Разное

Progress check 9 spotlight – Spotlight 9

Spotlight 9, Progress Check 8 – АНГЛИЙСКИЙ в полном порядке

На данной странице находятся лексико-грамматические упражнения с ответами по английскому языку из учебника Spotlight 9 из раздела Progress Check 8.

Exercise 1. Fill in: sprain, burnt, sunscreen, map, cat, plaster, injured, disability, bandage, rucksack.
Упражнение 1. Вставьте: sprain, burnt, sunscreen, map, cat, plaster, injured, disability, bandage, rucksack.

ЗаданиеОтвет

1. Unfortunately, the driver of the car was seriously ___ in the accident.
2. Don’t forget to take ___ to the beach; it’s a very hot day.
3. It’s just a little cut; clean it and put a ___ on it.
4. Margaret’s party was supposed to be a surprise, but Daniel let the ___ out of the bag and told her about it by mistake.
5. Why don’t you put a ___ on your wrist if it still hurts?
6. Did James ___ his ankle while playing football?
7. It’s best to take a ___ with you to carry your things in when you go on a hike.
8. I think we’re lost; can you pass me the ___ ?
9. Many athletes have overcome a ___ and reached the top of their sport.
10. I ___ my hand while cooking dinner yesterday.

1. Unfortunately, the driver of the car was seriously injured in the accident. – К несчастью, водитель машины был серьезно ранен в этом несчастном случае.
2. Don’t forget to take sunscreen to the beach; it’s a very hot day. – Не забудь взять на пляж крем от загара; день очень жаркий.
3. It’s just a little cut; clean it and put a plaster on it. – Это всего лишь небольшой порез; промой его и положи на него пластырь.
4. Margaret’s party was supposed to be a surprise, but Daniel let the cat out of the bag and told her about it by mistake. – Предполагалось, что вечеринка Маргарет будет сюрпризом, но Даниель проболтался и по ошибке рассказал ей об этом.
5. Why don’t you put a bandage on your wrist if it still hurts? – Почему бы не наложить бинт на запястье, если оно все еще болит?
6. Did James sprain his ankle while playing football? – Джеймс вывихнул ложыжку, играя в футбол?
7. It’s best to take a rucksack with you to carry your things in when you go on a hike. – Лучше всего взять с собой рюкзак, чтобы нести вещи, когда вы идете в поход.
8. I think we’re lost; can you pass me the map? – Я думаю, мы заблудились; можешь передать мне карту?
9. Many athletes have overcome a disability and reached the top of their sport. – Многие спортсмены преодолели инвалидность и достигли вершины в своем спорте.
10. I burnt my hand while cooking dinner yesterday. – Я обжег руку, когда готовил вчера обед.

Exercise 2. Report what each person said.
Упражнение 2. Передайте в косвенной речи.

ЗаданиеОтвет

1. “We are going on a hike tomorrow,” John told me.
2. “Go to the doctor’s,” Jenny said.
3. “Have you still got a sore throat?” Amanda asked.
4. “Matt’s got a really bad headache,” Andrea said.
5. “Fortunately, she didn’t break her leg,” Samantha said to me.

1.
“We are going on a hike tomorrow,” John told me.
“Мы идем завтра в поход”, – сказал мне Джон.
John told me that we were going on a hike the next day.
Джон сказал мне, что завтра мы идем в поход.

2.
“Go to the doctor’s,” Jenny said.
“Идите к врачу”, – сказала Дженни.
Jenny said to go to the doctor’s.
Дженни сказала идти к врачу.

3.
“Have you still got a sore throat?” Amanda asked.
“У тебя все еще болит горло?” – спросила Аманда.
Amanda asked me if I still had a sore throat.
Аманда спросила, болит ли все еще у меня горло.

4.
“Matt’s got a really bad headache,” Andrea said.
“У Мэта действительно сильно болит голова”, – сказала Андреа.
Andrea told me that Matt had a very bad headache.
Андреа сказала мне, что у Мэта действительно сильно болит голова.

5.
“Fortunately, she didn’t break her leg,” Samantha said to me.
“К счастью, она не сломала ногу”, – сказала мне Саманта.
Samantha told me that fortunately, she had not broken her leg.
Саманта сказала мне, что, к счастью, она не сломала ногу.

Exercise 3. Choose the correct words.
Упражнение 3. Выберите правильное слово.

ЗаданиеОтвет

1. Anyone/No one is more adventurous than Jake.
2. There’s nothing/something I have to tell you.
3. Someone/Everyone admires Tom for what he has achieved.
4. I’ve lost my umbrella; I’ve looked everywhere/nowhere for it!
5. Do you know anything/something about surviving in the desert?

1. No one is more adventurous than Jake. – Никто нет более смелого, чем Джейк.
2. There’s something I have to tell you. – Я должен тебе кое-что рассказать
3. Everyone admires Tom for what he has achieved. — Все уважают Тома за то, что он достиг.
4. I’ve lost my umbrella; I’ve looked everywhere for it! – Я потерял зонт; я везде его уже искал.
5. Do you know anything about surviving in the desert? – ТЫ что-нибудь знаешь о выживании в пустыне?

Exercise 4. Fill in the gaps with the correct phrasal verb.
Упражнение 4. Вставьте: off, out, away, through, on.

ЗаданиеОтвет

1. The police think they know who’s been carrying ___ the burglaries.
2. Bethany carried ___ surfing after she lost her arm in a shark attack.
3. Amanda didn’t think she would be able to put on an American accent in the play, but in the end she carried it ___ really well.
4. Everyone was surprised when the prime minister actually carried ___ the changes he had proposed.
5. John got carried ___ when he won the race and started screaming and running around.

1. The police think they know who’s been carrying out the burglaries. – Полиция думает, что знает, кто совершает кражи со взломом.
2. Bethany carried on surfing after she lost her arm in a shark attack. – Вифания продолжила серфинг, после того как потеряла руку при нападении акулы.
3. Amanda didn’t think she would be able to put on an American accent in the play, but in the end she carried it off really well. – Аманда не думала, что сможет имитировать американский акцент в спектакле, но, в конце концов, ей по-настоящему хорошо удалось это сделать.
4. Everyone was surprised when the prime minister actually carried through the changes he had proposed.
5. John got carried away when he won the race and started screaming and running around.

Exercise 5. Match to form exchanges.
Упражнение 5. Подберите фразы друг к другу.

ЗаданиеОтвет

1. How did you get your broken arm?
2. What do you think about coming skydiving with me next week?
3. Do you think I should go trekking in the mountains?
4. My throat’s a lot better now.
5. You’re looking under the weather.

a. Yes, I’m not feeling very well at all.
b. Oh, that’s good.
с. I had a little accident last week.
d. I would think twice about doing that.
e. Hmm… I’ll think about it.

1.
How did you get your broken arm? – Как ты умудрился сломать руку?
I had a little accident last week. – На прошлой недели со мной произошел небольшой несчастный случай.

2.
What do you think about coming skydiving with me next week? – Что ты думаешь насчет скайдайвинга со мной на следующей неделе?
Hmm… I’ll think about it. – Хм… Я подумаю об этом.

3.
Do you think I should go trekking in the mountains? – Ты думаешь, мне следует заняться походами в горы?
I would think twice about doing that. – Я бы дважды подумал, перед тем как сделать это.

4.
My throat’s a lot better now. – Мое горло намного лучше сейчас.
Oh, that’s good. – О, это хорошо.

5.
You’re looking under the weather. – Ты выглядишь неважно.
Yes, I’m not feeling very well at all. – Да, я вообще себя чувствую не очень хорошо.

tonail.com

Spotlight 9, Progress Check 4 – АНГЛИЙСКИЙ в полном порядке

На данной странице находятся лексико-грамматические упражнения с ответами по английскому языку из учебника Spotlight 9 из раздела Progress Check 4.

Exercise 1. Fill in: email account, perform, broadband, overcome, become, exist, phone line, server, build, subscription.
Упражнение 1. Вставьте: email account, perform, broadband, overcome, become, exist, phone line, server, build, subscription.

ЗаданиеОтвет

1. Robots can ___ simple tasks.
2. I can check my ___ from any computer.
3. A ___ connection is much faster than a standard connection.
4. Robot technology still has some problems to ___ .
5. In the future, robots and humans will ___ alongside each other.
6. You have to pay a monthly ___ to use the Internet.
7. If the ___ is busy, you might have problems connecting to the Internet.
8. Scientists nowadays can ___ some fantastic machines.
9. I don’t have a ___ in my house so I can’t use the Internet.
10. Robots will soon ___ part of everyday life.

1. Robots can perform simple tasks. – Роботы могут выполнять простые задачи.
2. I can check my email account from any computer. – Я могу проверить свою электронную почту с любого компьютера.
3. A broadband connection is much faster than a standard connection. – Широкополосное соединение намного быстрее, чем стандартное.
4. Robot technology still has some problems to overcome. – В робототехнике все еще есть некоторые проблемы, которые следует преодолеть.
5. In the future, robots and humans will exist alongside each other. – В будущем роботы и люди будут существовать рядом друг с другом.
6. You have to pay a monthly subscription to use the Internet. – Вы должны заплатить ежемесячную оплату, чтобы использовать интернет.
7. If the server is busy, you might have problems connecting to the Internet. – Если сервер загружен, что у вас могут возникнуть проблемы с доступом в интернет.
8. Scientists nowadays can build some fantastic machines. – Ученые сегодня могут построить фантастические машины.
9. I don’t have a phone line in my house so I can’t use the Internet. – У меня нет телефонной линии в доме, поэтому я не могу пользоваться интернетом.
10. Robots will soon become part of everyday life. – Роботы скоро станут частью повседневной жизни.

Exercise 2. Put the verbs in brackets into the correct future tense: future simple, future perfect, future continuous, future perfect continuous.
Упражнение 2. Поставьте глагол в будущее простое, будущее совершенное, будущее продолженное, будущее совершенно-продолженное.

ЗаданиеОтвет

1. The film (start) by the time you arrive.
2. I can’t go out on Saturday or Sunday night. I (study) all weekend.
3. He (drink) three litres of water by the end of the day.
4. What (you/tell) him about the printer?
5. She (play) football for three years in June.
6. I want to do something fun. I know, I (go shopping) with my friends.
7. I (write) this essay for two months by the time I hand it in.
8. Luke (call) you back in an hour.
9. If you’re going out, I (come) with you.
10. This time next week I (travel) across France.

1. The film will have started by the time you arrive. – Фильм уже начнется к тому времени, как ты приедешь.
2. I can’t go out on Saturday or Sunday night. I will be studying all weekend. – Я не могу выходить гулять в субботу и воскресенье вечером. Я буду заниматься учебой все выходные.
3. He will have drunk three litres of water by the end of the day. – К концу дня он выпьет три литра воды.
4. What will you tell him about the printer? – Что ты скажешь ему по поводу принтера?
5. She will have been playing football for three years in June. – В июне будет уже три года, как он играет в футбол.
6. I want to do something fun. I know, I will go shopping with my friends. – Я хочу сделать что-нибудь веселое. Я знаю, я пойду по магазинам с друзьями.
7. I will have been writing this essay for two months by the time I hand it in. – К моменту сдачи пройдет уже два месяца, как я буду писать это сочинение.
8. Luke will call you back in an hour. – Люк перезвонит вам через час.
9. If you’re going out, I will come with you. – Если ты собираешься на улицу, то я пойду с тобой.
10. This time next week I will be traveling across France. – В это время на следующей неделе я буду путешествовать по Франции.

Exercise 3. Fill in the sentences with the correct particle: into, out, up, down, out of.
Упражнение 3. Вставьте нужную частицу: into, out, up, down, out of.

ЗаданиеОтвет

1. Tom and Julie’s relationship broke ___.
2. The boy’s face broke ___ in spots.
3. The thief broke ___ our house.
4. The lion broke ___ the wooden crate.
5. My old car is always breaking ___.

1. Tom and Julie’s relationship broke up. – Отношения Тома и Джулии разорвались.
2. The boy’s face broke out in spots. – Лицо мальчика пошло пятнами.
3. The thief broke into our house. – В наш дом ворвался вор.
4. The lion broke out of the wooden crate. – Лев вырвался из деревянной клетки.
5. My old car is always breaking down. – Моя старая машина всегда ломается.

Exercise 4. Fill in the gaps with the correct preposition: on, in, for, from, in.
Упражнение 4. Вставьте нужный предлог: on, in, for, from, in.

ЗаданиеОтвет

1. Mike has a separate computer ___ all his films on it.
2. The Internet is great ___ staying in touch.
3. They talk ___ computers all the time.
4. I can access the Internet ___ my brother’s computer.
5. You can play many games ___ the Internet.

1. Mike has a separate computer in all his films on it. – У Майка отдельный компьютер забит фильмами.
2. The Internet is great for staying in touch. – Интернет хорош для поддержания контактов.
3. They talk on computers all the time. – Они говорят о компьютерах все время.
4. I can access the Internet in my brother’s computer. – Я могу выходить в интернет с компьютера моего брата.
5. You can play many games from the Internet. – Вы можете играть во многие игры в интернете.

Exercise 5. Match to form exchanges.
Упражнение 5. Подберите подходящие друг к другу фразы.

ЗаданиеОтвет

1. What’s up?
2. Call me again if you still have a problem.
3. Thanks, Paul.
4. Can you help me?
5. Does the screen keep freezing?

a. You’re welcome.
b. I’ve got a problem with my computer.
с. I’ll try.
d. Yes. The cursor sticks in the same place.
e. OK. I’ll do that.

1.
What’s up? – Что случилось?
I’ve got a problem with my computer. – У меня проблема с компьютером.
2.
Call me again if you still have a problem. – Позвони мне снова, если у тебя все еще будет проблема.
OK. I’ll do that. – Хорошо. Я это сделаю.
3.
Thanks, Paul. – Спасибо, Пол.
You’re welcome. – Пожалуйста.
4.
Can you help me? – Ты можешь помочь мне?
I’ll try. – Я попробую.
5.
Does the screen keep freezing? – Экран все еще виснет?
Yes. The cursor sticks in the same place. – Да. Курсор не двигается.

tonail.com

Spotlight 9, Progress Check 3 – АНГЛИЙСКИЙ в полном порядке

На данной странице находятся лексико-грамматические упражнения с ответами по английскому языку из учебника Spotlight 9 из раздела Progress Check 3.

Exercise 1. Fill in: survived, violent, sightings, humped, mythical, rustling, torture, dull, glimpse, illusion.
Упражнение 1. Вставьте: survived, violent, sightings, humped, mythical, rustling, torture, dull, glimpse, illusion.

ЗаданиеОтвет

1. Many old castles used to have ___ chambers.
2. As the wind blew the leaves made a ___ sound.
3. The Kraken would create a ___ whirlpool to pull ships down to the bottom of the sea.
4. Cubist paintings often have ___ colours.
5. Every culture has stories of ___ creatures.
6. Nessie could be a dinosaur that somehow ___ .
7. We caught a(n) ___ of a weird-looking creature hiding in the bushes.
8. ___ of strange creatures have been reported by people all over the world.
9. People who see one picture inside another are experiencing an optical ___ .
10. Nessie has a long neck and a ___ back.

1. Many old castles used to have torture chambers. – Во многих старинных замках обычно были камеры пыток.
2. As the wind blew the leaves made a rustling sound. – Когда дул ветер, литься шелестели.
3. The Kraken would create a violent whirlpool to pull ships down to the bottom of the sea. – Кракен создавал мощную воронку, чтобы затянуть корабли на дно моря.
4. Cubist paintings often have dull colours. – Картины кубистов часто имеют тусклые цвета.
5. Every culture has stories of mythical creatures. – Каждая культура имеет истории о мистических существах.
6. Nessie could be a dinosaur that somehow survived. – Несси может быть динозавром, который каким-то образом выжил.
7. We caught a(n) glimpse of a weird-looking creature hiding in the bushes. – Мы заметили странно выглядящее существо, прячущееся в кустах.
8. Sightings of strange creatures have been reported by people all over the world. – По всему миру от людей идут сообщения о встречах со странными существами.
9. People who see one picture inside another are experiencing an optical illusion. – Люди, которые видят одну картину внутри другой, переживают оптическую иллюзию.
10. Nessie has a long neck and a humped back. – У Несси длинная шея и горбатая спина.

Exercise 2. Write the correct form of the verbs in brackets.
Упражнение 2. Поставьте глагол из скобок в правильную форму.

ЗаданиеОтвет

1. Kate was bored because she (not/go out) all weekend.
2. We (walk) for an hour when it started to rain.
3. This time last week we (lie) on a beach.
4. After Bill (mow) the lawn, he collected the grass cuttings for compost.
5. l didn’t sleep well last night because I (worry) about my exams.
6. Daniel felt ill last night because he (eat) sweets all day.
7. John (wash) the car when it started to rain.
8. Paul (not/watch) a DVD yesterday.
9. Wendy (cook) dinner for over two hours before the guests arrived.
10. Jim (not/finish) all his homework by the time he went to bed.

1. Kate was bored because she hadn’t gone out all weekend. – Кейт чувствовала скуку, потому что никуда не выходила все выходные.
2. We had been walking for an hour when it started to rain.
3. This time last week we were lying on a beach. – В это время на прошлой недели мы лежали на пляже.
4. After Bill had mown the lawn, he collected the grass cuttings for compost. – После того, как Билл выкосил газон, он собрал скошенную траву для компоста.
5. l didn’t sleep well last night because I was worrying about my exams. – Вчера я плохо спал, потому что волновался по поводу моих экзаменов.
6. Daniel felt ill last night because he had been eating sweets all day. – Прошлой ночью Даниель заболел, потому что весь день ел конфеты.
7. John was washing the car when it started to rain. – Джон мыл машину, когда начался дождь.
8. Paul didn’t watch a DVD yesterday. – Вчера пол не смотрел DVD.
9. Wendy had been cooking dinner for over two hours before the guests arrived. – Венди в течение двух часов готовила обед, перед тем как прибыли гости.
10. Jim hadn’t finished all his homework by the time he went to bed. – Джим не закончил всю свою домашнюю работу, до того как пошел спать.

Exercise 3. Form compound adjectives using the words below.
Упражнение 3. Вставьте слова.

ЗаданиеОтвет

• three
• blue
• well
• deep
• good

1. Sam is a very ___-looking man.
2. I had a nightmare about a ___-headed monster.
3. My nephew is a cute little ___-eyed boy.
4. The Kraken was a ___-sea monster from Norwegian legend.
5. Nessie is a ___-known monster from Scotland.

1. Sam is a very good-looking man. – Сэм очень хорошо выглядящий мужчина.
2. I had a nightmare about a three-headed monster. – Мне приснился кошмар о трехголовом монстре.
3. My nephew is a cute little blue-eyed boy. – Мой племянник – милый маленький голубоглазый мальчик.
4. The Kraken was a deep-sea monster from Norwegian legend. – Кракен был глубоководным чудовищем из норвежской легенды.
5. Nessie is a well-known monster from Scotland. – Несси – это хорошо известное чудовище из Шотландии.

Exercise 4. Fill in the gaps with the correct preposition: of, about, of, from, in.
Упражнение 4. Вставьте нужные предлоги: of, about, of, from, in.

ЗаданиеОтвет

1. Jack was nervous ___ camping in the forest.
2. Sue thought ___ a good idea to raise money.
3. Will knew ___ experience not to walk through the woods at night.
4. Have you heard ___ Bigfoot?
5. They succeeded ___ working out the answer.

1. Jack was nervous about camping in the forest. – Она нервничала по поводу пребывания в палаточном лагере в лесу.
2. Sue thought of a good idea to raise money. – Сью пришла хорошая мысль о том, как заработать деньги.
3. Will knew from experience not to walk through the woods at night. – Уилл по опыту знал о том, что не надо ходить через лес ночью.
4. Have you heard of Bigfoot? – Ты слышал о йети?
5. They succeeded in working out the answer. – Им удалось придумать ответ.

Exercise 5. Fill in the gaps with the correct particle: over, down, up, across, out.
Упражнение 5. Вставьте нужную частицу: over, down, up, across, out.

ЗаданиеОтвет

1. Eve came ___ with a great idea for a story.
2. Dave came ___ a secret passage in the castle.
3. A strange feeling came ___ me as I walked home.
4. I can’t wait for Spielberg’s new film to come ___ .
5. Lee feels ill. He must be coming ___ with the flu.

1. Eve came up with a great idea for a story. – Ева придумала отличную идею для рассказа.
2. Dave came across a secret passage in the castle. – Дейв натолкнулся на секретный проход в замке.
3. A strange feeling came over me as I walked home. – Странное чувство накрыло меня, когда я шел домой.
4. I can’t wait for Spielberg’s new film to come out. – Не могу дождаться, когда же выйдет новый фильм Спилберга.
5. Lee feels ill. He must be coming down with the flu. – Ли чувствует себя плохо. Должно быть он сляжет с гриппом.

Exercise 6. Match to form exchanges.
Упражнение 6. Подберите подходящие друг к другу фразы.

ЗаданиеОтвет

1. What do you think this means?
2. It might mean you are anxious.
3. What’s the matter?
4. Shall we go to the art gallery?
5. That’s horrible!

a. Why not?
b. I know!
с. You could be right.
d. I can’t say for sure.
e. I’m just a bit tired.

1.
What do you think this means? – Что, по-твоему, это значит?
I can’t say for sure. – Не могу точно сказать.

2.
It might mean you are anxious. – Это могло бы значить, что ты взволнован.
You could be right. – Может, ты прав.

3.
What’s the matter? – В чем дело?
I’m just a bit tired. – Я немного устал.

4.
Shall we go to the art gallery? – Мы пойдем в художественную галерею?
Why not? – Почему бы нет?

5.
That’s horrible! – Это ужасно!
I know! – Я знаю.

tonail.com

Spotlight 9, Progress Check 7 – АНГЛИЙСКИЙ в полном порядке

На данной странице находятся лексико-грамматические упражнения с ответами по английскому языку из учебника Spotlight 9 из раздела Progress Check 7.

Exercise 1. Fill in: freeze, embarrassment, jealous, crowds, cut down on, rich, starving, thirsty, put on, home-made.
Упражнение 1. Вставьте: freeze, embarrassment, jealous, crowds, cut down on, rich, starving, thirsty, put on, home-made.

ЗаданиеОтвет

1. I’m always ___ after football practice so I often buy a snack on my way home.
2. Matt is really ___ of his friend Harry’s new mobile phone.
3. That cafe serves delicious ___ soup and bread rolls at lunchtime.
4. You should ___ fatty foods if you want to lose weight.
5. Ann doesn’t go to busy markets because she can’t stand being in ___ .
6. Sam has ___ a lot of weight since he started his new office job.
7. I ___ every time I see a spider I’m so afraid of them!
8. Did you bring any water? I’m so ___ !
9. A lot of fruit and vegetables are ___ in vitamin C.
10. John went bright red with ___ when he tripped over on the stage.

1. I’m always starving after football practice so I often buy a snack on my way home. – Я всегда умираю от голода после тренировки по футболу, поэтому я часто покупаю закуску по дороге домой.
2. Matt is really jealous of his friend Harry’s new mobile phone. – Мэтт по-настоящему завидует новому мобильному телефону своего друга.
3. That cafe serves delicious home-made soup and bread rolls at lunchtime. – В этом кафе на ленч подают вкусный суп по-домашнему и булочки.
4. You should cut down on fatty foods if you want to lose weight. – Тебе следует сократить упoтребление жирной пиши, если ты хочешь сбросить вес.
5. Ann doesn’t go to busy markets because she can’t stand being in crowds. – Анна не ходит на оживленные рынки, потому что она терпеть не может находиться в толпе.
6. Sam has put on a lot of weight since he started his new office job. – Сэм набрал большой вес, с тех пор как начал работать на новой работе в офисе.
7. I freeze every time I see a spider. I’m so afraid of them! – Я замираю каждый раз, когда я вижу паука. Я так их боюсь!
8. Did you bring any water? I’m so thirsty! – Ты принес воды? Я так хочу пить!
9. A lot of fruit and vegetables are rich in vitamin C. – Многие фрукты и овощи богаты витамином С.
10. John went bright red with embarrassment when he tripped over on the stage. – От смущения Джон залился ярко красной краской, когда запнулся на сцене.

Exercise 2. Put the verbs in brackets into the correct tense.
Упражнение 2. Поставьте глагол из скобок в правильное время.

ЗаданиеОтвет

1. If you stop eating so much junk food, you (lose) weight.
2. I wish I (not be) so afraid of the dark.
3. If you (play) a team sport, you would be a lot fitter and healthier.
4. Unless it stops snowing, I (not go out) today.
5. If I (go) to bed earlier last night, I wouldn’t have felt so tired this morning.
6. If you (mix) blue and yellow, you get green.
7. If we all (use) public transport more instead of cars, pollution will be reduced.
8. If only I (not get) angry at Tim today.
9. If I wasn’t on a diet, I (order) a dessert.
10. If Katy had worn a helmet, she (not hurt) her head when she fell off her bike.

1. If you stop eating so much junk food, you will lose weight. – Если ты прекратишь есть так много нездоровой еды, то похудеешь (досл.: сбросишь вес).
2. I wish I weren’t/wasn’t so afraid of the dark. – Я бы хотел не бояться темноты (Жаль, что я боюсь темноты).
3. If you played a team sport, you would be a lot fitter and healthier. Если бы ты играл в командный спорт, то ты был бы в более хорошей форме и здоровее.
4. Unless it stops snowing, I won’t go out today. – Пока снег не прекратится, я не пойду гулять сегодня.
5. If I had gone to bed earlier last night, I wouldn’t have felt so tired this morning. – Если бы прошлым вечером я бы раньше пошел спать, то я не чувствовал бы себя этим утром таким уставшим.
6. If you mix blue and yellow, you get green. – Если ты смешаешь голубой и желтый цвет, то получишь зеленый.
7. If we all use public transport more instead of cars, pollution will be reduced. – Если мы будем больше пользоваться общественным транспортом вместо автомобилей, то уровень загрязнения был бы снижен.
8. If only I hadn’t got angry at Tim today. – Жаль, что я рассердился сегодня на Тима.
9. If I wasn’t on a diet, I would order a dessert. – Если бы я не был на диете, то я бы заказал десерт.
10. If Katy had worn a helmet, she wouldn’t have hurt her head when she fell off her bike. – Если бы на Кэти был шлем, то она не ударилась бы так сильно головой, когда упала с велосипеда.

Exercise 3. Choose the correct modals.
Упражнение 3. Выберите правильный модальный глагол.

ЗаданиеОтвет

1. You shouldn’t/needn’t run if a grizzly bear approaches you.
2. Taking up a new sport must/might be a good way for you to lose weight.
3. I mustn’t/don’t have to go to school tomorrow; it’s Saturday.
4. You don’t have to/mustn’t drive while tired.
5. You must/might see a doctor immediately if a raccoon scratches you.

1. You shouldn’t run if a grizzly bear approaches you. – Тебе не следует бежать, если медведь гризли приближается к тебе.
2. Taking up a new sport might be a good way for you to lose weight. – Занятие новым спортом может быть хорошим способом сбросить вес.
3. I don’t have to go to school tomorrow; it’s Saturday. – Мне не надо идти в школу завтра, это суббота.
4. You mustn’t drive while tired. – Тебе нельзя водить машину, когда ты устал.
5. You must see a doctor immediately if a raccoon scratches you. – Ты должен немедленно обратиться к врачу, если енот тебя поцарапает.

Exercise 4. Fill in the gaps with the correct phrasal verb.
Упражнение 4. Вставить: up with, off, out of, back, on.

ЗаданиеОтвет

1. “Please keep ___ the grass!” the gardener said to the children in the park.
2. The baby kept ___ crying, even after he had been fed.
3. Sometimes, Josh finds it difficult to keep ___ the other students in his class.
4. Mum is always telling us to keep the cat ___ the kitchen.
5. ‘Keep ___ from the fire!’ the police shouted at the crowd.

1. “Please keep off the grass!” the gardener said to the children in the park. – “Пожалуйста, не ходи по траве!” – сказал садовник детям в парке.
2. The baby kept on crying, even after he had been fed. – Ребенок продолжал плакать, даже когда его покормили.
3. Sometimes, Josh finds it difficult to keep up with the other students in his class. – Иногда для Джоша трудно успевать по учебе за другими учениками в классе.
4. Mum is always telling us to keep the cat out of the kitchen. – Мама всегда говорит нам не пускать кошку на кухню.
5. ‘Keep back from the fire!’ the police shouted at the crowd. “Держитесь в стороне от огня!” – полиция кричала толпе.

Exercise 5. Match to form exchanges.
Упражнение 5. Подберите подходящие друг к другу фразы.

ЗаданиеОтвет

1. Could you put me through to the police, please?
2. Can I have your name and number?
3. Which service do you require?
4. What’s the nature of the emergency?
5. I’ll put you through.

a. Certainly. It’s John Banks on 8475643.
b. Coastguard, please.
с. Please, hold the line.
d. Thank you very much.
e. A car has knocked a man off his bike.

1.
Could you put me through to the police, please? – Пожалуйста, можете соединить меня с полицией?
Please, hold the line. – Пожалуйста, оставайтесь на линии.

2.
Can I have your name and number? – Можно узнать ваше имя и номер телефона?
Certainly. It’s John Banks on 8475643. – Конечно. Джон Бэнкс, 8475643.

3.
Which service do you require? – Какая служба вам нужна?
Coastguard, please. – Береговая охрана, пожалуйста.

4.
What’s the nature of the emergency? – Что случилось? (Досл.: Какова природа происшествия)?
A car has knocked a man off his bike. – Машина сбила человека с велосипеда.

5.
I’ll put you through. – Я вас соединю.
Thank you very much. – Большое спасибо.

tonail.com

Spotlight 7, Progress Check 9 – АНГЛИЙСКИЙ в полном порядке

На данной странице находятся лексико-грамматические упражнения с ответами по английскому языку из учебника Spotlight 7 из раздела Progress Check 9.

Exercise 1. Put the foods/drinks into the correct catogery.
Упражнение 1. Поместите названия продуктов в правильную категорию.

ЗаданиеОтвет

• lamb chops
• white bread
• bananas brown rice
• coffee
• low-fat yoghurt
• green peppers
• a bar of chocolate butter
• a packet of crisps

Meat
Fruit & Vegetables
Dairy products
Beverages
Cereal, grains & pasta
Snacks
Meat (мясо)lamb chops (отбивные из баранины)
Fruit & Vegetables (Овощи и фрукты)bananas (бананы)
green peppers (зеленый перец)
Dairy products (молочные продукты)low-fat yogurt (обезжиренный йогурт)
butter (масло)
Beverages (напитки)coffee (кофе)
Cereal, grains & pasta (злаки, зерновые и макаронные продукты)white bread (белый хлеб)
brown rice (неочищенный рис)
Snacks (закуски)a bar of chocolate (плитка шоколада)
a packet of crisps (упаковка чипсов)

Exercise 2. Choose the correct container.
Упражнение 2. Подберите правильный контейнер.

ЗаданиеОтвет

• packet
• jar
• cup
• box
• can

1. a ___ of tea
2. a ___ of cola
3. a ___ of crisps
4. a ___ of honey
5. a ___ of cereal

1. a packet/cup of tea – пачка/чашка чая
2. a can of cola – банка колы
3. a packet of crisps – упаковка чипсов
4. a jar of honey – банка меда
5. a box of cereal – коробка крупы

Exercise 3. Underline the correct word.
Упражнение 3. Подчеркните верное слово.

ЗаданиеОтвет

1. Is there any/few sugar in the cupboard?
2. There aren’t any/some apples left.
3. I’ll have a little/few ice cream with my pie.
4. We haven’t got many/much bananas left.
5. There are a lot of/little eggs in the fridge.

1. Is there any sugar in the cupboard? – Есть сколько-нибудь сахара в кухонном шкафу?
2. There aren’t any apples left. – Не осталось нисколько яблок.
3. I’ll have a little ice cream with my pie. – Я буду немного мороженого с пирогом.
4. We haven’t got many bananas left. – У нас осталось немного бананов.
5. There are a lot of eggs in the fridge. – В холодильнике много яиц.

Exercise 4. Fill in: away, off, out or back.
Упражнение 4. Вставьте away, off, out or back.

ЗаданиеОтвет

1. Why don’t you take ___ jumper if you’re hot?
2. I am going to take you ___ for your birthday.
3. A chicken burger and fries to take ___ , please.
4. It was the wrong size, so I had to take it ___ to the shop.

1. Why don’t you take off jumper if you’re hot? – Почему бы тебе не снять джемпер, если тебе жарко?
2. I am going to take you out for your birthday. – Я собираюсь утроить тебе бень рождение в кафе.
3. A chicken burger and fries to take away, please. – Куриный гамбургер и картофель фри с собой, пожалуйста.
4. It was the wrong size, so I had to take it back to the shop. – Это был неподходящий размер, поэтому мне пришлось унести это обратно в магазин.

Exercise 5. Use the present perfect continuous or the present perfect to complete the sentences.
Упражнение 5. Поставьте глагол из скобок в настоящее совершенно-продолженное время или в настоящее совершенное время.

ЗаданиеОтвет

1. I (study) all day. Time for a break!
2. Peter (join) the school drama club.
3. Jane (cook) for two days to prepare for the dinner party.
4. Mum (go) to the shops. She’ll be back soon.
5. I (swim) all morning. I am so tired!

1. I’ve been studying all day. Time for a break! – Я занимаюсь весь день. Пора сделать перерыв!
2. Peter’s joined the school drama club. – Питер записался к школьный драматический клуб.
3. Jane’s been cooking for two days to prepare for the dinner party. – Джейн готовит еду уже в течение двух дней, чтобы подготовиться к вечеринке.
4. Mum’s gone to the shops. She’ll be back soon. – Мама ушла в магазин. Оно скоро вернется.
5. I’ve been swimming all morning. I am so tired! – Я плаваю весь день. Я так устал!

Exercise 6. Choose the correct response.
Упражнение 6. Выберите правильный ответ.

ЗаданиеОтвет

1. Are they your size?
a) No, they’re too big.
b) Thanks.

2. It really suits you.
a) Thank you very much.
b) Hang on a sec.

3. This is for you!
a) Oh no!
b) That’s very kind of you.

4. How much is it?
a) It’s £39.99.
b) That’s true.

5. £40 please.
а) I’ll take it.
b) Here you are.

1.
Are they your size? – Они вашего размера?
No, they’re too big. – Нет, они слишком большие.

2.
It really suits you. – Это действительно вам подходит.
Thank you very much. – Большое спасибо.

3.
This is for you! – Это для тебя!
That’s very kind of you. – Очень мило с твоей стороны.

4.
How much is it? – Сколько это стоит?
It’s £39.99. – 39,99 фунтов.

5.
£40 please. – 40 фунтов, пожалуйста.
Here you are. – Вот возьмите.

tonail.com

Spotlight 9, Progress Check 1 – АНГЛИЙСКИЙ в полном порядке

На данной странице находятся лексико-грамматические упражнения с ответами по английскому языку из учебника Spotlight 9 из раздела Progress Check 1.

Exercise 1. Fill in: final, display, change, pull, life, parade, raise, won, throwing, place.
Упражнение 1. final, display, change, pull, life, parade, raise, won, throwing, place.

ЗаданиеОтвет

1. The festival included a noisy street ___.
2. Remembrance Day takes ___ on 11 th November.
3. Lots of festivals have a fireworks ___.
4. They worked hard and managed to ___ money for the charity.
5. At La Tomatina you need a spare ___ of clothes.
6. I love to ___ crackers at Christmas.
7. The people were waving and ___ streamers.
8. The Maslenitsa festival is about saying a ___ goodbye to winter.
9. Who ___ the competition?
10. Once a year at Georgetown in the Caribbean, people can experience ___ as a pirate.

1. The festival included a noisy street parade. – Фестиваль включал в себя шумный уличный парад.
2. Remembrance Day takes place on 11th November. – День поминовения проводит 11-го сентября.
3. Lots of festivals have a fireworks display. – НА многих фестивалях пускают фейерверки.
4. They worked hard and managed to raise money for the charity. – Они работали упорно и смогли собрать деньги на благотворительность.
5. At La Tomatina you need a spare change of clothes. – На “Ла Томатина” надо иметь запасную одежду для переодевания.
6. I love to pull crackers at Christmas. – Я люблю на Рождество играть в крекер.
7. The people were waving and throwing streamers. – Люди размахивали и подбрасывали вымпелы.
8. The Maslenitsa festival is about saying a final goodbye to winter. – Смысл Масленицы заключается в том, чтобы сказать последнее “прощай” зиме.
9. Who won the competition? – Кто выиграл соревнования?
10. Once a year at Georgetown in the Caribbean, people can experience life as a pirate. – Раз в год в Джорджтауне на Каррибских островах люди могут испытать жизнь пирата.

Exercise 2. Complete the sentences with the correct present forms of the verbs in brackets.
Упражнение 2. Поставьте глаголы из скобок в правильное настоящее время.

ЗаданиеОтвет

1. What (you/do) so far for the party?
2. Helen (not/believe) in ghosts.
3. The parade (start) at 10 am so let’s hurry.
4. Petra (look) upset because she (lose) her lucky charm.
5. This rose (smell) nice and sweet.
6. The kids (watch) TV at the moment.
7. (you/look) forward to your birthday party next week?
8. Owen (not/see) a fireworks display before.
9. Tom is exhausted because he (work) in the garden all day.
10. Kate is tired. She (work) since morning.

1. What have you done so far for the party? – Что вы сделали к настоящему моменту для вечеринки?
2. Helen does not believe in ghosts. – Хелен не верит в привидений.
3. The parade starts at 10 am so let’s hurry. – Парад начинается в 10 утра, так что давай поспешим.
4. Petra looks upset because she has lost her lucky charm. – Петра выглядит расстроенной, потому что она потеряла свое счастливый талисман.
5. This rose smells nice and sweet. – Эта роза издает приятный и сладкий запах.
6. The kids are watching TV at the moment. – В настоящий момент дети смотрят телевизор.
7. Are you looking forward to your birthday party next week? – Ты с нетерпением ждешь дня рождения на следующей недели?
8. Owen hasn’t seen a fireworks display before. – Оуэн до настоящего момента не видел пуск фейерверков.
9. Tom is exhausted because he has been working in the garden all day. – Том сильно устал (истощен), потому что он работал в салу весь день.
10. Kate is tired. She has been working since morning. – Кейт устала. Она работает с утра.

Exercise 3. Fill in the gaps with past/present participles formed from the words in bold.
Упражнение 3. Напишите причастие настоящего или прошедшего времени.

ЗаданиеОтвет

1. Imagine how (excite) it would be to visit the Rio Carnival.
2. It was a really (bore) party. No one liked it.
3. It’s so (annoy) when people talk on their mobile phones when they drive.
4. The party was a success. Everyone was (thrill).
5. I always feel (surprise) at how fast Christmas comes around each year.

1. Imagine how exciting it would be to visit the Rio Carnival. – Представьте, как здорово было бы посетить карнавал в Рио.
2. It was a really boring party. No one liked it. – Это было скучной вечеринкой. Она никому не понравилась.
3. It’s so annoying when people talk on their mobile phones when they drive. – Досадно, когда люди разговаривают по мобильному телефону, когда ведут машину.
4. The party was a success. Everyone was thrilled. – Вечеринка удалась. Все были в восторге.
5. I always feel surprised at how fast Christmas comes around each year. – Я всегда удивляюсь тому, как быстро наступает Рождество каждый год.

Exercise 4. Complete the sentences with the correct relative: who, which, where, when, whose.
Упражнение 4. Вставьте who, which, where, when, whose.

ЗаданиеОтвет

1. We like festivals ___ celebrate a cultural tradition.
2. Jane, ___ lives in the flat above» is a dancer.
3. Moscow, ___ Maslenitsa is held every year, is a huge city.
4. Maria, ___ favourite food is cake, really loves birthday parties.
5. November 5th, ___ Bonfire Night takes place, is also my birthday.

1. We like festivals which celebrate a cultural tradition.
2. Jane, who lives in the flat above» is a dancer.
3. Moscow, where Maslenitsa is held every year, is a huge city.
4. Maria, whose favourite food is cake, really loves birthday parties.
5. November 5th, when Bonfire Night takes place, is also my birthday.

Exercise 5. Fill in the gaps with the correct preposition.
Упражнение 5. Заполните пропуски правильным предлогом.

ЗаданиеОтвет

1. I am interested ___ learning about other cultures.
2. The streets were crowded ___ people.
3. I know a few people who believe ___ superstitions.
4. My sister is afraid ___ spiders.
5. We can’t wait ___ Christmas to come.

1. I am interested in learning about other cultures. – Я интересуюсь изучением других культур.
2. The streets were crowded with people. – Улицы были переполнены людьми.
3. I know a few people who believe in superstitions. – Я знаю несколько людей, которые верят в суеверия.
4. My sister is afraid of spiders. – Моя сестра боится пауков.
5. We can’t wait for Christmas to come. – Мы не можем дождаться, когда наступит Рождество.

Exercise 6. Fill in the gaps with the correct preposition.
Упражнение 6. Заполните пропуски правильным предлогом.

ЗаданиеОтвет

1. What a nice party!
2. Good luck!
3. That’s very bad luck!
4. I lost my keys on Friday the 13th.
5. We lost the match.
a. Thanks. I’ll need it!
b. Don’t talk rubbish!
с. Better luck next time.
d. Thanks. I’m glad you think so.
e. What a coincidence!

1.
What a nice party! – Thanks. I’m glad you think so.
Какая замечательная вечеринка! – Спасибо. Я рад, что ты так думаешь.
2.
Good luck! – Thanks. I’ll need it!
Удачи! – Спасибо. Она мне понадобится!
3.
That’s very bad luck! – Don’t talk rubbish!
Это большая неудача! – Не говори ерунды!
4.
I lost my keys on Friday the 13th. – What a coincidence!
Я потерял ключи в пятницу 13-го. – Какое совпадение!
5.
We lost the match. – Better luck next time.
МЫ проиграли матч. – В следующий раз повезет.

tonail.com

Spotlight 9, Progress Check 5 – АНГЛИЙСКИЙ в полном порядке

На данной странице находятся лексико-грамматические упражнения с ответами по английскому языку из учебника Spotlight 9 из раздела Progress Check 5.

Exercise 1. Fill in: miniature, private, anonymous, all-star, artistic, spray, action, potter’s, special, success.
Упражнение 1. Вставьте: miniature, private, anonymous, all-star, artistic, spray, action, potter’s, special, success.

ЗаданиеОтвет

1. Jack loves films with great ___ effects.
2. A good film doesn’t always have to have an ___ cast.
3. Jane was doing well in her pottery classes so she bought her own ___ wheel.
4. Banksy is an artist who wants to remain ___ .
5. Graffiti artists use ___ paint.
6. Willard Wigan makes ___ sculptures.
7. Lots of people must see a film at the cinema to make it a box office ___ .
8. All humans have a desire for ___ creativity.
9. James Bond films are always ___ -packed.
10. City councils can’t remove graffiti from ___ property.

1. Jack loves films with great special effects. – Джеку нравятся фильмы с классными спец-эффектами.
2. A good film doesn’t always have to have an all-star cast. – Хороший фильм не всегда должен иметь исключительно звездный состав актеров.
3. Jane was doing well in her pottery classes so she bought her own potter’s wheel. – Джейн делала успехи на занятиях по гончарному делу, поэтому она приобрела свой собственный гончарный круг.
4. Banksy is an artist who wants to remain anonymous. – Бенкси – это художник, который хочет остаться анонимным.
5. Graffiti artists use spray paint. – Художники граффити используют баллончики с краской.
6. Willard Wigan makes miniature sculptures. – Уиллард Уиган делает миниатюрные скульптуры.
7. Lots of people must see a film at the cinema to make it a box office success. – Много людей должны посмотреть фильм в кинотеатре, чтобы сделать его кассовым.
8. All humans have a desire for artistic creativity. – Все люди имеют стремление к художественному творчеству.
9. James Bond films are always action-packed. – Фильмы о Джеймсе Бонде всегда наполнены действием.
10. City councils can’t remove graffiti from private property. – Городские власти не могут удалить граффити с объектов частной собственности.

Exercise 2. Complete the sentences with the correct comparative / superlative form of the adjectives / adverbs in brackets.
Упражнение 2. Поставьте прилагательные и наречия в правильную форму сравнительной или превосходной степени.

ЗаданиеОтвет

1. She came (late) than we expected.
2. That was (bad) film I have ever seen.
3. She works (carefully) than others.
4. He is (intelligent) of all.
5. My mum is (talented) artist in my family.
6. She’s the (tall) in her class.
7. Tony is getting (good) and (good) at painting.
8. You need to be a bit (patient) with them.
9. He couldn’t have sculpted the statue any (skilfully); it’s perfect.
10. Tracey is (hardworking) than Janet.

1. She came later than we expected. – Она пришла позже, чем ожидалось.
2. That was the worst film I have ever seen. – Это был самый плохой фильм, который я когда-либо видел.
3. She works more carefully than others. – Она работает более тщательно, чем другие.
4. He is the most intelligent of all. – Он самый умный из всех.
5. My mum is the most talented artist in my family. – Моя мама самая талантливая художница в моей семье.
6. She’s the tallest in her class. – Она самая высокая в своем классе.
7. Tony is getting better and better at painting. – У Тони все лучше и лучше получается рисовать.
8. You need to be a bit more patient with them. – Тебе нужно быть немного более терпеливым с ними.
9. He couldn’t have sculpted the statue any more skilfully; it’s perfect. – Он не мог изваять статую еще более мастерски; она совершенна.
10. Tracey is more hardworking than Janet. – Трейси работает более напряженно, чем Джанет.

Exercise 3. Complete the sentences with verbs formed using the prefixes re-, dis-, mis-, under- and the verbs in capitals.
Упражнение 3. От данный слова образуйте производные слова при помощи приставок re-, dis-, mis-, under-.

ЗаданиеОтвет

1. Eve made a lot of mistakes in her homework so she decided to DO it.
2. Many people UNDERSTAND artists such as Van Gogh and Picasso.
3. Paula had to GO surgery on her knee.
4. Works by great artists are beginning to APPEAR from auction houses as they are all in museums or private collections.
5. Modern artists often use new methods to CREATE classic paintings.

1. Eve made a lot of mistakes in her homework so she decided to redo it. – Ева сделала много ошибок в домашней работе, так что она решила переделать ее.
2. Many people misunderstand artists such as Van Gogh and Picasso. – Многие люди не понимают художников, таких как Ван Гог и Пикассо.
3. Paula had to undergo surgery on her knee. – Пауле потребовалась операция на колене.
4. Works by great artists are beginning to disappear from auction houses as they are all in museums or private collections. – Работы великих художников начинают исчезать из аукционных домов, так как они все находятся в музеях или частных коллекциях.
5. Modern artists often use new methods to recreate classic paintings. – Современные художники часто используют новые методы, чтобы воссоздать классические картины.

Exercise 4. Fill in the gaps with the correct preposition: of, in, at, of, with.
Упражнение 4. Вставьте правильный предлог: of, in, at, of, with.

ЗаданиеОтвет

1. Who stars ___ the Harry Potter films?
2. Shakespeare is the best playwright ___ all time.
3. It was very nice ___ Tim to give me a lift home.
4. The painting fetched over £5,000 ___ auction.
5. Banksy’s artwork is very popular ___ the young urban population.

1. Who stars in the Harry Potter films? – Кто играет в главной роли в фильмах о Гарре Поттере?
2. Shakespeare is the best playwright of all time. – Шекспир – это лучший драматург всех времен.
3. It was very nice of Tim to give me a lift home. – Было мило со стороны Тима подбросить меня до дома.
4. The painting fetched over £5,000 at auction. – Эта картина принесла свыше 5 000 фунтов на аукционе.
5. Banksy’s artwork is very popular with the young urban population. – Художественные работы Бенкси очень популярны у молодого городского населения.

Exercise 5. Fill in the gaps with the correct particle: through, over, out, away, into.
Упражнение 5. Вставьте нужную частицу: through, over, out, away, into.

ЗаданиеОтвет

1. He’s upset because his cat got run ___ yesterday.
2. The actors ran ___ the scene once more.
3. The film is about a boy who runs ___ from home.
4. I’ve run ___ of white paint. Can you buy me some?
5. Jack ran ___ an old school friend in the park.

1. He’s upset because his cat got run over yesterday. – Он расстроен, потому что вчера задавили его кошку.
2. The actors ran through the scene once more. – Актеры еще раз порепетировали сцену.
3. The film is about a boy who runs away from home. – Фильм о мальчике, который убегает из дома.
4. I’ve run out of white paint. Can you buy me some? – У меня закончилась белая краска. Можешь купить мне немного?
5. Jack ran into an old school friend in the park. – Джек столкнулся со старым школьным другом в парке.

Exercise 6. Match to form exchanges.
Упражнение 6. Подберите подходящие друг к другу фразы.

ЗаданиеОтвет

1. Isn’t Ne-Yo’s new song great?
2. How about seeing a film tonight?
3. Do you like comedies?
4. Sorry, but it’s not my kind of thing.
5. I really loved that film.

a. That’s ОК.
b. No, I don’t.
с. Me too!
d. Sounds good!
e. It’s not bad.

1.
Isn’t Ne-Yo’s new song great? – Новая песня Ne-Yo классная?
It’s not bad. – Она не плоха.
2.
How about seeing a film tonight? – Как насчет того, чтобы посмотреть фильм сегодня вечером?
Sounds good! – Звучит хорошо.
3.
Do you like comedies? – Ты любишь комедии?
No, I don’t. – Нет.
4.
Sorry, but it’s not my kind of thing. – К сожалению, это не в моем вкусе.
That’s ОК. – Это нормально.
5.
I really loved that film. – Мне на самом деле понравился этот фильм.
Me too! – Мне тоже!

tonail.com

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *