7 класс

Гдз по татарской литературе мотыйгуллина 7 класс – Татар әдәбияты (Татарская литература) — Учебник — 7 кл. — в двух частях | ИЗДАТЕЛЬСТВО «МАГАРИФ

Содержание

Татар әдәбияты Мотыйгуллина Ә.Р. — MaratKabirov.com

Татар әдәбияты Мотыйгуллина Ә.Р.



Программа (Татарская литература) 5-9 класс



Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г. Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык).


 


 



Татар әдәбияты (Татарская литература) — Учебник — 5 кл. — в двух частях



Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Хисматова Л.К. Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык). Учебник включен в Федеральный перечень учебников, рекомендуемых к использованию при реализации имеющих государственную аккредитацию образовательных программ начального общего, основного общего, среднего общего образования.


 



Татар әдәбияты (Татарская литература) — Методическое пособие — 5 кл.



Татар әдәбияты (Татарская литература) Методическое пособие 5 класс Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Хисматова Л.К. Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык)


 


 



Татар әдәбияты (Татарская литература) — Рабочая тетрадь — 5 кл.



Татар әдәбияты (Татарская литература) Рабочая тетрадь 5 класс Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Хисматова Л.К. Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык).


 


 



Татар әдәбияты (Татарская литература) — Учебник — 6 кл. — в двух частях



Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Гизатуллина Э.Х. Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык). Учебник включен в Федеральный перечень учебников, рекомендуемых к использованию при реализации имеющих государственную аккредитацию образовательных программ начального общего, основного общего, среднего общего образования.


 



Татар әдәбияты (Татарская литература) — Методическое пособие — 6 кл.



Татар әдәбияты (Татарская литература) Методическое пособие 6 класс Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Гизатуллина Э.Х., Мифтахутдинова А.З. Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык)


 



Татар әдәбияты (Татарская литература) — Рабочая тетрадь — 6 кл.



Татар әдәбияты (Татарская литература) Рабочая тетрадь 6 класс Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Гизатуллина Э.Х., Мифтахутдинова А.З. Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык)


 



Татар әдәбияты (Татарская литература) — Учебник — 7 кл. — в двух частях



Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Мулласалихова Г.Г. Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык). Учебник включен в Федеральный перечень учебников, рекомендуемых к использованию при реализации имеющих государственную аккредитацию образовательных программ начального общего, основного общего, среднего общего образования.



Татар әдәбияты (Татарская литература) — Методическое пособие — 7 кл.



Татар әдәбияты (Татарская литература) Методическое пособие 7 класс Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Мулласалихова Г.Г. Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык)


 


 



Татар әдәбияты (Татарская литература) — Рабочая тетрадь — 7 кл.



Татар әдәбияты (Татарская литература) Рабочая тетрадь 7 класс Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Мулласалихова Г.Г. Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык)


 


 



Татар әдәбияты (Татарская литература) — Учебник — 8 кл. — в двух частях



Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Валиуллина Р.Х. Татарская литература (Татар әдәбияты) для общеобразовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык). Учебник включен в Федеральный перечень учебников, рекомендуемых к использованию при реализации имеющих государственную аккредитацию образовательных программ начального общего, основного общего, среднего общего образования.



Татар әдәбияты (Татарская литература) — Методическое пособие — 8 кл.



Татар әдәбияты (Татарская литература) Методическое пособие 8 класс Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Хуснуллина Х.Х. Татарская литература (Татар әдәбияты) для общеобразовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык).


 



Татар әдәбияты (Татарская литература) — Учебник — 9 кл. — в двух частях



Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Хуснуллина Х.Х. Татарская литература (Татар әдәбияты) для общеобразовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык). Учебник включен в Федеральный перечень учебников, рекомендуемых к использованию при реализации имеющих государственную аккредитацию образовательных программ начального общего, основного общего, среднего общего образования.



Татар әдәбияты (Татарская литература) — Методическое пособие — 9 кл.



Татар әдәбияты (Татарская литература) Методическое пособие 9 класс Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Хуснуллина Х.Х. Татарская литература (Татар әдәбияты) для общеобразовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык).




Охшаш язмалар:

  • Татар әдәбиятында мәхәббәт темасы
  • Татар теле һәм әдәбияты укытучысының иҗади отчет анализы
  • Хәзерге татар әдәбияты
  • Әдәбият дәресләренең шәхес тәрбияләүдәге роле
  • Татар теле һәм әдәбияты укыту методикасы




  • maratkabirov.com

    Тестирование по татарской литературе 7 класс (русская группа), учебник Мотыйгуллина

    Татар әдәбияты (Моыйгуллина Ә.Р.дәреслеге буенча)

    7 нче сыйныф ( рус төркеме)

    1 нче бүлек

    1 вариант

    1.Халык авыз иҗаты әсәрләренең авторы кем?

    а) язучы ә)халык б)шагыйрь

    2.Халык авыз иҗаты әсәрләрен кая язганнар?

    а)китапларга ә)язмаганнар б)телдән сөйләгәннәр

    3.Йола фольклорына нәрсәләр керә?

    а)ырымнар ә)өмәләр б)бәйрәмнәр

    4.”Яшь йөрәкләр”әсәрен кем язган?

    а)Г.Тукай ә)Ф.Бурнаш б) Н.Исәнбәт

    5.Нардуган бәйрәме кайчан бәйрәм ителә?

    а) 25 нче июньнән 7 нче июльгә кадәр ә)21 нче мартта б) 20 нче декабрьдән 7 нче гыйнварга кадәр

    6.”Сак-Сок” бәетендә малайларны кем каргаган?

    а) әтисе ә) әнисе б) әбисе

    7. Мөнәҗәтләрнең төркемнәрен билгелә

    а) туган ил турында ә)бәйрәмнәр турында б)яшәү һәм үлем турында

    8.Г.Тукай кайда туган?

    а) Арча районы Кушлавыч авылында ә) Казани шәһәрендә

    б) Арча районы Кырлай авылында

    9.”Тукай” романының авторы кем?

    а) Кави Нәҗми ә) Әхмәт Фәйзи б)Әмирхан Еники

    10.”Шүрәле” балетын кем язган?

    а) Фәрит Яруллин ә)Нәҗип Җиһанов б) Әнвәр Бакиров

    2 вариант

    Бу юллар халык авыз иҗатының кайсы төренә керә?

    “Борын- борын заманда яшәгән ди, бер…”

    а) табышмак ә)әкият б)миф

    2.Халык авыз иҗаты жанрларын билгелә

    ә) повесть ә) мәкаль б)йола фольклоры

    3.Гаилә йолаларына нәрсә керә?

    а) бәби туе ә)Покрау бәйрәме б) Уярня бәйрәме

    4.Календарь йолаларына нәрсә керә?

    а) Нардуган ә) туй б) бәби туе

    5.Бәетнең төркемнәрен билгелә

    а) тарихи ә)сатип\рик б)өмәләр

    6. Уярня бәйрәмен кем бәйрәм итә?

    а) рус халкы ә) татар халкы б)мари халкы

    7.Г.Тукай ничәнче елда туган?

    а) 1895 нче ел ә)1886 нчы ел б)1890 нчы ел

    8.Г.Тукай – кем?

    а) шагыйрь ә) рәссам б) язучы

    9.”Тукай” маршын кем язган?

    а) Солтан Габәши ә)Фәрит Яруллин б)Заһидулла Яруллин

    10.”Милли моңнар” шигырендә нинди көй турында сүз бара?

    а) Әллүки көе ә) урам көе б) бөйрәм көе

    infourok.ru

    7 класс рус дбият. Мотыйгуллина буенча



    МБ җитәкчесе Казан шәһәре Авиатөзелеш районы Казан шәһәре Авиатөзелеш районы
    _______/Шәйхетдинова Ф.Н. МБГБУ “14 нче гимназия”нең МБГБУ “Гимназия №14” нең
    укыту-тәрбия эшләре буенча директоры __________/Вахитова М.Ә/
    Беркетмә № 1 директор урынбасары
    “ 26 “ август 2016 ел ________/Сәгъдиева Р.Ф. Приказ №
    “ ” 2016 ел
    “ “ 2016 ел

    7 нче сыйныфта татар әдәбиятыннан эш программасы

    (рус телле балалар өчен)

    Казан шәһәре Авиатөзелеш районы 14 нче гимназиянең

    беренче категорияле татар теле һәм әдәбияты укытучысы

    Шәйхетдинова Фәридә Нәгыйм кызы

    Педагогик совет утырышында каралды

    Беркетмә №1

    “29 “ август 2016

    2016 — 2017 нче уку елы

    Аңлатма язуы

    Эш программасы түбәндәге дәүләт документларына нигезләнеп төзелде:

    1. “Россия Федерациясендә мәгариф турында” Федераль Законы, декабрь, 2012 ел.

    2. “Мәгариф турында” Татарстан Республикасы Законы, 2013 ел.

    3 “Татарстан Республикасы дәүләт телләре һәм Татарстан Республикасында башка телләр турында” Татарстан Республикасы Законы (2004 ел, 1 июль).

    4. Төп гомуми һәм урта белем бирү мәктәпләре өчен рус телендә сөйләшүче балаларга татар телен һәм әдәбиятын укыту буенча үрнәк программа (5-9 нчы сыйныфлар) / Төзүче-авторлар – Р.З. Хәйдарова, К.С.Фәтхуллова, Г.М. Әхмәтҗанова. – Казан, Татарстан Республикасы Мәгариф һәм фән министрлыгы, 2013.

    5. Казан шәһәре Авиатөзелеш районы МБГБУ “14 нче гимназия”нең укыту планы.

    6. ТР Мәгариф һәм фән министрлыгының “Федераль дәүләт белем стандартлары нигезендә мәктәпләрдә татар телен һәм әдәбиятын укыту турында” 12138/13 номерлы (7.09.2013) хаты.

    Дәреслек: Ә.Р.Мотыйгуллина, Р.Г.Ханнанов, Л.К.Хисмәтова. Татар әдәбияты. Рус телендә төп гомуми белем бирү мәктәбенең 7 нче сыйныфы өчен дәреслек (татар телен өйрәнүче укучылар өчен), 2 кисәктә. — Казан, “Мәгариф- Вакыт” нәшрияты, 2014.

    Татар әдәбиятыннан 7 нче сыйныф укучылары өчен төзелгән программа дәүләт стандартларының федераль компонентына, гомуми белем бирү федераль дәүләт стандартларына нигезләнеп эшләнгән Ә.Р.Мотыйгуллина, Р.Г.Ханн

    educontest.net

    Татарская литература для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык) | ИЗДАТЕЛЬСТВО «МАГАРИФ



    Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г.

    Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык).

    Далее →




    Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Хисматова Л.К.

    Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык).

    Учебник включен в Федеральный перечень учебников, рекомендуемых к использованию при реализации имеющих государственную аккредитацию образовательных программ начального общего, основного общего, среднего общего образования.

    Далее →




    Татар әдәбияты (Татарская литература)

    Методическое пособие

    5 класс

    Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Хисматова Л.К.

    Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык)

    Далее →




    Татар әдәбияты (Татарская литература)

    Рабочая тетрадь

    5 класс

    Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Хисматова Л.К.

    Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык).

    Далее →




    Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Гизатуллина Э.Х.

    Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык).

    Учебник включен в Федеральный перечень учебников, рекомендуемых к использованию при реализации имеющих государственную аккредитацию образовательных программ начального общего, основного общего, среднего общего образования.

    Далее →




    Татар әдәбияты (Татарская литература)

    Методическое пособие

    6 класс

    Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Гизатуллина Э.Х., Мифтахутдинова А.З.

    Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык)

    Далее →




    Татар әдәбияты (Татарская литература)

    Рабочая тетрадь

    6 класс

    Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Гизатуллина Э.Х., Мифтахутдинова А.З.

    Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык)

    Далее →




    Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Мулласалихова Г.Г.

    Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык).

    Учебник включен в Федеральный перечень учебников, рекомендуемых к использованию при реализации имеющих государственную аккредитацию образовательных программ начального общего, основного общего, среднего общего образования.

    Далее →




    Татар әдәбияты (Татарская литература)

    Методическое пособие

    7 класс

    Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Мулласалихова Г.Г.

    Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык)

    Далее →




    Татар әдәбияты (Татарская литература)

    Рабочая тетрадь

    7 класс

    Авторы: Мотигуллина А.Р., Ханнанов Р.Г., Мулласалихова Г.Г.

    Для образовательных организаций основного общего образования с обучением на русском языке (для изучающих татарский язык)

    Далее →

    magarif-vakyt.ru

    Электронные учебники. Интерактивная версия. | ИЗДАТЕЛЬСТВО «МАГАРИФ


    Электронные учебники:

    Татарский язык, Татарская литература, Литературное чтение.

    Литературное чтение 1-4 классы.

    Хасанова Ф.Ф., Сафиуллина Г.М., Гарифуллина М.Я.

    №,п/пНаименование учебного пособияСкачать
    (Yandex.Disk)
    Скачать
    1Әдәби уку. Дәреслек. 1 нче сыйныф
    (Литературное чтение. 1 класс.)
    Зеркало 1Зеркало 2
    2Әдәби уку. Дәреслек. 2 нче сыйныф
    (Литературное чтение. 2 класс.)
    Зеркало 1Зеркало 2
    3Әдәби уку. Дәреслек. 3 нче сыйныф
    (Литературное чтение. 3 класс.)
    Зеркало 1Зеркало 2
    4Әдәби уку. Дәреслек. 4 нче сыйныф
    (Литературное чтение. 4 класс.)
    Зеркало 1Зеркало 2

    Татарский язык 5-9 классы.

    Татарская литература 5-9 классы.

    Мотыйгуллина А.Р., Ханнанов Р.Г.

    №,п/пНаименование учебного пособияСкачать
    (Yandex.Disk)
    Скачать
    1Татар әдәбияты. 5 нче сыйныф
    (Татарская литература. 5 класс.)
    Зеркало 1Зеркало 2
    2Татар әдәбияты. 6 нче сыйныф
    (Татарская литература. 6 класс.)
    Зеркало 1Зеркало 2
    3Татар әдәбияты. 7 нче сыйныф
    (Татарская литература. 7 класс.)
    Зеркало 1Зеркало 2
    4Татар әдәбияты. 8 нче сыйныф
    (Татарская литература. 8 класс.)
    Зеркало 1Зеркало 2
    5Татар әдәбияты. 9 нче сыйныф
    (Татарская литература. 9 класс.)
    Зеркало 1Зеркало 2

     

     Татарская литература 5-9 классы.

    Хасанова Ф.Ф., Сафиуллина Г.М., Гарифуллина М.Я.

    №,п/пНаименование учебного пособияСкачать
    (Yandex.Disk)
    Скачать
    1Татар әдәбияты. 5 нче сыйныф
    (Татарская литература. 5 класс.)
    Зеркало 1Зеркало 2
    2Татар әдәбияты. 6 нче сыйныф
    (Татарская литература. 6 класс.)
    Зеркало 1Зеркало 2
    3Татар әдәбияты. 7 нче сыйныф
    (Татарская литература. 7 класс.)
    Зеркало 1Зеркало 2
    4Татар әдәбияты. 8 нче сыйныф
    (Татарская литература. 8 класс.)
    Зеркало 1Зеркало 2
    5Татар әдәбияты. 9 нче сыйныф
    (Татарская литература. 9 класс.)
    Зеркало 1Зеркало 2

     

    magarif-vakyt.ru

    План-конспект урока (7 класс) на тему: Методическая разработка урока по татарской литературе (7 класс) «Эт токымнары»

    Тема. “Эт токымнары” .

    Дәрес тибы: Яңа белемнәрне ачу дәресе.

    Максат: 1. “Этләрнең  сугыш вакытындагы батырлыгы” текстын укып, фактларны анализлау һәм аларга бәя бирү күнекмәләрен формалаштыру;

    2. Укучыларның аралашу күнекмәләрен, бердәм хезмәттәшлек итү күнекмәләрен камилләштерү, сәнгатьле, йөгерек, дөрес  уку күнекмәләрен камилләштерү;

    3. Этләргә карата мөнәсәбәт аша Ватанга патриотик хисләр,  илебезнең үткән тарихына хөрмәт тәрбияләү.

    Материал: Р. Р. Нигъматуллина “Татарча да яхшы бел”, 7 нче сыйныф өчен дәреслек, ноутбук, проектор, экран, тема буенча презентация материалы, видеоролик.

    Дәрес барышы.

    1. Оештыру, уку эшчәнлегенә мотивация булдыру.
    1. Уңай психологик халәт тудыру. (положительный настрой)

    (слайд №1- приветствие)

    • Исәнмесез, укучылар! (2 слайд)

    Хәерле көн.

    • ……………………………………..
    • Бүгенге дәресне сездә мин үткәрәм. Минем исемем Розалия Ильдаровна.
    • Рәхмәт, утырыгыз.
    • Өстәл уртасындагы инстументка, табличкага күз салабыз. Бу МЭНЭДЖ — МЭТ дип атала. МЭНЭДЖ — МЭТ өстәлнең уртасында ята. Ул эшне җайлы итеп оештыру өчен кулланыла. (Күргәнегезчә анда иңгә-иң, кара-каршы (йөзгә- йөз) утыручы, А һәм Б партнерлары дигән язмалар бар).
    • В центре каждого стола лежат таблички, которые называются-  МЭНЭДЖ МЭТ- инструмент для управления классом. Он позволяет удобно и просто распределить учеников в одной команде (партнер по лицу, по плечу; партнеры А и Б) для организации эффективного учебного процесса в командах.
    • Бер-беребезгә карыйбыз һәм елмаябыз, рәхмәт.

    Ә хәзер, йөз партнерына кул биреп, исәнләшәбез, рәхмәт,

    җилкә партнерына кул биреп, исәнләшәбез, рәхмәт!

    • Дәресебез эшлекле, күңелле булсын өчен

         сезнең миңа ярдәмегез кирәк булачак.

    • Cез иң яхшы, иң актив, иң акыллы укучылар!
    • КУЛ  ЧАБУ – тынычлык һәм игътибар итү сигналы

    (Хлопки- сигнал тишины и привлечение внимания)

    (угадывание темы)

    • Бүген дәрестә нәрсә турында сөйләшербез икән? Бу сорауга җавапны әйдәгез бергәләп табыйк. Экранга карагыз. Экранда табышмак язылган. (3 слайд)
    • Табышмакны Х өстәл артында утыручы, Х номерлы укучы укый.

    Кешенең дусты, йортның сакчысы.

    • Тәрҗемә ит.
    • (әйдәгез бергәләп тәрҗемә итәбез).
    • Кем җавап бирә?
    •  Нәрсә ул?        (ЭТ)-        (4 слайд)
    • Димәк без дәрестә нәрсәләр турында сөйләшербез?
    • Этләр турында.
    • Кем тулы җөмлә белән җавап бирә?
    • Дәрестә нәрсәләр турында сөйләшербез?
    • Дәрестә этләр турында сөйләшербез.
    • Әйе, бик дөрес. Дәрестә этләр турында сөйләшербез.
    1. Актуальләштерү.
    • Аралашуны “Тэйк оф – тач даун” структурасын кулланып дәвам итәбез.

        Мин сезгә раслаулар әйтәм, кем минем белән риза, шул укучылар басалар, ә кем риза түгел-  утырып калалар.

    Игътибар белән тыңлагыз.

    -А сейчас я буду говорить утверждения, кто со мной согласен, те ученики встают, кто не согласен остаются сидеть на месте.

    • Слушайте внимательно. (5 слайд)
    • Этләр – безнең дүртаяклы дусларыбыз. (+).
    • Этләрнең иң яраткан азыгы- кәбестә.(ит) (-)
    • Этләрнең төп төрләре: сак этләре, ау этләре, компаньон (өй) этләр.(+)
    • Этләрне көнгә биш тапкыр ашатырга кирәк. (-)
    • Этләр чик буенда хезмәт итәләр. (+)
    • Этләр Бөек Ватан сугышында катнашканнар. (+)

    — Әйе, бик күп этләр Бөек Ватан сугышында катнашканнар. Алар үзләренең батырлыклары белән дошманнарны җиңәргә булышканнар. Ә быел без  җиңүнең 70 еллыгын билгеләп үтәбез.

    Бөек Ватан сугышында нинди этләр катнашкан: (сак этләре, ау этләре, компаньон этләр)?  ЭКРАНГА КАРАГЫЗ. (6 слайд)

    • Сак этләре.
    • Әйе, бик дөрес. Бөек Ватан сугышында сак этләре катнашкан.
    1. Яңа тема. Без бүген дәрестә сак этләре турында сөйләшербез.

    Нинди эт токымнарын сак этләре дип атыйлар?

    Какие породы собак относятся к служебным породам?         (7 слайд)

    1. Сугышта катнашкан этләрнең батырлыгы турында сезгә бу видеоролик сөйләр.    (8 слайд)

    • Игътибар белән карагыз, минем сорауларга җавап бирергә әзерләнегез.

    Видеоролик карау.

    • Укучылар, сез видеороликта кемнәр һәм  нәрсәләр күрдегез?
    • Этләр күрдек.
    • Этләр парадта катнашканмы?
    • Парадта этләр дә катнашкан.
    • Ни өчен парадта этләр дә катнашкан?
    • Чөнки сугышта катнашканнар.
    • Әйе, укучылар, этләр сугышта катнашканнар, батырлык күрсәткәннәр.
    • Сезгә тәкъдим ителгән текстны укып, этләрнең батырлыгы турында күбрәк белик.

    Текст өстендә эшкә  күчкәнче бирем эшләп  китәбез.

    1.  Биремне эшләр өчен,  “Эй-ар-Гайд” алымын кулланабыз.    (9 слайд)

    — Экранга карагыз.  Сезнең өстәлләрдә һәрберегез өчен шундый ук таблицалар белщн битләр ята.  “Укыганга кадәр” һәм “Укыганнан соң”. “Укыганга кадәр” дигән баганага раслаулар белән килешсәгез “ +”, килешмәсәгез  “–“  билгеләрен куегыз. Һәр укучы аерым яза. Перед вами лежат эти задания. Если вы согласны с утверждением, то в первом столбике ставите “+”, если не согласны – “-”

    Раслауларны укыйбыз һәм тәрҗемә итәбез.

    Ученики под номерами.(читают и переводят)

    Если вы согласны с утверждением, ставите плюс в первом столбике, если не согласны – минус

    Укыганга кадәр

    Раслаулар

    Укыганнан соң

    Этләр  Днепр елгасын  йөзеп чыга алалар.

    Этләр  яралы солдатларны сугыш кырыннан алып чыкканнар.

    Этләр элемтәче була алалар.

    Этләр самолётларны юк итә алалар.

    1. Текстларны алабыз һәм укыйбыз.

    Текстны уку. Х нче номерлы өстәл артында утыручы укучылар абзацлап укыйлар. 1 нче номерлы укучы башлый.

    1. Под номером 1 читает 1 абзац.
    2. Под номером 2 читает 2 абзац.
    3. Под номером 3 читает 3 абзац.
    4. Под номером 4 читает 4 абзац.
    1.  Текстны тәрҗемә итәбез. Мин әйткән җөмләне тексттан табып укыгыз.(10 слайд)

    —   Собаки очистили 303 города от мин, 700 000 раненных солдат вынесли с поля боя.

               — Собаки на войне были санитарами и связистами.

               —   Чтобы донести сведение, он переплыл через реку Днепр.

               —   В Великой Отечественной войне приняли участие и собаки.

               —   На войне было 168 батальонов, где состояли собаки.

                — Он нашел более 12 000 мин.

    Бик зур рәхмәт.

    1. Ныгыту. (Басабыз-утырабыз)(физкультминутка)   (11-12 слайд)

    1.Тест эшлибез.

    Экранга карагыз.

    Укучылар, кайсы сандагы җөмлә дөрес тәрҗемә ителгән, шул номердагы  укучы баса. (Сейчас будем выполнять тест. Должен будет встать  тот ученик, под чьим номером правильный ответ)

    Собаки вынесли с поля боя 700 000 раненных солдат.

    1. Этләр Бөек Ватан сугышында катнашканнар.
    2. Этләр Бөек Ватан сугышында элемтәче булганнар.
    3. Этләр 700 000 меңнән артык яралы солдатларны алып чыкканнар.
    4. Этләр Бөек Ватан сугышында хәбәр тапшырганнар.

    Собака по кличке Джек переплыл через Днепр

    1. Джек кушаматлы песи Днепр елгасын йөзеп чыккан.
    2. Джек кушаматлы эт Днепр елгасын йөзеп чыккан.
    3. Джек кушаматлы эт хәбәр тапшырган.
    4. Джек кушаматлы эт танктны юк иткән.

    Во время войны собаки уничтожили 300 танков

    1. Сугыш вакытында этләр танкта йөргәннәр.
    2. Сугыш вакытында этләр 303 танкны юк иткәннәр.
    3. Сугыш вакытында этләр 303 шәһәрне минадан чистартканнар.
    4. Сугыш вакытында этләр 300 танкны юк иткәннәр.

    Собаки были хорошими связистами.

    1. Этләр яхшы элемтәче булганнар.

    2. Этләр 300 шәһәрне минадан чистартканнар.

    3.  Этләр яхшы хәбәрче булганнар.

    4.  Этләр  батальонда булганнар.

    2. Алдагы биремне парлап эшлибез (РАБОТА В ПАРЕ).

    — Сез  текст буенча бер сорау төзисез һәм җилкә партнерына бирәсез. Ул җавабын әйтә һәм үзенең соравын бирә, сез  җавап аласыз. (А сейчас вы составляете вопрос по тексту, задаете его партнеру по плечу, который отвечает и задает свой вопрос, вы отвечаете). Каждому из вас дается по 30 секунд.

    — Бик зур рәхмәт. Х өстәл артындагы Х номерлы укучы җилкә партнерына соравын әйтә, җавап ала һәм аның соравына җавап бирә.

    1. Таблицага кире кайтабыз.  Экранга карагыз. (13 слайд) 

    А теперь возвращаемся к своим таблицам.  “Укыганнан соң”  дигән багананы тутырабыз.

    “Укыганга кадәр” һәм “Укыганнан соң” баганаларын чагыштырыгыз. (15- 20 секунд)

    Кемнең бөтен җаваплары дөрес туры килде кулларыгызны күтәрегез.

    -Молодцы! Булдырдыгыз! Сез этләр турында күп беләсез.

        Этләр сугышта бик күп батырлыклар эшләгәннәр һәм Бөек җиңүне якынайтканнар. Этләрнең кешеләргә файдасы сугыш вакытында гына түгел, тыныч тормышта да күп.  Шуңа күрә этләргә бик күп һәйкәлләр куелган. (слайды с памятниками для собак)(14-22 слайд)

    1. Рефлексия. Хәзер дәресебезгә йомгак ясыйбыз.(23 слайд)
    1. Без бүген дәрестә нәрсәләр  турында сөйләштек?
    2. Этләр турында нәрсәләр белдегез?

    (Бөек Ватан сугышында этләр зур батырлыклар эшләгәннәр.)

    -Әйе, балалар, этләр безнең дүртаяклы дусларыбыз. Алар кешеләрне Бөек Ватан сугышында җиңү яуларга зур ярдәм күрсәткәннәр, күп батырлыклар эшләгәннәр. Гомумән, сугыш вакытында гына түгел, тыныч тормышта да этләр чын терәк ярдәмче булып торалар. Шуңа күрә дә бөтен илләрдә аларга багышлап бик күп һәйкәлләр куелган.

    VII.Билгеләр кую.    Сез иң яхшы, иң актив, иң акыллы укучылар!!!

    Бүгенге дәрестә Х нче өстәл бик яхшы эшләде.

    Хнче өстәлгә — “4” ле билгесе куям.

    Ә Хнче  өстәл артында утыручы укучыларга

    тырышыграк, активрак булырга кирәк.

    Тырышлык булса, уңышлар да булыр!

    Дәрес өчен бик зур рәхмәт!

              VI.Өй эше    (23 слайд)

         Безнең Алабуга шәһәрендә дә этләргә багышланган һәйкәл бар. Киләсе дәрескә сез бу һәйкәл турында мәгълүмат әзерләп килегез. Бу биремне көндәлекләрегезгә языгыз.

    Көндәлекләрегезне ачыгыз, экранга карагыз һәм күчереп языгыз.

    Сау булыгыз, укучылар!

    nsportal.ru

    поурочное планирование по татарской литературе 7 класс

    Календарно-тематическое планирование по родной литературе 7 класс.

    Тема

    урока

    Дата П

    Дата Ф

    Кол-во часов

    Тип урока

    Планируемые результаты

    Форма организации познавательной деятельности

    Формы контроля

    Организация самостоятельной деятельности

    Примечание

    Предметные

    Метапредметные (УУД)

    Личностные

    Г.Тукай Рассказ “Исемдә калганнар” Детство писателя

    1

    Обобщение и систематизация знаний и способов деятельности

    Знать факты жизни писателя

    Уметь владеть приемами анализа текста

    Подбирать аргументы для подтверждения собственной позиции

    Использование словаря

    ответы на вопросы по произведению

    Взаимоконтроль

    работа с текстом

    подробный пересказ текста

    определение главной мысли текста.. пересказ фрагмента текста.

    Развитие речи по произведению. Г.Тукая “Исемдә калганнар”. Сочинение “Детство Г.Тукая”

    1

    Обобщение и систематизация знаний и способов деятельности

    Знать факты жизни писателя

    Уметь владеть приемами анализа текста

    Выделить причинно следственные связи в устных высказываниях Формулировать выводы

    Уважительное отношение к татарской литературе

    работа в парах

    устная проверка знаний

    составление монологического высказывания

    Габдулла Тукай “Шүрәле”.

    1

    Обобщение и систематизация знаний и способов деятельности

    Знать факты жизни писателя

    Уметь владеть приемами анализа текста

    Умение работать с разными источниками информации

    Воспитание чувства любви к природе, к родной стране

    осмысленное чтение, ответы на вопросы, деление текста на части.

    самоконтроль

    работа с текстом определение главной мысли текста..

    .

    Габдулла Тукай. “Туган авыл”.

    Поэзия Тукая о любви к Родине.

    1

    систематизация знаний и способов деятельности

    Знать факты жизни писателя

    Уметь давать оценку прочитанному произведению

    Умение самостоятельно организовывать собственную деятельность

    Совершенствование духовно нравственных качеств личности

    самостоятельная работа

    самоконтроль

    составление монологического высказывания

    Жизнь и творчество З.Яруллина

    1

    Вводное учебное занятие

    Знать факты жизни

    Уметь пересказать

    Умение работать с разными источниками информации

    Подбирать аргументы для подтверждения собственной позиции

    Совершенствование духовно нравственных качеств личности

    ответы на вопросы по произведению, словесное рисование прочитанного

    самоконтроль

    определение темы текста, пересказ фрагмента текста.

    Жизнь и творчество Ф.Яруллина

    1

    Изучение и первичное закрепление нового материала

    Знать факты жизни

    Уметь перессказать

    Умение работать с разными источниками информации

    Подбирать аргументы для подтверждения собственной позиции

    Совершенствование духовно нравственных качеств личности

    самостоятельная работа по вариантам

    устная проверка знаний

    работа по заданным текстам, письменные работы над упражнениями

    Жизнь и творчество Ф.Амирхана

    1

    Изучение и первичное закрепление нового материала

    Знать факты жизни

    Уметь пересказать

    Умение работать с разными источниками информации

    Подбирать аргументы для подтверждения собственной позиции

    Совершенствование духовно нравственных качеств личности

    работа в парах

    самоконтроль

    ответы на вопросы

    Фатих Амирхан.”Март каһарманы”

    1

    систематизация знаний и способов деятельности

    Знать факты жизни и творчество писателя

    Уметь воспроизводить содержание произведения

    Умение самостоятельно организовывать собственную деятельность

    Воспитание чувства любви к Отечеству

    ответы на вопросы по произведению.

    самоконтроль

    определение темы текста, пересказ фрагмента текста

    М.Гафури “Татар байрагы” Анализ стихотворений.

    1

    Комплексное применение знаний и способов деятельности

    знать факты жизни

    писателя

    уметь давать оценку прочитанному

    Умение самостоятельно организовывать собственную деятельность

    Уважение к Отечеству

    самостоятельная работа по вариантам

    взаимоконтроль

    работа по текстам; выполнение заданий по учебнику

    Развитие речи. Беседа о родном языке

    1

    Развитие речи

    Уметь свободно владеть письменной и устной речью

    Выделять причинно следственную связь в устных и письменных высказываниях

    Воспитание чувства любви к Отечеству

    осмысленное чтение, ответы на вопросы, деление текста на части.

    Внешний контроль

    составление монологического высказывания

    Г. Ибрагимов “Алмачуар”

    1

    Комплексное применение знаний и способов деятельности

    Знать факты жизни

    Уметь пересказать, и давать оценку прочитанному

    Умение самостоятельно организовывать собственную деятельность

    Воспитание чувства любви к Отечеству

    ответы на вопросы по произведению

    самоконтроль

    самостоятельный рас­сказ по иллюстрации

    Развитие речи. Сочинение по произведению “ Алмачуар”

    1

    Развитие речи

    Понимать героя и уметь писать характеристику

    Выделять причинно следственную связь в устных и письменных высказываниях

    Использование интернет ресурса

    самостоятельная работа

    Внешний контроль

    составление монологического высказывания

    Внеклассное чтение. Творчество местных писателей.

    1

    Комплексное применение знаний и способов деятельности

    Умение работать с разными источниками информации

    Встреча с местными писателями

    работа в парах

    взаимоконтроль

    ответы на вопросы

    Г.Кутуй “Сагыну”

    Образ родины

    1

    Обобщение и систематизация знаний и способов деятельности

    Знать факты жизни

    И творчество

    Уметь выразительно читать

    Умение самостоятельно организовывать собственную деятельность

    Воспитание чувства уважения к Отечеству

    игры со словами.

    Внешний контроль

    работа по передаче содержания задуманного

    Развитие речи. Образ народа во время войны

    1

    Развитие речи

    Уметь правильно выразить свою мысль

    Выделять причинно следственную связь в устных и письменных высказываниях

    Воспитание чувства уважения к Отечеству

    ответы на вопросы по произведению.

    самоконтроль

    определение главной мысли текста,пересказ фрагмента текста

    Гадел Кутуйның “Рөстәм маҗаралары”

    1

    Комплексное применение знаний и способов деятельности

    Уметь давать оценку самостоятельно прочитанному произведению

    Умение понимать проблему

    Воспитание чувства уважения к Отечеству

    работа в парах

    самоконтроль

    работа по текстам; выполнение упражнений по учебнику

    Стихи Х.Туфана. “Талантлы син кеше туганым”

    1

    Обобщение и систематизация знаний и способов деятельности

    Знать жизнь и творчество писателя

    Уметь бегло выразительно читать вслух

    Умение самостоятельно организовывать собственную деятельность

    Уважительное отношение между людьми

    самостоятельная работа

    Внешний контроль

    составление монологического высказывания

    Внеклассное чтение. Стихи М.Джалиля

    1

    систематизация знаний и способов деятельности

    Знать жизнь и творчество писателя

    Уметь пересказать

    Выделять причинно следственную связь в устных и письменных высказываниях

    Использование интернета и аудиозаписей

    игры со словами.

    устная проверка знаний

    работа по текстам; выполнение упражнений по учебнику

    Р.Хафизова. “Кашкарыйлар озын гомерле”

    1

    Обобщение и систематизация знаний и способов деятельности

    Владеть приемами анализа худ.текста

    Умение подбирать аргументы для подтверждения собственной позиции

    Уважительное отношение к татарской литературе

    самостоятельная работа по вариантам

    самоконтроль

    составление монологического высказывания

    Жизнь и творчество И.Салахова “Ана тавышы”

    1

    Вводное учебное занятие

    Знать жизнь и творчество писателя

    Уметь пересказать

    Умение работать с разными источниками информации

    Совершенствование духовно нравственных качеств личности

    ответы на вопросы по произведению, словесное рисование прочитанного

    тестовые задания

    работа с текстом

    подробный пересказ текста

    определение главной мысли текста.. пересказ фрагмента текста.

    Развитие речи по произведению “Ана тавышы”

    Сочинение по плану

    1

    Развитие речи

    Уметь правильно выразить свою мысль

    Выделять причинно следственную связь в устных и письменных высказываниях

    Воспитание чувства уважения к Отечеству

    ответы на вопросы по произведению.

    самоконтроль

    работа с текстом Обсуждение главной мысли произ­ведения

    Зыя Мансур “Таңсылу”

    1

    Комплексное применение знаний и способов деятельности

    Дать оценку прочитанному произведению

    Умение понимать проблему, выдвигать гипотезу

    Воспитание моральных качеств человека

    ответы на вопросы по произведению, словесное рисование прочитанного

    самоконтроль

    определение темы текста, пересказ фрагмента текста.

    Развитие речи беседа по теме “Великое имя матери”

    1

    Развитие речи

    Умение самостоятельно организовывать собственную деятельность

    Уважительное отношение к маме

    самостоятельная работа по вариантам

    Внешний контроль

    работа по заданным текстам, письменные работы над упражнениями

    Развитие речи по произведению “Кем җырлады”. Темы войны

    1

    Развитие речи

    Уметь правильно выразить свою мысль

    Выделять причинно следственную связь в устных и письменных высказываниях

    Воспитание чувства уважения к Отечеству

    ответы на вопросы по произведению, словесное рисование прочитанного

    самоконтроль

    самостоятельный рас­сказ по иллюстрации

    Әмирхан Еникинең “Матурлык”

    1

    Комплексное применение знаний и способов деятельности

    Знать содержание изученных произведений

    Уметь воспроизводить содержание

    Умение понимать проблему, структурировать материал

    Воспитание уважительного отношения к природе

    самостоятельная работа по вариантам

    самоконтроль

    составление монологического высказывания

    Внеклассное чтение. А.Еники “Бала”

    1

    систематизация знаний и способов деятельности

    Уметь дать оценку почитанному произведению

    Умение самостоятельно организовывать собственную деятельность

    Воспитание отношений между родителями и детьми

    самостоятельная работа по вариантам

    самоконтроль

    составление монологического высказывания

    Р. Тухфатуллин ”Балам көлүе”

    1

    Комплексное применение знаний и способов деятельности

    Знать жизнь и творчество писателя

    Владеть приемами анализа худ.текста

    Умение подбирать аргументы для подтверждения собственной позиции

    Воспитание чувства любви к Отечеству

    работа в парах

    взаимоконтроль

    ответы на вопросы

    Развитие речи.“Мое детство”

    1

    Развитие речи

    Владеть письменной речью

    Выделять причинно следственную связь в устных и письменных высказываниях

    самостоятельная работа

    Внешний контроль

    составление монологического высказывания

    Творчество Г.Зайнашевой.Анализ стихотворений

    1

    Комплексное применение знаний и способов деятельности

    Знать жизнь и творчество писателя

    Уметь пересказать

    Умение самостоятельно организовывать собственную деятельность

    Использование интернет ресурса

    осмысленное чтение, ответы на вопросы, деление текста на части.

    тестовые задания

    подробный пересказ текста

    Жизнь и творчество Т.Айди

    “Йөртә безне язмышлар”

    1

    Вводное учебное занятие

    Знать жизнь и творчество писателя

    Уметь пересказать

    Умение подбирать материал

    Совершенствование духовно нравственных качеств личности

    игры со словами.

    самоконтроль

    работа по передаче содержания задуманного

    Жизнь и творчество Ф. Идела

    1

    Вводное учебное занятие

    Знать жизнь и творчество писателя

    Уметь пересказать

    Умение подбирать материал

    Совершенствование духовно нравственных качеств личности

    ответы на вопросы по произведению.

    самоконтроль

    определение главной мысли текста,пересказ фрагмента текста

    Внеклассное чтение. Г.Ибрихимов “Табигать балалары

    1

    Комплексное применение знаний и способов деятельности

    Знать содержание

    Уметь пересказать

    Умение самостоятельно организовывать собственную деятельность

    Воспитание отношений между родителями и детьми

    ответы на вопросы по произведению, словесное рисование прочитанного

    самоконтроль

    обсуждение главной мысли произ­ведения

    Развитие речи “В чем красота человека?

    1

    Развитие речи

    Владеть письменной речью

    Выделять причинно следственную связь в устных и письменных высказываниях

    работа в парах

    устная проверка знаний

    работа по текстам; выполнение упражнений по учебнику

    Национальные праздники и традиции татарского народа

    1

    систематизация знаний и способов деятельности

    Участвовать в диалоге

    Выделять причинно следственную связь в устных и письменных высказываниях

    Уважительное отношение к татарской литературе, уважение к культурам других народов

    осмысленное чтение, ответы на вопросы, деление текста на части.

    тестовые задания

    работа с текстом

    Подробный пересказ текста

    7 класс

    Количество часов по программе-34

    По учебному плану -34

    Из них на изучение произведений -20

    На развитие речи-9

    Внеклассное чтение — 7

    infourok.ru

    Добавить комментарий

    Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *