bone.

  2. This is a town. _______ a green town.

  3. This is a flag. ________ colour is red, blue and white.

  4. This is my pet. _______ a little red horse.

Задание 6: Напишите, чего нет у этих людей

1. Dan has a cat. 2. Pete and Roy have new bikes.

___________________________ _____________________________

3. Her sisters have toys. 4. Jane has a rose.

___________________________ _____________________________

Задание 7: Расшифруйте названия дней недели и напишите их по порядку

Sun. Tue. Thurs. Sat. Mon. Wed. Fri.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Задание 8: Выберите правильные формы глаголов, чтобы закончить текст

My birthday.

I (am, is, are) _______ 10 today. I (have, has) __________ a nice birthday cake. My presents (am, is, are) ______ in my room. My mum (say, says) _______ «Happy birthday, son!» My friends (sing, sings) _______ a birthday song.

Unit 5 Test B

Задание 1: переведите на русский язык или на английский

birthday cake улитка

friend жена

pointer хвост

candle игрушка

Задание 2: Напишите членами каких семей являются эти люди

Образец: Ted Cook – the Cooks

Bob Finn — __________________ Kelly Deen — __________________

David Sledge — __________________ John Scott — __________________

Задание 3: Mr, Mrs, Miss or Ms?

  1. Госпожа Green (замужем) ________________________

  2. Госпожа Brown (не замужем) ________________________

  3. Господин Smith ________________________

  4. Госпожа Finn (неизвестно) ________________________

Задание 4: Допишите предложения, используя слова say или says

  1. We___________ we can play football.

  2. May ___________ she likes to read books.

  3. Her sisters __________ they can skate very well.

  4. My friend _________ he can count and write in English.

Задание 5: Выберите it’s или its

  1. This is a book. _______ little.

  2. This is my pet. _______ name is Fluffy.

  3. This is a cat. ________ tail is long.

  4. This is a toy. _______ a little blue car.

Задание 6: Напишите, чего нет у этих людей

1. Molly has a dog. 2. Kate and Jane have coins.

___________________________ _____________________________

3. Her friends have cars. 4. Mark has a horse.

___________________________ _____________________________

Задание 7: Расшифруйте названия дней недели и напишите их по порядку

Fri. Wed. Mon. Sat. Thurs. Tues. Sun.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Задание 8: Выберите правильные формы глаголов, чтобы закончить текст

Mary’s birthday.

Mary (am, is, are) _______ 10 today. She (have, has) __________ a nice birthday cake. Her presents (am, is, are) ______ a doll, a ball and a teddy bear. Her mum (say, says) _______ «Happy birthday!» Mary’s friends (sing, sings) _______ a birthday song.

Unit 6 Test A

Задание 1: переведите на русский язык или на английский

sledge страница

diary генерал

stage спортзал

giant клетка

Задание 2: Напишите ответы на вопросы

  1. What’s your job? – I’m a _________________ (I teach English.)

  2. What’s his job? – He’s a __________________ (Tom runs very well.)

  3. What’s her job? – She’s a _________________ (Mary helps her mum.)

  4. What are our jobs? – We are _______________ (We dance on the stage.)

  5. What are their jobs? – They are ______________ (They sing songs.)

Задание 3: Напишите ответы на вопрос (переведите на английский)

  1. What’s the matter? – I’m _____________ (голодный)

  2. What’s the matter? – She’s _____________ (уставшая)

  3. What’s the matter? – We’re _____________ (хотим пить)

  4. What’s the matter? – They’re _____________ (больны)

Задание 4: Выберите правильный вариант

  1. Mike say/says he can dance very well.

  2. I count/counts at school.

  3. My friend play/plays football well.

  4. We speak/speaks English well.

  5. Jane skate/skates on the skating rink.

Задание 5: Выберите правильного помощника и ответьте на вопрос

  1. Do/Does you run in the park? – Yes, _____________

  2. Do/Does Polly read books? – No, _______________

  3. Do/Does your friends speak French? – Yes, __________

  4. Do/Does Mike ski on Sunday? – No, ______________

Задание 6: Превратите предложения в вопрос

  1. We write in English well. _______ ___________________________________

  2. They play ping-pong in the evening. ____________________________________

  3. Molly eats apples at school. __________________________________________

  4. The birds sing good songs. __________________________________________

Задание 7: Составьте предложения из данных слов

  1. Dolly/ ride/ does/ on Saturday/ her bike?

____________________________________________

  1. in the lake/ swim/ her parents.

______________________________________________

  1. pupils/ write/ read/ do/ at school/ and?

______________________________________________

Unit 6 Test B

Задание 1: переведите на русский язык или на английский

giant страница

stage генерал

diary спортзал

sledge клетка

Задание 2: Напишите ответы на вопросы

  1. What’s your job? – I’m a _________________ (I speak French.)

  2. What’s his job? – He’s a __________________ (Tom skis well.)

  3. What’s her job? – She’s a _________________ (Mary reads books.)

  4. What are our jobs? – We are _______________ (We swim in the lake.)

  5. What are their jobs? – They are ______________ (They play tennis.)

Задание 3: Напишите ответы на вопрос (переведите на английский)

  1. What’s the matter? – I’m _____________ (болен)

  2. What’s the matter? – She’s _____________ (хочет пить)

  3. What’s the matter? – We’re _____________ (голодные)

  4. What’s the matter? – They’re _____________ (устали)

Задание 4: Выберите правильный вариант

  1. I write/writes books.

  2. May eat/eats bananas in the afternoon.

  3. We ski/skis on Friday.

  4. Sam ride/rides a horse on Monday.

  5. His parents like/likes to sing and dance.

Задание 5: Выберите правильного помощника и ответьте на вопрос

  1. Do/Does Pam and Sam jump in the park? – Yes, _____________

  2. Do/Does you ride their bikes on Tuesday? – No, _______________

  3. Do/Does Molly swim in the lake? – No, __________

  4. Do/Does cats like milk? – Yes, ______________

Задание 6: Превратите предложения в вопрос

  1. Ann plays basketball on Wednesday.

__________________________________________

  1. Tom and Tim feed their pets in the morning.

__________________________________________

  1. Molly kisses her mum good night.

__________________________________________

  1. Our friends like to sleep.

__________________________________________

Задание 7: Составьте предложения из данных слов

  1. does/ teach/ Mel/ French/ at school?

____________________________________________

  1. has/ a/ General Green/ house/ small.

______________________________________________

  1. the children/ run/ jump/ do/ in the park/ and?

______________________________________________

Unit 7 Test A

Задание 1: Напишите на каком континенте живут эти животные:

  1. Crocodiles live in ____________________

  2. Elephants live in _____________________

  3. Kangaroos live in _____________________

  4. Bears live in ________________________

  5. Tigers live in _______________________

Задание 2: Закончи вопросы поставив do или does и допиши ответы

  1. ………….. Tom go to the cinema? – Yes, ________________

  2. ………….. the pupils play football? – No, ________________

  3. ………….. we go to the shop on Sunday? – Yes, _____________

  4. ………….. the dog eat bones? – Yes, ________________

  5. ………….. their parents skate? – No, _______________

Задание 3: Выбери dont или doesnt и напиши перевод предложений

  1. We ……………… play with our friends.

_________________________________________________

  1. She ……………… ride her bike on Monday.

_________________________________________________

  1. My friends …………… go to the skating rink in the evening.

_________________________________________________

  1. Sam …………….. play tennis well.

_________________________________________________

  1. The cat ……………. like sweets.

_________________________________________________

Задание 4: Напиши множественное число этих существительных

sheep — __________________ man — ______________

mouse — __________________ rabbit — ______________

lion — __________________ woman — ______________

goose — __________________ elephant — ______________

pencil — __________________ fish — ______________

deer — __________________ child — ______________

Задание 5: Закончи предложения, выбрав одни из глаголов love, like,

doesn’t like, hate

  1. I ___________________ my parents.

  2. I ___________________ sweets.

  3. I ___________________ mice.

  4. I ___________________ snails.

Задание 6: Заверши текст, выбрав нужную форму глагола.

Mr and Mrs Green (have/has) 2 daughters. Their names (is/are) Polly and Dolly. Polly (is/are) 4. She (like/likes) to play with her dolls. Dolly (is/are) 8. She (is/are) a pupil. Dolly (go/goes) to school. The girls (don’t/doesn’t) read books in the evening.

Unit 7 Test B

Задание 1: Напишите на каком континенте живут эти животные:

  1. Tigers live in ____________________

  2. Hares live in _____________________

  3. Crocodiles live in _____________________

  4. Elephants live in ________________________

  5. Kangaroos live in _______________________

Задание 2: Закончи вопросы поставив do или does и допиши ответы

  1. ………….. Sally count from 1 to 10? – Yes, ________________

  2. ………….. you like your job? – No, ________________

  3. ………….. Mary sing well? – Yes, _____________

  4. ………….. the birds fly in the sky? – Yes, ________________

  5. ………….. his granny speak English? – No, _______________

Задание 3: Выбери dont или doesnt и напиши перевод предложений

  1. They ……………… run by the lake.

_________________________________________________

  1. He ……………… like ice cream.

_________________________________________________

  1. His parents …………… go to the cinema in the evening.

_________________________________________________

  1. Molly …………….. speak French well.

_________________________________________________

  1. The dogs ……………. Read books.

_________________________________________________

Задание 4: Напиши множественное число этих существительных

pig — __________________ child — ______________

mouse — __________________ cow — ______________

woman — __________________ sheep — ______________

goose — __________________ apple — ______________

lake — __________________ fish — ______________

deer — __________________ man — ______________

Задание 5: Закончи предложения, выбрав одни из глаголов love, like,

doesn’t like, hate

  1. I ___________________ my sister.

  2. I ___________________ my new boots.

  3. I ___________________ lemons.

  4. I ___________________ crocodiles.

Задание 6: Заверши текст, выбрав нужную форму глагола.

I (have/has) a good friend. My friend (go/goes) to school with me. She (is/are) a pupil. My friend (like/likes) books. We (meet/ meets) and (play/plays) together.

My friend (don’t/doesn’t) have a pet. She (have/has) a sister.

Unit 8 Test A

Задание 1: Напишите времена года

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

Задание 2: Напишите названия месяцев

Winter months: _______________________________________________

Summer months: ______________________________________________

Задание 3: Напишите названия стран по-английски

Россия ______________________ США _____________________

Франция ______________________ Индия ______________________

Британия ______________________ Канада ______________________

Италия ______________________ Испания _____________________

Задание 4: Напиши когда родились ребята по образцу

Образец: Ben/October

This is Ben. His birthday is in autumn. It is in October.

  1. Steve/ April

______________________________________________________________

  1. Kate/ September

______________________________________________________________

  1. Bob/ May

______________________________________________________________

  1. Emma/ November

______________________________________________________________

Задание 5: Напишите, в какое время года, и в каком месяце родились вы

My name is ______________________

My birthday is in _________________

It is in __________________________

Задание 6: Заверши предложения, используя слова в рамочке

pleasant, apples, autumn, grey, school, brown, teachers, late, October, beautiful

_____________ has 3 months: September, ___________ and November. September is a __________________ month. It is yellow, red and ___________ .

The days are not hot, they are _________________ . Children go to ___________ .

They meet their friends and _____________ .You can see a lot of _____________ in the trees. But ___________ autumn is not pleasant. It is cold and ___________.

Задание 7: Напиши о своем любимом времени года.

My favourite season is ______________ . It has 3 months: ______________ ,

______________ and ________________ . The days are __________ and the nights are _________ . Children ________________ to school. They can play _______________ . You can see __________________________ in __________.

Unit 8 Test B

Задание 1: Напишите времена года

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

Задание 2: Напишите названия месяцев

Spring months: _______________________________________________

Autumn months: ______________________________________________

Задание 3: Напишите названия стран по-английски

Россия ______________________ США _____________________

Франция ______________________ Индия ______________________

Британия ______________________ Канада ______________________

Италия ______________________ Испания _____________________

Задание 4: Напиши когда родились ребята по образцу

Образец: Ben/June

This is Ben. His birthday is in summer. It is in June.

  1. Sam/ December

______________________________________________________________

  1. Jane/ August

______________________________________________________________

  1. Billy/ February

______________________________________________________________

  1. Emily/ July

______________________________________________________________

Задание 5: Напишите, в какое время года, и в каком месяце родились вы

My name is ______________________

My birthday is in _________________

It is in __________________________

Задание 6: Заверши предложения, используя слова в рамочке

hot, flowers, summer, bikes, gardens, school, clear, swim, July, beautiful

_____________ has 3 months: June, ___________ and August. It is a __________________ season. You can see the sun in the ___________ blue sky.

The days are long and __________ . You can see a lot of ______________ in the parks and in the ___________. Children don’t go to ___________ . They _______ in the lakes, play football and tennis, and ride their __________.

Задание 7: Напиши о своем любимом времени года.

My favourite season is ______________ . It has 3 months: ______________ ,

______________ and ________________ . The days are __________ and the nights are _________ . Children ________________ to school. They can _______________ . You can see __________________________ in __________.

multiurok.ru

Лексика по учебнику Rainbow English 3 класс

This, that, these, those, her, his, its, have, has, king, ring, wing, stocking, kangaroo, English, pink, bank, French, Russian, ping — pong, skating ring, song, morning, evening, thank, good morning, good afternoon, good evening, good day, good night, your, our, their, like, feed, ride, play, help, eat, read, speak, teach, flower, tower, shower, chair, bear, teddy bear, parents, my, Moscow, sparrow, yellow, window, rainbow, low, slow, narrow, black, red, brown, green, pink, blue, purple, grey, white, dark blue, dark green, dark brown, dark grey, eight, night, light, bright, can’t – can not, weak, old, fat, young, thin, strong, new, ball, wall, hall, small, tall, high, long, clean, short, dirty, thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty, snail, tail, train, coins, pointer, toys, family, candle, table, present, wife, husband, friend, say, Sunday, Monday, Saturday, Tuesday, Friday, Thursday, Wednesday, doctor, teacher, farmer, reader, eater, player, driver, speaker, singer, dancer, skater, skier, jumper, helper, rider, counter, fire, diary, giant, tired, hungry, thirsty, sick, gym, cage, stage, page, general, sledge, girl, do, does, Florida, Scotland, cat, clock, cock, mice, ice cream, cinema, ice, pencil, go – goes, don’t, doesn’t, please, thank you, thanks, giraffe, crocodile, elephant, tiger, lion, hare, animals, like, love, hate, a lot of – lots of, fish, goose – geese, sheep – sheep, man – men, mouse – mice, child – children, deer – deer, woman – women, year, near, clear, here, spring, autumn, winter, summer, month, September, April, December, August, May, October, June, January, November, July, February, March, season, week, late, early, beautiful, pleasant, Canada, Spain, India, Britain, Russia, Italy, France, the USA. What colour is? What’s the matter? Where are you from? What’s your name? How old are you?

This, that, these, those, her, his, its, have, has, king, ring, wing, stocking, kangaroo, English, pink, bank, French, Russian, ping — pong, skating ring, song, morning, evening, thank, good morning, good afternoon, good evening, good day, good night, your, our, their, like, feed, ride, play, help, eat, read, speak, teach, flower, tower, shower, chair, bear, teddy bear, parents, my, Moscow, sparrow, yellow, window, rainbow, low, slow, narrow, black, red, brown, green, pink, blue, purple, grey, white, dark blue, dark green, dark brown, dark grey, eight, night, light, bright, can’t – can not, weak, old, fat, young, thin, strong, new, ball, wall, hall, small, tall, high, long, clean, short, dirty, thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty, snail, tail, train, coins, pointer, toys, family, candle, table, present, wife, husband, friend, say, Sunday, Monday, Saturday, Tuesday, Friday, Thursday, Wednesday, doctor, teacher, farmer, reader, eater, player, driver, speaker, singer, dancer, skater, skier, jumper, helper, rider, counter, fire, diary, giant, tired, hungry, thirsty, sick, gym, cage, stage, page, general, sledge, girl, do, does, Florida, Scotland, cat, clock, cock, mice, ice cream, cinema, ice, pencil, go – goes, don’t, doesn’t, please, thank you, thanks, giraffe, crocodile, elephant, tiger, lion, hare, animals, like, love, hate, a lot of – lots of, fish, goose – geese, sheep – sheep, man – men, mouse – mice, child – children, deer – deer, woman – women, year, near, clear, here, spring, autumn, winter, summer, month, September, April, December, August, May, October, June, January, November, July, February, March, season, week, late, early, beautiful, pleasant, Canada, Spain, India, Britain, Russia, Italy, France, the USA. What colour is? What’s the matter? Where are you from? What’s your name? How old are you?

infourok.ru

Тесты к блокам учебника Rainbow English 3 класс

Unit 1 Test A

Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение

  1. Это ___________ is a stone.

  2. Тот ___________ is a kite.

  3. Эти ___________ are pens.

  4. Те ___________ are books.

Задание 2: Заполни пропуски местоимениями

my, his, her, its

  1. I can see a girl. _________ name is Ann.

  2. I am a pupil. ________ name is Sam.

  3. This is Tom. And this is _______ dog.

  4. Polly is a doll. It is ________ house.

Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:

her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket

Ben Polly Rex

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

Задание 4: Выбери have или has

  1. I __________ a dog.

  2. She ________ a cat.

  3. You ________ two birds.

  4. He _________ a bike.

Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки

in the morning, in the afternoon, in the evening

  1. I go to school at 8 o’clock ______________________________

  2. I play football at 4 o’clock ______________________________

  3. I am in bed at 10 o’clock _______________________________

Задание 6: напиши по-английски

король _______________ крыло ________________

каток _______________ утро _________________

кольцо _______________ чулок _________________

Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.

Доброе утро! _______________________________

Добрый день! _______________________________

Unit 1 Test B

Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение

  1. Та ___________ girl is happy.

  2. Этот ___________ boy is sad.

  3. Те ___________chicks are yellow.

  4. Эти ___________ frogs are green.

Задание 2: Заполни пропуски местоимениями

my, his, her, its

  1. I am happy. _________ sister is happy too.

  2. I can see a boy. He rides _________ bike.

  3. This is a house. ________ roof is brown.

  4. She has a cat. ________ cat is black.

Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:

her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket

Rex Sam Polly

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

Задание 4: Выбери have или has

  1. He _________ a bike.

  2. We __________ books.

  3. It ___________ a big nose.

  4. They _________ three cows.

Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки

in the morning, in the afternoon, in the evening

  1. We are at school at 9 o’clock ___________________________

  2. We like to play ping-pong at 5 o’clock ______________________

  3. I kiss my mum goodnight at 11 o’clock ______________________

Задание 6: напиши по-английски

песня ______________ вечер _________________

английский ______________ кенгуру _________________

розовый ______________ банк __________________

Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.

Добрый вечер! _______________________________

Доброй ночи! ________________________________

multiurok.ru

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *