9 класс

Гиа английский 9 класс – Варианты ГИА 9-й класс

Содержание

Варианты ГИА 9-й класс

Варианты ГИА 9-й класс

Вариант  экзамена по английскому языку в формате ГИА

Общие пояснения к предлагаемым вариантам экзаменационной работы

При ознакомлении с предлагаемыми вариантами работ следует иметь в виду, что задания, включенные в них, не отражают всех вопросов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов реальных контрольно-измерительных материалов (КИМ). Полный перечень элементов содержания, которые могут контролироваться на экзамене, приведен в кодификаторе, помещенном на сайте www.fipi.ru.

Назначение предлагаемых вариантов заключается в том, чтобы дать возможность любому участнику экзамена и широкой общественности составить представление о структуре будущей экзаменационной работы, числе и форме заданий, а также их уровне сложности. Приведенные критерии оценки выполнения заданий с развернутым ответом, включенные в тот или иной вариант, позволят составить представление о требованиях к полноте и правильности развернутого ответа.

Инструкция по выполнению работы

Экзаменационная работа по английскому языку состоит из двух частей (

письменной и устной) и включает 25 заданий. Сначала выполняется письменная часть, требующая заполнения экзаменуемым соответствующих пунктов задания на специальном бланке. На её выполнение отводится 1,5 часа (90 мин). В этой части работы предлагается выполнить 23 задания, которые даны в следующей последовательности.

  • В Разделе 1 (задания по аудированию) предполагается прослушивание нескольких текстов и выполнение 5 заданий на понимание услышанного. Рекомендуемое время на выполнение данного раздела — 20 минут.
  • Раздел 2 (задания по чтению) включает 5 заданий, которые позволят оценить понимание прочитанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий — 20 минут.
  • Раздел 3 (задания по грамматике и лексике) состоит из 12 заданий. Рекомендуемое время  на выполнение раздела — 20 минут.
  • В Разделе 4 (задание по составлению письма) предусмотрено 1 задание, предлагающее написать личное письмо. Черновые пометки делаются непосредственно на листе с заданиями (они не оцениваются), полный вариант письменного ответа записывается на отдельном листе. Рекомендуемое время на выполнение — 30 минут.

 

 

Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны.

Устная часть экзамена состоит из двух заданий — монологическое высказывание по за данной теме и диалог-расспрос (беседа в ситуациях повседневного общения). Время устного ответа 6 минут на одного учащегося.

Раздел 1. Аудирование

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке A-F. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой,

только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

В1
The speaker talks about famous British
A. national game
B. games with the same name
C. pastime and sport
D. sport competitions
E. game named after school
F. outdoor and indoor sports

 

Говорящий12345

Утверждение (буква)

 

 

 

 

 

 

Вы услышите разговор мужчины и полицейского. Определите, какие из приведённых утверждений А1-А4 соответствуют содержанию текста

(1 — True), какие не соответствуют (2 — False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 — Not stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа. Вы услышите запись дважды.

A1

Two friends agreed to meet at the store twenty yeas ago. 

1) True    2) False    3) Not stated

А2

Jimmy decided to go to the West with his friend. 

1) True    2) False    3) Not stated

A3

The speaker believed that his friend Jimmy would come. 

1) True    2) False    3) Not stated

А4

Jimmy became a policeman.

1) True    2) False    3) Not stated

 

Раздел 2. Чтение

Прочитайте информацию для студентов, только что приехавших в летнюю школу. Установите соответствие между заголовками

A-F и пронумерованными абзацами текста 1-5. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

В2 
A. Safe solutions are still needed
B. International efforts to stop pollution
C. Science for nature protection
D. Set to protect nature.
E. Air pollution in the chain of global destruction.
F. We are all elements of global ecosystem.

  1. People have lived on our planet for many years. We may live on different continents and in different countries, but we all depend on our planet, on the sun, on animals and plants around us. We must take care of Earth but not destruct wildlife. Many species of animals and birds are disappearing nowadays. We cut down trees to make furniture, but we forget that people can’t live without trees and plants. Every little creature or thing oh Earth plays its own part and makes our home unique.
  2. One of the biggest eco problems is pollution. The main reason of pollution is rubbish Most of our rubbish goes to big holes in the ground, called ’dumps’. But dumps are very dangerous for our life, because they are full of rats, which can carry infections away from dumps. Another way to get rid of rubbish is to burn it. But the fires make poisons, which go into the air and pollute it. This is the propel scientists should get interested in. Such researchers are worth spending money on.
  3. The Royal Society for the prevention of cruelty to animals (the RSPCA) tries to protect animals from bad use. It operates big nation campaigns aimed at lost pets and circus animals. The World Wildlife Fund (The WWF) rescued several species of animals mammals as well as birds. These organizations also helped to create more than 25C National parks. Greenpeace began its work 20 years ago from saving whales. And now Greenpeace is a world-famous organization, which saves plants, animals and people.
  4. Every year world industry pollutes the atmosphere with about 1000 million tons ol dust and harmful substances. Many cities suffer from smog. Vast forests are cut down and burn in fire. Their disappearance upsets the oxygen balance. As a result some rare species of animals, birds, fish and plants disappear forever, a number of lakes and rivers dry up. The pollution of air and the world destruction of the ozone layer is the result of man’s careless interaction with nature, a sign of ecological crises.
  5. Numerous conferences have been held to discuss questions of ecologically pool regions including the Aral Sea, the South Urals, Kuzbass, Donbass, Seiriipalatsinsfc and Chernobyl. An international environmental research center has been set up on Lake Baikal. Scientists are also doing much to preserve the environment. But these are only the initial steps that must be carried forward to protect not only for the sake of the present but for the future generations.

 

Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений А5-А8 соответствуют содержанию текста (1 — True), какие не соответствуют (2 — False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 — Not stated).

One of the most significant dates during the reign of the Spanish Catholic Monarchs was 12th October 1492: the discovery of America by Christopher Columbus. 
The fact that Christopher Columbus (who was not originally Spanish) appealed to a foreign court to offer his services proved that the discovery of America was not unexpected.

Portugal and Spain were well-advanced in the exploration of overseas mercantile routes and Sevilla, a wealthy Spanish city, was by then an important commercial centre. We know that the African routes were closed to Spain in favour of Portugal. In 1479, Alfonso V of Portugal recognized the rights of Spain over the Canary Islands, while Spain ^recognized the rights of Portugal over the Azores, Cape Verde and Madeira.
The Canary Islands were an excellent bridgehead for alternate routes. Unified Spain possessed in 1492 a powerful war machine, a solid economy, naval experience including the exploration of trade routes and notable scientific-technical potential mathematicians, geographers, astronomers and shipbuilders who had been formed in a melting-pot of three cultures: Jews, Muslims and Christians. Its only rival was its neighbour, Portugal, which, as we know, had put a stop to Spanish expansion in Africa.
Columbus’ offer was rapidly accepted, but during his journey to Asia his caravels unexpectedly came across the American continent.
The Spanish were especially well prepared by history to conquer, occupy, populate and exploit new lands and assimilate new people. America thus became the new frontier-land for those people used to its ways and with the military, diplomats and administrative arms at their disposal to face the challenge. By the middle of the 16th century, they had settled in the two most important viceroyalties, Mexico on the Atlantic, and Peru on the Pacific.

A5 Sevilla was the largest sea port and trade center of the world. 
1) True  2) False  3) Not stated
A6 In the 15-th century it was the privilege of Portugal to use African routes. 
1) True  2) False  3) Not stated
A7 By 1492 Spain had serious resourses to expand its world influence 
1) True  2) False  3) Not stated
A8 The Spanish were not ready to settle on the newly open lands. 
1) True  2) False  3) Not stated

Раздел 3. Грамматика и лексика

Прочитайте текст на картинке. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами ВЗ-В9 так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию ВЗ-В9.

 

 

Аналогично предыдущему прочитайте текст на картинке ниже. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами В10-В14 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию В10-В14.

 

 

Раздел 4. Письмо

Для ответа на задание С1 используйте отдельный чистый лист. При выполнении задания С1 особое внимание обратите на то, что ваши ответы будут оцениваться только по записям, сделанным на отдельном листе. Никакие записи черновика не будут учитываться экспертом. Обратите внимание на необходимость соблюдения указанного объёма письма. Письма недостаточного объема, а также часть текста письма, превышающая требуемый объем — не оцениваются. На чистом листе вы указываете сначала номер задания С1, а потом пишете свой ответ.

С1
You have 30 minutes to do this task.
You have received a letter from your English-speaking pen friend Frank.
… Yesterday I went to our school library to prepare for my exam. Is there a library at your school? Do you and your friends often take books from the library? Why /why not? What kind of books are there in your school library? …
Write him a letter and answer his 3 questions.
Write 80–100 words. Remember the rules of letter writing.

Раздел 5. Говорение

Вы получите карточку, на которой представлены два задания для устного ответа: С2 — тематическое монологическое высказывание, СЗ — диалог-расспрос. Окончание выполнения каждого задания определяет экзаменатор. Во время проведения этой части экзамена идёт постоянная запись вашего ответа.

Задания для экзаменуемого

 

 

Ответы на Вариант 1 задания экзамена по английскому языку в формате ГИА

Номер заданияОтвет

В1

CAFBE

А1

2) False

А2

2) False

A3

1) True

А4

3) Not stated

В2

FADEC

А5

3) Not stated

А6

1) True

А7

1) True

А8

2) False

B3

has always been

В4

best

В5

second

В6

are performed

В7

gives

В8

themselves

В9

looking.

В10

stranger

В11

usually

В12

unknown

В13

imagination

В14

different

 

 

andreevats.ru

Тест1. (ГИА (ОГЭ) – 9 класс, английский язык )

Test 1

Взаимоотношения с друзьями и в школе

Раздел 2 (задания по чтению)

  1. Variety helps socializing
  2. The Net socializing
  3. Negative socializing
  4. Fears of loneliness
  5. Socializing dominates education
  6. Eager to socialize
  7. Family socializing
  8. Kids need more socializing

А. Most students that don’t have any friends at school get depressed or something because they feel lonely, down, and that nobody wants to talk to them. They also might get those phobia things, like for instance, being insecure when talking to someone, or people, for one of the “first” times. So therefore, when a teacher calls them, they might feel uncomfortable with answering. They also might have stuff going through their heads and can’t focus on a test, worksheet, or whatever class assignment.

В.  In many instances, the failure to socialize may be a key factor in qualifying for special education. It is one of the triad of feature for a diagnosis of autism, for example. Special education has a very strong emphasis on inclusion, which in significant part provides for increased social interaction. Learning how to get by in society is an absolutely key component to education, irrespective of whether it is the subject of a performance test.

С. In order to get through school properly you need to be able to socialize. It is especially important for little children. That’s why in my early childhood education course we are learning that developing ways of having healthy social interactions is so important for children.

D. Various societies have varied socializing skills among their members. It does not mean that one culture is superior to others. It just depends on the way that the civilization under study has progressed. A civilization which has cultivated its young generation with a common set of rules and a uniform educational system is more likely to be at harmony. But on the other hand in the United States of America each minor community brings its culture, its ethnicity and their customs. Having so many socializing influences makes the society more tolerant.

E.  My boyfriend used to go out clubbing all the time. But I’m an introvert and I can’t stand that way of easy living.  I told him how it made me feel but he says he wants to start going out more, he says socializing is part of his path in life. I asked him what it would be like if we had our own place, he said he would be working all day and then out socializing every night except for the weekends, then he would spend it with me, this is what he would be like if we lived together.

F.  Every time I use Myspace, Facebook or Bebo, I have a chance to socialize. I use these websites to talk to old friends and make new friends, but the thing is I never ever get that chance to meet a friend, it would be cool to try that, but I don’t know what socializing websites guarantee that, I would like a safe teen site, where I can meet and make cool mates.

G. There are two types of socializing, depending on the nature of factors that influence them. One is positive when a person learns through good and happy experiences. Parents teaching their kids from their experiences, learning from books or from peers are some example of positive socializing. Positive socializing can take on the form of natural socializing and planned socializing.

Тексты

A

B

C

D

E

F

G

Заголовки

I have a problem socializing with girls

I try to follow the rule ‘treat others the way you want to be treated’. But the thing I’ve realized is that a lot less seems to bother me than bothers girls. If a girl told me something like ‘I really like you but you’re in a dead end job and I am accustomed to a more expensive lifestyle therefore I wouldn’t compromise.’ I would just say okay.

I don’t know, but the way I am, I prefer if people tell me the truth like that so at least I know what’s wrong and maybe I can do better next time. However with girls I noticed telling the truth gets me hated. Girls call me rude and everything. I started lying to girls in college recently and I managed to get back relations pretty easily so I can imagine why lots of guys do it.
The interesting thing is the girls seem to suspect that I’m lying but they still smile and go along with it anyway. Telling girls what they want to hear gets me much further than I used to get. I always had difficulty lying to people because of my morals but these results are astonishing. Women always shun me for telling the cold hard truth so I didn’t know what to do. So I just started doing what got results.

A 7         The guy tries to follow his own rule.

        1) True                2) False                 3) Not stated

A 8        Girls don’t worry much about many things as the guy thinks.

        1) True                2) False                 3) Not stated

A 9        Many girls told him that they prefer a more expensive lifestyle.

        1) True                2) False                 3) Not stated

A 10        If a girl explains her choice to date or not, the guy just submits.

        1) True                2) False                 3) Not stated

        

A 11        The guy likes being told what the real matter is.

        1) True                2) False                 3) Not stated

A 12        All girls like the truth about them as the guy finds it.

        1) True                2) False                 3) Not stated

A 13        Girls find the guy rude as he tells openly his opinion.

        1) True                2) False                 3) Not stated

A 14         Telling lies makes all business with girls easier according to the guy’s opinion.

        1) True                2) False                 3) Not stated

Раздел 3 (задания по грамматике и лексике)

В4

В5

В6

В7

В8

В9

В10

В11

В12

People these days don’t have time to meet people, but they still _____ to have friends or even dates. The trendy new option is _____ a Partner for the day, evening or even for the weekend _____ to ding invitations or to get together to office. You may also spend the whole nights out and even take a trip abroad for the week-end or _____.

Men and ______ are using our services as it is an easer and safer way of getting a perfect Partner without _____ time. All our Partners or normal people that _____ and qualified through our professional staff before we add them to our portfolio. People ____ Perfect Partner Time Jobs UK for many years not only for their looks but for their intelligence, good manners and sense of humor. You are sure to have the  _________ time possible with us.

LIKE

HIRE

ESCORT

LONG

WOMAN

SPEND

TEACH

CHOOSE

GOOD

В13

В14

В15

В16

В17

В18

Every child comes into this world like wet clay, completely without any habits and ______ patterns. Socializing is the process by which a child makes himself and learns the process of _________ and surviving in society. There are various key factors that influence this process – the family, the peers, the school, society and ______ beliefs. The first point of contact to the child and also the most ______ factor is always the family.

The ethics and behaviour that is followed at home is always copied ________ by the child. Parents are generally role models for children. Hence the socializing skills are passed on in most cases to the offspring. Elder children are also a source of influence. It is because of this reason that in the joint family system that existed previously in India, the ____ were always better adjusted to society.

BEHAVOUR

ACTING

RELIGION

IMPORT

CONCIOUSLY

CHILD

Раздел 4 (задания по письму)

You have 30 minutes to do this task.

You have received a letter from your English-speaking pen friend Joe.

White a letter to him and answer his 3 questions.

Write 100–120 words. Remember the rules of letter writing.

Ключи

Раздел 2

Задание В3

Тексты

A

B

C

D

E

F

G

Заголовки

4

5

8

1

6

2

7

Задание А7-А14

А7 – 3; A8 – 1; A9 – 3; A10 – 1; A11 – 1; A12 – 2; A13 – 1; A14 – 1

Раздел 3

Задание В4-В12

B4 – would like; B5 – to hire; B6 – to escort; B7 – longer; B8 – women; B9 – spending; B10 – are taught; B11 – have been choosing; B12 – best.

Задания В13-В18

B13 – behavioural; B14 – interacting; B15 – religious; B16 – important; B17 – unconsciously; B18 – children.

Раздел 4

Задание С1

Hello Joe,

I am glad to receive your letter as it’s been a long time you wrote to me. You mentioned your new school. It’s nice to have everything new as you have a chance to turn over a new leaf in your life. But remember what ever you do that’ll build your new reputation. You should try to do your best at your studies even if you had problems in your old school.

You have also asked about my school. I go to a day school. We have a class of twenty two pupils and some of them are my friends. I like my school as we have interesting lessons and the teachers are also very professional.

Yours,

Josephina

nsportal.ru

Демонстрационные варианты ОГЭ по английскому языку (9 класс)

   
   На официальном сайте Федерального института педагогических измерений (ФИПИ) опубликованы демонстрационные варианты ОГЭ по английскому языку (9 класс) за 2009 – 2018 годы. 

  В соответствии с этими демонстрационными вариантами экзамен в новой форме (ОГЭ) состоит из 2-х частей: письменной и устной. Письменная часть содержит 4 раздела:  «аудирование», «чтение», «грамматика и лексика», «письмо». Устная часть состоит из трех заданий: чтение вслух небольшого рассказа, монологическое высказывание по заданной теме и диалог-расспрос.  К первым трем разделам письменной части демонстрационных вариантов по английскому языку даны ответы, к остальным разделам указаны критерии оценивания.

    В демострационном варианте ОГЭ 2018 года по английскому языку по сравнению с демонстрационным вариантом 2017 года изменений нет.

Демонстрационные варианты ОГЭ по английскому языку

      Отметим, что демонстрационные варианты ОГЭ по английскому языку представлены в формате pdf, и для их просмотра необходимо, чтобы на Вашем компьютере был установлен, например, свободно распространяемый программный пакет Adobe Reader.

Шкала пересчёта первичного балла за выполнение экзаменационной работы
в отметку по пятибалльной шкале

   Приводим также рекомендованную Федеральным институтом педагогических измерений (ФИПИ)

Изменения в демонстрационных вариантах по английскому языку

    В демострационном варианте ОГЭ 2015 года по английскому языку изменилась структура варианта:

  • Нумерация заданий стала сквозной по всему варианту без буквенных обозначений А, В, С.

  • Изменена форма записи ответа в заданиях с выбором ответа: ответ нужно записывать цифрой с номером правильного ответа (а не обводить кружком).

    В демострационном варианте ОГЭ 2016 года по английскому языку по сравнению с демонстрационным вариантом 2015 года в письменной части изменений не было, устная часть была приведена в соответствие с проведением устной части ЕГЭ по английскому языку в 11 классе.

    В демострационных вариантах ОГЭ 2017 – 2018 годов по английскому языку по сравнению с демонстрационным вариантом 2016 года изменений не было.

    Приглашаем школьников (можно вместе с родителями) на бесплатное тестирование по математике, позволяющее выяснить, какие разделы математики и навыки в решении задач являются для ученика «проблемными».

Запись по телефону (495) 509-28-10

      Для школьников 8 и 9 классов, желающих хорошо подготовиться и сдать ОГЭ по математике или русскому языку на высокий балл, учебный центр «Резольвента» проводит

      У нас также для школьников организованы

МОСКВА, СВАО, Учебный центр «РЕЗОЛЬВЕНТА»

www.resolventa.ru

ОГЭ по английскому языку 2017 онлайн

Общие государственные экзамены (ОГЭ) – это итоговая аттестация после 9 класса. До 2015 года эти испытания назывались ГИА. ОГЭ по английскому языку не является обязательным. Данные результаты нужны для продолжения учебы школе с углубленным изучением английского языка или для поступления в профильный колледж. Для правильной подготовки к ОГЭ по английскому онлайн с репетитором или самостоятельно  важно знать, как проходит ОГЭ по английскому языку, его структуру, продолжительность, примерные типовые задания, как заносить результаты в бланки и систему оценивания.

Формат экзамена

Структура экзамена ОГЭ по английскому языку 2017 года не изменилась по сравнению с прошлым 2016-м годом.

Экзамен состоит из двух частей: устной и письменной, сдают учащиеся оба раздела в один день.

Письменная часть включает в себя 4 раздела:

Данный раздел представляет собой прослушивание текста и ответы на вопросы на его понимание. Сам текст один для всех испытуемых, но задания в каждом бланке разные.

Максимальная оценка за эту часть 15 баллов.

Пробный экзамен ОГЭ. Аудирование

Данный раздел делится на 2 подраздела. В первом нужно прочитать 7 текстов и подобрать из предложенных заголовок к каждому, при этом одно название должно остаться лишним.

Во втором подразделе дается текст и несколько утверждений после него, учащийся должен распределить эти высказывания на правильные, неверные и те, которые не относятся к этому тексту вообще.

Максимальная оценка за эту часть 15 баллов.

Пробный экзамен ОГЭ. Чтение

Здесь необходимо выполнить одно задание – написать письмо другу в ответ на его обращение. Объем текста составляет 100 – 120 слов, если слов меньше 90 задание не засчитывается. При написании письма не должно быть орфографических и пунктуационных ошибок, правильно составлены предложения, использован большой лексический запас, и слова при этом стоят с правильными окончаниями, артиклями, с нужными предлогами.

Тест должен быть хорошо структурирован, разделен на абзацы, присутствует введение и заключение.

При всей грамматической правильности важно еще и содержание. Письмо должно отвечать на вопросы, поставленные «другом», это должна быть беседа в письменном виде, а не монолог.

Максимальная оценка – 10 баллов.

Пробный экзамен ОГЭ. Письмо

Общий максимальный балл за все письменные задания составляет, таким образом, 55.

Устная часть состоит из трех видов тестов на говорение. Продолжительность 15 минут.

  • Чтение вслух научно-популярного текста. Сначала учащийся готовится, читает про себя в течение 1,5 минут, затем за 2 минуты должен прочитать учителю. Внимание обращается на правильное произношение слов, на понятность прочитанного, на интонацию и паузы в нужных местах.
    Максимальная оценка за это задание – 2.
  • Ответы на вопросы на аудионосителе. Ученик должен ответить на 6 предложенных вопросов по определенной теме. Ответ должен быть полным, не односложным, без грамматических ошибок, нужно уложиться в 40 секунд в каждом ответе.
    Максимальная оценка – 6 баллов, по 1 за каждый правильный ответ.
  • Монолог по заданному плану. Ученик получает план, в течение 1.5 минут должен успеть подготовить свой ответ и рассказать его в течение 2 минут. Объем около 10 предложений. Здесь нужно показать свой богатый словарный запас и прекрасное знание правил грамматики при построении предложений. В структуре обязательно вступление и заключение – выводы.
    Максимальная оценка – 7 баллов.

За правильное выполнение всех заданий второго раздела можно заработать 15 баллов.

Не упустите возможность получить 70 баллов на экзамене!

Запишитесь прямо сейчас на бесплатный первый урок!

Записаться сейчас!

Система оценивания экзамена

Как же оценивается ОГЭ по английскому языку?

За правильное выполнение тех упражнений, где надо выбрать ответ учащийся получает 1 балл. Если ответ верный, но допущена орфографическая ошибка, он не засчитывается, то есть 0 баллов.

В первом, втором и девятом тестах оценивается каждое правильно выполненное соотнесение правой и левой частей таблицы. За выполнение  1 теста ученик может заработать от 0 до 4 баллов; за задание 2 – от 0 до 5; за упражнение 9 – от 0 до 7 баллов.

Если в личном письме меньше 90 слов, то задание считается невыполненным, то есть ученик получает 0 баллов. При превышении объема более 132 слов, проверке подлежит только первые 120 слов.

За правильное выполнение всех заданий экзаменационной работы можно получить 70 баллов.

Перевод баллов в оценки:

Подготовка к ОГЭ по английскому языку

Как лучше готовиться к ОГЭ по английскому языку, самостоятельно или с помощью репетитора, онлайн или офлайн решать только ученику и его родителям.

Занятия с репетитором. Самый лучший вариант подготовки. Все внимание уделяется только одному ученику, работают над вашими слабыми сторонами. Выполняется много заданий, благодаря чему ученик вырабатывает определенную тактику поведения на экзамене, не тратит лишнее время, а также приобретая опыт, получает уверенность в своих силах. К сожалению, хорошие репетиторы есть не во всех населенных пунктах, да и стоят эти уроки недёшево.

Курсы по английскому языку. На таких курсах, как правило, работают педагоги, хорошо знакомые со структурой экзамена и техникой выполнения заданий. Они могут научить этому школьников, но занятия здесь групповые, и не нацелены на устранение пробелов знаний отдельных учеников. К тому же такие курсы есть далеко не во всех населенных пунктах.

Подготовка к ОГЭ по английскому онлайн. Можно заниматься с репетитором не выходя из дома, в удобное для школьника время с преподавателем по интернету, используя бесплатную программу –  скайп. Такие занятия обойдутся дешевле, не нужно тратиться на дорогу, при желании урок можно записать, и проштудировать материал еще раз. Занятия по скайпу удобны тем, что продолжительность занятия тоже выбираете Вы сами, упор делается на задания, которые вызывают большую сложность.

Самостоятельная подготовка – самый малозатратный способ. Подходит далеко не всем, а только самым усидчивым, дисциплинированным учащимся 9-х классов. Специально в помощь таким ответственным школьникам мы разработали тесты-онлайн, которые вы можете выполнить на нашем сайте абсолютно бесплатно и без регистрации. По строению и сложности тесты соответствуют заданиям, проводимым в предыдущие года. Это своего рада пробный тест с целью оценить Ваши силы.

На нашем сайте Вы можете также просмотреть демо-варианты экзамена ОГЭ за 2010 – 2015 года. Это поможет лучше представить, что Вас ожидает на экзамене.

Начните свою подготовку к ОГЭ по английскому с лучшими преподавателями

Первое занятие бесплатно!

Записаться сейчас!

© LanDischool.com

Материалы подготовлены методистами школы LanDi school

Вам также будет интересно

landischool.com

Тесты ГИА по английскому языку 9 класс

Test 5

Внешность

Раздел 2. (задания по чтению)

В3

Прочитайте тексты и установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами А–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть один лишний заголовок.


  1. Gamer appearance options

  2. Nowadays appearance comes first

  3. Individualism is better than imitation

  4. Buying screen appearance

  5. Horoscope predominance

  6. Common appearance for a great man

  7. Personality dictates appearance

  8. Never knows which way to look

A However, some people become so insecure because of unfair judgment passed on them based on their appearance, that they actually begin using their appearance as a tool to hide who they really are. That’s unnatural and the person they turn into ends up being quite unlikable to those outside their group most of the time. We were all born the way we were for a reason. Granted, it may be a reason we don’t yet understand, but there is a reason and instead of trying to run from our differences and fit in with everyone else, we should understand who we are. That will bring us that much closer to finding the answer, to why we are the way we are.

B Aries – is mostly of medium height and athletically built. The head and forehead are standing out. Eyebrows are bushy. His temper is fiery. Such person is a ground breaker in everything. He is very active and energetic, prefers to act then think of his deeds. The head injuries may take place.

C With all of the character customization options that you get with Skyrim, it’s easy to go overboard and choose an appearance that seems exciting at first, but that quickly loses its appeal. If you’ve already invested dozens of hours in your character, earned a ton of gold, and completed numerous quests, it’s not surprising if you don’t want to go back and do it all over again with a new character just to change the way you look. Fortunately, there is a way to change your character’s name and appearance later in the game by using the console. You can also use this to change your sex if you want, just don’t change your race!

D When he was forty-one years of age Wesley was described by Dr. Kennicott as being “neither tall nor fat. … His black hair, quite smooth and parted very exactly, added to a peculiar composure in his countenance, showed him to be an uncommon man.” Tyerman says, “In person Wesley was rather below the middle size, but beautifully proportioned, without an atom of superfluous flesh; yet muscular and strong, with a forehead clear and smooth, a bright penetrating eye, and a lovely face, which retained the freshness of its complexion to the latest period of his life.”

E Hello, I was wondering does anyone know if it’s possible to get the Cleric armour appearance from the character creation screen? I’ve found that you can get ones similar to it by buying or finding half plates that have the full plate icon, but I haven’t found the exact appearance so far. It’s the one with the chain robe and the armoured shoulders and neck piece with the tabard over the top, it’s really a driving incentive for me to find this armour if possible, also does anyone know if the Paladin armour from the character creation screen exists in the game? I play on the Sarlona server and my character is named Grimand Oathhammer, if anyone has either of these armours and they are sellable, would they be willing to sell or trade with me?

F If you are good, personality comes naturally. No matter what color, race or religion you belong to, if you are a good human being, you will never be alone. All you need is to believe in what you do, and do it with complete dedication, honesty and love. And, your efforts will be rewarded. If you are good at something, believe in your talent, don’t look back. If you want to, you can! This is the kind of confidence, you get when you believe in your strengths and values. Every individual is a different package and everyone has a personality.

G Appearance speaks a lot for you than personality. For instance when you appear for an interview, the interviewer will judge your appearance before he gets to know your personality. Suppose you are meeting your potential in-laws for the first time, you are dressed in a dirty jeans, sandals and shaggy hair, believe me you will not a get a wife! You need to look presentable for you to be taken seriously. First of all from the description above, you will be expressing yourself as a disorganized person. I think appearance is very important.

Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений А7–А14 соответствуют содержанию текста (1–True), какие не соответствуют (2–False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основания текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3–Not stated).


Why Some Don’t Care About Their Appearance

Despite the extremely superficial nature of this society there are still people who are able to avoid the notion that you have to adapt to a particular standard of beauty mainly because they are comfortable in their own skin. To outsiders it might appear that these individuals don’t care at all what they look like when the reality is that they simply have different priorities, and so even if their appearance doesn’t feature very highly on their list it doesn’t mean that they give no consideration to their appearance whatsoever.

For some individuals appearance is extremely important because it gives them an edge. They may already feel confidence when they are with colleagues and friends, but looking good gives them the extra boost they need.

Other people don’t attribute that much importance to appearances, especially if they have a laid-back attitude, are confident in themselves, and don’t have a job which requires power-dressing. This doesn’t mean they don’t care about their appearance; just that they have better things to do with their time than dressing up when all they are going to do is sit behind a desk all day.

Some people do care about their appearance, although it may not look that way to others. There are individuals who possess their own unique sense of style, which might entail showing off their tattoos and piercings, as well as wearing clothes which don’t seem to go together and look rather scruffy. However, these individuals may well belong to their own ‘tribe’ and this is their uniform. As far as their fellow ‘members’ are concerned they are one of them, and are dressed to reflect this. The rest of the world might think these individuals don’t care about their appearance, but usually the opposite is true.

Of course, there are those who really don’t care what they look like, and usually justifiably so. If you’re homeless, have a drink or drug problem, or a mental health issue, you can be forgiven for not making your appearance a priority.

Unfortunately, everybody is judged by their appearance in this society, so that if you don’t fit in with what is expected you are usually written off as being a bit weird. Everybody has their ups and downs, though, and surely nobody spends every second of their life trying to look their best. There are occasions when you’re sick or are grieving and feel down, so that the last thing on your mind is your appearance. Only the people closest to you are able to judge if you are ‘yourself’ or not, though, since strangers see you for a split second without comprehending how you are feeling at any given moment.

Most people do care about their appearance when they are in good spirits and things are going well in their life because they want to demonstrate that they belong to this society, which generally means conforming to certain standards in terms of their appearance. There may be some who decide to ignore convention, but these tend to be in the minority, while very few individuals don’t care at all what others think about the way they look.

A 7 Some people don’t care about their looks as they find it unimportant.

1) True 2) False 3) Not stated

A 8 For some people good appearance means additional points in their salary.

1) True 2) False 3) Not stated

A 9 There are people who think dressing up is useless for their job.

1) True 2) False 3) Not stated

A 10 Tattoos and piercings can be taken as a sign of haut couture.

1) True 2) False 3) Not stated

A 11 Some people don’t look proper but the same as their friends.

1) True 2) False 3) Not stated

A 12 Men are usually preoccupied by bigger problems than appearance.

1) True 2) False 3) Not stated

A 13 Only strangers can make a just decision about your look.

1) True 2) False 3) Not stated

A 14 Few people are inattentive to the norms of appearance in society.

1) True 2) False 3) Not stated

Раздел 3. (задания по грамматике и лексике)

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами. В4–В12 так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию В4–В12.


4

В5

B6

В7

В8

B9

В10

B11

B12

How to Change Your _______ Name and Appearance

________ your character’s appearance, open the console by pressing ~, which ______ in the top left corner of standard North American keyboards. ______ showrace menu in the console and hit Enter. This will pull up the character creation screen that you saw when you first ______ your character. Press the ~ again to close the console so that you can start _______ changes.

You can change anything about your character’s appearance, ______ your gender, but you can’t change your character’s race without _______ your stats (Magicka, Health, Stamina, skills, and sometimes your level). When you are done, just select ‘Done’. You _______ to re-enter your character’s name and the game will resume.

CHARACTER

CHANGE

LOCATE

TYPE

CREAT

MAKE

INCLUDE

MESS UP

PROMPT

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами В13–В18 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию В12–В18.


13

В14

В15

В16

В17

В18

There’s a lot of truth to the old ______, “Beauty is only skin deep.”  When they are in their prime, physically beautiful people often have no trouble attracting opportunities.  They are often the envy of their peers, who perceive that they live _____ lives and don’t have to deal with the problems that more ordinary-looking people do.  But the cruel fact of the matter is that a person’s appearance is always changing, and usually not for the better.  For that reason and several others, I think a person’s _______ is ultimately much more important than their appearance.  However, that doesn’t mean that maintaining one’s appearance is not important.     

Being good looking and taking pride in one’s appearance can be very worthwhile.  I don’t think it’s ever a bad thing for a person to pay attention to their ______ and dress, particularly when their aim is to impress someone.  There’s no doubt that being attractive and _______ will help a person get noticed and make it more likely that they will be given that chance to impress.  Many people are turned off by those who are dirty and ______, or obviously don’t take any pride in their appearance.  

SAY

CHARM

PERSON

GROOM

APPEAL

KEMPT

Раздел 4 (задания по письму)

С1

Для ответа на задание С1 используйте бланк №2.

При выполнении задания С1 особое внимание обратите на то, что ваши ответы будут оцениваться только по записям, сделанным на бланке №2. Никакие записи черновика не будут учитываться экспертом. Обратите внимание также на необходимость соблюдения указанного объёма письма. Письма недостаточного объёма, а также часть текста письма, превышающая требуемый объём – не оцениваются.

You have 30 minutes to do this task.

You have received a letter from your English-speaking pen friend Maurice.

I was watching a TV show and was surprised to see an ugly man as a host. I’ve always thought that beautiful people should be on TV…

By the way I am having a party. I’m going to invite Mike, the most handsome guy in our school. What should I wear? What music should I use at the party? Shall I ask mum to let us have champagne?

White a letter to him and answer his 3 questions.

Write 100–120 words. Remember the rules of letter writing.

Ключи

Тест 5

Раздел 2

Задание В3

8 – extra

Задание А7–А14

A7 –1; A8 – 3; A9 – 1; A10 – 2; A11 – 1; A12 – 3; A13 – 2; A14 – 1.

Раздел 3

Задание В4–В12

B4 – Character’s; B5 – To change; B6 – is located; B7 – Type; B8 – created; B9 – making; B10 – including; B11 – messing up; B12 – will be prompted.

Задания В13-В18

B13 – saying; B14 – charmed; B15 – personality; B16 – grooming; B17 – appealing; B18 – unkempt.

Раздел 4

Задание С1

Dear Maurice,

I’m happy to receive a letter from you. I hope everything’s ok. It may be right to show only beautiful people on TV as you think. They really look attractive and may enlarge the audience of the programme. But it may turn out that good looks are the only thing they have. But that is not enough for a good show to be the best.

As for your party it is a chance for you to check whether appearance is everything or not. Anyway you should wear something you find beautiful, some smart dress, but no champagne. It can only spoil everything.

See you soon,

Maurice.

infourok.ru

ОГЭ по английскому языку 2019

ОГЭ по английскому языку – один из группы экзаменов по иностранным языкам в 9-м классе. По структуре, сложности и типу заданий практически идентичен экзаменам по немецкому, французскому и испанскому языкам. Экзамен является необязательным для сдачи, но его результаты потребуются выпускникам для продолжения обучения в профильных классах старшей школы (10 и 11-й классы).

Ознакомившись с общей информацией об экзамене, можно сразу приступать к подготовке. Вариант КИМ ОГЭ 2019 года не отличается от варианта 2018 года.

Структура теста ОГЭ 

Разделение заданий в структуре экзамена осуществляется на основе различных тем знания языка:

  • часть 1 – задания по аудированию, всего 5 заданий, включают в себя как вопросы с кратким ответом так и с выбором варианта ответа;
  • часть 2 – задания по чтению текста и ответу на вопросы, аналогичные вопросам по аудированию, всего 5 заданий;
  • часть 3 – грамматические задания – предполагают краткий ответ на поставленный вопрос – 12 заданий;
  • часть 4 – самостоятельное написание текста письма в ответ англоязычному другу;
  • часть 5 – устный ответ на вопрос и диалог с экзаменатором на заданную тему, продолжительность ответа – 6 мин., подготовка к ответу примерно 10 мин.

Подготовка к ОГЭ

Пробный ОГЭ по английскому языку онлайн

На нашем сайте вы можете пройти тесты ОГЭ онлайн бесплатно без регистрации и СМС. На данный момент раздел обновляется, и со временем в нем будут появляться новые тесты за весь период проведения ОГЭ. Представленные тесты по своей сложности и структуре идентичны реальным экзаменам, проводившимся в соответствующие годы.

Демонстрационные варианты ОГЭ по английскому языку

Так же как и в тестах прошлых лет тест ОГЭ по английскому языку в 2019 году четко разделен на две части – устную и письменную. Приведенные ниже тесты помогут вам проверить знания и уровень готовности к экзамену. Также пробные тесты ОГЭ по английскому языку помогут не растеряться и не запутаться в вопросах в непростой ситуации на экзамене.

В разделе демонстрационных вариантов ОГЭ Вы сможете бесплатно скачать тесты за 2009–2019 годы.

Все приведенные тесты разработаны и одобрены для подготовки к государственной итоговой аттестации в 9-м классе Федеральным институтом педагогических измерений (ФИПИ).

Полезная и важная информация

Общие сведения ОГЭ

Время проведения экзамена – 90 мин. + время устного ответа примерно 6 мин. и подготовки к нему 8–10 мин. (также может добавиться время ожидания очереди ответа).
Разрешенные материалы – звуковоспроизводящая и звукозаписывающая аппаратура для аудирования и записи ответа на устный вопрос.
Минимальный балл (соответствует тройке): 29.
Максимальный балл – 70.
Количество заданий – 25.

www.examen.ru

Тест по английскому языку (9 класс) по теме: Примеры заданий по ГИА английский язык.

Инструкция по выполнению работы.

Экзаменационная работа по английскому языку стоит из двух частей (письменной и устной) и включает 25 заданий.

Сначала выполняется письменная часть. На её выполнение отводится 1,5 часа. В этой части ра боты предлагается выполнить 23 задания, которые да ны в следующей  последовательности.    

В разделе1 (задания пo аудированию) предлагает ся прослушивание нескольких текстов и выполнение 5 заданий на понимание усльщанного, Рекомендуемое время на выполнение данного раздела— 20 минут.

Раздел 2 (задания по чтению) включает 5 заданий, которые позволят оценить понимание прочитанных тек стов. Рекомендуемое время на выполнение заданий —20 минут.        

Раздел 3 (задания по грамматике и лексике) (состоит из 12 заданий. Рекомендуемое время на выполнение раздела — 20 минут,        

В разделе 4 (задание по письму предусмотрено 1 за дание, предлагающее написать личное письмо опреде лённого объема. Рекомендуемое время на выполнение задания-30 минут.                

Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны.

Устная часть экзамена (раздел 5) состоит из одного за дания: монологического высказывания по заданной теме. Время устного ответа — 2-3  минуты на одного учащегося.

Желаем успеха!

Вариант 1.

Раздел 1. ЗАДАНИЯ ПО АУДИРОВАНИЮ

В1.

Вы услышите 5 высказываний. Установите со ответствие между высказываниями каждого гово рящего 1 —5 и утверждениями, данными в списке А— F. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В зада нии есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

A.        The speaker talks about watching a football game.

B.        The speaker talks about the most popular kind of sport.

C.        The speaker talks about his/her attitude towards sport.

D.        The speaker talks about his/her favourite sport.

E.        The speaker talks about people who watch sport in stead of doing it.

F.        The speaker talks about making career in sports.

Говорящий

1

2

3

4

5

Утверждение (буква)

Вы услышите разговор двух друзей. Определите, какие из приведённых утверждений Al —A4 соответствуют со держанию текста (1 — True), какие не соответствуют (2 — False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основа нии текста нельзя дать ни положительного, ни отрица тельного ответа (3 — Not stated). Обведите номер выбран ного вами варианта ответа. Вы услышите запись дважды.

Al. Tom wants to stay at home for the weekend.

1) True        2) False        3) Not stated

A2. Anna agrees with Tom’s plan.

1) True        2) False        3) Not stated

A3. The weather is going to be good.

1) True        2) False        3) Not stated

A4. Tom and Anna’s friends are going on a picnic.

1) True        2) False        3) Not stated

РАЗДЕЛ 2. ЗАДАНИЯ ПО ЧТЕНИЮ

Прочитайте текст. Установите соответствие между высказываниями А—F и пронумерованными абзацами текс та 1—5. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть одно лишнее высказывание.

A. Encourage your friends to take a summer job.

B.  Don’t give up if you fail.

C. Make use of your previous work experience.

D. Take a summer job for your future.

E. Check all the opportunities carefully.

F. Don’t miss the time to start looking for a summer job.

Start planning for a summer job in advance. Find out when companies start looking a applications for summer jobs. In many companies this happens up to 6 months before summer. Make direct con tact with companies you are interested in by call ing the person in the personnel management who is responsible to find someone for a job. You will have to call up to more than 20 companies to find something that you will like. Also you will have to go to a lot of interviews until you find the best sal ary for you.

Never worry if you are not lucky the first time. Be prepared to contact a number of employers and have a negative result. Getting the first summer job, in particular, may require dozens of applications, phone calls, and interviews. You can make mistakes at first. You can say or do something wrong or wear the inappropriate clothes for the interview, but you don’t stop your search after the first negative re sult and you’ll soon have a positive one.

Offers for summer jobs can be found in newspapers or on websites, and further tips can be found on company homepages. You can also ask about avail able summer jobs in your local employment agen cy. Check the notice boards in your school careful ly, as offers for local summer jobs are often an nounced there as well. You could also ask your friends about their experiences in getting a summer job. Don’t ignore your parents’ advice as their ideas may help a lot, too.

Many young people like to work in the summer to gain work experience and earn some money of their own. Young people like to get a view on working life by seeing, doing and experiencing it themselves. Many summertime casual workers have taken an in terest in the field and later, after graduation, found a job in a company that they know. To the employer offering a summer job to a young person is not a sacrifice but an investment in the future. If you have had a summer job before, phone the com pany you worked for in good time and ask to work there again. In the conversation remind them about the results of your work, especially if you were a success there and they really liked you. You will al so have an advantage, as you already know the way they operate, the work demands and the people there. It will help you a lot to avoid stress of having a lot of interviews and calls with no result at all.

Прочитайте текст. Определите, какие из приведён ных утверждений А5—А8 соответствуют содержанию текста (1 — True), какие не соответствуют (2 — False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного отве та (3 — Not stated). Обведите номер выбранного вами ва рианта ответа.

Once upon a time there was an old man who dearly loved his only son. His son enjoyed riding horses and swimming in the swift waters of mountain rivers, but most of all he liked hunting. The old man was proud that his son was full of courage but he was afraid of his pas sion for hunting. Once in a dream he saw that his son would be killed by a huge lion. The poor father was afraid that this dream would come true and decided to save his only son. The man built a nice big house for his son and set in a high place where he could keep his eye on him.

The father didn’t allow the young man to leave the house. In order to please and entertain his son, the old man put paintings of every kind of animal in one of the rooms. There was a buffalo, a wolf, an elephant, a rhino and deer in the pictures. Among them there was a lion. But look ing at all the animals did not distract the young man from his boredom.

One day, he approached the painting and spoke angrily to the lion in it: “You damned beast, it’s because of you and my father’s lying dream that I am kept here in this prison. I can’t do what I want. I can neither climb the mountains nor hunt in the forest. It’s your fault. What can I do to you?” And as he said this, he struck his fist against the wall to blind the lion. But a small sharp piece of wood got under his fingernail and the young man could not get it put. The old man called for a doctor but the doc tor wasn’t able to help his son. The finger became red and hurt unbearably, it increased to an enormous size. Soon the young man died of the fierce fever.

The lion, even though it was only a painted one, had indeed killed the young man, just as his father had fore seen.

A5. The old man’s son was against killing animals.

1) True        2) False        3) Not stated

A6.The son liked staying inside the house.                    
1) True        2) False        3) Not stated

A7. The old, man decorated the house with the most expensive pictures.

1) True        2) False        3) Not stated

A8. The old man failed to save his son.

1) True        2) False        3) Not stated

Раздел .3. ЗАДАНИЯ ПО ГРАММАТИКЕ И ЛЕКСИКЕ

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами ВЗ—В9, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными слова ми. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию ВЗ—В9.

I knocked at Mike’s door, but nobody answered. I tried again without any result at all. It was strange as   I  B3)  HEAR                    that somebody was in. I thought that the door  B4 )                LOCK                     but when I pushed, it opened easily. Mike was sitting in front of his com puter,   his eyes   focused    on    the monitor – he   was   playing   and  B5)  NOT SEE                   

                          me. Several minutes passed before he noticed me.        “Hi”, he said. “Look, I  B6)   PLAY                    on- line.  It’s a great game! It’s the  B7)  GOOD                       game I’ve ever played! Would you like to join me?” Without waiting for my an swer, he turned to the monitor and then forgot about me. Well, the situation was  B8)  BAD                that I had expected it to be.  Mike had found a new game and nothing could make him quit before the game was over.   “You  B9)  NOT REMEMBER                   about   our training in the gym today, do you?” I   asked.    “I certainly   do”,    said   Mike. “Don’t worry, I’ll be ready in five min utes”.   However, I  understood  that  I would have to go to the gym alone.

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами В10—В14  так, чтобы они грамматически и лексически соот ветствовали содержанию текста. Заполните пропуски полу ченными словами. Каждый пропуск соответствует отдель ному заданию В10—В14.

Andy was the tallest girl in her class and that’s why she was shy. She wanted to become a famous   В10)  SING                        or an      actress but she wasn’t popular even with her classmates. She never wore В11) EXPENSE                  clothes and she never took part in school concerts. Nobody guessed that she had a beautiful voice and was dreaming about the stage since her B12) CHILD                    

However, one day everything changed. Andy was offered a supporting role in the school theatre musical. She had only a few words but Andy was so excited about it that she learnt the whole play by heart. On the day of the  В13)  PER FORM                       the girl who was to play the leading role got a sore throat and wasn’t able to say a sin gle word. Andy came up and said that she knew her part. You can guess what happened next, can’t you? Andy was a great success and enjoyed applause and flowers for the first time in her life. B14) SUDDEN                     , she became the  most popular girl at her school.

РАЗДЕЛ 4. ЗАДАНИЕ ПО ПИСЬМУ

C1.

Для ответа на задание С1 используйте отдельный чистый лист.

При выполнении задания С1 обратите внимание на то, что ваш ответ будет оцениваться только по запи сям, сделанным на отдельном чистом листе.

Никакие записи в черновике не будут учитываться во время проверки.        

Обратите внимание на необходимость соблюдения указанного объема письма (80—100). Письмо недоста точного объема, а также часть текста письма, превы шающая требуемый объём, не оценивается.

You have 30 minutes to do this task. You have received a letter from your English-speaking pen-friend Ben.

… In July I’m going to a science youth summer camp. It’s an international camp, but the working language is English. My elder brother went to this camp last year and liked it there a lot. He could also practice his French. By the way, is science your favourite subject? Would you like to join me? What kind of youth summer camps do you have in Russia?

… As for the latest news, I’ve passed my driving test and my elder brother said he’ll let me use his car!

Раздел 5. Задание по говорению.

C2. Give a talk on traditions.

Remember to discuss:

why it is important to keep up traditions

whether old traditions survived in Russia, why

what traditions are kept in your family, why

Инструкция по выполнению работы.

Экзаменационная работа по английскому языку стоит из двух частей (письменной и устной) и включает 25 заданий.

Сначала выполняется письменная часть. На её выполнение отводится 1,5 часа. В этой части ра боты предлагается выполнить 23 задания, которые да ны в следующей  последовательности.    

В разделе1 (задания пo аудированию) предлагает ся прослушивание нескольких текстов и выполнение 5 заданий на понимание усльщанного, Рекомендуемое время на выполнение данного раздела— 20 минут.

Раздел 2 (задания по чтению) включает 5 заданий, которые позволят оценить понимание прочитанных тек стов. Рекомендуемое время на выполнение заданий —20 минут.        

Раздел 3 (задания по грамматике и лексике) (состоит из 12 заданий. Рекомендуемое время на выполнение раздела — 20 минут,        

В разделе 4 (задание по письму предусмотрено 1 за дание, предлагающее написать личное письмо опреде лённого объема. Рекомендуемое время на выполнение задания-30 минут.                

Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны.

Устная часть экзамена (раздел 5) состоит из одного за дания: монологического высказывания по заданной теме. Время устного ответа — 2-3 минуты  на одного учащегося.

Желаем успеха!

Вариант 2.

Раздел 1. ЗАДАНИЯ ПО АУДИРОВАНИЮ

В1.

Вы услышите 5 высказываний. Установите со ответствие между высказываниями каждого гово рящего 1 —5 и утверждениями, данными в списке А— F. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В зада нии есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

A.        The speaker talks about a negative experience while shopping.

B.        The speaker explains how he/she does shopping.

С.        The speaker talks about his/her friend’s attitude to wards shopping.

D.        The speaker talks about buying unnecessary things.

E.        The speaker explains how to buy clothes in sales.

F.        The speaker talks about who does shopping in his/her

    family.

Говорящий

1

2

3

4

5

Утверждение (буква)

Вы услышите разговор двух друзей. Определите, какие из приведённых утверждений А1 —А4 соответствуют со держанию текста (1 — True), какие не соответствуют (2 — False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основа нии текста нельзя дать ни положительного, ни отрица тельного ответа (3 — Not stated). Обведите номер выбран ного вами варианта ответа. Вы услышите текст дважды.

Al. Cathy is going to go to another school.
l) True             2) False        3) Not stated

A2. Cathy is going to have a room of her own.

1) True             2) False        3) Not stated

A3. Cathy wants to become a designer in the future.
1) True            2) False        3) Not stated

A4. Jim wants to help Cathy’s family in moving the house.

l)True        2) False        3) Not stated

Раздел 2. ЗАДАНИЯ ПО ЧТЕНИЮ

Прочитайте краткое содержание книг. Установите соответствие между героями книг, указан ных в списке А—F, и пронумерованными текстами 1—5. Запишите свои ответы в таблицу. Исполь зуйте каждую букву только один раз. В задании указан один лишний герой.

A.        A group of teenagers.

B.        Young people telling their own stories.

C.        A young boy fighting for his life.

D.        A girl and two of her friends.

E.        A girl in a fairytale school.

F.        A teenager of royal blood.

1. The book “Princess Academy” by Shannon Hale is about the life of a girl called Miri. She and her par ents live a simple life. Then the king’s priests visit her small village and name it the home of the future princess. In a year’s time, the prince himself will come and choose his bride from among the girls of the village. The king’s ministers set up an academy on the mountain, and every teenage girl must at tend and learn how to behave like a princess. Miri soon finds herself arguing with academy teachers. She also suffers from cruel competition among the girls. But when bandits come to the academy to kid nap the future princess, Miri decides to save herself and her classmates.

2. The book entitled “Names Will Never Hurt Me” by Jaime Adoff describes the period of school life. The paths of four teenagers with different histories cross in the school. There’s Kurt, a “strange guy” who tries hard to escape from hooligans; Tisha, fac ing a problem with other teenagers who are jealous and dislike him; and Floater, who doesn’t respect his friends. On this day, teasing, racism, loneliness, and secrets bring each of them to one and the same point to meet. Now they must help each other escape from a tragedy.

3. The book “Rise of the Golden Cobra” by Henry T. Aubin describes a young man with revenge on his mind. There’s going to be a pharaoh’s war for the honor of Egypt. During a picnic 14-year-old Nebi notices the riders on horses first. The riders turn out to be pharaoh’s enemies and kill Nebi’s master, head of the police. The boy escapes as the only living witness. Nebi’s adventures take him to the court of the pharaoh himself, to friendship with Prince Shebitku, and even to war. Nebi fights against the pha raoh’s enemies. Meanwhile, pharaoh’s victory unites North and South Egypt, making him the one true pharaoh. Only now can he wear the golden co bra crown.

4. The book “Journeys of Strength, Love and Faith” is a collection of stories by different authors. For most teenagers, life is a journey with dangerous crossroads. In these stories 20 students share how they have found faith, love and strength which helped them move along the roads of life. The book consists of true life stories. Reading their stories makes you think and reflect on your own life, and admire these teenagers’ courage and strong desire to overcome difficulties. It also gives hope for those teenagers who have already faced life’s problems.

5.The book “Love Rules” by Dandi  Daley Mackall is a romance novel that revolves around Emma, her friends Ma tie and Jake. Emma has to stay in Hamilton, Missouri, while Mattie and Jake choose to continue their education in the West Coast col lege. To stay in touch while they’re gone, Emma makes Jake and Mattie promise to her that they will send a postcard to her once a week. In the process of writing those postcards, Jake and Mattie discover that love was right under their noses. Their post cards to Emma become different. They start to un derstand what kind of a girl-friend they want to have.

Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений А5—А8 соответствуют содержанию текста (1 — True), какие не соответствуют (2 — False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 — Not stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа.

Drew Blythe Barrymore was born on February 22, 1975, in California, to John Drew Barrymore and Ildiko Jaid. Her father and mother had parted two months before she was born, and Jaid had to raise baby Drew alone.

The actress’s career began with a TV advertisement made before she had completed her first year, and, aged 4, she appeared on the screen. Her godfather, Steven Spielberg, made her a star in one of his best movies “ET” and three years later Stephen King created a role in his film especially for her. Then it all went terribly wrong.

Jaid started taking Drew to Hollywood parties and at the age of 9 the young girl already had alcohol and drug-related problems. Her mother put her into a special hospital, and by 14 Drew overcame all her problems at last.

She became more optimistic and wrote her auto biography, “Little Girl Lost”. Drew also returned to acting. She took part in some TV films. But she wasn’t very successful there. After a series of forgettable TV films she played a leading part in 1996’s hit “Scream”. “Success is the best revenge in the world,” she said. “And I’m back.” Eager to have more creative plans Drew and her business partner Nancy Juvonen founded a production company called “Flower Films” in 1994. They were a success with the hit “Charlie’s Angels”. Drew hopes for a family of her own one day. But she says, “It’s not like playing dolls”, perhaps thinking about her difficult relationship with her own mum.

Now Drew says, “I like the position I’m in — happy about life and comfortable in my skin”.

A5. Drew’s first steps as an actress weren’t a success.

1) True        2) False        3) Not stated

A6. At first Drew was afraid of working with famous actors.

1) True        2) False        3) Not stated

A7. Drew is not just an actress but a producer, too.

1) True        2) False        3) Not stated

A8. Drew is satisfied with her present life.

1) True        2) False        3) Not stated

Раздел .3. ЗАДАНИЯ ПО ГРАММАТИКЕ И ЛЕКСИКЕ

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами ВЗ—В9, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными слова ми. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию ВЗ—В9.

Julian woke up very early that morn ing. It was very quiet in the flat but Julian B3) NOT CAN __________    sleep.                                                                                                                                     

 It was his birthday and he wanted the day to start as soon as possible. He liked birthdays   B4 ) MUCH              than New Year or any other holidays.

The curtains  B5) CLOSE ________  and it was almost dark in the room. “When Mum’s awake, she’ll come to my room and give  me a kiss. She  B6) SAY _______,  “Happy Birth- day!” and give me a present. It’ s going to be something useful — a woolen sweater or a pair of leather boots”. Julian sighed. He had always dreamt about a dog, but the parents were against it. Suddenly, Julian   B7) HEAR   _______  that the front   door opened. Then there   B8 ) ВE   

______  some funny noise in the corridor. “Happy Birth day!” Mum and Dad entered the room. They were wearing coats and looked very happy. “Look, what we    B9) BRING ______to you!”  Dad opened the large bag — bright brown eyes looked at Julian from inside.

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами В10—В14, так, чтобы они грамматически и лексически со ответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует от дельному заданию Bl 0—B14.

I’ve met lots of nice people in my life but Tommy has always been my best friend. I met him in school when he was a funny red-haired boy. His father was a famous opera   B10) SING  ________  . Sometimes Tommy’s mother took us to his father’s   B11) PERFORM __________. Tommy’s parents had a big beautiful house and he had a lot of    B12) EXPENSE  __________  toys. But all those things were not important. What brought us together   in our    B13) CHILD   ___________ was the hobby we shared.   We both enjoyed reading science fic tion and adventure books about pirates I and travelers. We had lots of adven tures our selves. Tommy was brave and was always ready to stand for me. I knew that I could
rely on him in any  B14) DANGER  ___________ situation.  

РАЗДЕЛ 4. ЗАДАНИЕ ПО ПИСЬМУ

C1.

Для ответа на задание С1 используйте отдельный чистый лист.

При выполнении задания С1 обратите внимание на то, что ваш ответ будет оцениваться только по запи сям, сделанным на отдельном чистом листе.

Никакие записи в черновике не будут учитываться во время проверки.        

Обратите внимание на необходимость соблюдения указанного объема письма (80—100). Письмо недоста точного объема, а также часть текста письма, превы шающая требуемый объём, не оценивается.

You have 30 minutes to do this task. You have received a letter from your English-speaking pen-friend Charlie.

… 2 weeks ago we went out into the countryside for a family picnic. It rained cats and

dogs but we had a great time. Does your family often go on picnics, if at all? It’s fun

in any weather, isn’t it? I imagine you probably have the same weather problems as we

do in England?

My exam results arrived today! Ah well – at least today the sun’s shining.

Write soon,

Charlie.

Раздел 5. Задание по говорению.

Give a talk on nutrition.


          Remember to discuss:

– why it is important to eat healthy food

– whether eating habits have changed in recent years, why

– whether it is good to follow a special diet, why

– what your eating preferences are

You will have to talk for 1.5—2 minutes. The examiner will listen until you have finished. Then she/he will ask you some questions.

nsportal.ru

Отправить ответ

avatar
  Подписаться  
Уведомление о