5 класс

Английский 5 класс контрольная работа ответы – Ответы к тестам по английскому языку 5 класс Spotlight Test Booklet

Контрольная работа по английскому языку 5 класс

Контрольная работа по английскому языку в 5 классе.

Составил: учитель английского языка Лебедева Е.А.

Пояснительная записка

УМК :  Биболетова М. З.,  Добрынина Н. В., Ленская Е. А “ Enjoy English –5” Учебник английского языка для 5 класса, Обнинск «Титул», 2014.

Данная контрольная работа составлена в соответствии с минимальными требованиями к уровню подготовки учеников 5 класса по иностранному языку, обозначенными в федеральном компоненте государственного стандарта общего образования по иностранным языкам в области чтения и письма.

Назначение работы: определение уровня владения учащимися коммуникативными умениями на английском языке в чтении про себя и письме.

 В ходе контрольной работы проверяются следующие умения:

-уметь понимать при чтении основное содержание текстов, доступных по содержанию и языковому материалу.

– владеть минимальными лексико-грамматическими навыками.

-уметь написать письмо о себе, своей семье, своих увлечениях.

Контрольная работа состоит из 3 частей. На выполнение проверочной работы учащимся отводится 40 минут чтение (10 мин), лексика и грамматика (20 мин), письмо (10 мин).

   В проверочной работе используются следующие типы заданий:

-задания на установление соответствий

-задания с выбором ответа из нескольких вариантов.

-задания с кратким ответом в виде одного слова на дополнение предложения или связного текста.

-задания открытого типа, требующие записи развёрнутого ответа

        Максимальное количество баллов за выполнение заданий –42  (36 + 6 за письмо)

Если ученик набрал менее 20 баллов -оценка 2

От 21 до 28 баллов – оценка 3

От 29 до 36 баллов – оценка 4

От 37до 42 баллов – оценка 5

I. Прочитайте текст и выберите правильный вариант ответа:

Tony and Alison are friends. Tony is twelve. Alison is eleven. Tony is English. Alison is Scottish. Alison is with her cat. The cat’s name is Lucky. Lucky is very kind. She is white and grey. Lucky is Alison’s friend. The cat is her good friend. Tony is with his dog. His dog’s name is Ben. He is grey. Tony’s dog is very clever. The dog is Tony’s great friends. The cat is not the dog’s friend.

1) Tony and Alison are…

a) classmates   b) friends   c) pupils

2) Tony is…

a) eleven   b) twelve   c) ten

3) Alison is …

a) ten   b) twelve   c) eleven

4) Tony is from…

a) Scotland  b) Wales  c) England

5) Alison is from…

a) England  b) Scotland  c) Wales

6) Alison has … and Tony has…

a) a cat, a parrot   b) a dog, a fox   c) a cat, a dog

7) The cat is very…

a) clever   b) kind   c) angry

8) The dog is very…

a) kind   b) angry  c) clever

9) Alison’s good friend is …

a) Tony   b) Ben   c) Lucky

10) Tony’s good friend is …

a) Ben   b) Lucky   c) Alison

II.

1)Добавьте разделительные вопросы.

11. It is a lovely evening,….

12. Your parents aren’t from Britain,….

13. You will come here again,….

14. My students don’t need any help,….

2) Выберите по смыслу нужное слово (many or much):

15. There is … snow in the streets.

16. How … books are there on the shelf?

3) Выберите правильную форму глагола (am, is, are):

17. I … in the seventh form.

18. What … your name?

19. The boys … English.

4) Выберите правильную форму глагола to have (have, has, had):

20. My sister … got three dogs.

21. We … English three times a week.

22. Yesterday I … 5 lessons.

5) Вставьте глаголы do, does am, is или are:

23. … your sister wash the plates?

24. … you sleep well?

25. My sister … playing chess now.

26. Mary … not drive a car.

27. Children … not doing their homework now.

28. I … watching TV at the moment.

6) Выберите правильную форму глагола:

29. She … milk every morning. (drinks, drinking, drink)

30. We ___ to the park now. (goes, are going, go)

31. The woman ___ shopping now. (goes, is going, go)

32. She often ___ her red dress. (wears, is wearing, wear)

33. Look! The cat ___ up the tree. (climbs, is climbing, climb)

34. They ___ to the theatre every Sunday. (go, goes, are going)

35. Father always ___ these newspapers. (read, reads, is reading)

36. I ___ a letter at the moment. (write, am writing, writing)

III. Письмо

Напиши письмо Барбаре Грей, расскажи ей о своей семье. Не забудь про правила написания письма.

Ответы:

infourok.ru

Тест по английскому языку (5 класс) по теме: Итоговая проверочная работа по английскому языку в 5 классе.

МАОУ Масальская СОШ

Итоговая проверочная работа

по английскому языку

для 5 класса.

Подготовил:

Учитель английского языка

МАОУ Масальская СОШ

Архипова И.В.

2013г.

I – variant

Раздел 1 Чтение.

I Reading Comprehension.

1. Прочитай письмо Британской школьницы и отметь знаком + те предложения, которые соответствуют содержанию текста знаком – те предложения, которые не соответствуют содержанию текста.

                                             

                                                     Local State School  

   Dear Friends,

  Hi! My name is Pam. I am from Nottingham. I am happy to be pen pals with you. I’ll  tell you about my family.

   We are four in the family. There is a mum, a dad, my brother and me.

   And I also have got grandparents. My dad is 40 years old and my mum is 38. I am 12. My birthday is on 26 April, 1997. We are a loving and close family.

   And I have got a great grandmother ( прабабушка). She will be 90 next year. Can you believe it? She is very old.

   My father’s brother lives in the USA. He has got a farm. He has got a lot of cows and ducks. There are 132 cows and 1560 ducks. Besides he has got 12 dogs.

    I also love animals. I’ve got a cat and a fish. And what about you?

 

 Love,

  Pam

 

  Задание к тексту:

  1. Pam lives in England.
  2. Her family is a typical British family.
  3. Pam’s great grandmother is 99 years old.
  4. Her uncle lives in Great Britain.
  5. Pam’s uncle has got a farm.
  6. Pam’s uncle has got a lot of animals.
  7. Pam has got 12 dogs and a cat.

Раздел 2 Лексика.

Вставьте в предложение слово, подходящее по смыслу.

  1. Look at our …! There are a lot of new subjects.
  1. paper;   b) uniform;   c) timetable;   d) textbook
  1. Let’s … a picnic at the weekend.
  1. make;   b) arrange;    c) play;           d) stay
  1. They are a typical English family. They are close and …
  1. cruel;    b) friendly;    c) shy;            d) non-athletic
  1. My mother helps a doctor. She is a …
  1. nurse;   b) librarian;    c) lawyer;       d) dentist
  1. Where is Bob? He is running at the …
  1. capital;   b) stadium;   c) art gallery;  d) tower

Раздел 3 Грамматика.

Вставьте правильное слово

  1. Next Sunday we … a picnic.

have                has

had                will have

  1. … you visit the Tretyakov Gallery last summer?

do                does

did                will

  1. Your brother doesn’t play tennis, … he?

is                  does

doesn’t                    isn’t he

  1. My father often … newspapers in the evening.

read                reads

is reading        are reading

  1. My mother … tea in the kitchen now.

drink                drinks

is drinking        are drinking

  1. … you … my new dress?

do … like                does … like

is … liking                are … liking

  1. The teacher must correct the … dictation.

writing

writed

written

  1. Can you see … children in the park?

playing

played

plaied

  1.  He … be an engineer.

goes

going

is going

is going to

  1.  Jim and Ben arranged a wonderful party, … ?

did they

didn’t they

didn’t we

don’t they

Раздел 4 Письмо.

Умеешь ли ты писать по-английски? Заполни анкету о себе.

  1. Name ____________________________________________________
  2. Surname __________________________________________________
  3. Home address ________________________________________________
  4. Date of birth ______________________________________________
  5. Family _____________________________________________________
  6. Favorite subjects_____________________________________________
  7. What are your hobbies?_____________________________________
  8. Favorite sports_____________________________________________
  9. Do you have any pets?_______________________________________
  10. Date_____________________________________________________

 

II – variant

Раздел 1 Чтение.

I Reading Comprehension.

1. Прочитай текст и отметь знаком + те предложения, которые соответствуют содержанию текста знаком – те предложения, которые не соответствуют содержанию текста.

Sunday

     It was Sunday. Nina’s father and mother were not at home. They went to visit their friends. Nina did not go with them. She went to the shop to buy a pen and a pencil. Then she wrote a long letter to her friend. Nina likes to play the piano. She played the piano. Then she read a book about animals. In the evening her friend Mary came to see her. They played games and watched TV.

     They saw a very funny film about brother Rabbit and the Wolf. They liked the film very much. When mother and father come home, Nina said, “I had a very good time.”

Задание к тексту:

  1. Nina went with her mother and father on Sunday.
  2. Nina bought in the shop sweets.
  3. Nina wrote a long letter to her friend.
  4. Nina read a book about flowers.
  5. Nina and Mary played computer games.
  6. The girls didn’t like the film.
  7. Nina had a very good time.

Раздел 2 Лексика.

Вставьте в предложение слово, подходящее по смыслу.

  1. How many … languages do you learn at school?
  1. interesting;    b) foreign;   c) study;        d) clever
  1. The students will … with British families.
  1. stay;              b) arrange    c) weekend;   d) educational
  1. My mother and father are kind and loving. I like my … .
  1. jobs;             b) classmates;   c) friends;   d) parents
  1. If you have problems with your teeth, you must go to the … .
  1. dentist;         b) lawyer;         c) fireman;   d) nurse
  1. Legend says that the Tower has a … history.
  1. real;            b) bloody;          c) information;  d) palace

Раздел 3 Грамматика.

1. My mother______________        to change her job.

A. goes           B. is going             С will go

2. Look at him! He        hockey.

A. plays            B. is going to play              С is playing

3. He__________        an interview last week.

A. gave           B. is giving              С will give

4. Her brother usually______books on history.

A. reading       B. will read         C. reads

5. They ______ in the student exchange next year.

A. will take part   B. took part     С taking part

   6. Boys can run well, …?            

   A. can boys?         B. can’t they?    C. can’t boys?      D. don’t they?

    7. I _____ on a chair now.

A. sit       B.  am sitting     C. is sitting     D. sat

8.  The British students won’t visit Russia in April, ______?

   A) don’t they?      B) will they?  C) won’t they?     D) do they?

9. Can you see _______children in the park?

A. playing   B. played  C. plaied

10. The teacher must correct the _______ dictation.

A. writing   B. writed     C. written

Раздел 4 Письмо.

Умеешь ли ты писать по-английски? Допиши письмо.

Dear Ann!
My name  is _____.
I am from _____.
My birthday is on the ________.

I have a mother, ______, _______.
My favourite subject is ______.

My hobby is _______.

I have a pet. It is a ______.

My address is ______

 Best wishes _______.

Пояснительная записка.

Данная работа составлена в соответствии с минимальными требованиями к уровню подготовки учеников 5 класса по иностранному языку, обозначенными в федеральном компоненте государственного стандарта общего образования по иностранным языкам в области чтения, употребления лексики  и грамматики и письма.

Назначение работы: определение уровня владения учащимися коммуникативными умениями на английском языке в чтении про себя, лексике, грамматике и письме.

 В ходе экзаменационной работы проверяются следующие умения:

  1. Уметь понимать при чтении основное содержание текстов, доступных по содержанию и языковому материалу.
  2. Владеть минимальными лексико-грамматическими навыками.
  3. Уметь написать орфографически правильно слова
  4. Экзаменационная работа состоит из 4 частей: чтение, лексика, грамматика, письмо.        В экзаменационной работе используются следующие типы заданий:
  1. Задания на установление соответствий
  2. Задания с выбором ответа из нескольких вариантов.
  3. Задания с кратким ответом в виде одного слова на дополнение предложения.
  4. Грамматическое задание   предназначено для  контроля грамматических навыков и включает в себя 10 заданий на проверку следующих навыков:

Образование и употребление

Present Simple Tense

Past Simple Tense
Future Simple Tense

Present Progressive Tense

Конструкции to be going to

Tag- QUESTIONS

Participle I и  Participle II

Ключи

I-V

Чтение

1. +

2. +

3. –

4. –

5. +

6. +

7. –

Лексика:  1c, 2b, 3b, 4a, 5b

Грамматика: 1 will have, 2 did, 3 does, 4 reads, 5 is drinking, 6 do…like, 7 written, 8 playing,

9 is going to, 10 didn’t they

II-V

Чтение

1. –

2. –

3. +

4. –

5. –

6. –

7. +    

Лексика:  1b, 2a, 3d, 4a, 5b.

Грамматика: 1B, 2B, 3A, 4C, 5A, 6B, 7B, 8B, 9A, 10C.

nsportal.ru

Итоговая контрольная работа по английскому языку 5 класс

Контрольная работа состоит из 4 частей. На выполнение проверочной работы учащимся отводится 45 минут: Аудирование (5 мин), Чтение (10 мин), Лексика и грамматика (20 мин), Письмо (10 мин)

В проверочной работе используются следующие типы заданий:

– Задания на установление соответствий

– Задания с выбором ответа из нескольких вариантов.

– Задания с кратким ответом в виде одного слова на дополнение предложения или связного текста.

– Задания открытого типа, требующие записи развёрнутого ответа

    Максимальное количество баллов за выполнение заданий –42 (36 + 6 за письмо)

    Если ученик набрал менее 20 баллов – это низкий уровень работы – оценка «2»

    От 21 до 28 баллов – средний уровень выполнения работы – оценка «3»

    От 29 до 36 баллов – хороший уровень выполнения работы – оценка «4»

    От 37до 42 баллов – высокий уровень выполнения работы – оценка «5»

    Текст для аудирования звучит для учащихся 1 и 2 вариантов один общий, далее задания выполняются по вариантам.

     

    Итоговая контрольная работа по английскому языку в 5 классе

    Вариант №1

    Раздел 1 Аудирование

    Listen to the text and mark the statements as T (true) or F (false). (Прослушайте текст и отметьте утверждения как верные (T) или неверные F.)

    Mr.Smith is Kate and Sam’s teacher. He lives far from school. He gives them French lessons and he speaks French very well. When the children know their lessons well, Mr.Smith gives them good marks. Kate has got an A for his French dictation. That is the highest mark. Sam has got a D for the dictation. That’s the lowest mark. Sam always makes a lot of mistakes in his dictations. The dictation was very long. There were twenty-two lines in it. There were a lot of difficult words in the dictation. Kate is glad that she wrote it well. Sam isn’t very happy that he made so many mistakes.

    1.Mr.Smith is an English teacher.

    2.Mr.Smith always gives the children good marks.

    3.Kim got the lowest mark for the dictation.

    4.Sam didn’t get the highest mark for the dictation.

    5.There were twenty-two words in the dictation.

    6.The dictation was difficult.

    7.Kate isn’t very happy about the dictation.

    8.Sam never writes dictations well.

     

    Раздел 2 Чтение

    Read the text. Mark the statements as T (true) or F (false). (Прочитайте текст. Отметьте утверждения как верные (Т) или неверные (F).)

    Dear Carol,

    Thank you for your letter. We are having a fantastic holiday. Oakwood is a little village in the south of England with a park, a castle and some lovely gardens. People here are really friendly. The lady we are staying with is about fifty-five but she is very energetic. She is really nice.

    I think we are lucky. This is our second holiday this year and we are doing just what we want to do: sleeping, eating and playing games. The sea is rather cold so we don’t swim often but we spend a lot of time on the beach. The food is lovely, too. We will be back on Tuesday, June, 21.

    Best wishes,

    Yours, Mary.

    Задание к тексту:

    9. Mary is in Oakwood now.

    10. There is a park in Oakwood .

    11. They aren’t staying at a hotel.

    12. They don’t play games.

    13. Oakwood is near the sea.

    14. They swim a lot.

    15. Mary doesn’t know when they return.

     

    Раздел 3 Лексика и Грамматика

    Сhoose the correct form of the verbs. (Выберите правильную форму глагола.)

    I…(16)…in the park and…(17)….my notes at the moment. It…(18)…hot. I…(19)…hot weather. I … not …(20)… to sit here. But Roger …(21)… tennis with his friend. They …(22)… and …(23)… . They…(24)… neither ice cream nor cold lemonade. They …(25)… fun. They …(26)… this weather

    sit, write

    be, hate, want, play, run, laugh, need, have,

    like

    Add the appropriate ending to create the tag-question. ( Добавьте нужное окончание, чтобы получился разделительный вопрос.)

    It is a lovely evening,…(27).

    Her parents aren’t from Italy,…(28).

    You will go there again,…(29).

    My students don’t need any help,…(30).

    Ann knows my family,…(31).

    Choose the appropriate word. (Выберите подходящее по смыслу cлово.)

    32. Our …. school would like to invite a group of foreign students.

    a) typical b) social c)sociable d) local

    33. The Tower Bridge is one of the famous ….in London.

    a) place of interest b)building c) bridges d) museum

    34. The Queen of Britain lives in …

    a) Westminster Abbey b) Tower of London c) Buckingham Palace

    35. This political meeting takes …near the Houses of Parliament.

    a) place b) care c) part d) off

    36. Children like to take …… of their pets

    a) place b) care c) part d) off

     

    Раздел 4 Письмо

    Write a letter to your pen friend from Great Britain. Tell him/her about your family and hobbies, your school. Dont forget about the rules of writing a letter. (Напишите письмо своему другу по переписке в Великобританию. Расскажите ему о своей семье, своих увлечениях, школе. Не забудьте про правила написания письма).

    Ключи

    1. F

    9. +

    16. am sitting

    27. isn’t it

    2. F

    10. +

    17. writing

    28. are they

    3. F

    11. +

    18. is

    29. won’t you

    4. T

    12. –

    19. hate

    30. do they

    5. F

    13. +

    20. do not want

    31. doesn’t she

    6. T

    14. –

    21. is playing

    32. c

    7. F

    15. –

    22. are running

    33. c

    8. T

     

    23. laughing

    34. b

       

    24. need

    35. a

       

    25. have

    36. d

       

    26. like

    37 – 43 личное письмо

    Итоговая контрольная работа по английскому языку в 5 классе.

    Вариант № 2

    Раздел 1 Аудирование

    Listen to the text and mark the statements as T (true) or F (false). (Прослушайте текст и отметьте утверждения как верные (T) или неверные F.)

    Mr.Smith is Kate and Sam’s teacher. He lives far from school. He gives them French lessons and he speaks French very well. When the children know their lessons well, Mr.Smith gives them good marks. Kate has got an A for his French dictation. That is the highest mark. Sam has got a D for the dictation. That’s the lowest mark. Sam always makes a lot of mistakes in his dictations. The dictation was very long. There were twenty-two lines in it. There were a lot of difficult words in the dictation. Kate is glad that she wrote it well. Sam isn’t very happy that he made so many mistakes.

    1.Mr.Smith is an English teacher.

    2.Mr.Smith always gives the children good marks.

    3.Kim got the lowest mark for the dictation.

    4.Sam didn’t get the highest mark for the dictation.

    5.There were twenty-two words in the dictation.

    6.The dictation was difficult.

    7.Kate isn’t very happy about the dictation.

    8.Sam never writes dictations well.

     

    Раздел 2 Чтение

    Read the text. Mark the statements as T (true) or F (false). (Прочитайте текст. Отметьте утверждения как верные (Т) или неверные (F).)

    Kate and Jack are members of an international camping club. Their club is called The Stars. It organizes different trips and excursions all over the world. Every member of the club must have a tent, a sleeping bag and a mountain bike. They also have special clothes because the weather is not always fine. During school holidays they usually go to a camp in Europe. At the moment Kate and Jack are in a camp in Spain. They are staying with a group of twelve-year-old boys and girls. Kate and Jack are having a wonderful time in Spain.

    Задание к тексту:

    9. Jack is a member of a biking club.

    10. They are having holidays now.

    11. The weather is always fine in camps.

    12. They like the camp in Spain.

    13. Boys don’t live in camps in Spain.

    14. Kate and Jack can ride a bike.

    15. They usually go to camps in South America.

     

    Раздел 3 Лексика и Грамматика

    Сhoose the correct form of the verbs. (Выберите правильную форму глагола.)

    Mike….(16)…TV at the moment.

    Julia usually…(17)….tennis on Saturdays.

    He…(18)…good marks every day.

    I…(19)…a present for my friend last week.

    My mother .…(20)…dinner, when he…(21)…into the kitchen.

    Where …(22)…Harry ? – He…(23)…in the garden.

    This boy’s pictures are great. He…(24)… a famous artist.

    Our teacher …(25)…when pupils come late.

    Nick….(27)….a letter yesterday from 5 till 6 o’clock.

    be, watch, like, come, get, buy, play, cook, be,

    work, write

    Add the appropriate ending to create the tag-question. ( Добавьте нужное окончание, чтобы получился разделительный вопрос.)

    It is dark in the evening in winter,…(27).

    Julia’s parents aren’t from Spain,…(28).

    They will meet us at the airport,…(29).

    She is singing a beautiful song,…(30).

    He came to school too late yesterday,…(31).

    Choose the appropriate word. (Выберите подходящее по смыслу cлово.)

    32.What’s……subject for you in school?

    a) the most easy b) easiest c) the easyest d) the easiest

    33. The Tower Bridge is one of the famous ….in London.

    a) place of interest b)building c) bridges d) museum

    34. Mike needs five …..of…..for his party.

    a) boxes, potatoes b) boxes, potato c) boxes, potatoes d) boxes, potatos

    35. This concert takes …near the Red Square.

    a) place b) care c) part d) off

    36.People always ….famous persons in the streets.

    a) invite b) offer c) recognize d) take

     

    Раздел 4 Письмо

    Write a letter to your pen friend from Great Britain. Tell him/her about your family and hobbies, your school. Dont forget about the rules of writing a letter. (Напишите письмо своему другу по переписке в Великобританию. Расскажите ему о своей семье, своих увлечениях, школе. Не забудьте про правила написания письма)

    Ключи

    1. F

    9. –

    16. is watching

    27. isn’t it

    2. F

    10. +

    17. plays

    28. are they

    3. F

    11. –

    18. gets

    29. won’t you

    4. T

    12. +

    19. bought

    30. isn’t she

    5. F

    13. –

    20. was cooking

    31. didn’t he

    6. T

    14. +

    21. came

    32. d

    7. F

    15. –

    22. is

    33. c

    8. T

     

    23. is working

    34. a

       

    24. will be

    35. a

       

    25. doesn’t like

    36. c

       

    26. was writing

    37 – 43 личное письмо

    xn--j1ahfl.xn--p1ai

    Тест по английскому языку (5 класс) на тему: итоговая контрольная работа по английскому языку в 5 классе

    Городская контрольная работа по английскому языку

    для учащихся 5 класса (повышенный уровень)

    2016-2017 г.

    Task № 1. Listening

    Прочитайте вопросы 1-3 и три варианта ответа к каждому из них (a, b, c). Прослушайте диалоги и выберите правильный ответ на вопрос к каждому диалогу. Текст каждого диалога будет прочитан дважды.

    Занесите свои ответы в бланк ответов.

    1. The two boys are

    a) at school

    b) at a disco

    c) at a party

    2. Who are the girl’s cousins?

    a) Peter and Sue

    b) Sarah and Meggy

    c) Mary and Sue

    3. The man is explaining

    a) a race

    b) a board game

    c) a card trick

    Task № 2. Reading

    Прочитай текст.  Установите соответствие утверждений 1-7 содержанию текста. Определите, какие из приведенных утверждений соответствуют содержанию текста (True – T), какие не соответствуют (False – F) или о чём в тексте не говорится (Doesn’t Say – DS). 

    Занесите свои ответы в бланк ответов.

            Big cats live all around the world, but people don’t see them very often. They have sharp claws and teeth. They can be dangerous to people but people are even more dangerous to them. Many people hunt big cats. They hunt spotted cats for their fur. They hunt tigers for their bones. They use the bones in Chinese medicine. Some people even hunt big cats just for fun. Here are some of the most famous big cats.

           The lion is the loudest of all the big cats. You can hear a lion roar from about 8 kilometers away. Lions live in families called prides. A pride of lions can have between 3 and 40 lions in it, but there are usually around 15 lions in one pride. The female lions do most of the hunting. They usually hunt late in the evening or early in the morning. They kill antelopes, gazelles, buffalos and zebras. You can find lions in Africa and Asia. You can find their cousin, the mountain lion, in America.

            The biggest of the big cats is the tiger. They are known around the world for their power and strength. Tigers can weigh up to 220 kilograms. Most tigers come from India. They are very good climbers and are good swimmers too. They can eat up to 30 kilograms of meat in one night. 100 years ago, there were over 100,000 tigers in the wild. Now there are only 2,500. Many of them live in conservation parks.

    1. Big cats live only in Africa. _____

    2. Chinese doctors use tigers’ bones in medicine. _____

    3. The lion’s voice is very loud. _____

    4. Male lions get most of their food. _____

    5. Lions usually hunt in hot weather. _____

    6. The tiger is bigger than the lion. _____

    7. Tigers live in big families. _____

    Task № 3. Use of English

    ЗАДАНИЕ 1 ГРАММАТИКА

    Прочитайте предложения 1-7.  Выберите правильный вариант ответа для каждого пропуска (a, b, c).

    Занесите свои ответы в бланк ответов.

    1. My mother _____ the washing up every evening.
    1. do      b)   does     c)   is doing
    1. The pupils ______ poems two weeks ago.
    1. translated        b)   translate      c) will translate
    1. We ______ homework now.
    1. do       b)   does       c) are doing
    1. The ______ often play at the stadium near here.

    a) childs       b) childrens     c) children

    1. There ______30 pupils in our class last year.
    1. were              b) was                 c) are
    1. ______ family is very nice. 
    1. You      b)  Your      c)   Yours
    1. There isn’t ______ meat in the fridge. 
    1. any      b)   some      c)   no

    ЗАДАНИЕ 2. ЛЕКСИКА

    В предложениях 1-7 выберите правильную ответную реплику из двух предложенных (a,b).

    Занесите свои ответы в бланк ответов.

    1. A: What’s your new flat like?

        B: a) On the second floor.         b) It’s big and light.

    2. A: Has your new house got any furniture?

        B: a) Yes, there is.           b) Yes, it has.

    3. A: How many rooms are there in your flat?

        B: a) There’re flowers in the garden.         b) Five.

    4. A: Is there a mirror on the wall of your bedroom?

        B: a) No, there isn’t.              b) Yes, there are.

    5. A: Excuse me. How much are these T-shirts?

        B: a) £25.         b) Green and red.

    6. A: We can have a snack in the cafe.

    B: a) Yes, I can.          b) Good idea.

    7. A: Excuse me, can you tell me where the Art Gallery is?

        B: a) Thanks a lot.      b) Yes, sure. It’s next to the park, over there.

    nsportal.ru

    Тест по английскому языку (5 класс) на тему: Контрольные работы 5 класс

    Form 5                                          Test 3

    1. Cross the odd word out.

    1)bathroom-kitchen-mirror-living room

    2)sofa-book-table-chair-desk

    3)sink-cooker-fridge-wardrobe

    4)carpet-chair-armchair-sofa

    5)washbasin-sink-bath-mirror

    6)garden-bedroom-kitchen-bathroom

    2.Fill in :     is/are.

    1)There……two chairs in my room.

    2) There……a picture on the wall.

    3) There……a desk, two armchairs in the room.

    4) There……many books on the shelf.

    5) There……children in the garden.

    6) There……one window in the room.

    3. Fill in :       us,you,  it, her, them,your, him, my.

    1) This is my sister. Look  at … .                             5) …   granny is very kind.

    2) This is my pet. I love … .                                     6) Tell … about your family.

    3) Sasha is my best friend. I see … every day.    7) What’s ……favourite food?

    4) Lena, can I ask … something?                           8)They are my pets. Look at …. .

    4.Match the questions and the answers.

    1) What’s his name?

    a) He is twelve.

    2) Where is he from?

    b) He is tall with fair hair.

    3) How old is he?

    c) Yes, he has two sisters.

    4) What’s he like?

    d) The 3rd.

    5) What does he look like?

    e) Stepan

    6) Has he got a sister?

    f) This one here.

    7) Which floor is his flat on?

    g) He is very friendly.

    8) Which is his house?

    h) He is from Russia.

    5. Answer the questions.

    1) What’s your name?                                7) Can you speak English?

    2) How old are you?                         8) Do you live in the house or in the flat?

    3) Where are you from?

    4) Have you got a sister or a brother?

    5) What do you look like?

    6) What are you like?

    Form 5                                          Test 3

    1. Cross the odd word out.

    1)bathroom-kitchen-mirror-living room

    2)sofa-book-table-chair-desk

    3)sink-cooker-fridge-wardrobe

    4)carpet-chair-armchair-sofa

    5)washbasin-sink-bath-mirror

    6)garden-bedroom-kitchen-bathroom

    2.Fill in :     is/are.

    1)There……two chairs in my room.

    2) There……a picture on the wall.

    3) There……a desk, two armchairs in the room.

    4) There……many books on the shelf.

    5) There……children in the garden.

    6) There……one window in the room.

    3. Fill in :       us,you,  it, her, them,your, him, my.

    1) This is my sister. Look  at … .                             5) …   granny is very kind.

    2) This is my pet. I love … .                                     6) Tell … about your family.

    3) Sasha is my best friend. I see … every day.    7) What’s ……favourite food?

    4) Lena, can I ask … something?                       8)They are my pets. Look at …. .

    4.Match the questions and the answers.

    1) What’s his name?

    a) He is twelve.

    2) Where is he from?

    b) He is tall with fair hair.

    3) How old is he?

    c) Yes, he has two sisters.

    4) What’s he like?

    d) The 3rd.

    5) What does he look like?

    e) Stepan

    6) Has he got a sister?

    f) This one here.

    7) Which floor is his flat on?

    g) He is very friendly.

    8) Which is his house?

    h) He is from Russia.

    5. Answer the questions.

    1) What’s your name?                                7) Can you speak English?

    2) How old are you?                         8) Do you live in the house or in the flat?

    3) Where are you from?

    4) Have you got a sister or a brother?

    5) What do you look like?

    6) What are you like?

    Keys

    1. Cross the odd word out.

    1)bathroom-kitchen-mirror-living room

    2)sofa-book-table-chair-desk

    3)sink-cooker-fridge-wardrobe

    4)carpet-chair-armchair-sofa

    5)washbasin-sink-bath-mirror

    6)garden-bedroom-kitchen-bathroom

    2.Fill in      is/are.

    1) are         2)  is           3)  is          4) are          5)  are            6) is

    3. Fill in :    

    1) her   2)  it   3)  him    4) you    5) My  6) us  7)your  8)them

    4.Match the questions and the answers.

    1) What’s his name?

    e) Stepan

    2) Where is he from?

    h) He is from Russia.

    3) How old is he?

    a) He is twelve.

    4) What’s he like?

    g) He is very friendly.

    5) What does he look like?

    b) He is tall with fair hair.

    6) Has he got a sister?

    c) Yes, he has two sisters.

    7) Which floor is his flat on?

    d) The 3rd.

    8) Which is his house?

    f) This one here.

    Form 5                                          Test 3

    1. Cross the odd word out.

    1)bathroom-kitchen-mirror-living room

    2)sofa-book-table-chair-desk

    3)sink-cooker-fridge-wardrobe

    4)carpet-chair-armchair-sofa

    5)washbasin-sink-bath-mirror

    6)garden-bedroom-kitchen-bathroom

    2.Fill in :     is/are.

    1)There……two chairs in my room.

    2) There……a picture on the wall.

    3) There……a desk, two armchairs in the room.

    4) There……many books on the shelf.

    5) There……children in the garden.

    6) There……one window in the room.

    3. Fill in :       us,you,  it, her, them,your, him, my.

    1) This is my sister. Look  at … .                             5) …   granny is very kind.

    2) This is my pet. I love … .                                     6) Tell … about your family.

    3) Sasha is my best friend. I see … every day.    7) What’s ……favourite food?

    4) Lena, can I ask … something?                           8)They are my pets. Look at …. .

    4.Match the questions and the answers.

    1) What’s his name?

    a) He is twelve.

    2) Where is he from?

    b) He is tall with fair hair.

    3) How old is he?

    c) Yes, he has two sisters.

    4) What’s he like?

    d) The 3rd.

    5) What does he look like?

    e) Stepan

    6) Has he got a sister?

    f) This one here.

    7) Which floor is his flat on?

    g) He is very friendly.

    8) Which is his house?

    h) He is from Russia.

    5. Answer the questions.

    1) What’s your name?                                7) Can you speak English?

    2) How old are you?                         8) Do you live in the house or in the flat?

    3) Where are you from?

    4) Have you got a sister or a brother?

    5) What do you look like?

    6) What are you like?

    nsportal.ru

    Контрольная работа по английскому языку 5 класс

    Переводная контрольная работа

    Английский язык

    5 класс

    1. LISTENING

    Задание 1.

    Послушайте рассказ и отметьте утверждения как верные (T) или неверные (F).

    1. Jack Lipton teaches French. □

    2. Jack’s house is big. □

    3. Jack Lipton likes his students. □

    4. His students are old. □

    Задание 2.

    Прослушайте рассказ и ответьте на вопросы.

    1. How many rooms has Jack Lipton?

    1. Four rooms

    2. Two rooms

    3. Three rooms

    1. What rooms are there in Jack’s house?

    1. Nice and small

    2. Big and clean

    3. Light and big

    1. What colour are the walls in his house?

    1. Yellow

    2. Green

    3. Grey

    1. Is Mr. Lipton a teacher?

    1. Yes, he is.

    2. No, he isn’t. He is a doctor.

    3. No, he isn’t. He is a student.

    1. How many students does he have?

    1. Twenty students

    2. Ten students

    3. Thirty students

    1. What language does he teach?

    1. French

    2. Italian

    3. English

    1. READING

    Текст

    Dear Joy,

    How are you? It’s my birthday next Saturday and I’m having a party at my house. Why don’t you come? We always have a great time!

    I usually decorate my house with a lot of colourful balloons and we all play some great party games. Then there is the food. My mother is a great cook and she makes a lot of delicious food. We usually have pizza with ham, bacon, mushrooms and peppers, ham and cheese or tuna sandwiches and different kinds of salads. There is always a lot of coke, orange and apple juice to drink, and my birthday cake of course. I love chocolate so it’s always a chocolate cake.

    So, I really hope you can make it! The party starts at six. Don’t be late!

    Love,

    Helen

    Задание 1.

    О чем это электронное письмо? Выбери правильный ответ.

    □ a. New Year party

    □ b. school party

    □ c. birthday party

    □ d. Halloween party

    Задание 2.

    Прочитайте текст. Отметьте, какие утверждения верные (Т) или неверные (F).

    1. Joy’s birthday is next Saturday. □

    2. Helen decorates the house with balloons. □

    3. Helen’s father cooks the food. □

    4. There is only one salad. □

    5. Helen doesn’t like chocolate. □

    Задание 3.

    Закончи предложения, выбрав правильный вариант из предложенных.

    1. My mother is a great cook…

    1. … and she loves me very much.

    2. … and she makes a lot of delicious food.

    3. … and she works a lot.

    1. There is always a lot of …

    1. … coke, orange and apple juice to drink.

    2. … fruits, sweets and chocolate.

    3. … sandwiches and salads.

    1. The party starts at six.

    1. Come on time!

    2. Hope you can come.

    3. Don’t be late!

    1. GRAMMAR AND VOCABULARY

    Задание 1.

    Поставьте глагол в правильной форме. (The Present Continuous and the Present Simple Tense).

    1. Mike _________ (to watch) TV at the moment.

    2. Nick is in his car. He is on his way to work. He _________ (to drive) to work.

    3. Jennifer usually ___________ (to play) tennis on Saturdays.

    4. Liza __________ (to dream) about space flights.

    5. The Earth __________ (to go) round the Sun.

    Задание 2.

    Составьте предложения, используя следующие слова.

    1. are / a / of / making / lot / you / noise

    ______________________________________________

    1. coming / is / to / it / rain

    ______________________________________________

    1. your / getting / English / is / better?

    ______________________________________________

    1. get up / 7 o’clock / every / I / at / morning

    ______________________________________________

    Задание 3.

    Установите соответствие между словом и его переводом.

    1. monument

    1. местный

    1. curious

    1. изучать

    1. local

    1. любопытный

    4) forget

    d. за границей

    1. abroad

    1. памятник

    6) study

    f. прозвище

    1. nickname

    1. забывать

    8) silly

    h. глупый

    Ответы

    80-100% оценка «5»

    60-79% оценка «4»

    40-59% оценка «3»

    0-39% оценка «2»

    1. LISTENING

    Текст

    Jack Lipton

    This is Jack Lipton. And this is his house. It’s not very big. Jack has four rooms. They are big and clean. The walls in the house are yellow, the doors are white and the floors are brown. The windows in the house are narrow.

    Mr. Lipton is a teacher. He teaches English. He has twenty students. His students are not old. They are young. They are from Rome, Paris, Madrid and Moscow. Jack Lipton likes his students. His students like English and their teacher.

    Задание 1.

    1 – F

    2 – F

    3 – T

    4 – F

    Задание 2.

    1 – a) Four rooms

    2 – b) Big and clean

    3 – a) Yellow

    4 – a) Yes, he is.

    5 – a) Twenty students

    6 – c) English

    1. READING

    Задание 1.

    1. Birthday party

    Задание 2.

    1. F

    2. T

    3. F

    4. F

    5. F

    Задание 3.

    1. b. … and she makes a lot of delicious food.

    2. a. … coke, orange and apple juice to drink.

    3. c. … Don’t be late!

    1. GRAMMAR AND VOCABULARY

    Задание 1.

    1. is watching

    2. is driving

    3. plays

    4. dreams

    5. goes

    Задание 2.

    1. You are making a lot of noise.

    2. It is coming to rain.

    3. Is your English getting better?

    4. I get up at seven o’clock every morning.

    Задание 3.

    1. e

    2. c

    3. a

    4. g

    5. d

    6. b

    7. f

    8. h

    infourok.ru

    Проверочная работа по английскому языку, 5 класс

    Учитель английского языка

    МБОУ «СОШ» №31

    г.Белгорода

    Курганская Т.В.

    Проверочная работа по английскому языку

    5 класс

    Reading

    It was a hot summer day,and Tex and Indi were kicking a soccer ball in the park with their friend Kate. “Kate’s birthday is coming up soon,”said Kate’s mom. “Maybe you three can think of a fun way to celebrate.”

    As they walked to Kate’s house, they thought of things to do. “You could have a costume party,and we could all dress up like animals,”Indi told Kate. “Or you could get a giant bouncy house that bounces kids way up into the sky,” said Tex. They thought of more fun ideas as they walked home.

    When they got to Kate’s house, Tex said, “Too bad we don’t have a swimming pool to cool off in.” “But look!” Indi pointed. “There’s a sprinkler we can run through!” Kate thought for a moment. “That’s it!” she said.

    Kate’s birthday party was super fun,with ice cream, fruit pops and party games Everyone wore swimsuits and ran in and out of the sprinkler.

    “Thanks for helping me think of the perfect party,”said Kate. “Sure. Thanks for having a birthday!” said Indi, laughing.

    a) Read the text and find the names of the objects.(4 points)

    Picture 1

    Picture 2

    Picture 3

    Picture 4

    b) Read the text and answer the questions in two-three words? (3 points)

    Who had a birthday?

    When was the girl’s birthday?

    Who planned the birthday party?

      c)Correct the statements if they are wrong. (3 points)

      Kate’s dad asked her friends to plan Kate’s birthday.

      The friends had no ideas how to celebrate the birthday.

      Fruit pops, ice cream and party games made the birthday party special.

        Grammar and vocabulary in use.

        A)Give the opposites of the following adjectives and transfer the answers to the answer sheet. (7 points)

        old (man)

        short (tail)-

        right (corner)-

        cheap (dress)

        poor (people)

        difficult (question)

        curly (hair)-

          B)

          Read the text, open the brackets and transfer the answers to the answer sheet. (10 points)

          Seeing NewThings

           

          Tex and Indi (1) on a hike with Gran and Poppy in the Colorado mountains. “We don’t see (2)guys a lot in San Francisco,” Tex said, pointing at some small animals in the (3).

          1) be

          2) that

          3) distant

          “Those are prairie (4),” said Gran. “Isn’t it fun to find things you don’t often see?”

          4) dog

          “Hey,” said Indi, giggling, “a raindrop just landed on (5) nose .”

          5) I

          “We’d (6) head back to our house,” said Poppy. “How come?” asked Tex. “We always walk in the rain at home.” “Sometimes our rain comes with thunder and (7),” said Poppy.

          6) good

          7) light

          “And it’s (8) to be indoors when you see the lightning.” “Lightning? We’ve never seen that before,” said Indi.

          8) good

          On the drive home, the sky grew (9) and (9).

          9) dark

          Just as they stepped out of the car, the thunder (10) BOOM, and rain poured down.

          10) go

          Writing.

          It’s a photo of your family. Describe it. Try to answer the following questions. Wrire about 10-12 sentences. (10 points)

          Who is in the picture?

          What are they wearing?

          What are they doing?

          What’s the weather like?

          Why do you like the photo?

          Answer sheet

          Дата:________________________

          ОУ__________________________
          Адрес ОУ____________________

          Класс________________________

          Фамилия, имя учащегося____________________________________________

          Reading

          A

          Picture1

          Picture 2

          Picture 3

          Picture 4

                 

          B

          C

          Grammar and vocabulary in use.

          A

          1

          2

          3

          4

          5

          6

          7

                       

          B

          1

          2

          3

          4

          5

          6

          7

          8

          9

          10

                             

          Writing

          ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

          Keys

          Reading

          A

          Picture1

          Picture 2

          Picture 3

          Picture 4

          a sprinkler

          Fruit pops

          a soccer ball

          a bouncy house

          B

          1

          2

          3

          Kate

          in summer

          Kate with her friends

          C

          1

          2

          3

          Kate’s mum

          many ideas

          and sprinkler

          Grammar and vocabulary.

          A

          1

          2

          3

          4

          5

          6

          7

          young

          long

          left

          expensive

          rich

          easy

          straight

          B

          1

          2

          3

          4

          5

          6

          7

          8

          9

          10

          were

          those

          distance

          dogs

          my

          better

          lightning

          better

          darker

          went

          Шкала оценивания

          37-30 – “5”

          29- 22 – “4”

          21 – 14 – “3”

          13≤“2”

          Критерии оценивания задания «письмо».

           

          Критерии оценива- ния

          3 балла

          2 балла

          1 балл

          0 баллов

          К1

          Решение коммуника- тивной зада- ч

          Задание вы- полнено пол- ностью: даны ответы на все вопросы. Правильно выбран стиль письма.

          Задание выполнено: даны ответы на все вопросы, но отсутствует конкретная информация, например, о месте, где сделано фото. Есть 1-2 нарушения в стилевом оформлении письма

          Задание вы- полнено час- тично: даны ответы на за- данные вопро- сы, НО на два вопроса даны неполные отве- ты ИЛИ ответ на один вопрос отсутствует. Имеется более 2-х нарушений в стилевом оформлении письма .

          Задание не выполнено: отсутствуют ответы на два вопроса ИЛИ текст письма не соответст- вует требуе- мому объему

          К2

          Организация текста

           

          Текст логично выстроен и разделен на абзацы; правильно использованы языковые средства для передачи логической связи; оформление текста соответствует нормам письменного этикета, принятого в стране изучаемого языка

          Текст в основном логично выстроен, НО имеются недостатки (1- 2) при использовани и средств логической И/ИЛИ делении на абзацы ИЛИ имеются отдельные нарушения в структурном оформлении текста письма

          Текст выстроен нелогично; допущены многочисленн ые ошибки в структурном оформлении письма ИЛИ оформление текста не соответствует нормам письменного этикета

          К3

          Лексико- грамматиче- ское оформление текста

          Использована разнообразная лексика и различные грамматическ ие структуры, соответствую щие поставленной коммуникати- вной задачей (допускается не более 2-х языковых ошибок, не затрудняющих понимание)

          Имеются языковые ошибки, не затрудняющие понимание (допускается не более 4-х негрубых языковых ошибок) ИЛИ языковые ошибки отсутствуют, но используются лексические единицы и грамматические структуры только элементарного уровня

          Имеются языковые ошибки, не затрудняющие понимание (допускается не более 5-х негрубых языковых ошибок) ИЛИ допущены языковые ошибки, которые затрудняют понимание (не более 1-2 грубых ошибок)

          Допущены многочислен- ные языковые ошибки, которые затрудняют понимание текста.

          К4

          Орфография и пунктуация

           

          Орфографичес- кие и пунктуационные ошибки практически отсутствуют (допускается не более 2-х, не затрудняющих понимание текста)

          Допущенные орфографиче- ские и пунктуационн ые ошибки не затрудняют понимание (допускается не более 3-4 ошибок)

          Допущены многочис- ленные орфографи- ческие ошибки и пунктуацион- ные ошибки и/или допущены ошибки, которые затрудняют понимание текста


           

          Пояснительная записка


           

          Содержание экзаменационной работы

          Содержание экзаменационной работы соответствует требованиям государственного стандарта по иностранному языку Министерства образования РФ и программе по иностранным языкам.

          Данная экзаменационная работа предназначена для учащихся 5-х классов общеобразовательных школ, изучающих английский язык три часа в неделю.

          Цель работы.

          Основная цель работы – установление соответствия уровня и качества подготовки учащихся 5-х классов требованиям государственного образовательного стандарта (федеральный и региональный (национально-региональный) компоненты), а именно проверить знания и умения учащихся в чтении, проверить уровень грамматических навыков учащихся и уровень владения лексическим материалом, а также навыки письма.

          Данная работа соотносится с такими целями обучения английскому языку в 5 классе, как умение:

          – полно и точно понимать содержание текста;

          – выбирать нужную информацию в тексте;

          – оперировать грамматическими структурами и лексическим материалом;

          – составить письменный текст описательного характера.

          Экзаменационная работа состоит из заданий по чтению, лексике и грамматике, письму.

          Чтение. К тексту разработано 3 задания- на языковую догадку и соответствие, вопросы с кратким ответом, задание на корректировку информации. Рекомендуемое время на выполнение задания 10 минут.

          Лексика и грамматика. В этом разделе представлено 2 задания — подобрать антоним к предложенным прилагательным и раскрыть скобки, поставив слова в нужной форме. Рекомендуемое время на выполнение задания 15 минут.

          Письмо. Дать развернутый письменный ответ при описани картинки с опорой на вопросы. Рекомендуемое время на выполнение задания 20 минут.

          Работа рассчитана на 45 минут.

          Инструктаж для учащихся:

          Дорогие ребята!

          Вам предстоит выполнить экзаменационную работу по английскому языку, цель которой проверить ваши знания и умения, определить уровень владения английским языком.

          Все задания составлены на основе школьной программы, поэтому каждый из вас может успешно сдать экзамен. Внимателно читайте задания, не забывайте переносить ответы в бланк ответов. Работа выполняется индивидуально на отдельном листе. Время выполнения работы – 45 минут.

          Во время экзамена запрещено разговаривать, вставать с мест, пересаживаться. Запрещено пользоваться справочными материалами, словарями и мобильной связью.

          Желаем успеха!
           

          Литература

          1.Highlights High Five./ How to Celebrate a Birthday./Lissa Rovech. – Volume 11, Number 6, June 2017. – p.6 – ISSN 1943-1465 (print)

          2.Highlights High Five./Seeing NewThings/Lissa Rovech. – Volume 11, Number 7, July 2017. – p.6 – ISSN 1943-1465 (print)

          3. Картинка «ороситель»https://yandex.ru/images/search?text=sprinkler&img_url=https%3A%2F%2Fwww.all4women.co.za%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F01%2F28%2F2016-Stodels-water-saving-watering-irrigate-at-the-right-time-1.jpg&pos=4&rpt=simage

          4. Картинка «надувной домик» https://yandex.ru/images/search?text=bouncy%20house&img_url=https%3A%2F%2Fclipartion.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2Fcarnival-house.jpeg&pos=7&rpt=simage

          5. Картинка «конфеты-шипучки» https://yandex.ru/images/search?p=1&text=fruit%20pops&img_url=http%3A%2F%2Fmedia.148apps.com%2Fscreenshots%2F1022732646%2Fus-ipad-1-fruit-pop-puzzles-in-paradise-fruit-pop-sequel.jpeg&pos=38&rpt=simage

          6. Картинка «мяч» https://yandex.ru/images/search?text=soccer%20ball&img_url=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2F26lsj3nQAgI%2Fmaxresdefault.jpg&pos=5&rpt=simage

          7. Картинка «отдых» https://yandex.ru/images/search?text=active%20rest&img_url=http%3A%2F%2Ft2.ftcdn.net%2Fjpg%2F00%2F59%2F60%2F83%2F110_F_59608371_oOa7Ljbs7ZKRtGWWujn4sg40i19l5wWj.jpg&pos=0&rpt=simage

          xn--j1ahfl.xn--p1ai

          Добавить комментарий

          Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *