5 класс

Write the missing letters 5 класс рабочая тетрадь – Рабочая тетрадь Spotlight 5. Workbook. Страница 8

Рабочая тетрадь Spotlight 5 класс. Страница 67

Страница 67

9c. Don’t miss it! — Не пропусти это!

1. Write the types of films. — Напишите тип фильма.

  1. animated — анимационный фильм,
  2. action — боевик,
  3. horror — ужасы,
  4. romance — романтика,
  5. comedy — комедия.

1 animated, 2 action, 3 horror, 4 romance,
5 comedy.

2. Find eight words related to films. — Найдите восемь слов, относящихся к фильмам

  1. Character — персонаж
  2. Plot — сюжет
  3. Animated — анимационный фильм
  4. Horror — ужасы
  5. Romance — романтика
  6. Action — боевик
  7. Comedy — комедия
  8. Acting — игра актёров

3. Put the verbs in brackets into the past simple. — Поставьте глаголы в скобках в форму простого прошедшего времени.

  1. A: What did you have for breakfast? — Что ты ел на завтрак?
    В: I didn’t eat anything. I just drank a glass of milk. — Я не ел ничего. Я просто выпил стакан молока.
  2. A: How did Terry get to the train station yesterday? — Как Терри добрался до железнодорожной станции вчера?
    B: He took a taxi. — Он взял такси.
  3. A: Where did you go last night, Julia? — Куда ты ходила прошлым вечером, Джулия?
    В: I went to a rock concert with my friend, Susan. — Я ходила на рок-концерт с моей подругой Сьюзан.
  4. A: Did you read the book I gave you last week? — Ты читал книгу, которую я тебе давал на прошлой неделе?
    B: Yes, it was very interesting. — Да, она была интересной.
  5. A: What did Tina do yesterday afternoon? — Что Тина делала вчера днем?
    B: She made a cake with her mum. — Она делала торт со своей мамой.

4. Circle the correct answer. — Обведите правильный ответ

  1. A: How are you? — Как дела?
    a) Thanks a lot
    b) I’m fine, thanks What about you? — Хорошо, спасибо. А у тебя?
  2. A: How much is this packet of crisps, please? — Сколько стоит эта упаковка чипсов?
    a) It’s twenty pence — 20 пенсов
    b) Here’s a pound
  3. A: Did you see a film last weekend? — Ты смотрел фильм на прошлой неделе?
    a) It’s super.
    b) Yes, I did. I saw Robin Hood. — Да. Я видел Робин Гуда.
  4. A: Can you tell me where the bookshop is? — Можете подсказать, где находится книжный магазин?
    a) It’s on the first floor — Он на первом этаже.
    b) Thank you.
  5. A: Excuse me, where’s the cinema? — Извините, где кинотеатр?
    a) Opposite the supermarket — Напротив супермаркета.
    b) You can’t miss it.

xn—-btbeegalms2a3a1h.xn--p1ai

Рабочая тетрадь Spotlight 5. Workbook. Страница 50

Страница 50 — Рабочая тетрадь. Spotlight 5. Workbook

6d. Writing (a letter) — Письмо

1. Use the verbs to complete the letter. Put them in the correct tense. — Используй данные глаголы, чтобы за­кончить письмо. Поставь их в правиль­ную форму.

• do • play • relax • wake up • have • walk • watch • go • plant

Ответы:

Dear Jane, Hi! How are you? I’m great! It’s the holidays and we are in our new house. I love it! Everyday, I 1) wake up late and 2) walk the dog! We usually 3) have breakfast at around 10 in the morning. Later, I often 4) go for a walk or 5) play board games with my brother. In the evening, we all 6) watch TV and then we have dinner. We go to bed late. It’s so nice here. I 7) am relaxing on the balcony right now. The weather is brilliant. Josh 8) is planting some flowers in the garden. My parents 9) are doing the shopping in town. And you? Are you having a good time at your country house? Write soon! Lyn

Дорогая Джейн, привет! Как дела? У меня превосходно. Сейчас каникулы и мы в своем новом доме. Мне он нравится. Каждый день я просыпаюсь поздно и иду гулять с собакой! Обычно мы завтракаем около 10 утра. Потом я часто иду на прогулку или играю в настольные игры с моим братом. Вечером мы все смотрим телевизор и затем ужинаем. Мы ложимся спать поздно. Здесь так хорошо. Я отдыхаю на балконе прямо сейчас. Погода отличная. Джо сажает цветы в саду. Мои родители ходят по магазинам в городе. А как у тебя? Ты хорошо проводишь время в своем загородном доме? Пиши! Лин.

2. Put the words in the correct order. — Поставь слова в правильном порядке.

Ответы:

  1. I am busy in the afternoon. — Я занят сегодня днем.
  2. She never works in the garden. — Она никогда не работает в саду.
  3. Mum is making phone calls.  — Мама делает телефонные звонки.
  4. Does she often write letters? — Она часто пишет письма?
  5. Is he playing football? — Он играет в футбол?
  6. Are you washing the dog? — Ты моешь собаку?
  7. I do not read the newspaper at night. — Я не читаю газеты ночью.
  8. He is planting flowers in the garden. — Он сажает цветы в саду.

3. Write a letter to your friend. Write what you do every day, then what you are doing now. — Напиши письмо своему другу. Напиши, что ты делаешь каждый день, затем, что ты делаешь сейчас

Возможный ответ:

Dear Natasha,
Hi! How are you? It seems that you are having a great time! Me too! We are in the Canary Islands in a five-star hotel. I love it! Everyday, I wake up at around ten o’clock and go down to the ground floor of the hotel for breakfast. There are a lot of things to eat and I usually have a bowl of cereal, some hot chocolate, biscuits and fresh fruit! We always go swimming after and relax in the sun until midday. Later, my parents usually sleep for a couple of hours while my sisters and I play tennis. We sometimes have sandwiches at around half past three. In the afternoon we return to the room and have a shower. Then we get dressed. At night, we all go out for dinner and play mini golf! It’s so nice! Right now, I am sitting on the balcony. It’s night and everyone is sleeping, apart from my younger sister. She is reading comics. Hope to see you soon back in Moscow! Bye for now. Love, Sveta

Привет, Наташа. Как дела? Кажется, ты хорошо проводишь время! Я тоже! Мы на Канарских Островах в пятизвездочном отеле. Мне нравится! Каждый день я просыпаюсь около десяти часов и иду вниз на наземный этаж отеля на завтрак. Здесь много еды и я обычно беру чашку зерновых хлопьев, горячий шоколад, печенье и свежие фрукты! Мы всегда идем плавать после завтрака и отдыхаем на солнце до полудня. Позже мои родители обычно спят пару часов пока я с сестрой играю в теннис. Мы иногда едим бутерброды где-то в половину четвертого. Днем мы возвращаемся в комнаты и принимаем душ. Затем мы одеваемся. Вечером мы все идем на ужин и играем в мини гольф! Это мило! Прямо сейчас я сижу на балконе. Сейчас ночь и все спят, кроме моей младшей сестры. Она читает комиксы. Надеюсь увидеть тебя скоро в Москве! Пока. С любовью, Света.

angl-gdz.ru

Перевод «write the missing letters» с английского на русский язык с примерами

Missing letters

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

The letters.

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

The letters?

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: tatoeba. License: Creative Commons CC-BY-2.0. References: http://tatoeba.org

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

The letters

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

The letters.

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: tatoeba. License: Creative Commons CC-BY-2.0. References: http://tatoeba.org

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

The letters.

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

Corpus name: tatoeba. License: Creative Commons CC-BY-2.0. References: http://tatoeba.org

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

The letters.

Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf

www.contdict.ru

Рабочая тетрадь Биболетова — ГДЗ(готовое домашнее задание) 5 класс, 1 параграф (Unit 1), Проверочный тест (Test yourself 1).


Дополнения к ответам на задания проверочного теста 1(Test yourself 1, Sections 1-3 ).


1. a)Match the words to make phrases.(Сопоставь слова,что бы получились фразы.)


1) to get marks ( получить оценку).

2) to borrow a dictionary ( взять в займы словарь).

3) to improve Englich (улучшить английский).

4) to spend holidays (провести каникулы).

5) to invite guests (пригласить гостей).

6) to go sightseeing (осматривать достопримечательности).


b)Complete the sentences with the new word combinations.(Дополнить предложения полученными фразами.)

Example: Did you get any marks yesterday? — Yes,»excellent» in Maths.
(Вы получали какие-нибудь оценки вчера? — Да, «отлично» по-английскому.)

1)Could I borrow a dictionary from you? I need it to write a letter to my English pen friend.
(Могу я занять у тебя словарь? Мне он нужен что бы написать письмо моему английскому другу, по переписке.)

2)What should I do to improve my English? — Read English books.
(Что я должен делать,что бы улучшить свой английский? — Читать английские книги.)

3) Where will you spend your holidays ? — At the camp.
(Где вы проведете свои каникулы? — В лагере.)

4)Will they invite guests for their school party? — Certainly.
(Они пригласят гостей на свою школьную вечеринку? — Конечно.)

5)Do you like to go sightseeing ? — Yes,I usually take lots of photos.
(Вам нравится заниматься осмотром достопримечательностей? — Да, обычно я делаю много фотографий.)



2. Complete the sentences. Circle the right letter.(Дополни предложение. Обведи соответствующую букву.)

Example: Jess won’t tell us her secret.
(Пример: Джесс не сказала нам свой секрет.)

1) Bob didn’t tell us anything about his new computer game.
(Боб не сказал нам ничего о своей новой компьютерной игре.)

2) He spoke very slowly,to the students understood him.
(Он говорил очень медленно,чтобы ученики поняли его.)

3)Will you tell us about your school party? — Certainly.
(Вы нам скажете о своей школьной вечеринке? — Конечно.)

4)She says that she likes to read stories in English.
(Она говорит, что она любит читать рассказы на английском языке.)

5)Do you friends speak French or Spanish? — French.
(Твои друзья говорят на французском или испанском? — По-французски.)

6) Don’t tell me how the film ends, I want to watch it at weekend!
(Не говори мне, как фильм заканчивается, я хочу посмотреть его на выходных!)

7) Oh, no! The vase is broken. What will I say to mum?
(О, нет! Ваза разбита. Что я скажу маме?)


3.Complete the letter. Use: camp, sunny,outdoors, evenings, miss, spend.
(Дополни письмо. Используй: camp(лагерь), sunny(солнечно),outdoors(на открытом воздухе), evenings(вечера), miss(скучаю), spend(провели)).

Dear Anton,
I haven’t heard from you for a long time. How are you? I’m at camp now. It’s fun to be here. The
weather is fine. It’s sunny and hot. I spend a lot of time outdoors . We ride horses
and walk in the fields. We have different sport competitions and outdoor games. We also make
fires, play the guitar and sing songs in the evenings .

I miss my parents and friends a little, but I will be home in a week. Where do you spend your summer holidays?

Write back soon.

Best wishes,

Jane.

Перевод:
Дорогой Антон,
Давно ничего от тебя не слышала. Как ты там? Я сейчас в лагере. Здесь весело. Погода превосходна.
Солнечно и жарко. Я провожу много времени на свежем воздухе. Мы катаемся на лошадях, гуляем по полям.
Мы учавствуем в различных соревнованиях и играх на свежем воздухе. Так же, мы жгем костры играем на гитарах и поем песни
по вечерам.

Я скучаю по родителям и немного по друзьям, но уже через неделю я буду дома. А как ты проводишь свои летние каникулы?
Напиши скорее.

С наилучшими пожеланиями,

Джейн.


4.Complete the letter. Use: a few, many, a little, much.
(Дополни предложения. Используй: a few(несколько), many(многие), a little(немного), much(много).).

Example: How many girls and boys are in your group? — There are 6 girls and 6 boys in the group.
(Сколько мальчиков и девочек в твоей группе.)

1) Can you speak French? — Oh, no. I just know a few words.(Ты говоришь по-французски? — О, нет. Я знаю
только несколько слов.)

2)I’d like to buy this T-shirt.How much does it cost?(Я хочу купить эту футболку. Сколько она может стоить?)

3)My bag is not very heavy today. There are only a few books in it.(Моя сумка совсем не тяжелая сегодня. В ней немного книг)

4)Can I borrow some colour pencils from you? — Yes, of course, but I don’t have many. Ask Jenny, she always
bring a lot of them for her Art classes.(Могу я занять у тебя цветных карандашей? — Да, конечно, но у меня их мало. Спроси у Дженни, она всегда приносит их много, для своих уроков рисования.)

5)It was cold and rainy during holidays so he only spent а little time outdoors.
(В течении каникул было холодно и дождливо, так что они совсем немного времени проводили на улице.)


5.Complete the letter. Put the verbs in the Past Simple. (Дополни письмо.Поставь глаголы в Past Simple.)
Dear Jane,

Thank you for your letter. It was so nice to hear from you! My summer holidays were also
interesting. In June I went to the country. I spent a month at my dacha. I rode my bike and played with my friends.
It was warm but it often rained in June. So we didn’t swim in the lake. But we went fishing. Once I caught a very big fish and we had a tasty dinner. Sometimes my granny and I pick berries in the forest.

In July, my parents and I went to the sea side. We did a lot of sunbathing and enjoyed the sea. I don’t miss my school friends. I just didn’t have time.
Can you take any pictures at the camp? Will you send some of them to me?

Best wishes,

Anton.


Перевод:
Дорогая Джейн,
Спасибо тебе за твое письмо. Это было здорово получить от тебя весточку. Мои летние каникулы тоже были интересными.
В июне я отправился за город. Я провел месяц на своей даче. Я катался на велосипеде и играл со своими друзьями.
Было тепло но в июне часто шли дожди. Тогда мы не могли купаться в озере. Но мы ходили на рыбалку. Однажды я поймал очень
большую рыбу и у нас был вкусный обед. Иногда я с моей бабушкой ходили в лес и собирали ягоду.
В июле я со своими родителями отправился на море. Мы много загорали и наслаждались морем. Я не скучал по своим школьным
друзьям. У меня для этого не был времени! Ты делала фотографии в лагере? Может пришлешь некоторые из них для меня?
С наилучшими пожеланиями,
Антон.

domaschneee.ru

Рабочая тетрадь Spotlight 5. Workbook. Страница 23

Страница 23 — Рабочая тетрадь. Spotlight 5. Workbook

2a. I’m from… — Я из…

1. Write senteces as in the example — Напиши предложения по образцу.

Ответ:

  1. Meg Ryan is from the USA. She’s American. — Мег Райан из США. Она американка.
  2. Mel Gibson is from Australia. He’s Australian. — Мел Гибсон из Австралии. Он австралиец.
  3. Michael Owen is from the UK. He’s British. — Майкл Оуэн из Великобритании. Он британец.
  4. Ronaldo is from Brazil. He’s Brazilian. — Роналдо из Бразилии. Он бразилец.
  5. Sting is from the UK. He’s British. — Стинг из Великобритании. Он британец.
  6. Figo is from Portugal. He’s Portugese. — Фиго из Португалии. Он португалец.

2. Write the nationalities — Напиши национальности.

Ответ:

  1. France — French, — француз
  2. America — American, — американец
  3. Britain — British, — британец
  4. Japan — Japanese, — японец
  5. Canada — Canadian, — канадец
  6. Russia — Russian, — русский
  7. Greece — Greek, — грек
  8. Italy — Italian. — итальянец

3. Write has got, hasn’t got, have got, haven’t got. — Вставь has got, hasn’t got, have got, haven’t got.

Ответ:

  1. Ann has got an atlas. She hasn’t got an eraser. — У Анны есть атлас. У нее нет стерки.
  2. Tom has got a pencil case. He hasn’t got a ruler. — У Тома есть пенал. У него нет линейки.
  3. Bill and Mary have got an eraser. They haven’t got an atlas. — У Била и Мэри есть стерка. У них нет атласа.
  4. Ann and Tom have got an atlas. They haven’t got a ruler. — У Анны и Тома есть атлас. У них нет линейки.
  5. Tom, Bill and Mary have got an eraser. They haven’t got a notepad. — У Тома, Била и Мэри есть стерка. У них нет тетради.
  6. Ann, Bill and Mary have got a pencil case. They haven’t got a ruler. — У Анны, Била и Мэри есть пенал. У них нет линейки.

4. What have you got in your school bag? — Что у тебя в портфеле?

 

Предполагаемый ответ:

I have got a notebook and all of my schoolbooks. I have also got a pencil case and in the pencil case I have got many pens and pencils, an eraser and a pencil sharpener. — У меня тетрадь и все мои учебники. У меня также есть пенал, а в пенале много ручек и карандашей, стерка и точилка.

angl-gdz.ru

Рабочая тетрадь Spotlight 5. Workbook. Страница 85

Страница 85 — Рабочая тетрадь. Spotlight 5. Workbook

Revision Section — Секция проверки знаний

Modules 1 & 2

Circle the correct answer. — Обведи правильные ответы

  1. Emma works in a hospital. She is a doctor. — Эмма работает в больнице. Она доктор.
    A) He
    B) She
    C) I
  2. He has got two notebooks in his schoolbag. — У него есть две тетради в портфеле.
    A) haven’t
    B) have
    C) has
  3. Tom and Nick aren’t my friends. — Том и Ник не мои друзья.
    A) aren’t
    B) isn’t
    C) haven’t
  4. She’s got an eraser on her desk. — У нее есть стерка на парте.
    A) a
    B) an
    C) —
  5. Nancy and I are 10 years old. We are young. — Нэнси и мне по 10 лет. Мы еще маленькие.
    A) They
    B) You
    C) We
  6. The children are at school. — Дети в школе.
    A) have
    B) are
    C) is
  7. This is a camera and these are computer games. — Это камера, а это компьютерные игры.
    A) that
    B) this
    C) these
  8. They have Russian dolls. — У них есть русские куклы.
    A) have
    B) has got
    C) has
  9. Derek isn’t Scottish. He is Irish. — Дерек не шотландец. Он ирландец.
    A) aren’t
    B) ‘m not
    C) isn’t
  10. The pen is on the desk. It isn’t in the schoolbag. — Ручка на парте. Она не в портфеле.
    A) It
    B) She
    C) He
  11. Has Maria got a computer? — У Марии есть компьютер?
    A) Does
    B) Has
    C) Is
  12. We’re at our new school. — Мы в нашей новой школе.
    A) ’re
    B) ’m
    C) ’s
  13. Mrs Adams is my teacher. She is very nice. — Миссис Адамс — наша учительница. Она очень хорошая.
    A) He
    B) She
    C) It
  14. Have you got a bicycle? — У тебя есть велосипед?
    A) she got
    B) got we
    C) you got
  15. That is a digital camera. — Там цифровая камера
    A) These
    B) That
    C) Those
  16. You and Kirsty are classmates. — Ты и Кристи — одноклассники.
    A) have
    B) is
    C) are
  17. Pat has got yellow umbrella. — У Пэт есть желтый зонт.
    A) a
    B) an
    C these
  18. Has your teacher got a coin collection? — У твоего учителя есть коллекция монет?
    A) Have
    B) Has
    C) Are
  19. Jane has got a skateboard but she hasn’t got a guitar. — У Джейн есть скейтборд, но у нее нет гитары.
    A) has
    B) haven’t
    C) hasn’t
  20. Those stamps are very old. — Вон те марки очень старые.
    A) is
    B) are
    C) have

Modules 3 & 4

Circle the correct answer. — Обведи правильный ответ

  1. Can I borrow your pen, please? — Не мог бы ты одолжить мне ручку, пожалуйста?
    A) you
    B) your
    C) my
  2. Don’t be late for school. — Не опаздывайте в школу.
    A) Do
    B) Doesn’t
    C) Don’t
  3. Dennis can sing but he can’t draw. — Денис может петь, но не умеет рисовать.
    A) isn’t
    B) can’t
    C) can
  4. This is Adam and this is his brother. — Это Адам, а это его брат.
    A) its
    B) her
    C) his
  5. Is there a bookcase in your bedroom? — Есть книжная полка у тебя в спальне?
    A) There is
    B) Are there
    C) Is there
  6. There is an armchair in the room. — Есть кресло в комнате.
    A) a
    B) an
    C) —
  7. There’s a painting on the wall. — Есть картины на стене.
    A) under
    B) in
    C) on
  8. These are my friends. Look at them. — Это мои друзья. Посмотри на них.
    A) their
    B) them
    C) they
  9. Whose is this chair? It’s John’s. — Чей это стул? Джона.
    A) John
    B) John’s
    C) Johns’
  10. There are many trees in my garden. — В моем саду есть много деревьев.
    A) in
    B) behind
    C) on
  11. We’ve got a dog. It’s our dog. — У нас есть собака. Это наша собака.
    A) we
    B) our
    C) us
  12. Open the window, please. — Открой окно, пожалуйста.
    A) Open
    B) Opens
    C) Opening
  13. There is a sofa in my room but there aren’t  any chairs. — В моей комнате есть софа, но нет стульев.
    A) isn’t
    B) aren’t
    C) are

angl-gdz.ru

Рабочая тетрадь Биболетова — ГДЗ(готовое домашнее задание) 5 класс, 1 параграф (Unit 1), секция 2.


Дополнения к ответам на задания секции 2, 1-го параграфа(Unit 1)»Hello! Nice to see you again»(Привет, Как приятно увидеть вас снова!).


Section 2. I wish I were in Russia.(Я хочу, чтобы я был в России.).


6. Do the crosswod puzzle. Find 8-10 verb on the topic «School».Write them down.
(Отгадайте кроссворд. Найдите 8-10 глаголов относящихся к теме»Школа» и запишите их.)


1) draw(рисовать,чертить.)

2) write (писать)

3) learn (учить)

4) copy (копировать)

5) discuss (обсуждать,спорить)

6) type (печатать)
7) recite (декламировать)

8) get(получить)

9) go(идти,ходить)

10) lesson (обучать)


7. Read the words in transcription. Write them down with letter.(Прочтите слова в транскрипции. Запишите их обычными буквами.)


foreign(иностранный)
timetable(расписание)
Maths(математика)
language(язык)
subject(предмет)
mark(оценка)
teacher(учитель)
break(перерыв,перемена)
information(информация)


8. Choose the right verb.Circle it.(Выбери подходящие глаголы. Обведи их.)


Example: Students enjoyed the first English lesson yesterday. (Ученики вчера были рады первому уроку английского языка. )

1)Some tourists from Britain will stay in Tula for two days. (Некоторые туристы из Британии могут остановится в Туле на 2 дня. )

2)Mr.Black taught us German three years ago. (Мистер Блэк учил нас немецкому три года назад. )

3)I missed my friends during my summer holidays. (Я скучал по друзьям во время моих летних каникул. )

4)I would like to see you again. (Я хотел(а) увидеть тебя снова. )

5)Bob enjoyed his birthday party very much. (Боба очень порадовала его вечеринка в день рождения. )

6)Our new teacher sreaks English very well. (Наш новый учитель очень хорошо говорит по английски. )

7)Mary will tell us about her first day at school in the evening. (Мэри расскажет нам о своем первом дне в школе вечером. )


Translate from Russian into English. (Переведи с русского на английский.)
Задание выполнено на странице — осталось переписать.


10. Match the questions and the answers. (Определи какие ответы соответствуют каким вопросам.)

1)Could you tell me his address, please? — Sorry, I can’t. I don’t know it.(Можешь сказать мне свой адрес,пожалуйста? -
Извини не могу. Я его не знаю.)

2)May I come in? — Sure, hurry up. You are late.(Можно войти? — Конечно, давай быстрее. Ты опоздал.)

3) Can you undestand what she is saying? — Yes, I can, She is speaking Italian.(Ты понимаешь,что она говорит? -
Да, конечно. Она говорит по-итальянски.)

4)Could I borrow your textbook, please? — No, I’m afraid not. I need it right now.(Могу я занять твой учебник? -
Я боюсь, что нет. Он мне нужен прямо сейчас.)


11. Make up questions in Past Simple. ( Составь вопросы в Past Simple. )

Example: Why did you enjoy your summer holidays? (Почему ты радуешься своим летним каникулам? )

1) How did you celebrate your last birthday?( Как ты отпраздновал свой последний день рождения?)

2) What did you do during the weekend?(Что ты делал на выходных?)

3) What subjects did you have last year?( Какие учебные предметы были у тебя в прошлом году?)

4) How many lessons did you have yesterday?( Сколько у тебя вчера было уроков?)

3) Why did you get up early last Thursday?(Почему ты встал так рано в четверг?)

domaschneee.ru

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *