5 класс

Grammar practice 2 ответы 5 класс – 5 класс Модуль 2 grammar practice and translator’s corner | SPOTLIGHT рабочая тетрадь

Содержание

5 класс Модуль 2 grammar practice and translator’s corner | SPOTLIGHT рабочая тетрадь

Решение заданий модуль 2 практика грамматики в workbook «Английский в фокусе за 5й класс»

  1. 2 Harry Potter has got a cloak and a magic wand
    but he hasn’t got a super car, a ring or a bow.
    3 Robin Hood & Batman have got a cloak but
    they haven’t got a ring or a magic wand.
    4 Frodo has got a cloak and a ring but he hasn’t
    got a super car, a magic wand or a bow.
  2. (предполагаемый ответ)
    1 I have got books and a pencil case in my school
    bag.
    2 I have got a notebook and a pencil on my desk.
    3 My friend has got a book and a pen on her
    desk.
  3. 1 Have …? Yes, I have./No, I haven’t.
    2 Have …? Yes, they have./No, they haven’t.
    3 Have …? Yes, I have./No, I haven’t.
    4 Has …? Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
    5 Has …? Yes, he has./No, he hasn’t.
  4. 1 children, 2 tomatoes, 3 brushes, 4 feet,
    5 ladies, 6 toys, 7 foxes, 8 leaves, 9 teeth, 10 caps.
  5. 2 Those are books. 3 These are helmets.
    4 These are coins. 5 That is a mug. 6 This is a
    cap. 7 That is a doll. 8 This is a guitar. 9 Those
    are stamps. 10 Those are trainers.
  6. 2 Those women have got pink scarves. 3 These
    buses are blue. 4 Those men are doctors. 5 My
    friends are Russians. 6 Superheroes have got spe&
    cial powers. 7 We have got toy mice. 8 They have
    got digital cameras. 9 These are helmets and
    those are watches.
  7. 1 Where is Jim Carrey from? 2 Have you got a
    teddy bear on your bed? 3 How old is Nancy?
    4 Has Mary got a big collection?
  8. 1 Peter hasn’t got a red cap. 2 The children
    have got bicycles. 3 Those are digital cameras.
    4 That is a new car over there! 5 Tom and Susan
    are from Canada.

5class spotlight workbook Grammar Practice 2 Translator’s corner

What’s the English for: (Переведите на английский)

Красный велосипед, новый баскетбольный мяч, синий шлем, цифровой фотоаппарат, американские дети, говорить по-французски, две новые сумки, три женщины из Японии, новые часы, сто почтовых марок, итальянский шарф?

Перевод: red bicycle, new basketball, blue helmet, digital camera, American children, to speak French, two new handbags, three women from Japan, new watch, a hundred of post stamps, Italian scarf.

Translate the sentences into English: (Переведите предложения на английский)

  1. Я из России. А Джон из Англии.
  2. У меня много друзей в США и Канаде.
  3. У Джейн в портфеле книги, тетради и новый пенал.
  4. Света и Сергей в 6 классе. Они умеют читать по-английски.
  5. Это кошка. А то — собака.
  6. Это футбольные мячи, а те — баскетбольные.
  7. С днем рождения, Джим! — Спасибо!
  8. Откуда ты? Я из России.
  9. Что у тебя в портфеле? — Много книг и английский брелок.
  10. Кто твой лучший друг? — Ты.
  11. Что ты умеешь делать? — Петь.
  12. Сколько это стоит? — 2 фунта.

Перевод:

  1. I’m from Russia. And John is from England.
  2. I have got a lot of friends from the USA and Canada.
  3. Jane has got books, notebooks and a new pencil case in her school bag.
  4. Sveta and Sergey are in class 6. They can read English.
  5. This is a cat. And that is a dog.
  6. These are footballs and those are basketballs.
  7. Happy birthday, Jim! — Thank you!
  8. Where are you from? — I’m from Russia.
  9. What have you got in your school bag? — I’ve got a lot of books and an English key ring.
  10. Who is your best friend? — You.
  11. What can you do? — To sing.
  12. How much does it cost? — Two pounds.

 

Translate the dialogue: (Переведите диалог)

Меня зовут Дима Симонов. Я из Новосибирска. Мне 10 лет. У меня есть коллекция монет. В моей коллекции 54 монеты из 22 стран мира. Моя любимая монета из Новой Зеландии.

Перевод:

My name is Dima Simonov. I’m from Novosibirsk. I’m ten years old. I have got a collection of coins. I’ve got 54 coins from 22 countries of the world in my collection. My favorite coin is from New Zeland.

 
Назад к списку заданий ->


«« 5 класс Модуль 2 Задания 2d — Writing (a descriptive story) Spotlight Рабочая тетрадь

5 класс Модуль 3 Задания 3a — At home Spotlight Рабочая тетрадь »»

spotlight-reshebnik.ru

5 класс Модуль 5 Grammar Practice and Translator’s corner Spotlight Рабочая тетрадь | SPOTLIGHT рабочая тетрадь

Решение заданий Модуля 5 «Практика Грамматики» и «Уголок переводчика» workbook «Английский в фокусе за 5й класс»

Модуль 5 Grammar Practice

  1. 1 speaks, 2 carries, 3 goes, 4 washes, 5 eats,
    6 plays, 7 writes, 8 teaches, 9 lives, 10 likes,
    11 writes, 12 sleeps, 13 laughs, 14 hunts.
  2. 1 lives, 2 carries, 3 washes, 4 cries, 5 goes,
    6 likes, 7 watches.
  3. 2 Where do they live? They live in Australia.
    3 How long do they live for? They live for nearly
    30 years. 4 What do they like? They like sitting in
    the mud. 5 What do they eat? They eat leaves,
    fruit and insects.
  4. 1 Do; Yes, I do./No, I don’t.
    2 Do; Yes, I do./No, I don’t.
    3 Do; Yes, I do./No, I don’t.
    4 Does; Yes, she does./No, she doesn’t.
    5 Do; Yes, they do./No, they don’t.
  5. 2 A: Does Eddie drink water in the morning?
    B: No, he doesn’t. He drinks coffee.
    3 A: Do Ben and Mike play football after school?
    B: No, they don’t. They play basketball.
    4 A: Does Betty play the piano?
    B: No, she doesn’t. She plays the guitar.
  6. 1) doesn’t feel, 2) take, 3) feeds, 4) washes,
    5) cleans, 6) doesn’t like, 7) love, 8) love.
  7. 1 Can; Yes, I can./No, I can’t.
    2 Have; Yes, I have./No, I haven’t.
    3 Do; Yes, they do./No, they don’t.
    4 Are; Yes, they are./No, they aren’t.
    5 Has; Yes, (s)he has./No, (s)he hasn’t.
    6 Does; Yes, (s)he does./No, (s)he doesn’t.
    7 Does; Yes, (s)he does./No, (s)he doesn’t.
    8 Is; Yes, there is./No, there isn’t.
    9 Do; Yes, they do./No, they don’t.

Translator’s corner

What’s the English for: (Переведите на английский)

Красивые животные из Африки и Азии, опасная змея с желтыми полосками, индийские слоны, питаться растениями, много насекомых, жить в Бразилии, морская свинка моей сестры, спать днем, плавать в реках, на высоком дереве, птица с длинным хвостом, животное с длинной шерстью?

Перевод:

Beautiful animals from Africa and Asia, a dangerous snake with yellow stripes, Indian elephants, to eat

plants, a lot of insects, to live in Brazil, my sister’s guiney pig, to sleep in the day, to swim in rivers, on the high tree, a bird with a long tail, an animal with long fur.

 

Translate the sentences into English: (Переведите предложения на английский)

  1. В Африке много тигров и львов.
  2. Слоны любят бананы.
  3. Обезьяны — забавные животные.
  4. Кошки умеют плавать?
  5. Моя кошка очень красивая: у нее ярко-зеленые глаза и рыжая густая шерсть.
  6. Ты любишь собак? — Да. Я люблю больших собак.
  7. Твои родители работают по субботам? — Нет. По субботам мы иногда всей семьей ходим в парк.
  8. Твой друг хорошо плавает? — Да. Он живет в Самаре. Он плавает в Волге.
  9. Посмотри! Что там на дереве? — Большая красивая птица!
  10. Твой брат любит кошек? — Нет, он любит только компьютер! Это его хобби.
  11. Жирафы живут в России? — Да, в зоопарке.

Перевод:

  1. There are a lot of tigers and lions in Africa.
  2. Elephants like bananas.
  3. Monkeys are funny animals.
  4. Can cats swim?
  5. My cat is very beautiful: it has got bright green eyes and thick red fur.
  6. Do you like dogs? — Yes. I like big dogs.
  7. Do your parents work on Saturdays? — No. On Saturdays we sometimes go to the park with all my family.
  8. Does your friend swim well? — Yes, he does. He lives in Samara. He swims in the Volga.
  9. Look! What is there in the tree? — There s a big beautiful bird!
  10. Does your brother like cats? — No, he likes only computer! This is his hobby.
  11. Do giraffes live in Russia? — Yes, they do, in the zoo.

Translate the dialogue: (Переведите диалог на английский)

— Давай сыграем в игру! У меня фотография моего питомца. Его зовут Том. Кто он? Задавай мне вопросы. Но я могу отвечать только «да» и «нет».

— Том — собака?
— Нет.
— Кошка?
— Нет.
— Это большое животное?
— Нет.
— Том умеет плавать?
— Да.
— Он ест мясо?
— Нет.
— У него длинный хвост?
— Нет.
— Это морская свинка?
— Да! Посмотри на фотографию Тома! Он красивый и очень смешной. Я его очень люблю!
Перевод:

— Let’s play the game! I have a picture of your pet. It’s name is Tom. Who is it? Ask me questions. But I can answer only «yes» or «по».
— Is Tom a dog?
-No.
— Is it a big animal? -No.
— Can it swim? -Yes.
— Does it eat meat? -No.
— Has it a long tail? -No.
— Is it a guiney pig?
— Yes! Look at the picture of Tom! It’s beautiful and very funny. I love it very much!

Назад к списку заданий ->

spotlight-reshebnik.ru

Английский язык, рабочая тетрадь Spotlight Workbook 5 класс

  • Автор:

    Афанасьева О.В., Дули Д.

    Издательство:

    Просвещение

ГДЗ(готовые домашние задания), решебник, рабочая тетрадь онлайн по английскому языку, Spotlight Workbook за 5 класс авторов Ваулина, Афанасьева module 1, Grammar Practice, задание 2 — вариант решения задания 2

Unit 1:

    Unit 1c Favourite subjects:

    1

    2

    Unit 1d Writing (a homepage):

    1

    2

Unit 2:

    Unit 2a I’m from … :

    1

    2

    3

    Unit 2b My things:

    1

    2

    3

    4

    Unit 2c My collection:

    1

    2

    Unit 2d Writing (a descriptive story):

    1

    2

Unit 3:

    Unit 3d Writing (about my dream house):

    1

    2

    3

    4

Unit 4:

    Unit 4a My family!:

    1

    2

    3

    4

    Unit 4b Who’s who?:

    1

    2

    3

    4

    Unit 4c Famous peole:

    1

    2

    Unit 4d Writing (an email):

    1

    2

    3

Unit 5:

    Unit 5a Amazing creatures:

    1

    2

    3

    Unit 5b At the zoo:

    1

    2

    3

    4

    Unit 5d Writing (a paragraph):

    1

    2

    3

Unit 6:

    Unit 6a Wake up!:

    1

    2

    4

    5

    6

    Unit 6d Writing (a letter):

    1

    2

Unit 7:

    Unit 7a Year after year:

    1

    2

    3

    Unit 7b Dress right!:

    1

    2

    3

    4

    5

    Unit 7d Writing (a postcard):

    1

Unit 8:

    Unit 8a Celebrations:

    1

    2

    3

    4

    Unit 8b Master chef:

    1

    3

    4

    5

    Unit 8c It’s my birthday!:

    1

    2

    Unit 8d Writing (an articl about a festival):

    2

    3

Unit 9:

    Unit 9a Going shopping:

    1

    2

    3

    Unit 9c Don’t miss it!:

    1

    2

    3

    4

    Unit 9d Writing (a film review):

    1

    2

Unit 10:

    Unit 10a Travel & leisure:

    1

    2

    4

    5

    Unit 10b Summer fun:

    1

    2

    3

    4

    Unit 10c Just a note:

    1

    2

    3

    Unit 10d Writing (a note):

    1

    2

    3

gdz-five.ru

5 класс Модуль 1 grammar practice and translator’s corner | SPOTLIGHT рабочая тетрадь

Решение заданий модуль 1 практика грамматики в workbook «Английский в фокусе за 5й класс»

  1. 1 a, 2 a, 3 a, 4 an, 5 an, 6 a.
  2. 1 it, 2 he, 3 they, 4 it, 5 she, 6 they.
  3. 1 We, 2 It, 3 You, 4 It, 5 She.
  4. 1 He’s, 2 She isn’t, 3 We’re, 4 I’m, 5 They
    aren’t, 6 You’re.
  5. 1) ’m, 2) ’m, 3) ’s, 4) isn’t, 5) ’re, 6) ’m,
    7) aren’t, 8) ’s, 9) ’s.
  6. 3 Is it an …, No, it isn’t. It’s a blackboard.
    4 Are they …, No, they aren’t. They’re books.
    5 Is she a …, No, she isn’t. She’s a student.
  7. 1 Her name’s Sally Owens. 2 What, at Forest
    Park School. 3 What, She chooses Music and
    Maths.
  8. 1 What, My name’s … . 2 How, I’m … years
    old. 3 What, My favourite school subject is … .
    4 What, I’m in class … .
  9. 1 Where is the Maths lesson? 2 Her name is
    Linda. 3 John is in class 2B. 4 You are twelve years
    old. 5 This is not a ruler. 6 Bill and Ann are
    friends.

What’s the English for: (Переведите на английский)

Расписание уроков, английский язык и история, физкультура и естествознание, урок математики, книга и тетрадь, линейка и карандаш, любимый предмет, дни недели, учитель музыки, перерыв на обед?

 Перевод:

Timetable, English and History, PE and Science, maths lesson, a book and a notebook, a ruler and a pencil, favorite lesson, days of the week, a teacher of Music, lunch break.

 

Translate the sentences into English: (Переведите предложения на английский)

  1. Урок математики в кабинете №16.  The maths lesson is in Room 16.
  2. Мой любимый день недели — суббота. My favorite day of the week — Saturday.
  3. Сколько лет Тому? — 10. How old is Tom? — 10.
  4. Мне 12 лет. А тебе? I am 12 years old. And you?
  5. Его зовут Саша. Он учится в 5 классе. His name is Sasha. He studies in class 5.
  6. Джон и Билл — друзья. Они новенькие в 4 «А» классе. John and Bill are friends. They are new to class 4A.
  7. Это карандаш? — Нет, это ручка. Is it a pencil? — No, it is a pen.
  8. Моя любимая учительница — Анна Ивановна. Она преподает русский язык. My favorite teacher is Anna Ivanovna. She is a teacher of Russian.
  9. Как его зовут? В каком он классе? Сколько ему лет? What is his name? What class is he in? How old is he?
  10. Какие предметы он изучает? Какой его любимый предмет? Кто его любимый учитель? What subject does he study? What is his favorite subject? Who is his favorite teacher?
  11. Где проводится урок английского языка? Where is the English lesson?

Translate the dialogue: (Переведите диалог)

— Здравствуй! Меня зовут Мэри Грин.

— Здравствуй! Я Таня Петрова.

— Сколько тебе лет, Таня?

— 11. А тебе, Мэри?

— Мне тоже 11.

— Приятно познакомиться!

— Мне тоже! Пойдем вместе на урок музыки.

 Перевод:

— Hello! My name is Mary Green.

— Hello! I’m Tanya Petrova.

— How old are you, Tanya?

— I’m 11. And you, Mary?

— I’m 11 too.

— Nice to meet you.

— Nice to meet you too! Let’s go together to the Music lesson!

 

Назад к списку заданий ->

spotlight-reshebnik.ru

5 класс Модуль 6 Grammar Practice and Translator’s corner Spotlight Рабочая тетрадь | SPOTLIGHT рабочая тетрадь

Решение заданий Модуля 6 «Практика Грамматики» и «Уголок переводчика» workbook «Английский в фокусе за 5й класс»

Модуль 6 Grammar Practice

  1. (предполагаемый ответ)
    A: How often do you do the shopping?
    B: I always do the shopping.
    A: How often do you watch a DVD?
    B: I often watch a DVD.
    A: How often do you go jogging?
    B: I never go jogging.
    A: How often do you work on your computer?
    B: I sometimes work on my computer.
  2. 1 Nancy sometimes has a cup of tea in the
    afternoon. 2 Gareth and Tonia never go to bed
    early. 3 Lara usually practises kickboxing in the
    evening. 4 My parents always relax at the weekends.
    5 My friends often visit me at home.
  3. She has a geography class at 11:00 o’clock in the
    morning. She has lunch at 12:00 o’clock at noon.
    She has a science class at 1:00 o’clock and an art
    class at 2:00 o’clock in the afternoon. She has
    football practice at 6:00 o’clock in the evening.
    On Saturdays, Sally wakes up at 11:00 o’clock in the
    morning. She has tennis practice at noon. She has
    lunch at 2:00 o’clock in the afternoon. She meets
    her friends at 6:00 o’clock in the evening.
  4. 1 B, 2 C, 3 D, 4 A.
    • +ing: open, sleep, study, hurt, relax, visit
    • e+ing: ride, leave
    • Double consonant +ing:stop, run, put, swim
  5. 2 A: Is the gardener
    B: No, he isn’t. He’s planting flowers.
    3 A: Are the painters
    B: No, they aren’t. They’re drinking juice.
    4 A: Is the secretary
    B: No, she isn’t. She’s reading the newspaper.
    5 A: Are
    B: No, they aren’t. They’re running.
  6. 2 Andy isn’t typing a letter. He’s talking on the phone.
    3 Matt isn’t listening to the radio. He’s reading a book.
    4 Clara isn’t driving a car. She’s working on the computer.
    5 Sue isn’t sending an email. She’s riding a scooter.

5class spotlight workbook Grammar Practice 6 Translator’s corner на странице 52

What’s the English for: (Переведите на английский)

  • Завтракать на кухне — have breakfast in the kitchen
  • Обедать в школе — have lunch in school
  • Ходить в школу — going to school
  • Ужинать в 7 часов — have dinner at seven pm (o’clock)
  • Ложиться спать в 10 часов — go to bed at ten pm (o’clock)
  • Работать на компьютере — work on the computer
  • Чашка чая — cup of tea
  • Разговаривать о работе — talk about work
  • Около половины седьмого — about half of the seventh
  • Отдыхать в кресле — relax in armchair
  • Смотреть DVD — watch DVD
  • Читать книги — read books
  • Ремонтировать автомобиль — repair a car
  • Сажать цветы — plant flowers
  • Пить кофе — drink a coffee
  • Играть в компьютерные игры — play computer games

 

Translate the sentences into English: (Переведите предложения)

  • Мой брат всегда читает вечером, а я смотрю ТВ.
    My brother always reads at evening and I watch TV.
  • Моя мама обычно готовит завтрак для меня и моей сестры.
    My mother usually cooks breakfast for me and my sister.
  • Я никогда не делаю уроки в воскресенье.
    I never do my homework on Sunday.
  • Где папа? — Он ремонтирует машину.
    Where is father? — He is repairing the car.
  • Собака в саду. — Она играет? — Нет, спит.
    Dog in the garden. Is she playing? No, she is sleep.
  • Ты свободен сегодня после обеда? — Нет, извини, я очень занят.
    Are you free today after dinner? — No, sorry, I am very busy.
  • Будьте добры, который час? — 4.15.
    Please, what time is it? — It’s a four hours and fifteen minutes. (It’s a quarter past four)
  • В котором часу ты встаешь? — В 7.30.
    What time do you get up? — At half of eight
  • Что Вы сейчас делаете? — Мы ждем друзей.
    What are you doing now? We are waiting for friends.
  • Чем занимаются (где работают) твои родители?
    Where are your parents work?

 

Translate the situations into English: (Переведите ситуации)

Посмотри на картинку! Что делают эти люди? — Это летчик: он управляет самолетом. Это пекарь: он печет хлеб. Это ветеринар: он осматривает собаку. Это официант: он подает напитки.

Look at the picture. What are these people doing? — This is a pilot: he is aviating a plane. This is a baker: he is baking a bread. This is a vet, he is watching a dog. This is a waiter: he is giving a drink.

Посмотри на фотографию. Это моя семья. Мы в саду. У нас в саду много цветов и плодовых деревьев. Папа работает. Сад — это его хобби. Это я. Я помогаю папе. Мама поливает цветы около дома. Мой младший брат Дима играет со своим другом под большой яблоней. Наши питомцы с нами. Собака Тобик и кошка Мурка играют вместе с мальчиками.

Look at the photo! This is my family. We are in the garden. There are many flowers and trees. Dad is working. Garden is his hobby. It’s me. I’m helping my dad. Mother is watering the flowers near home. My junior brother Dima is playing with his friend under apple-tree, this is our pets. Dog Tobik and cat Murka is playing with boys.

Назад к списку заданий ->


«« 5 класс Модуль 5 Grammar Practice and Translator’s corner Spotlight Рабочая тетрадь

5 класс Модуль 7 Grammar Practice and Translator’s corner Spotlight Рабочая тетрадь »»

spotlight-reshebnik.ru

5 класс Модуль 7 Grammar Practice and Translator’s corner Spotlight Рабочая тетрадь | SPOTLIGHT рабочая тетрадь

Решение заданий Модуля 7 «Практика Грамматики» и «Уголок переводчика» workbook «Английский в фокусе за 5й класс»

Модуль 7 Grammar Practice

  1. 1) snows, 2) is shining, 3) is, 4) wear, 5) are
    wearing, 6) makes, 7) has, 8) is swimming,
    9) making.
  2. 1 Where are the girls sitting? 2 How does this
    dress look on me? 3 What does your sister do in
    Australia? 4 What are you wearing? 5 What’s the
    weather like in Norway now? 6 What does Harry
    love wearing? 7 Is it raining there? 8 Where are
    you staying? 9 Where does he work? 10 When
    does Elsa wake up?
  3. (предполагаемый ответ)
    1 I am reading a book at the moment. 2 I visit
    my grandparents on Sundays. 3 I go swimming in
    the summer. 4 I always go to bed early. 5 I am
    having lunch right now. 6 I go skiing in the winter.
    7 I never help my mum with the chores.
  4. James usually eats a sandwich in the morning but today he is eating cereal.
    He usually goes to school in the morning but today he’s going hiking.
    He usually works on his computer in the afternoon but today he’s playing football.
    He usually plays games on the computer in the evening but today he’s playing basketball.
  5. 2 What are you wearing right now? I’m wearing … .
    3 What is the weather like today? It’s … .
    4 What are your parents doing at the moment?
    They’re … .
    5 What time do you get up every day? I get up at … .
    6 Which season do you like most? I like … .
  6. 1 C, 2 C, 3 A, 4 B, 5 A, 6 C, 7 B.
  7. 1 Look! The little girl is making a snowman!
    2 We are looking for a T&shirt. 3 Are Mary and
    Steve going home on foot today? 4 Listen! It is
    raining. 5 What size do you take? 6 Does he study
    in Switzerland?

5class spotlight workbook Grammar Practice 7 Translator’s corner на странице 58

What’s the English for: (Переведите на английский)

Плавать, срывать цветы, надевать пальто, уставать от чего-либо, носить длинную юбку, кататься на лыжах, хороший денек, поехать в аэропорт, смотреть телевизор, лепить снеговика, хорошо проводить время, устроить пикник, искать что-либо?

Перевод:

To swim, to pick flowers, to put on a coat, to be tired of something, to wear a long skirt, to ski, a good day, to go to the airport, to watch TV, to make a snowman, to have a good time, to have a picnic, to look for something.

 

Translate the sentences into English: (Переведите предложения на английский)

  1. Тепло, и идет дождь.
  2. Сейчас жарко. Светит солнце.
  3. На улице замечательно. Морозит.
  4. Идет снег. Холодно.
  5. Какая погода сейчас в Шотландии?
  6. В России много снега зимой.
  7. Какое сейчас время года в Австралии?
  8. Какого размера юбка?
  9. Как на мне смотрится это платье?
  10. Это мне не подходит.

Перевод:

  1. It’s warm and it’s raining.
  2. It’s hot now. The sun is shining.
  3. It’s beautiful outside. It’s freezing.
  4. It’s snowing. It’s cold.
  5. What is the weather like today in Scotland?
  6. There is a lot of snow in Russia in winter.
  7. What season is in Australia now?
  8. What size is this skirt?
  9. How does this dress look on me?
  10. This doesn’t suit me?

 

Translate the situations and dialogues into English: (Переведите ситуации и диалоги на английский)

  1. — Привет, Маша! Это Аня. Что ты делаешь? — Здравствуй. Читаю интересную книгу. — Пойдем, погуляем в парк. — Хорошо. — Надевай теплое пальто. На улице холодно. — Снег идет? — Нет, но морозит. Солнце светит. Хороший денек!
  2. В России зимой часто идет снег. Дети катаются на лыжах, лепят снеговиков. Иногда очень холодно. Мы тепло одеваемся. Моя подруга любит зиму, а я люблю лето. Жарко. У нас каникулы. Мы можем устроить пикник. Я часто играю в футбол. Летом я ношу шорты и футболку. Иногда идет дождь, но тепло.
  3. — Идет дождь. — Чудесно. У меня новый плащ. Я могу его надеть. Как он на мне смотрится? — Он тебе очень идет, но возьми мой зонт.
  4. Я не люблю дождь. Я не могу гулять или кататься на велосипеде. Когда идет дождь, я смотрю телевизор, играю в компьютерные игры. Я люблю весну. В апреле у меня день рождения. Это мой любимый месяц. Тепло. Небо голубое. Можно увидеть первых птиц.

 

Перевод:

  1. Hi, Masha! This is Anya. What are you doing? — Hello. I’m reading an interesting book. — Let’s go for a walk in the park. — All right. — Put on a warm coat. It’s cold outside. — Is it snowing? — No, but it’s freezing. The sun is shining. The day is nice!
  2. It often snows in Russia in winter. Children ski, make snowmen. Sometimes it’s very cold. We wear warm clothes. My friend likes winter but I like summer. It’s hot. We have holidays. We can have a picnic. I often play football. In summer I wear shorts and a T-shirt. Sometimes it rains, but it’s warm.
  3. It’s raining. — Wonderful. I have got a new raincoat. I can wear it. How does it look on me? — It’s very becoming to you, but takes my umbrella.
  4. I don’t like rain. I can’t go for a walk or ride a bicycle. When it rains I watch TV, play computer games. I like spring. In April I have my birthday. This is my favorite month. It’s warm. The sky is blue. You can see the first birds.

Назад к списку заданий ->


«« 5 класс Модуль 6 Grammar Practice and Translator’s corner Spotlight Рабочая тетрадь

5 класс Модуль 8 Grammar Practice and Translator’s corner Spotlight Рабочая тетрадь »»

spotlight-reshebnik.ru

5 класс Модуль 8 Grammar Practice and Translator’s corner Spotlight Рабочая тетрадь | SPOTLIGHT рабочая тетрадь

Решение заданий Модуля 8 «Практика Грамматики» и «Уголок переводчика» workbook «Английский в фокусе за 5й класс»

Модуль 8 Grammar Practice

  1. a) 2 There is some cheese on the breakfast tray.
    3 There is some bread on the breakfast tray.
    4 There are some nuts on the breakfast tray.
    b) 2 There are some olives in the pizza. 3 There
    is an onion in the pizza. 4 There is a pepper in
    the pizza.
  2. Ingredients: milk, chocolate, eggs, sugar, butter
    You need some chocolate.
    You need some eggs.
    You need some sugar.
    You need some butter.
  3. 2 How many bananas do you want? Five
    bananas.
    3 How much olive oil do you want? Four bottles
    of olive oil.
    4 How many tomatoes do you want? Three toma&
    toes.
    5 How much bread do you want? A loaf of bread.
    6 How many biscuits do you want? Four biscuits.
  4. 1 loaf, 2 carton, 3 box, 4 bowl, 5 glass, 6 jar,
    7 bottle.
  5. 1 any, some; 2 much, much, a packet; 3 Would,
    one; 4 Can, many; 5 about, so.
  6. 1 You need some eggs to make waffles.
    2 Is there any coffee in the jar?
    3 How many apples are there?
    4 There isn’t much milk in the bottle.
    5 There’s an orange in the basket.
    6 I haven’t got any biscuits in my bag.

5class spotlight workbook Grammar Practice 8 Translator’s corner на странице 64 рабочей тетради «Английский в фокусе 5 класс»

What’s the English for: (Переведите на английский)

Праздновать, украшать комнату, обмениваться подарками, приготовить любимое блюдо, любимый праздник, выбирать фрукты, сделать бутерброды, принести овощи, забыть правила, порезать картофель?

Перевод:

To celebrate, to adorn the room, to exchange the presents, to prepare a favorite dish, favorite holiday, to choose fruits, to make sandwiches, to bring vegetables, to forget the rules, to cut potatoes.

Translate the sentences into English: (Переведите предложения на английский)

  1. Как насчет мороженого?
  2. Ты хотела бы поесть супа? — С удовольствием.
  3. Приятного аппетита. — Спасибо.
  4. Давай устроим семейный обед. — Хорошая мысль!
  5. Принеси цветы, пожалуйста.
  6. У нас есть клубника? — Давай посмотрим в холодильнике.
  7. Я люблю печенье и шоколад.
  8. Я обычно устраиваю праздник в день рождения.
  9. Купи пакет молока.
  10. Принесите, пожалуйста, немного винограда и черешни. — Пожалуйста.

Перевод:

  1. What about ice-cream?
  2. Would you like to eat some soup? — With pleasure.
  3. Have good appetite. — Thank you.
  4. Let’s have a family dinner. — That’s a good idea!
  5. Bring the flowers, please.
  6. Do we have strawberries? — Let’s see in the refrigerator.
  7. I like cookies and chocolate.
  8. I usually make a celebration on my birthday.
  9. Buy a carton of milk.
  10. Bring, please, some grapes and cherries. — Please.

 

Translate the situations and dialogues into English: (Переведите ситуации и диалоги на английский)

  1. Мой любимый праздник Новый год. Мы украшаем квартиру, нарядно одеваемся, обмениваемся подарками. Мама готовит что-нибудь особенное на ужин для всей семьи. Мы любим курицу и рис с овощами. Папа покупает ананас и апельсины, а бабушка печет особый торт. У нас в стране декабрь и январь — холодные месяцы. Мы не устраиваем парады на улицах, но запускаем фейерверк.
  2. — Как насчет яиц и сосисок на завтрак? — Замечательно. Я люблю сосиски. А у нас есть сыр. — Посмотри в холодильнике. — Немного есть. Я люблю хлеб с сыром и маслом. Приготовь чай, пожалуйста.
  3. — Маша, сходи в магазин. — Хорошо, мама. Давай составим список покупок. — У нас нет капусты и моркови для супа. И купи помидоров и лука. — Можно купить печенья? — Да, купи печенья и хлеба.
  4. Моя сестра всегда устраивает праздник на свой день рождения. Мы украшаем ее комнату воздушными шарами. Ее друзья приносят подарки. Мама печет праздничный пирог. Я покупаю мороженое и клубнику. Мы поем, танцуем, играем в игры. Весело!

Перевод:

  1. My favourite holiday is New Year. We decorate the flat, put on nice clothes and exchange presents. Mum cooks something special for dinner for the whole family. We like a chicken and rice with vegetables. Dad buys a pineapple and oranges, and Grandma makes a special cake. In our country December and January are cold months. We don’t have parades in the streets, but we set off fireworks.
  2. — How about eggs and sausages for breakfast? — Wonderful. I like sausages. And have we got any cheese? — Look in the refrigerator. — There is some. I like bread with cheese and butter. Make the tea, please.
  3. — Masha, go to the shop, please. — OK, Mum. Let’s make a list of things I need to buy. — We have no cabbage and carrot for soup. And buy some tomatoes and onion. — Can I buy some biscuits? — Yes, buy some biscuits and bread.
  4. My sister always makes a celebration on her birthday. We decorate her room with baloons. Her friends bring presents. Mother makes a birthday pie. I buy ice-cream and strawberry. We sing, dance, play games. It’s fun!

Назад к списку заданий ->


«« 5 класс Модуль 7 Grammar Practice and Translator’s corner Spotlight Рабочая тетрадь

5 класс Модуль 10 Grammar Practice and Translator’s corner Spotlight Рабочая тетрадь »»

spotlight-reshebnik.ru

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *