1 класс

4 класс биболетова контрольная работа 1 класс: Контрольная работа 4 класс 1 четверть (УМК Enjoy English 4 Биболетова М.З. ) | Тест по иностранному языку (4 класс) на тему:

Контрольная работа 4 класс 1 четверть (УМК Enjoy English 4 Биболетова М.З. ) | Тест по иностранному языку (4 класс) на тему:

                              Контрольное тестирование по английскому языку

4 класс,I четверть, УМК Биболетова «Enjoy English-4»

1 вариант

Date

Form

Name

1. Найди верный вариант перевода

holiday

между

rain

выходной

snowman

кухня

 toboggan

дождь

cloudy

под

pantry

снеговик

bedroom

спальня

kitchen

кататься на санках

under

кладовая

between

облачно

2. Выбери нужный предлог

1. There is a table in/ on/ at the room.

2. I share a large room of/ from/ with my brother.

3. There is a nice carpet on/ at/ in the floor.

4. There are two books in/ on/ under the bag.

5. There is a shelf next to/ under/ between the fireplace.

3. Вставь пропущенные is или are.

1. There………. one window in the kitchen.

2. There ……….. no books in me room.

3. There…………. many doors in Jim’s house.

4. There…………. a big bedroom in the flat.

5. There ………… a piano in the room.

4. Выбери нужный глагол.

1. She’ll draw/ draws a funny picture for his brother tomorrow.

2. I’ll have/ have breakfast at 8 am every day.

3. They’ll help/ help you in an hour.

4. It  is/ ‘ll be snowy and cold next winter.

5. She ‘ll listen/listens to music every Monday.

5. Найди  правильный перевод предложений.

1.There is a TV  on the table.

  1. Телевизор у стола.
  2. Телевизор на столе.

       2.There is a рiano  between the chair and the armchair.

  1. Пианино между столом и креслом.
  2. Пианино между стулом и креслом.

       3.There is a new clock   above the fireplace.

  1. Новые часы на камине.
  2. Новые часы над камином.

       4.There is a  sofa in the left corner.

  1. Диван в левом углу.
  2. Диван в правом углу.

       5.There is a  red carpet   in the middle of the living room.

  1. Красный ковер посередине спальни.
  2. Красный ковер посередине гостиной.

6. Составьте диалог. Поставьте предложения в правильном порядке (1-8)

1. We will play football.

 2. Hi! I will be at home.

 3. What will we do at the stadium?

 4. That’s great! I like to play football.

 5. Hi! What will you do tomorrow?

 6. OK. Bye-bye!

 7. Let’s go to the stadium. The weather will be hot and sunny tomorrow.

 8. Bye!

__________________________________________

7. Заполни таблицу

one

many

sheep

men

country

farms

horse

mouse

                             

                                Контрольное тестирование по английскому языку

4 класс,I четверть, УМК Биболетова «Enjoy English-4»

2 вариант

Date

Form

Name

1. Найди верный вариант перевода

armchair

жарко

bathroom

кресло

desk

год

floor

ванная

on

тепло

hot

парта

year

нырять

warm

пол

dive

завтра

tomorrow

на

2. Выбери нужный предлог

1.  There is no TV on/  behind/  in  the room

2.  I share a large room of/  from/ with  my sister.

3.  There is no TV on/ behind/ in shelf.

4. There are two desks on/ under/ next to the window.

5. There is a nice carpet on/ at/ in the floor

3. Вставь пропущенные is или are.

1. There………. one window in the bedroom..

2. There ……….. no posters in me room.

3. There…………. many rooms in Jim’s house.

4. There…………. a big living room in the flat.

5. There ………… a sofa in the room.

4. Выбери нужный глагол.

1. He’ll draw/ draws a funny picture for his sister tomorrow.

2. I’ll have/ have dinner at 2 pm every day.

3. We’ll help/ help you in an hour.

4.  It  is/ ‘ll be snowy and cold next winter.

5. She ‘ll listen/listens to music every Sunday.

5. Найди  правильный перевод предложений.

1.There is a TV  on the table.

  1. Телевизор у стола.
  2. Телевизор на столе.

       2.There is a рiano  between the chair and the armchair.

  1. Пианино между столом и креслом.
  2. Пианино между стулом и креслом.

       3.There is a new clock   above the fireplace.

  1. Новые часы на камине.
  2. Новые часы над камином.

       4.There is a  sofa in the left corner.

  1. Диван в левом углу.
  2. Диван в правом углу.

       5.There is a  red carpet   in the middle of the living room.

  1. Красный ковер посередине спальни.
  2. Красный ковер посередине гостиной.

6. Составьте диалог. Поставьте предложения в правильном порядке (1-8)

1. Let’s go to the park. It will be warm and snowy tomorrow.

 2. Hi! I will be at home.

 3. What will we do in the park?

 4. Hi! What will you do tomorrow?

 5. That’s great! I like to make a snowman and play snowballs.

 6. OK. Bye-bye!

 7. Bye!

 8. We will make a snowman and play snowballs.

_________________________________________________

7. Заполни таблицу

one

many

fish

women

city

towns

horse

mice

Контрольные работы (1-4 четверть + итоговая) 4 класс Биболетов

Контрольное
тестирование по английскому языку

4
класс УМК Биболетова «
Enjoy English-4»

1
четверть

Date

Form

Name

 

1. Найди верный вариант перевода

holiday

между

rain

выходной

snowman

кухня

 toboggan

дождь

cloudy

под

pantry

снеговик

bedroom

спальня

kitchen

кататься
на санках

under

кладовая

between

облачно

 

2. Выбери нужный предлог

1. There is a table in/ on/ at the room.

2. I share a large room of/ from/ with my
brother.

3. There is a nice carpet on/ at/ in the floor.

4. There are two books in/ on/ under the bag.

5. There is a shelf next to/ under/ between the
fireplace.

3. Вставь пропущенные is
или
are.

1. There………. one window in the kitchen.

2. There ……….. no books in my room.

3. There…………. many doors in Jim’s house.

4. There…………. a big bedroom in the flat.

5. There ………… a piano in the room.

 

 

 

4. Прослушайте 
текст.  Определите, какие высказывания соответствуют содержанию текста (
True),
а какие не соответствуют (
False).

My name is Alex. I am seven. I have got a big family.
I have got a mother, a father, a sister and two brothers. We like to be
together on Sundays.Last Sunday we visited our grandparents. The weather was
fine and we walked a lot. We skated, made a snowman and played snowballs. Then
our grandmother cooked a tasty dinner.  In the evening we listened to music and
watched TV. It was the happiest day in our life!

1.      Alexʼs 
family is big. ________

2.      Alex
has got two sisters and a brother_______________

3.      They
had a tasty dinner. ___________

4.      They
like to be together on Mondays._______________

5.      Alexʼs 
family listened to music and watched TV last Sunday.______________

 

5.       
Запиши 2 предложения о том,
что находиться в твоей комнате, а затем 2 предложения о том, чего нет в твоей
комнате.

1)_____________________________________________________________________

2)_________________________________________________________________________

3)______________________________________________________________________

4)______________________________________________________________________

 6. Прочитай письмо и вставь пропущенные слова

 

Beautiful, write, letter, in the
country, behind, sheep, mountains, towns, swim,
river, garden

Dear Sam,

Thank you for your
_____________. I am Anna, I am from Russia. My country is large and

________________. There are
many cities and _________ in Russia. But I live _________________.

I live with my mum and dad.
Our house isn’t big. There is a green ____________ with apple trees and
flowers ___________ my house. There is a river next to the forest. My friends
and I _________

there in summer. There is an
old bridge over the ____________. We’ve got a cow, five _________,

a horse, a cat and a dog. I
like to read books about seas, oceans, ____________________ and deserts.

___________ me about your
country and your town, please.

Your pen friend,

Anna

 

 

 

Контрольная работа 4 класс

                                                 
I
I четверть

1.         
Выбери нужный предлог.

1.        
There are two desks next to/in/on the room.

2.        
There is no pantry on/in/at his flat.

3.        
There is a nice carpet at/on/in the floor.

4.        
There is a piano in/on/at the room .

2.        
Напишите 2 форму глаголов.  
Example: play-played 

say 
do 
take 
go 
dance 
eat 
be 

3.        
Прослушайте письмо Кейт и выпишите  номера
предложений, которые соответствуют тексту:

1.
Kate has got some photos from Vera.

2.
Kate was at London Zoo last year.

3.
There are birds at London Zoo.

4.
Kate asks Vera her school.

5.
Kate wants to get letters from Vera

4. Прочитайте предложения. Выберите правильный глагол в Present Simple(am, is, are) или Past Simple( was, were)

1) My mother wasn’t/ weren’t in London
last year.  

2) What are/is your phone number? 

3) My brother were/was a worker. 

4) My father’s car are/is black. 

5) The weather are/is sunny today. 

6) There is/are a lot of green gardens in
the country. 

7) There is/are many cars in the
streets. 

8) My grandmother is /was a good actress
20 days ago. 

9) The crocodile is/isn’t red. 

10) The dolphin is/ isn’t a nice
animal. 

5. Помогите Джим написать
о том, что он делал вчера. 
Yesterday I (go) to
school. I (have) 5 lessons. The weather (is) bad yesterday. It (is) raining. I
(come) back home at 3 o’clock. Then I (do) my homework. I (play) computer
games, (help) my mother. I (water) the flowers, (look) after my little brother.
In the evening I (sit) in the sofa and (watch) TV. My mother(cook). My father
(read) a newspaper. Our cat (drink) milk. My brother (do) his homework. I (go)
to bed at 11 o’clock.

 

Ответы:

1. Выбери нужный предлог:

1.         
In

2.        
In

3.        
On

4.        
In

2. Напиши вторую форму глагола:

Say – said

Do – did

Take – took

Go – went

Dance — danced

Eat – ate

Be- was/were

3 Прослушайте
письмо Кейт и отметьте  номера предложений, которые соответствуют тексту:
Dear Vera,

Thank
you for your letter. I like your photos very much. Last week I was at London
Zoo. It is very big. There are a lot of animals: tigers and bears, monkey and
kangaroos, parrots and pelicans. There were many children in the Zoo. It was
fun to visit in the Zoo! Tell me about your friend Dasha. Has she got a pet?
What’s the name of her pet? Write to me soon. Bye, Kate

1, 3, 5.

4.Прочитай предложения. Выбери правильный
глагол:

1. Wasn’t

2. are

3. was

4. is

5. is

6. are

7. are

8. was

9. isn’t

10.  is

5.Помоги Джим написать о том, что он
сделал вчера:

Went, had, was,
was, came, did, played ,helped, watered, looked, sat, watched, cooked, read,
drank, did, went.

 

 

Контрольная работа 4класс

III четверть

1. Зачеркните лишнее слово:

1.        
sea,    desert,     
river,    ocean

2.        
rainy,    autumn,   
windy,   cold,    sunny

3.        
fox,    whale,   
wolf,    bear

4.        
tomato,    cabbage,    
ice-cream,     potato,    carrot

5.        
coat,   T-shirt,   blouse, 
cheese,   dress

 

2. Соотнесите:

 5:10            
                        
It’s a quarter past five

 11:30
                          
It’s ten minutes past five

4:50            
                         
It’s half past eleven

 5:15                            
It’s ten minutes to  five

 5:30                            It’s half past five

3. Запиши свой распорядок дня (указать время и что вы делаете в этот
момент):

1)________________________________________________________________________

2)
________________________________________________________________________

3)
________________________________________________________________________

4)
________________________________________________________________________

4. Read and what is true/false.

Rabbit’s Clothes.

One day the rabbit was very hungry
and ran to Mr. Grey’s garden. There were some sweet carrots, red tomatoes, big
potatoes and red apples there! The rabbit was happy in this garden!

At 12 o’clock Mr. Grey came into
the garden and started his work. Suddenly he saw Peter: “A rabbit in my
garden!” Mr. Grey jumped up and ran after the rabbit. The rabbit jumped up and
ran away from Mr. Grey. But he couldn’t see the garden door.

He lost his red shoes near the
tomatoes. He had no shoes on! Now he could run on his four legs! Then he jumped
out of his jacket. Now he had no clothes on and ran very fast.

Suddenly he saw the garden door.
Closed! The rabbit went under it. How happy he was to be out of the garden!

Mr. Grey was happy too. He had no
rabbits in his garden. When he saw a blue jacket and shoes, he got happier:

“Now I have got some nice clothes!
Two red shoes and a blue jacket.”

Mr. Grey put the rabbit’s clothes
on a scarecrow (пугало).

1.There were yellow bananas in Mr.
Grey’s garden.

2.The rabbit had some clothes on
when he came into the garden.

3.The rabbit liked to eat tomatoes
and apples.

4.Mr. Grey didn’t like the rabbit
in his garden.

5.The rabbit helped Mr. Grey to
work in the garden.

6.The rabbit’s shoes were blue.

7.The rabbit ran after Mr. Grey.

 

6.      Прослушайте
аудиозапись и заполните пробелы пропущенными словами.

1)      There is a parrot
___ the table.

2)      Is there ___
computer in your room?

3)      I ___ some chairs
in my room.

4)      There is a
fireplace in the ___.

5)      Have you a pantry
___ your flat?

 

Ответы

6
задание

1)      There is a parrot
__
above._ the table.

2)      Is there __ new _ computer in your
room?

3)      I _ have __ some chairs in
my room.

4)      There is a
fireplace in the _
bedroom __.

5)      Have you a pantry
_
in __ your flat?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольная работа 4класс

IV
четверть

1. Раскройте
скобки. Поставьте прилагательные в сравнительную или превосходную степень.

1)The black
trousers are (big) than the jeans.

2) This raincoat
is (small) than the red coat.

3)Mary’s sweater
is the (good).

4)My T-shirt is
(beautiful) than your T-shirt.

 

2.Вставьте
пропущенные слова:
some, any, no.

1)I would like
__________orange juice.

2)Do you like
__________butter?

3)I do not like
__________ lemon.

4)Mary would like
________ tomato.

5)No, sorry. I
have not got ________apples.

 

3.Прослушайте
текст.Выберите нужное слово для каждого пропуска:

      
 Friday

It is Friday. We have five classes. 0.  today. We
come 1. ___________ school and go to our classroom. The 2. ______________ class
is Maths. 3. ______ begins at half past eight. The teacher 4. ________ in and
we say «good morning» 5. ____________ read, write and play in our English
lessons. It’s fun!

0.      
today         
yesterday             
tomorrow

1.       to
             
after                    
from          

2.      
last            
first                    
good

3.      
she            
he                       
it

4.      
goes           
comes                 
stands

5.      
I                
They                   
We

 

4.Преведите
на английский язык.

1) чашка
кофе

2) стакан
воды

3) бутылка
молока

4) кусочек
торта

5) пакет
апельсинов

 

5.     
Write
about the passenger pigeon. –
Напиши об исчезнувшем виде голубей.

Например: Where? North America

 1. When? before
the 20th century

 2. Numbers: 1800 – 5 billion (5000000000)
1913 – the last bird – die – the zoo

 3. Food: nuts, insects, worms

4. Special features: grey and red feathers
– very long tail

5. Bad points: people – kill – tasty and
cheap meat

 

 

 

Например: The passenger
pigeon lived in North America.

 

 

 

 

1._____________________________________________________________________

2. ___________________________________________________________________
  _______________________________________________________________________
    3.______________________________________________________________________

4.
_____________________________________________________________________

 5.
_____________________________________________________________________

 

6.     
Прочитайте текст

Once
upon a time in a faraway forest there lived two little rabbits Billy and Willy.
They were brothers. Billy was brave but Willy was afraid of everything. Every
morning Billy skipped to the forest or to the field. In the evening he told
Willy about his trips. Willy liked to listen to his brother’s stories. Every
day Billy said to
Willy,
«Let’s skip to the field together! It’s so interesting to visit new places
and meet new friends!» But Willy stayed at home.

One
day Willy was alone in their little house, he sat at the window and began to
look at the field. It started to rain. Willy was nervous. He thought:
«Rain! It’s terrible! Where’s Billy?» Willy was afraid of the rain.
But he took the umbrella and skipped to the field. Soon the rain stopped. Willy
looked around. He saw his brother under the bush.

«Are
you OK? I brought you the umbrella?» said Willy.

«Willy!
I am glad to see you. Oh, look at the sky!» said Billy.

«Wow!
What is it?» asked Willy.

«It’s
a rainbow (радуга). Do you like
it?» said Billy.

Willy
was happy to see the rainbow. It was so colourful and nice.

«Now
I will skip with you to the forest and to the field every day. There are so
many interesting things I can see,» said Willy.

«Great!
Let’s skip to the farm tomorrow! There are a lot of tasty apples in the
garden!» said Billy.

 

6.1. Закончи предложение, выбрав один вариант из трёх
предложенных. Обведи
соответствующую букву.

1)
Willy
ran out of the house when the rain began because he wanted…

a)      
to
find his brother.

b)      
to
get some apples.

c)      
to
visit new places.

6.2) Выбери правильный ответ на вопрос. Обведи соот­ветствующую
букву.

1)        
Why
was Billy happy to see his brother in the field?

a)       
Willy
brought the umbrella.

b)       
Willy
became a brave rabbit.

c)       
Willy
saw a nice rainbow.

2)        
Why
did Willy decide to skip with his brother every day?

a)       
Willy
wanted to try an apple.

b)       
Willy
wanted to see a rainbow.

c)       
Willy
wanted to visit new places.

Правильные ответы: 1а, 2 b, c;  
3с         

 

 

 

 

 

 

 

Итоговая
контрольная работа 4 класс

1. Прочитайте текст и вставьте необходимые
по смыслу слова.

A. ball            

B. meat                      

C. fox baby                

D.
mushrooms           

E.
river

My
name is David. Last summer I lived in the village with my granny and grandpa.
There is a big forest and a _____(1) near our village. Every day my friends and
I went to the river. We swam and played with a ____(2) on the green grass.

One
day in July we got up at 6 o’clock in the morning and went to the forest. There
were many _____(3) and berries in the forest. We picked flowers, gathered
berries and mushrooms. Suddenly one of the boys stopped and said, “Look! What
is this?” We ran up to him and saw a small _____(4) under a big tree. It was
very nice and funny. “Where is your mother, baby?” we asked him.

We
took the fox baby home. We gave him fish and_____ (5). He grew up quickly. We
named him “July”. July liked to play with us. We were friends. One day when we
wanted to play with July  we couldn’t find him. He ran away to the forest.

 

2. Ответьте
на вопросы
по тексту:

1. Last summer David
lived in … .

a)  town                                  b)
the village               c) the forest

2. Every day the boys
went … .

a)     
to
the forest                      b) to the zoo                c) to the river

3. The boys saw a baby
fox … .

a)      under a big tree    b)
near the river                      c) in the village

4. The boys gave July … .

a)     
berries
and mushrooms    b)meat and fish                      c) some water

5. One day July ran away…
.

a)        
to
the village                    b) to the river              c) to the forest

 

3. Поставьте глаголы в нужную форму:

1. My brother _______yesterday.

            a)will cry        b)
cries      c) cried

2. My little sister _____every day.

            a) will cry        b)
cries      c) cried

3.Granny_____to us last week.

            a)came            b)will come      
c) comes

4.Mary often____at the parties.

            a)will sing        
b)sings       c)didn’t sing

5.Our family____to London next year.

            a)will go           
b)went        c)goes

6. We ____our cat an hour ago.

            a)feed               b)will
feed       c) fed

7.Ann___a party last Saturday.

            a) has             b)
had         c) have

8.I usually ____up at 7 o’clock.

            a) get      b) will
get         c) got

9. Kate____TV
two hours ago.

            a)
watch    b) will watch       c) watched

10. This
girl____in the park yesterday.

            a)
skates       b) skated         c)will skate

 

 

 

 

 

4. Образуйте сравнительную и превосходную
степени сравнения прилагательных

 

Начальная форма

Сравнительная

Превосходная

1

Big

 

 

 

2

Interesting

 

 

 

3

Good

 

 

 

4

Nice

 

 

 

5

Large

 

 

 

 

5.
Заполни анкету для занятий в кружке любителей английского языка

1       
Name_________________________________________________

2       
Age___________________________________________________

3       
Phone
number________________________________________________

4       
Favourite
subjects_________________________________________________

5       
Your
hobby.  I like to_______________________________________________

What do you like to do in your English
lessons?__________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iowa Test Примеры вопросов для 4-го класса

Если вы и ваш ребенок задавались вопросом, какие вопросы появятся в ITBS для 4-го класса, ниже приведены несколько примеров! Эти примеры вопросов должны дать вам лучшее представление о количественных и качественных навыках, на которых ваш ребенок должен сосредоточиться и продемонстрировать во время экзамена. Каждый практический вопрос будет отражать определенный субтест, с которым столкнется ваш ребенок.

При ответе на практические вопросы вы обнаружите, что каждый уровень теста в рамках ITBS состоит из серии подтестов, которые относятся к определенным разделам содержания. Разделы в ITBS для третьего-восьмого классов (уровни 9-14) включает:

  • Словарный тест
  • Анализ слов (3-й класс, только уровень 9)
  • Аудирование (3-й класс, только уровень 9)
  • Чтение/Понимание прочитанного
  • Орфография, использование заглавных букв, пунктуация, использование и выражение
  • Математические концепции и оценка, решение задач, интерпретация дат, вычислительные и социальные исследования
  • Наука
  • Источники информации (карты, диаграммы, справочные материалы)

100 бесплатных практических вопросов для одаренных

Конфиденциальность защищена. Мы никому не продаем и не передаем вашу информацию. Отправляя заявку, вы соглашаетесь с условиями использования TestingMom. com.

1.) Язык (Правописание)

В этом разделе каждый вопрос будет иметь список слов. Если одно из слов написано неправильно, закрасьте кружок рядом с этим словом. Если ни одно из слов не написано неправильно, закрасьте последний кружок с надписью «без ошибок».

Примечание. Слово с ошибкой выделено жирным шрифтом. Если ваш ребенок делает ошибки в этом разделе. показать ему, как искать правильное слово в словаре.

Портрет
Филд
Чилли.

Ванда построила график толщины снега в дюймах за 8 недель. Сколько дюймов снега, скорее всего, выпало за неделю 7?

а) 8 дюймов

б) 7 дюймов

c) 5 дюймов

d) 6 дюймов

3.) Словарный запас

Этот практический тест содержит слова и их значение. Посмотрите на фразу и подчеркнутое слово. Затем выделите в списке ниже слово, имеющее практически то же значение, что и подчеркнутое слово.

значительный промежуток времени

 незначительный
 малый
 большой
его

3

30003

4.) Язык (Заглавные буквы)

Для следующей группы вопросов прочитайте про себя первые 3 строки. Вы заметите, что может быть ошибка в написании заглавных букв. Если есть ошибка, отметьте кружком перед строкой, содержащей ошибку написания заглавными буквами. Если ошибки нет, закрасьте кружок с надписью «нет ошибок».

  Прошлой ночью мой советник удивил нас
  пиццей после отбоя. Мы съели наш
полуночный перекус при свете фонарика
  ошибок нет

5.) Математика

Попросите ребенка прочитать вопрос и обвести лучший ответ.

Каждая грань куба имеет площадь поверхности, равную 3 дюймам в квадрате. На сколько площадь поверхности двух кубов слева больше площади призмы справа?

a) 3 дюйма в квадрате
b) 6 дюймов в квадрате
c) 10 дюймов в квадрате
d) 2 дюйма в квадрате

Ответы:

1. ) Вариант 3 (самый холодный-самый холодный)

2.) б.

3.) Вариант 3 (большой)

4.) Ответ: вожатый

5.) б.

100 бесплатных практических вопросов для одаренных

Конфиденциальность защищена. Мы никому не продаем и не передаем вашу информацию. Отправляя заявку, вы соглашаетесь с условиями использования TestingMom.com.

Узнайте, поддерживает ли TestingMom.com тестирование вашего ребенка в вашем школьном округе. Если вы не видите школьный округ вашего ребенка в списке, свяжитесь с нами! У нас есть практика и для других тестов.

Тест CogAT для 1-го класса Примеры вопросов

Подобно CogAT для детского сада, CogAT для первого класса также оценивает развивающиеся у учащихся навыки понимания и рассуждения, навыки критического мышления, количественные рассуждения и способность обнаруживать связи между цифрами и изображениями. Хотя первоклассник столкнется с теми же вопросами, что и воспитанник детского сада, содержание несколько более сложное. В некоторых случаях учащийся 1-го класса разовьет навыки мелкой моторики и визуально-пространственного мышления, необходимые для использования листа пузырей. Члены TestingMom.com получают доступ к бесплатным таблицам с пузырьками, поэтому, если вы присоединитесь, вы сможете оценить, достаточно ли уверен ваш ребенок, чтобы использовать таблицу с пузырьками в день экзамена. Ниже приведены несколько примеров вопросов CogAT, предназначенных для учащихся 1-го класса. Каждый практический вопрос будет отражать определенный субтест, с которым столкнется ваш ребенок.

100 бесплатных практических вопросов для одаренных

Конфиденциальность защищена. Мы никому не продаем и не передаем вашу информацию. Отправляя заявку, вы соглашаетесь с условиями использования TestingMom.com.

1.) Количественная батарея: головоломки с числами (Формы 7 и 8)

В этом субтесте с числовыми головоломками детям показывают 2 поезда. Каждый должен тянуть одинаковое количество красных «коробочек». Ребенок должен определить, какой поезд должен заменить поезд(а) со знаком вопроса, чтобы поезд слева от цепи тянул такое же количество красных ящиков, как и поезд справа от цепи.

Посмотрите на пример ниже. Видишь, как первый поезд тянет два вагона с 9 красными ящиками? Теперь посмотрите на второй поезд. Он тянет одну машину с 0 красными ящиками. Нам нужно добавить еще один вагон в том месте, где стоит вопросительный знак, чтобы этот поезд тянул такое же количество красных ящиков, как и первый поезд. Какой вагон нужно добавить, чтобы второй поезд вез 9 красных ящиков?

2.) Невербальная батарея: классификация рисунков

В подтесте классификации рисунков учащемуся показывают два ряда рисунков. Верхние цифры в чем-то похожи. Учащийся должен выбрать одну фигуру из нижнего ряда, которая сочетается с верхними фигурами так же, как верхние фигуры сочетаются друг с другом.

Посмотрите на фигуры сверху. Они чем-то похожи, и поэтому они принадлежат друг другу. Выберите одну фигуру из нижнего ряда, которая принадлежит фигурам вверху.

3.) Вербальная батарея: Вербальная аналогия

В подтесте Вербальные аналогии ребенку показывают сверху пару предметов, которые каким-то образом связаны друг с другом. Ребенок должен определить, как они связаны. Затем ребенок должен выбрать картинку из возможных ответов, которая будет иметь такое же отношение к картинке слева внизу.

Посмотрите на две картинки сверху. Они идут вместе в некотором роде. Теперь посмотрите на картинку в нижнем поле, а затем посмотрите на варианты ответов. Видите ли вы картинку среди вариантов ответа, которая сочетается с картинкой внизу так же, как картинки вверху сочетаются друг с другом?

4.) Количественная батарея: числовой ряд

В подтесте на числовой ряд ребенку показывают счеты с отсутствующим одним стержнем. Ребенку необходимо просмотреть первые пять стержней и найти закономерность или правило. Затем ребенок должен выбрать шестой стержень, который будет продолжать узор или следовать правилу на шестом месте.

Посмотрите на пример ниже. Это счет. Бусины в первых 5 стержнях образуют узор или следуют правилу. Бусины в шестом стержне отсутствуют. Можете ли вы выбрать стержень, который идет на шестом месте, чтобы завершить узор или следовать правилу?

5.) Невербальная батарея:

В подтесте «Складывание бумаги» ребенок видит серию картинок, на которых изображен сложенный лист бумаги. Затем в бумаге пробивается одно или несколько отверстий. Ребенок должен выбрать ответ, который показывает, как будет выглядеть лист бумаги в развернутом виде.

Родители говорят своему ребенку: «Посмотрите на картинки вверху». Они показывают, как кусок квадрата складывается. Затем в сложенном листе бумаги пробивают одно или несколько отверстий. Можете ли вы указать ответ, который показывает, как будет выглядеть квадратный лист бумаги, когда он развернут.

Ответы:

1.) Правильный ответ — вариант № 3 (с 9 красными прямоугольниками).

2.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *