3 класс

What i like doing 3 класс кузовлев ответы – ГДЗ по английскому языку 3 класс Кузовлев, Лап с ответами к страницам учебника.

Кузовлев, Лапа, Костинина текстов и заданий.

Unit 1. Страницы с 6 по 18.

Страница 6-7. Lesson 1. What country are you from?:

1; 2; 3; 4; 5;

Страница 8-10. Lesson 2. What are the colours of your city?:

1; 2; 3; 4; 5; 6;

Страница 11-13. Lesson 3. What do you like about your country?:

1; 2; 3; 4; 5;

Страница 14-16. Lesson 4. We like playing games?:

1; 2; 3; 4; 5; 6;

Страница 17-18. Lesson 5. I like my country:

1; 2; 3; 4; 5; 6;

Unit 2. Страницы с 20 по 35.

Страница 23. Lesson 2. What do you like?:

1; 2; 3; 4; 5; 6; 7;

Страница 30. Lesson 4. What games do you play?:

1; 2; 3; 4; 5; 6; 7;

Страница 33. Lesson 5. I love my family?:

1; 2; 3; 4;

Страница 35. Lesson 6. Test Yourself:

1;

Unit 3. Страницы с 38 по 51.

Страница 38. Lesson 1. What do you do about the house?:

1; 2; 3; 4;

Страница 41. Lesson 2. Do you like working about the house?:

1; 2; 4; 5; 6; 7;

Страница 44. Lesson 3. I helped my grandma yesterday?:

1; 2; 3; 4; 5;

Страница 47. Lesson 4. It was Mother’s Day on Sunday?:

1; 2; 3; 4; 5; 6;

Страница 51. Lesson 5. I am a good helper!:

1; 2; 3; 4; 5;

Unit 4. Страницы с 54 по 67.

Страница 54. Lesson 1. How did you celebrate Christmas?:

1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8;

Страница 58. Lesson 2. Holidays and gifts:

1; 2; 3; 4; 5; 6;

Страница 64. Lesson 4. What did you do on your birthday?:

1; 2; 3; 4; 5; 6; 7;

Страница 67. Lesson 5. Test Yourself:

1;

Unit 5. Страницы с 6 по 15.

Страница 6. Lesson 1. My favourite toys:

1; 2; 3; 4;

Страница 9. Lesson 2. What are your favourite clothes?:

1; 2; 3; 4; 5; 6;

Страница 12. Lesson 3. I like going to the park:

1; 2; 4; 5; 6;

Страница 15. Lesson 4. I can describe everyone!:

1; 2; 3; 4; 5;

Unit 6. Страницы с 18 по 29.

Страница 18. Lesson 1. When were you born?:

1; 2; 3; 4; 6;

Страница 21. Lesson 2. What is the weather like in Britain?:

1; 2; 3; 4;

Страница 24. Lesson 3. What is the weather like in Russia?:

1; 2; 3; 4; 5; 6;

Страница 26. Lesson 4. You should stay at home!:

1; 2; 3; 4; 5; 6; 7;

Страница 29. Lesson 5. My favourite season:

1; 2; 3; 4; 5;

Unit 7. Страницы с 32 по 43.

Страница 32. Lesson 1. Have you got a home zoo?:

1; 2; 3; 4; 5; 6;

Страница 35. Lesson 2. I must look after my pet:

1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8;

Страница 38. Lesson 3. What I like:

1; 2; 3; 4; 5; 6;

Страница 41. Lesson 4. What pet do you want to have?:

1; 2; 3; 4;

Страница 43. Lesson 5. Test Yourself:

1;

Unit 8. Страницы с 46 по 68.

Страница 49. Lesson 2. Do you know your friend well?:

1; 2; 3; 4; 5; 6;

Страница 51. Lesson 3. We will have fun together!:

1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8;

Страница 54. Lesson 4. What gift will you give to your friend?:

1; 2; 3; 4; 5; 6; 7;

Страница 57. Lesson 5. How will you celebrate Friendship Day?:

1; 2; 3; 4; 5;

Страница 60. Lesson 1. We liked the ABC party!:

1; 2; 3; 4; 5;

Страница 62. Lesson 2. I like summer camps!:

1; 2; 3; 4; 5;

Страница 65. Lesson 3. We’ll have fun in summer!:

1; 2; 3; 4; 5;

Страница 68. Lesson 4. Test Yourself:

1;

gdzru.com

Ответы по английскому языку. 3 класс. Учебник. 2 часть. Кузовлёв В.П., Перегудова Э.Ш., Пастухова С.А., Стрельникова О.В.

Ответы по английскому языку. 3 класс. Учебник. 2 часть. Кузовлёв В.П., Перегудова Э.Ш., Пастухова С.А., Стрельникова О.В. — М.: Просвещение, 2016

Unit 5. I’m very nice!

Lesson 1. My favourite toys. с. 6 — 8
Lesson 2. What are your favourite clouthes? с. 9 — 11
Lesson 3. I like going to the park. с. 12 — 14
Lesson 4. I can discribe everyone! с. 15 — 16

Unit 6. What is your favourite season?

Lesson 1. When were you born? с. 18 — 20
Lesson 2. What is the weather like in Britain? c. 21 — 23
Lesson 3. What is the weather like in Russia? с. 24 — 25
Lesson 4. You should stay at home! с. 26 — 28
Lesson 5. My favourite season.

 с. 29 — 30

Unit 7. Have you got a  pet?

Lesson 1. Have you got a home zoo? с. 32 — 34
Lesson 2. I must look after my pet. с. 35 — 37
Lesson 3. What I like. с. 38 — 40
Lesson 4. What pet do you want to have? с. 41 — 42
Lesson 5. Test yourself. Проверьте себя с. 43 — 44

Unit 8. What are good friends like?

Lesson 1. What is your friend like? с. 46 — 48
Lesson 2. Do you know your friend well? с. 49 — 50
Lesson 3. We will have fun together! с. 51 — 53
Lesson 4. What gift will you give to your friend? с. 54 — 56
Lesson 5. How will you celebrate Friendship Day? с. 57 — 59

Consolidation

Lesson 1. We liked the ABC party.

 с. 60 — 61
Lesson 2. I like summer camps! с. 62 — 64
Lesson 3. We’ll have fun in summer! с. 65 — 67
Lesson 4. Test yourself. Проверьте себя с. 68

Ответы по английскому языку. 3 класс. Учебник. 2 часть. Кузовлёв В.П., Перегудова Э.Ш., Пастухова С.А., Стрельникова О.В.

3.3 (66.01%) 283 vote[s] [email protected]

volzsky-klass.ru

Lesson 3. What I like

Часть 7. У тебя есть домашнее животное?


Упражнение 1, с. 38

1. Hugh tells us about his relatives.

1) What do Hugh and his relatives like?

My brother is 6. He is small. He likes football. My father and mother like dancing. We all like our pets. We walk our dog every day. I like feeding rabbits. They eat a lot of grass. 

Моему брату 6 лет. Он маленький. Ему нравится футбол. Мой папа и мама любят танцевать. Мы все любим наших питомцев. Мы каждый день ходим гулять с нашей собакой. Мне нравится кормить кроликов. Они едят много травы.

Упражнение 2, с. 39

2. After school Hugh likes visiting his grandparents. They live in California.

1) What does he see there? 

beautiful plants – прекрасные растения
green grass – зелёная трава
Chance the Hamster – хомяк Шанс
basketball games – баскетбол

a big mall – большой торговый центр

a waterfall – водопад

1) What did Hugh like best in his grandparents’ garden?  (AB ex. 1)

3) What does Hugh like in California?

I like the mall.
I like walking the mall.
I like beautiful flowers and plants in the mall.
Мне нравятся торговый центр.
Мне нравится ходить в торговый центр.
Мне нравятся красивые цветы и растения в торговом центре.

My friend Francis is a small boy.
My friend Francis and I like play ball games.
My friend Francis and I like play ball games on the green grass.
Мой друг Фрэнсис – маленький мальчик.
Мой друг Фрэнсис и я любим играть в мяч.
Мой друг Фрэнсис и я любим играть в мяч на зеленой траве.

Chancey is my friend’s parrot.
Chancey is a beautiful parrot.
Chancey the Parrot can’t talk.
It jumps and dances.
Чанси – попугай моего друга.

Чанси – прекрасный попугай.
Чанси – попугай, который не может говорить.
Он прыгает и танцует.

Упражнение 4, с. 40

4. What can the children do on a joyfull day? (Reader ex. 4)

Упражнение 5, с. 40

Hugh’s grandparents have got a farm  in California. Hugh’s friend visiting there.

What did Hugh’s friend like there?

There were horses, dogs, a cat, a parrot and canary on the farm.
Best of all I liked the cat, the parrot and the canary.
The parrot’s name is Rascal.
Rascal can talk. He talked all day long.
Callie the Cat is small and funny. She sleeps in a basket.
Lance the Canary is yellow. Lance can sing well. It sings better than a brass  band.

На ферме были лошади, собаки, кошка, попугай и канарейка.
Больше всего мне понравился кот, попугай и канарейка.

Попугая звали Раскал.
Раскал умеет говорить. Он говорил весь день.
Калли кошка маленькая и забавная. Она спит в корзине.
Ланс канарейка жёлтая. Ланс умеет хорошо петь. Она поёт лучше, чем духовой оркестр.

Упражнение 6, с. 40

6. Activity Book ex. 2, Reader ex. 5, Learning to Learn, note No. 4.

ГДЗ  по английскому языку. 3 класс. Учебник. 2 часть. Кузовлёв В.П., Перегудова Э.Ш., Пастухова С.А., Стрельникова О.В.

Английский язык. 3 класс

Lesson 3. What I like

4.3 (85.52%) от 29 голосующих

razviwaika.ru

План-конспект урока по английскому языку ( класс) по теме: урок в 3 классе, УМК Кузовлева В.П. и др. What I like/Что я люблю

1.

Мотивация к учебной

деятельности

Организационный момент:

 1) Приветствие:

2) Выявление темы урока через задание

– Good morning, boys and girls! I’m glad to see you.

Today we have guests at our lesson. Say “Hello!” to them!

Thank you, sit down, please.

– How are you today? Are you sad (happy, great)? I’m fine, too, thank you

– What’s the weather like today? Do you like it? Why? Why not?

– Listen to a song and tell the topic of our lesson

– What is the theme of the lesson today? (Какой сегодня будет тема урока?) Как спросить, что ты любишь?

– So, today we will learn how to speak about what we like.

– Чему мы будем учиться, о чем говорить?

Приветствуют учителя

Today is sunny and warm.

I like the weather because it’s warm. I don’t like windy weather.

Смотрят видеоролик, слушают песню и называют тему урока.

Отвечают на вопросы учителя

Будем говорить о том, что нам нравится

Видеопроектор, компьютер

Воспитание интереса к изучаемому предмету и потребность в вежливом общении

Самостоятельное выделение темы и цели урока

Постановка учебной задачи на основе соотнесения того, что уже известно и неизвестно

2.

Актуализация знаний

3)Речевая разминка:

4) Повторение материала по теме

– What’s your favourite season? Why?

– What’s your favourite summer/winter sport?

– What fruit do you like?

– What’s animal do you like? What are farm/zoo/ animals and pets?

– Have you got a pet? (Есть у тебя питомец?)

– What is it like? (Какой он?)

– What do you do for it? (Что ты делаешь для него?)

Отвечают на вопросы учителя

Читают названия животных на карточке и распределяют их на доске по группам

Рассказывают о своем питомце

Доска и карточки

Тренировка и совершенствование произношения изученного языкового материала  по теме «Погода», «Животные»

Совершенствование диалогической речи

Формирование лексико-грамматического навыка говорения – диалогическая и монологическая речь

3.

Практическая деятельность

5) Презентация правил чтения буквы Аа

6) Физкультминутка

7) Самостоятельная работа учащихся

– Open your student’s books at page 38.  Listen and say what Hugh and his relatives like. Обратите внимание на слова с выделенной буквой Аа.

– Listen to a poem about the letter Aa.

-Let’s read and translate. Mind the rule.

-It’s time to rest. Lt’s sing a song head and shoulders.

-After school Hugh likes visiting his grandparents.

– What does he see there?

-Listen, read and translate.

– And what do you like doing after school? Давайте вспомним глаголы.

Слушают рассказ со зрительной опорой и делают вывод, как произносится буква Аа в разных сочетаниях.

Читают новые слова, затем текст. Переводят текст.

Дети поют песню и выполняют движения.

Учащиеся читают слова по столбикам, запоминают значение

Учащиеся слушают аудиозапись, затем читают сами и переводят.

Читают слова, подставляют карточку с буквосочета-нием, переводят слово и строят с ним предложение по речевому образцу.

Учебник с .38 №1, аудиозапись

Карточки с транскрипцион-ными значками

Учебник с .39 №2, аудиозапись

На доске слова с пропущенными буквами:  walk, dance, play football, talk, go to the mall, go to the park, visit the farm и карточки c буквосочета-ниями на правило чтения Аа. Речевая опора I like V-ing.

Анализ, сравнение объектов по выделенным признакам, самостоятельная формулировка правила

Совершенствование навыка аудирования с опорой на текст

Совершенствование навыка чтения и произношения на знакомом языковом материале и  развитие языковой догадки

Тренировка чтения слов на изученное правило, формирование орфографических навыков

6.

Рефлексия деятельности

8) Обобщение пройденного материала

9) Итог урока

– Итак, давайте проверим, как вы научились читать слова с буквой Аа. Look at the blackboard and do the task.

– That’s all for today. Can you read words with  Aa? How many words did you know today?

– And now, your marks……. You were very active, well done!

 -So, check your Progress and choose a smile.

Учащиеся выполняют задание, предложенные на слайдах

Вспоминают новые слова: grass, mall, talk,

Учащиеся отмечают смайликами в таблице Progress Check..

Правило чтения Аа – презентация. Компьютер, видеопроектор

Таблица Progress Check

Совершенствование навыка чтения и произношения на знакомом языковом материале и  развитие языковой догадки

Анализ, сравнение объектов по выделенным признакам

Выделение и осознание учащимися того, что уже усвоено и что еще подлежит усвоению, оценивание качества и уровня усвоения

7.

Домашнее задание

– Open your diaries and write down your home task: SB ex. 5 p. 40.

Учащиеся записывают в дневник домашнее задание.

SB ex. 5 p. 40. Прочитать и перевести текст.

nsportal.ru

Английский язык 3 класс Учебник Кузовлев Лапа Костина Кузнецова часть 1

Student’s book (стьюденс стьюдент бук) – Английский язык 3 класс Учебник Кузовлев Лапа Костина Кузнецова часть 1 – 2014-2015-2016-2017 год:

Читать онлайн (cкачать в формате PDF) – Щелкни!
<Вернуться> | <Пояснение: Как скачать?> Пояснение: Для скачивания книги (с Гугл Диска), нажми сверху справа – СТРЕЛКА В ПРЯМОУГОЛЬНИКЕ . Затем в новом окне сверху справа – СТРЕЛКА ВНИЗ . Для чтения – просто листай колесиком страницы вверх и вниз.

Текст из книги:

Российская академия наук Российская академия образования Издательство «Просвещение» Академический школьный учебник J Условные обозначения Гч — говорение В — чтение ва — слушание ЕЯ — письменное задание — домашнее задание П — фонетика П — дополнительное задание Н — памятки «Учись учиться» * — лингвострановедческий справочник ФГОС Российская академия наук Российская академия образования Издательство «Просвещение» Академический школьный учебник глиискии язык 3 класс Учебник для общеобразовательных учреждений с приложением на электронном носителе в двух частях Часть 1 Рекомвидоваио Министерством образования и науки Российской Федерации Москва «Просвещение» 2012 УДК 373.167,1:811.111 ББК 81.2АНГЛ-922 А64 Серия (IАкадемический школьный учебник» основана в 2005 году Проект «Российская академия наук. Российская академия образования, издательство «Просвещение» — российской школе» Руководители проекта: вице-президент РАН акад. В. В. Козлов, президент РАО якад. Н.Д, Никандров, генеральный директор издательства «Просвещение» чл.-корр. РАО А^М. Кондаков Научные редак1’оры серии: акад. РАО, д-р пед. наук А. А. Кузнецов, акад. РАО, д-р пед. наук М. В. Рыжаков, д-р экон. наук С. В. Сидоренко Научный консультант авторского коллектива акад. РАО, д-р псих, наук И. А. Зимняя Авторы: В. П. Кузовлев, Н. М. Лапа, И. П. Костина, Б. В. Кузнецова Научный руководитель авторского коллектива проф. Е. И. Пассов На учебник получены положительные заключения Российской академии наук (№10106—5215/447 от 01.11.2010 г.) и Российской академии образования (№01—5/7д—554 от 20.10.2010 г.) Английский язык. 3 класс. Учеб, для общеобразоват. учреж-А64 дений с прил. на электрон, носителе. Е 2 ч. Ч. 1 / [В. П, Кузовлев, Н. М. Лапа, И. П. Костина, Е. В. Кузнецова]; Рос. акад. наук. Рос. акад. образования, изд-во «Просвещение». — М. : Просвещение, 2012. — 104 с. : ил. — (Академический ншольный учебник). — ISBN 978-5-09-016968-^. Новый учебник «Английский язык» в 2 частях является основным компонентом УМК для 3 класса общеобразовательных учреждений и рассчитан на 2 учебных часа в неделю. Материал в учебнике организован в циклы. Каждый цикл имеет своё название и знакомит российских школьников с определённой сферой жизни кх. сверстников из англоязычных стран. В основу овладения речевым материалом учебника положен принцип комплексности, предполагающий взаимосвязанное обучение всем видам речевой деятельности. Учебник соответствует требованиям Федерального государственного образовательного стандарта начального общего образования и является эффективным инструментом, обеспечивающим новое качество обучения английскому языку. УДК 373.167.1:811.111 ББК 81.2АНГЛ-РЧ2 ISBN 978-5-09-016968-4(1) ISBN 978-5-09-028859-0(общ.) i Издательство «Просвещение», 2012 Художественное оформление. Издательство «Просвещение», 2012 Все права защищены Unit 1 Where are you fr “ill” Lesson What country are you from? 1. Эти дети — твои зарубежные сверстники. Они рассказывают о себе и своей стране. 1) шш What are their names? Как их зовут? Hello! I’m Ann. I’m from England.* England is small and beautiful. And we’ve got Big Ben!* It’s in London.* Hi! My name is Dave. I’m from the USA.* The USA is a very big country. We’ve got Disneyland.* It’s in California.* It’s fantasticX 2) M What countries are Ann and Dave from? Из каких стран Энн и Дейв? 3) СЗ What is England like? Англия — какая она? What is the USA like? 2. Дейв знакомится с мальчиком и расспрашивает о его стране. Ш С] Найдите ответы мальчика на вопросы Дейва. — What’s your name? — I’m Dan. — What country are you”*— Scotland* is a beautiful from? I country. — What is your country’ We’ve got a monster! like? jit’s in Loch Ness!* 3. EL What country is Kate from? (AB ex. 1) 4. In your culture. Представьте, что вы рассказываете Энн, Дейву, Дэну или Кейт о себе и своей стране. ^ What is your country like? My name is … I’m from Russia.* Russia is a … country. We’ve got … It is in … Tlip Kremlxti * 5. Activity Book ex. 2, Reader ex. 1, “Vi No. 1 DBOX………………………. beautiful [‘bjuitafl] — красивый a country [‘клпш] — страна fantastic [faen’taestik] — ? Lesson What are the colours of your city? 1. Энн и Дэн нарисовали картинки тех мест, где они живут. 1) S [] Vocabulary. What is there in their region? . A __ ■^.1 a stadium [‘steidiam] 8 2) Энн рассказывает о том, где она живёт. ВО О чём из того, что изображено на рисунках, рассказывает Энн? 3) Ш What is her city like? I live in London. It is a big and beautiful city. There is a nice river in my city. I can see a long bridge from my house. There are many parks in London. My favourite place is Hyde Park,* There is a lake there. We like boating there. There is a big stadium near my house. I like playing sports at the stadium. I like my city very much. 2. El In your culture. What is there in your region? (AB ex, 1) 3. Дейв расспрашивает Дэна о его городе. 1) ^ Какие вопросы задаёт Дейв? Что рассказывает Дэн? Как вы думаете? — What city are you from? — I live in Edinburgh,* — What is your city like? — It’s — Is there a … in your city? _ Yes, there is. There is -Are there … in your region? ^^ere are. There are .. 2) Б1 ^ What is Dan telling Dave? Что говорит Дэн Дейву? Е>ВОХ а region [“п:Д5эп] — ? long [1рг)1 — длинный а place [piers] — место near [шэ] — около very much [тл1П — очень 9 4. Дей в написал стишок о своем городе. 1) Г± What questions will you ask Dave about his city? Какие во- просы вы зададите Дейву о его городе? 2) Ш V№at are the colours of his town? (Reader ex. 2) 3) H What are the colours of your city/town/village? 5. In your culture. Представьте, что вы рассказываете Энн, Дейву, Кейт или Дэну о своём городе/селе/крае. What is your city/town/village like? I live in .. It is … There is It is … There are They are I like … 6r^ . • Activity Book ex. 2, Reader ex. 3. 10 Lesson What do you like about your country? 1. Энн, Дейв, Кейт и Дэн рассказывают о том, что им нравится в их родных местах. 1) S Б1 19 What do they like? [ei] [эе] the lake « the flag the cave ** ^candy the stadium . the summer camps the station 2) Буква Aa рассказывает, как её прочитать. ш la Почему она произносится как [ei] и [ае]? Прочитайте памятку на с. 12 и сверьте с правилом. А is my name. Two sounds I make, [ae] is in flag, [ei] is in lake. Reading Rules в открытом слоге The letter Aa klei] к lake в закрытом слоге f[3d] Fflag Ho: have [haev], many [‘mem] 11 LY Учитесь распознавать earnijl^ to Л^еагп открытый и закрытый слоги Для того чтобы правильно читать гласные буквы, надо научиться определять открытый и закрытый слоги. Открытый слог оканчивается на гласную букву (sta-dium) или на согласную с последующей гласной буквой е, которая не читается (lake). Закрытый слог оканчивается на одну или несколько согласных букв (кроме буквы г), например: flag, camp. В открытом слоге гласные буквы читаются так, как они называются в алфавите. В закрытом слоге гласные буквы читаются по-разному. 2. В In your culture. 1) О чём рассказывают дети из России, когда они говорят о своей стране? [ei] lakes tales games favourite places parades [se] the flag ,the capital * champions / pancakes 2) В What can you see in your region? (AB ex. 1) 12 3. Let’s play. “Alphabet Race”. 4. Энн, Дейв и Кейт рассказывают об известных местах и вещах в своих странах. 1) S sa С1 What are they telling us about? О чём они говорят? The Lake District!* The Lake District is a fantastic place! The Lake District is my favourite place. Baseball!* Baseball is my favourite game. I like playing baseball in a nice cap and with a good bat. My summer camp! My summer camp is a fantastic place. My summer camp is near the lake in Wales.* 2) В Why do the children like them? Почему они нравятся детям? 5. Activity Book ex. 2, Reader ex. 4. Next lesson is a Reading lesson. Следующий урок урок чтения. (Reader ex. 5) 13 Lesson We like playing games 1. Энн и её друзья любят проводить время в парке. 1) S What does Ann like doing? 2) ^ В What do Tom and Ted like doing? I like reading tales. I’d like to read Alice*s Adventures in Wonderland.* I like playing games. Do you like playing games? 3) ^ ^ What do other children like doing? Sam likes skateboarding roller skating playing tag* going on rides playing badminton ………singing songs skateboarding Reading Rules g I game, tag ngl 4) Dan likes counting rhymes. П Ш Какая у него любимая считалка? (Reader ex. 7) 2. EL What do the tale characters like doing? (AB ex. 1) 3. ^ Let’s play. “Word Train”. 4. — Do you like watching TV? — Yes, I do. — What is your favourite programme [‘prougraem]? — My favourite programme is … . And do YOU…? And what is YOUR …? like doing? reading singing playing playing tales songs sports games 5. F What do you like doing? What don’t you like doing? Why? I like … My favourite … But I don’t like … It’s fantastic! It’s great! It’s interesting’. It’s fun! It’s boring! [«(ORDBCX interesting [‘introstig] — ? fun [fAn] — веселье boring [Ъэ:по] — скучный I’d like … — Я хотел бы … to go on rides — кататься на аттракционах М> Х1Г 6. АП about me. “What I like doing”. No. 1. Reader ex. 8. No. 2 16 Lesson I like my country $ 1. Кейт нарисовала свою страну. 1) What can you see in the picture? Ca^d/ff 2) ВЯ What is Kate telling us about? Отметьте цифрами (1, 2, 3) последовательность рассказа. about her city ! about her country about her favourite place 3) В What are her country, city and favourite place like? I’m from Wales. Wales is a small country. There are many beautiful forests, rivers, mountains and lakes. There is Mount Snowdon* in Wales. I live in Cardiff.* It is a beautiful city. There are many interesting places there. My favourite place is our wonderful park. I like playing games and going on rides there. I like my country and my city very much. 4) ^ Would you like to go to Wales? Why? Вы бы хотели Yes, I’d like to go to Wales. Wales is … It … 17 5) ^ What country in Great Britain* would you like to go to? Why? 2. Children like singing songs about their countries. 1) ВЯ Let\s sing- “This land is your land”. 2) LJ In your culture. What songs about your country do you like singing? 3. Role play. Вы разговариваете с зарубежным другом о странах и городах, в которых живёте. ^ О чём бы вы расспросили и рассказали друг другу? (Ж _ г What country are you from? J I’m from… T——— What is… like? … is a … country, What city are you from? ^ ! I live in … J What is like? There are … You can see… / … IS .. – > I wv J There is … There are.. 7 . ./v’ / What is your favourite place in your region? \- ■■■ ‘ II ■ l.« IMI • к ^ What do you like doing there? d- My favourite place is … i 1? I like… there. J 4. ГЧ Let’s play. “My Region”. (AB ex. 1). 6. All about me. “My country”. No. 2. Project. “My Region”. II No. 3 No. 2 18 Lesson How old are you? 1. Kirk is from Scotland. He lives in Edinburgh. His family is big. 1) S 6Я П Which of his relatives are there in the picture? Кто из его родственников изображён на картинке? Hi, I am Kirk. I am 9. Look, my family is in the pictures. Here are my parents Bruce and Shirley. My father is 41 and my mother is 40. This is my brother Clive. He is 11 This is my sister Helen. She is 15. She is a good sister. She helps me with my lessons. Here are my grandparents George and Mary. He is 65 and she is 64. 20 RDBOX picture [‘piktfa] — рисунок parents [‘pegrgnts] — родители grandparents [‘girendpesrants] — дедушка и бабушка How old are you? — Сколько тебе лет? 2) Ш [1 How old are Kirk and his relatives? Сколько лет Кёрку и его родственникам? /«« Как считать до 100 1 one 11 eleven [I’levn] 2 two 12 twelve [twelv] 3 three 13 thirteen [,03:’ti:n] 4 four 14 fourteen [,fo:’ti:n] 5 five 15 fifteen [,fifti:n] 6 six 16 sixteen [,siks’ti:n] 7 seven 17 seventeen [,sevn’ti;n] 8 eight 18 eighteen [,e]’ti:n] 9 nine 19 nineteen [,nain’ti:n] 10 ten 20 twenty [‘twenti] 23 twenty-three 30 thirty [’03:ti] 35 thirty-five 40 forty [‘fo:ti] 41 forty-one 50 fifty [Tifti] 57 fifty-seven 59 fifty-nine 60 sixty [‘siksti] 64 sixty-four 70 seventy [‘sevnti] 80 eighty [‘eiti] 90 ninety [‘nainti] 100 one hundred [‘hAndrad] GS p. 80 3) ^ В Let’s play. “Number Games”. LearniJl^ to Learn Если спрашивают не тебя Ьсли спрашивают не тебя, не отвлекайся от работы. — Представь, что все задания обращены к тебе. — Подумай, что бы ты ответил учителю. — Произнеси свой от

uchebnik-skachatj-besplatno.com

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *